چگونه به بهترین فریلنسر دنیا تبدیل شویم؟

چگونه به بهترین فریلنسر دنیا تبدیل شویم؟

تبدیل شدن به بهترین فریلنسر کار آسانی نیست. در حقیقت در کنار افرادی که در این حرفه به موفقیت رسیدند افراد بسیاری هم هستند که به سختی در آن شکست خوردند. دلایل زیادی برای محبوب بودن فریلنسینگ وجود دارد. اول از همه اینکه امکان کار کردن با مهارت‌ خاص شما فراهم است. در کنار آن، امکان برقراری ارتباط با انواع شرکت‌ها، کسب و کارها و افراد حرفه‌ای نیز ممکن می‌شود. همه این‌ موارد موجب گسترش ارتباطات اجتماعی شما خواهد شد. پلتفرم‌های فریلنسینگ زیادی در فضای آنلاین وجود دارند. نکته اصلی در استخدام فریلنسر این است که چگونه خودتان را در معرض دید کارفرماها قرار می‌دهید. به همین دلیل در این مطلب نیک پرداخت به این موضوع می‌پردازیم که چگونه به فریلنسری موفق در حوزه کاری خود تبدیل شویم.

۶ گام برای تبدیل شدن به بهترین فریلنسر

موفقیت یک شبه به دست نمی‌آید. اگر می‌خواهید وارد حوزه فریلنسری شوید باید بدانید که نباید منتظر معجزه‌ای جهت جذب مشتری بیشتر بمانید. بلکه باید سعی کنید از امکاناتی که در اختیار دارید بیشترین بهره را کسب کرده و قدم به قدم به اهداف خود نزدیک شوید. در ادامه به ۶ گام اساسی که می‌توانند به شما در تبدیل شدن به بهترین فریلنسر کمک کنند می‌پردازیم.

گام اول: عضویت در یک پلتفرم فریلنسینگ

اولین قدم این است که به افرادی که به سرویس شما نیاز دارند دسترسی داشته باشید.  این امکان در پلتفرم‌های فریلنسینگ ایرانی و سایت‌های فریلنسر خارجی فراهم شده است. در پلتفرم‌های مختلف مانند لینکدین، سایت فریلنسر و … عضو شوید تا ارتباطات خود را گسترش داده و نام خود را در آن‌ها مطرح کنید. از این طریق، شرکت‌ها و افراد حرفه‌ای می‌دانند که شما را کجا پیدا کنند. در واقع با عضویت در پلتفرم‌ها، خود را با کوهی از مشتریان بالقوه احاطه خواهید کرد.

به عنوان مثال، در این پلتفرم‌ها می‌توانید یک پروفایل حرفه‌ای برای خودتان بسازید. در  این پروفایل باید مجموعه مهارت‌ها، تجربیات، مدارک و دیگر اطلاعات اساسی را به اشتراک بگذارید. از این طریق، مشتریان بالقوه می‌توانند با مرور پروفایل شما، تصمیم بگیرند که آیا مناسب کار مورد نظرشان هستید یا خیر. در خصوص کسب درآمد دلاری با ساخت تیزر، ویدیو و لوگو موشن هم این مطلب را بخوانید.

در برخی از پلتفرم‌ها هم امکان ارتباط مستقیم کارفرما با فریلنسر وجود دارد. بنابراین کارفرما می‌تواند سوالات مورد نظرش را از شما بپرسد تا با شناخت و اطمینان بیشتری به استخدامتان بپردازد. به عنوان مثال می‌توان به اپلیکیشن‌هایی مانند اپلیکیشن اسلک اشاره کرد که برای ایجاد ارتباط به شکل دورکاری با کارفرما استفاده می‌شوند.

تبدیل شدن به بهترین فریلنسر
پلتفرم‌های فریلنسینگ باعث ارتباط شما با مشتریان بالقوه خواهند شد

گام دوم: خدمات خود را عمومی کنید

شما برای ارائه کارتان نباید فقط به پلتفرم‌ها تکیه کنید. با گروه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کرده و سرویس‌ها و خدمات خود را به آشنایانتان معرفی کنید. آشنایان، دوستان و افرادی که به هر شکلی با آن‌ها در ارتباط هستید می‌توانند مشتری بالقوه‌ای برایتان باشند.

مزیت این روش در این است که معمولا افراد نزدیک به فریلنسرها از توانایی‌های آن‌ها آگاه هستند. بنابراین با اطمینان بیشتری کار خود را به آن‌ها سپرده و نگران خروجی آن نیستند. هرگز قدرت و تاثیرگذاری ارتباطاتی که با خانواده و دوستانتان دارید را دست‌کم نگیرید. چرا که آن‌ها هم می‌توانند مشتریان بیشتری از بین آشنایان خودشان برای شما فراهم کنند.

گام سوم: حوزه کاری خود را مشخص کنید

یکی از اشتباهات رایج بین فریلنسرها این است که وقتی صحبت از مهارتهایشان می‌شود به حوزه خاصی اشاره نمی‌کنند. به عنوان مثال، اینکه خود را یک فریلنسر برنامه نویسی یا گرافیست بنامید برای مشتریان چندان جذاب نیست. زیرا اکثر افراد به دنبال فریلنسرهایی هستند که در یک حوزه مشخص دارای مهارت بالایی باشد. پس شما نمی‌توانید با یک مهارت بسیار کلی و مبهم، امیدوار به گرفتن کار باشید.

به همین دلیل، به جای اینکه مهارت خود را در یک دسته بندی کلی قرار دهید باید به یک مهارت کاملا مشخص اشاره کنید. پس اگر یک نویسنده فریلنسر هستید می‌توانید به این اشاره کنید که نویسنده وبلاگ فناوری هستید یا نویسنده مقاله‌های آموزشی. به این شکل می‌توانید مشخص کنید که می‌خواهید دقیقا در چه حوزه‌ای تبدیل به بهترین فریلنسر شوید.

گام چهارم: فعال و پاسخگو باشید

نباید پس از ساختن حساب کاربری در یک سایت فریلنسر، گوشه‌ای نشسته و منتظر پیدا شدن یک مشتری باشید. اگر تازه کار و بی تجربه هستید احتمال بسیاری زیادی وجود دارد که مشتریان روی خوشی به شما نشان ندهند. در این مواقع باید خودتان دست به کار شده و توانایی‌هایتان به عنوان یک فریلنسر را به رخ بکشید. مثلا می‌توانید پروژه‌هایی بسیار کوچک را تقبل کرده یا حتی کارهایی به رایگان انجام دهید تا برای خودتان تبلیغی کرده باشید.

معمولا فریلنسرهای تازه کار نرخ کمتری در ازای هر ساعت کار دریافت می‌کنند. دقت داشته باشید که نباید این نرخ از حد معینی کمتر باشد. چون ممکن است این ذهنیت را در مشتریانتان به وجود بیاورد که فقط مایل به انجام کارهای کوچک (که کسب درآمد کمتری هم دارند) هستید. پس نرخی که برای کارتان تعیین می‌کنید در حد معقول و در عین حال کمی پایین تر از سایر فریلنسرها باشد.

به خاطر داشته باشید که باید تا جای ممکن پاسخگو باشید. حتی اگر فریلنسر در سفر هستید، به سوالات مشتریان در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دهید. همیشه حرفه‌ای و مودب باشید. در صورت استخدام شدن، در فواصل زمانی معین گزارشی از روند پیشرفت پروژه به کارفرما داده و آن را سر موقع تحویل دهید. این کار باعث اطمینان بیشتر کارفرما به شما خواهد شد.

گام پنجم: از انجام کار برای مشتریان قبلی خود استقبال کنید

همیشه فراتر از خواسته‌ها و انتظارات مشتریانتان عمل کنید. از این طریق به محض تحویل کار می‌توانید به مشتری یگویید که منتظر همکاری دوباره با وی در آینده هستید. به خاطر داشته باشید که در صورتی که مشتری از خروجی کار راضی نباشد مایل به همکاری دوباره با شما نخواهد بود. پس کارتان را با نهایت دقت و رعایت استانداردها تحویل دهید.

اگر متوجه شدید که انجام پروژه به زمانی بیش از آنچه که در ابتدای کار مشخص کردید نیاز دارد سعی کنید آن را در قالب پروژه‌ای جدید با اهداف نو ادامه دهید. اگر کارخود را در پروژه‌های قبلی به خوبی انجام داده باشید پس شانس اینکه تمایل به همکاری مجدد با شما وجود داشته باشید بسیار زیاد خواهد بود.

گام ششم: از کار کردن با دیگران فراری نباشید

اعتماد به نفس بیش از حد و کار کردن بیش از حد می‌تواند به شما آسیب بزند. ممکن است برای پروژه‌ای بزرگ که به تنهایی از پس انجام آن بر نمی‌آیید اسخدام شوید. در این مواقع باید به مشتری اطلاع دهید که نیازمند همکاری با افراد دیگری برای انجام این پروژه هستید. فقط به خودتان متکی نباشید؛ چون در ادامه مشکلات زیادی برایتان پیش می‌آید.

مشتریان ارزش زیادی برای صداقت و شفافیت قائل هستند. اگر واقعا معتقد هستید که بدون کمک دیگران نمی‌توانید این پروژه را به بهترین شکل به سرانجام برسانید پس مشتری دلیلی برای مخالفت با شما نخواهد داشت. اتفاقا اینکه می‌خواهید از کمک دیگران برای انجام پروژه بهره ببرید می‌تواند نشانه‌ای از تعهد و تلاش شما شما برای ارائه یک خروجی باکیفیت باشد.

تبدیل شدن به بهترین فریلنسر با کار گروهی
پروژه های بزرگ را به تنهایی انجام ندهید تا کیفیت کار تحت تاثیر قرار نگیرد

تبدیل درآمد دلاری فریلنسری به ریال

تا اینجا به کارهایی که باید برای تبدیل شدن به یک فریلنسر حرفه‌ای انجام دهید پرداختیم. اما یکی از نگرانی‌هایی که فریلنسرهای ایرانی دارند این است که چگونه می‌توانند درآمد خود از سایت‌های فریلنسر خارجی را به ریال تبدیل کنند. نگران این موضوع نباشید نیک پرداخت می‌تواند در نقد کردن درآمد ارزی به شما کمک کند. بنابراین اگر کیف پول پرفکت مانی یا وب مانی دارید یا درآمدتان به پی پال و ارزهای دیجیتال پرداخت می‌شود، نگران روش نقد کردن پی پال یا تبدیل پرفکت مانی به ریال نباشید. نیک پرداخت کنار شماست.

مقایسه پی پال و پایونیر
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

جمع بندی

در این مطلب به مجموعه راهکارهایی که می‌توانند شما را به بهترین فریلنسر در حوزه کاریتان تبدیل کند پرداختیم. شاید این راهکارها ظاهرا ساده باشند ولی در صورت به کارگیری آنها متوجه کارآمدی‌شان شده و متوجه می‌شوید که تا چه حد می‌توانند به شما در مسیر تبدیل شدن به یک فریلنسر حرفه‌ای کمک کنند.

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش وب مانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست