چگونه با دورکاری در منزل درآمد خوبی داشته باشیم

چگونه با دورکاری در منزل درآمد خوبی داشته باشیم؟

فریلنسری می‌تواند همزمان مزایا و معایبی در کنار هم داشته باشد. فریلنسری یعنی اینکه شما در کار خودتان آزاد هستید ولی در عین حال به معنی نداشتن درآمد ثابت و قبول ریسک‌های مختلف هم است. پس قبل از اینکه دورکاری در منزل را به عنوان شعل اصلی خود انتخاب کنید باید به مزیت‌ها و معایب این کار نگاهی بیندازید تا با دید بازتری تصمیم نهایی خودتان را بگیرید. به همین دلیل در این مطلب نیک پرداخت به مرور ویژگی‌های مثبت و منفی کار در منزل و روش‌های کسب درآمد از آن می‌پردازیم.

پارامترهای موفقیت کسب و کار دورکاری‌

یکی از مزیت‌های دورکاری این است که می‌توانید از هر جای دنیا پروژه دورکاری دریافت کنید و درآمد داشته باشید. برای کسانی که توانسته‌اند از طریق دورکاری در منزل به این موفقیت دست پیدا کنند، گویا کار آسانی بوده است. چه راز پنهان و مخفی در راه اندازی کسب و کار دورکاری وجود دارد؟

فرمول مخفی که شما از آن بی‌اطلاع هستید ۴ پارامتر دارد که می‌توانند موفقیت کسب و کار دورکاری را تضمین کنند. ابتدا به این ۴ پارامتر اشاره کرده و سپس به مزایا و معایب دورکاری در منزل می‌پردازیم.

ارائه کار با کیفیت بالا

زمانی که کار را به صورت دورکاری در منزل انجام می‌دهید باید تلاش بیشتری برای بالا بردن کیفیت کار خود داشته باشید. چون هر چقدر کارتان با کیفیت بالاتری عرضه شود، مشتریان بیشتری در انتظارتان خواهد بود. ارائه کار با کیفیت بالا، مشتریان را خوشحال می‌کند و انگیزه لازم را به آن‌ها برای معرفی شما به دیگر مشتریان بالقوه و همچنین سپردن کارهای دیگرشان به شما می‌دهد.
این کیفیت نباید فقط در خروجی کارتان مشخص باشد بلکه باید هر آنچه که از شما به صورت آنلاین ارائه می‌شود بی‌نظیر و دارای کیفیت خوب باشد. مشتریان شما از این که با بهترین فریلنسر و کارمندان سطح بالا همکاری می‌کنند خوشحال خواهند شد.

ارجاعات مشتریان

زمانی که پروژه‌ای با موفقیت به پایان می‌رسد، فقط یک عکس یا لینک از آن داخل رزومه خود قرار ندهید. مطمئن شوید که کارفرمای شما از کارتان رضایت کافی داشته باشد و در نهایت از او بخواهید برایتان ارجاعی مناسب در قالب ارائه نظراتش در مورد کار شما بنویسد. ارجاع بیشتر شبیه به توصیه‌نامه‌ای است که از سوی یک کارفرما برای دیگر کارفرماها به‌منظور افزایش درصد اعتماد آن‌ها برای سپردن کار به شما، نوشته می‌شود.

واژه‌هایی که کارفرما برای شما پشت سر هم می‌چیند از هزاران مدرک در رزومه فریلنسر مهم‌تر و کارآمدتر است. هیچ چیز برای یک مشتری بالقوه مهم‌تر از این نیست که با فریلنسری کار کند که سابقه درخشانی دارد. اگر پروژه کاری شما می‌تواند به صورت مرحله به مرحله نمایش داده شود، از این کار دریغ نکنید و سعی کنید که هر مرحله را به صورت یک‌قدم برای رسیدن به هدفی بزرگ‌تر شرح دهید.

در برخی موارد هر کدام از این قدم‌ها می‌تواند برای شما مشتریان بیشتری جذب کند. برای مثال یک معمار دورکار می‌تواند از مراحل طراحی‌های خودش نمونه‌هایی به عنوان رزومه در پورتفوی خود منتشر کند.

دورکاری در منزل و نقش کارفرماها
هیچ چیز برای یک مشتری مهم‌تر از این نیست که با فریلنسری کار کند که سابقه درخشانی دارد

مهارت ارتباطی

با مشتریان خود ارتباطی نزدیک برقرار کنید. به آن‌ها ایمیل بزنید، صحبت کنید و فقط دید کاری به ارتباطتان نداشته باشید. اگر می‌خواهید در ارتباط برقرار کردن نیز حرفه‌ای باشید، به موقع پاسخ مشتریان را بدهید و در ارتباط با آن‌ها صداقت لازم را داشته باشید. ذکاوت کافی را در طول انجام پروژه داشته و همیشه یک‌قدم از کارفرمای خودتان پیش باشید.

مسلما هیچ‌چیزی برای کارفرما بدتر از این نیست که منتظر ارسال نمونه کارهای شما بعد از یک تماس تلفنی طولانی مدت باشد. پس قبل از تماس کاری، نمونه کارها را آماده داشته باشید.

اشتراک‌گذاری


در کنار ارجاع مشتری، هر مرحله از کارتان را که به پایان می‌رسد با دیگران به اشتراک بگذارید. خوشبختانه شبکه‌های اجتماعی زیادی برای این کار وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به لینکدین اشاره کرد. حضور در شبکه‌های اجتماعی و ارائه کارهایتان در آن‌ها باعث اعتماد بیشتر کارفرماها به شما خواهد شد.

سعی کنید با استفاده از ابزارهای آنالیزی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، بهترین زمان و نوشتار را برای جذب مشتریان پیدا کنید. کپشن و همچنین هشتگ زدن را جدی بگیرید. اگر می‌خواهید یک فریلنسر موفق و شناخته شده باشید می‌بایست هر آنچه که در مورد بازاریابی شبکه اجتماعی و می‌دانید به کار ببندید. اگر خودتان نمی‌توانید به خوبی پست منتشر کنید، این کار را به یکی از دوستان فریلنسر در حوزه بازاریابی اینترنتی بسپارید.

تاثیر اشتراک گذاری در دورکاری در منزل
هر مرحله از کارتان را که به پایان می‌رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

مزایای دورکاری در منزل

ابتدا به مزیت‌هایی که به عنوان یک فریلنسر از کار در منزل نصیب شما می‌شود می‌پردازیم.

ساعات کاری منعطف

اولین مزیت دورکاری در منزل این است که شما می‌توانید هر زمانی که مایل باشید کار کنید. در واقع شما می‌توانید ساعت کاری‌تان را خودتان انتخاب کنید. مثلا اگر می‌خواهید تا ظهر بخوابید و سپس مشغول به کار شوید کسی نمی‌تواند مانع شما شود. حتی می‌توانید روزی از روزهای وسط هفته را به خودتان مرخصی داده و به گشت و گذار بپردازید.

شما به عنوان یک فریلنسر می‌توانید ساعت‌هایی از شبانه روز که بازدهی بیشتری در آن‌ها دارید را برای کار کردن انتخاب کنید. بر خلاف کارمندان که همواره باید در ساعات مشخصی در محل کار خود حاضر شوند.

دورکاری در منزل و ساعات کاری
شما می‌توانید ساعت کاری‌تان را خودتان انتخاب کنید

کنترل روی کار و مشتریان

وقتی برای کسی دیگر کار می‌کنید قدرت انتخاب اینکه با چه کسی همکاری کرده یا به چه کسانی خدمت‌رسانی کنید را ندارید. مثلا ممکن است با مشتریانی غیر حرفه‌ای و حتی بی ادب مواجه شوید. ولی به عنوان یک فریلنسر، دستتان برای انتخاب اینکه با چه کسانی کار کنید باز است. پس اگر با شخصیت یا نحوه پرداخت دستمزد یک مشتری مشکل دارید می‌توانید به راحتی درخواست کار کردن برای او را رد کرده و برایش آروزی موفقیت کنید. چون اگر کارتان خوب باشد همیشه مشتری دیگری برایتان پیدا می‌شود. خواندن مطلب نقد کردن حساب ارزی فریلنسر تولید محتوا پیشنهاد می‌شود.

شما رئیس خود هستید

شما به عنوان کسی که به دورکاری در منزل می‌پردازد به هیچکس جز خود و مشتریانتان پاسخگو نیستید. چون کسی به عنوان مدیر شما وجود ندارد. پس می‌توانید کارتان را هرطور که مایل هستید پیش ببرید. در این حالت مسئولیت همه تصمیماتی که می‌گیرید هم با خودتان است. پس کنترل همه کارها به معنای واقعی کلمه در دستان شما است.

هر جایی که دوست دارید کار می‌کنید

به عنوان یک فریلنسر همیشه در انتخاب محل کار خود آزاد هستید. چه مایل به کار در یک کافی شاپ باشید و چه مایل به کار در منزل. فریلنسرها برای پیشبرد کارشان محدود به دفتر کاری خود در یک اداره نیستند. پس جایی را برای کار کردن انتخاب کنید که در آن راحت بوده و بیشترین بازدهی را دارید.

مهم نیست این مکان، یک پارک، کتابخانه یا اتاقی در منزلتان باشد. حتی شما می‌توانید حین مسافرت نیز کار کنید. برای آشنایی بیشتر با این موضوع مطلب فریلنسرهای در سفر را بخوانید.

دورکاری در منزل و انتخاب محل کار
فریلنسر در انتخاب محل کار خود آزاد است

همه سود و منفعت کار برای شما است

در کارهای گروهی معمولا هر کسی به اندازه نقشش در پروژه از سود نهایی آن سهمی ‌می‌برد. در ادارات و شرکت‌ها هم که کارمندان حقوق ثابتی را در ماه دریافت می‌کنند. اما کسی که به دورکاری در منزل می‌پردازد نیازی به تقسیم سود با دیگران ندارد.

همه سود و منفعت پروژه‌ها فارغ از کوچکی و بزرگی آن‌ها برای خود فریلنسر است. این مزیت به شما این امکان را می‌دهد که با فراغ بال بیشتری برای پول به دست آمده برنامه ریزی کرده و از آن در جهت بهبود و گسترش کسب و کار خود استفاده کنید.

معایب دورکاری در منزل

کار کردن در منزل علیرغم جذابیت‌هایی که دارد دارای معایبی هم است که شاید در نگاه اول متوجه آن‌ها نشوید. در ادامه به بررسی برخی از این معایب می‌پردازیم.

حجم کاری غیر قابل پیش بینی

متاسفانه فریلنسری و دورکاری در منزل به این معنی است که حجم کاری و درآمد شما ثابت نیست. اکثر اوقات نمی‌توانید برای کسب درآمد فقط به پروژه‌ها و مشتریان ثابتی دلبسته باشید. در حالی که در طرف مقابل، کارمندان همواره خیالشان از بابت کسب درآمد ماهیانه و ثابت راحت است.

عدم تمایز بین کار و زندگی شخصی

اینکه رئیس خودتان باشید و به دورکاری در منزل بپردازید به این معنی هم است که کار سختی برای تمایز قائل شدن بین ساعت‌های کاری و زندگی شخصی خود خواهید داشت. پس ممکن است پروژه‌ای آنقدر شما را به خودش مشغول کند که ساعت‌های طولانی درگیر آن باشید؛ بدون اینکه وقتی برای رسیدن به کارهای شخصی خود داشته باشید.

زندگی شخصی هنگام دورکاری در منزل
تمایز قائل شدن بین ساعت‌های کاری و زندگی شخصی آسان نیست

مسئولیت پیدا کردن پروژه با فریلنسر است

وقتی به عنوان یک فریلنسر کار می‌کنید پس خودتان مسئول پیدا کردن مشتری، پروژه‌ها و پیشنهادهای کاری مدنظرتان هستید. در کارهای سنتی، معمولا پروژه‌ها به کارمندان محول می‌شود و آن‌ها وظیفه‌ای برای پیدا کردن منبع درآمدی جدید ندارند. ولی فریلنسرها مسئول همه جنبه‌های مربوط به کارخودشان هستند.

پس خودشان باید به دنبال پیدا کردن پروژه برای انجام دادنش باشند. به همین دلیل است که فریلنسرها باید شناخت خوبی از مفاهیم بازاریابی، تبلیغات و مذاکره برای فروش داشته باشند.

 عدم داشتن حقوق ثابت

دورکاری در منزل به معنی پذیرفتن این ریسک است که هیچگونه درآمد و حقوق ثابتی نخواهید  داشت. این مساله‌ای معمول در دنیای فریلنسری است. به همین دلیل یک فریلنسر باید از مشتریانی که در انجام پرداخت‌ها منظم نیستند یا در این زمینه بدقولی می‌کنند اجتناب نمایند. گرچه گاهی اوقات شناختن این دسته از مشتریان قبل از اینکه به کار کردن با آن‌ها مشغول شوید واقعا کار دشواری است.

عدم برخورداری از مزایای کارمندی

بیمه درمانی هزینه‌بر است. پس در هنگام انتخاب فریلنسری به عنوان شغل اصلی، باید وضعیت کنونی سلامتی خود را مورد توجه قرار دهید. اگر به بیمه‌هایی نظیر بیمه درمانی نیاز دارید شاید فریلنسری بهترین انتخاب برای شما نباشد. فریلنسرها نمی‌توانند در صورت بیمار شدن از مرخصی استعلاجی استفاده کنند. پس بیمار شدن و عدم توانایی برای انجام کار، به معنای عدم کسب درآمد در آن روز خواهد بود.

مشاغلی که می‌توان با آنها دورکاری در منزل انجام داد

برای دورکاری در منزل، شغل‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با توجه به توان و تخصص خود به انجام آن‌ها بپردازید. نکته اساسی در انتخاب این شغل‌ها این است که بتوانید به تنهایی و بدون اینکه نیازی به تشکیل تیم در یک مکان خاص داشته باشید از عهده انجام آن بر بیایید. از جمله این مشاغل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وبلاگ نویسی
  • کپی رایتینگ
  • طراحی گرافیک
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی
  • ترجمه
  • برنامه نویسی
  • طراحی سایت
  • تدریس آنلاین

خواندن مطلب ۸ مهارتی که شما را به یک نویسنده فریلنسر حرفه‌ای تبدیل می‌کند به شما پیشنهاد می‌شود.

نقد کردن درآمد فریلنسری با نیک پرداخت

اگر پس از مرور مزایا و معایب دورکاری در منزل، هنوز هم بر انتخاب این کار به عنوان یک شغل تاکید دارید پس باید بدانید که علاوه بر سایت‌های فریلنسر ایرانی،  سایت‌های فریلنسر خارجی می‌توانند منبع خوبی برای کسب درآمد شما به دلار باشند. در صورت انجام دادن پروژه‌های فریلنسری در این سایت‌ها، نگران نقد کردن درآمد خود نباشید. سایت نیک پرداخت کنار شماست تا بتوانید در سریع‌ترین زمان به نقد کردن درآمد ارزی خود بپردازید. برای این کار می‌توانید روی قسمت زیر کلیک کنید.

فریلنسرهای در سفر
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

جمع بندی

در این مطلب نیک پرداخت به توضیح مزایا و معایب دورکاری در منزل به عنوان یک فریلنسر پرداختیم. هدف این مطلب این است که شما را با جنبه‌های مختلف کار در منزل آشنا کند. از این طریق می‌توانید با آشنایی بیشتر و با توجه به شرایطی که دارید به تصمیم گیری درباره انجام این کار و کسب درآمد از آن بپردازید.

منبع: linkedin

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش وب مانیکسب و کار

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • ممنون از مطلب خوبتون🍀🍀🍀☘
    من میخوام تازه پروژه گرافیکی بگیرم , کارم خوبه اما اعتماد به نفس شروع کردنش رو یکم ندارم , اما این نوشته کمک کرد که زودتر شروعش کنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست