نویسنده فریلنسر

۸ مهارتی که شما را به یک نویسنده فریلنسر حرفه‌ای تبدیل می‌کند

اگر شما در حال مطالعه این مطلب هستید، احتمالا بسیار تمایل دارید بدانید چگونه می‌توان به یک نویسنده فریلنسر حرفه‌ای تبدیل شد. شاید هم از شنیدن توصیه‌های تکراری خسته شده‌اید و حالا می‌خواهید نویسندگی را گام‌به‌گام و به صورت واقعی تجربه کنید. نویسنده‌های فریلنسر با شروع دوران حرفه‌ای خود، وارد مسیر کسب درآمد بسیار بالا و حتی درآمد ارزی می‌شوند؛ اما برای ورود به چنین مسیری، به چه مهارت‌هایی نیاز است؟

تمام تلاش ما در ادامه مطلب پیش رو این است که همه مهارت‌های لازم و حیاتی برای نویسندگی حرفه‌ای را در اختیار شما قرار بدهیم. یک نویسنده فریلنسر علاوه بر علاقه وافری که به حرفه خود دارد، باید از مهارت‌های مورد نیاز برای این کار هم برخوردار شود. اگر یک لپ‌تاپ و یک اینترنت بدون قطعی دارید، می‌توانید روی این حرفه حساب ویژه‌ای باز کنید؛ اما این‌ها کافی نیستند! با ما همراه باشید تا در انتهای مطلب، به عنوان یک نویسنده حرفه‌ای از وبلاگ نیک پرداخت خارج شوید!

نویسنده فریلنسر
یک نویسنده فریلنسر با تکیه بر مهارت‌های نویسندگی، به صورت مستقل کار می‌کند و می‌تواند کسب درآمد قابل توجهی داشته باشد.

نویسنده فریلنسر چه کسی است؟

شاید برای اولین‌بار است که با چنین حرفه‌ای مواجه می‌شوید و دوست دارید بدانید که یک نویسنده فریلنسر دقیقا چه کسی است. احتمالا همان‌طور که می‌دانید، فریلنسری به شغلی گفته می‌شود که شخص در آن مستقل است و اصطلاحا به خوداشتغالی می‌پردازد. بنابراین، یک نویسنده فریلنسر، شخصی است که معمولا با نشریات، وبلاگ‌ها، آژانس‌های تبلیغاتی، برندها و شبکه‌های مختلف قرارداد می‌بندد و از مهارت خود کسب درآمد می‌کند. نویسندگی حرفه‌ای، روشی ایده‌آل برای کسب درآمد آنلاین، چه به صورت تمام‌ وقت و حتی پاره‌ وقت است.

خفن‌ترین ویژگی فریلنسری به خصوص یک نویسنده فریلنسر این است که او برنامه کاری، پروژه‌ها، محل کار و حتی طرف قرارداد خود را تعیین می‌کند. علاوه بر همه این‌ها، حقوق و درآمد یک نویسنده فریلنسر کاملا منعطف و پرپتانسیل است. این پتانسیل گاهی آن‌قدر پرسود است که می‌توان روی درآمدهای ارزی و چند میلیونی هم حساب باز کرد.

اما خب همان‌طور که گفتیم، تمام دنیای فریلنسری به یک لپ‌تاپ و اینترنت همیشه‌ روشن ختم نمی‌شود. یک نویسنده فریلنسر باید بداند که دنیای تایپ کردن، جست‌وجو کردن در اینترنت، نگارش صحیح و غیره چه پارامترهایی دارد تا بتواند موفق شود. در ادامه ما به ۸ مهارت مهم و حیاتی برای تبدیل شدن به یک نویسنده فریلنسر می‌پردازیم. در ضمن شما می‌توانید برای اطلاع بیشتر در مورد مفهوم فریلنسری، مطلب فریلنسر کیست؟ را در نیک پرداخت مطالعه کنید.

مهارت‌های مورد نیاز یک نویسنده فریلنسر چه چیزهایی هستند؟

موفقیت‌آمیز بودن حرفه نویسندگی در دنیای فریلنسرها نیازمند مجموعه مهارت‌هایی است که از شما یک فریلنسر حرفه‌ای می‌سازد. با ویژگی‌ها و مزایای فریلنسری و البته نویسندگی آشنا شدیم، اما قبل از شروع هر چیزی بهتر است کمی وقت بگذارید تا بدانید آیا مهارت‌های لازم را دارید یا خیر.

ممکن است یک فریلنسر نویسنده از همه مهارت‌هایی که در ادامه آن‌ها را ذکر می‌کنیم، برخوردار باشد، اما همچنان به جایگاه کاری مورد انتظارش نرسیده باشد. راز موفقیت و استفاده درست از همه مهارت‌های نویسندگی در تقویت هرچه‌بهتر آن‌ها برای موفق شدن است.

مهارت شماره ۱: مهارت‌های نگارشی

مهارت‌های نگارشی، قلب تپنده هر نویسنده فریلنسر محسوب می‌شود؛ این مهارت‌ها برای فریلنسرهای حرفه‌ای به ۲ بخش نگارش صحیح زبان فارسی و زبان‌های دیگر از جمله انگلیسی تقسیم می‌شود. اساسی‌ترین مهارت نویسنده‌های فریلنسر، توانایی نوشتن با نگارش صحیح و عالی است؛ شما به عنوان نویسنده فریلنسر می‌توانید مهارت‌های دیگه‌ای هم داشته باشید، اما در تمام مدت باید جنبه‌های مختلف نگارشی از جمله موارد زیر را رعایت کنید:

  • نکات دستوری یا گرامری
  • نقطه‌گذاری‌ها
  • استفاده به موقع و صحیح از علائم نگارشی مثل نقطه‌ویرگول (؛)
  • لحن و سبک نوشتن
  • توانایی خلق محتوای جدید و یونیک، علی‌رغم جست‌وجو و استفاده از منابع مختلف
  • آشنایی با شکل صحیح افعال فارسی یا انگلیسی

یک نویسنده فریلنسر ماهر و حرفه‌ای که مسئولیت تولید محتوای یک وبسایت یا آژانس تبلیغاتی را برعهده دارد، باید شکل صحیح افعال را در نظر داشته باشد. برای مثال استفاده از فعل می‌باشد اشتباه است و تکرار آن در متن محتواهای خلق‌شده، نشانگر ضعف مهارت‌های نگارشی است.

فراموش نکنید که عدم رعایت دستورات نگارشی، ممکن است به غلط‌های املایی یا خلق جملات ناصحیح منجر شود؛ در این‌صورت مشتریان و کارفرمایان مجبورند تا ویرایش محتواهای شما را خودشان برعهده بگیرند. تکرار مداوم ویرایش متون پراشتباه یک نویسنده فریلنسر باعث دل‌سردی و ناامید شدن کارفرماها و یا به طور کلی مشتریان خواهد شد.

نویسنده فریلنسر
یک تصویر بسیار نزدیک از واژه گرامر؛ درست‌نویسی و رعایت دستورات زبانی برای نویسنده‌های فریلنسر اهمیت ویژه‌ای دارند.

مهارت شماره ۲: وقت‌شناسی و کنترل ددلاین‌ها

کلمه ددلاین (Deadline) واژه‌ای نام‌ آشنا برای نویسنده‌های فریلنسر است؛ ددلاین در ترجمه تحت‌اللفظی به معنای ضرب‌الاجل است. مشتریان، مدیران محتوا یا به طور کلی کارفرمایان با تحویل دادن یک پروژه به نویسنده فریلنسر، انتظار تحویل گرفتن آن در یک زمان مشخص را دارند. برای مثال اگر مشتری از شما بخواهد تا محتوای متنی مورد نظر را تا ساعت ۲۳ چهارشنبه هفته جاری به او تحویل دهید، ددلاین شما ساعت ۲۳ چهارشنبه خواهد بود.

شما به عنوان نویسنده فریلنسر باید برنامه‌ریزی دقیقی در مورد پروژه‌های خود و مشتریان داشته باشید تا بتوانید ددلاین‌های مشخص‌ شده را تحت کنترل داشته باشید. از دست رفتن یک ددلاین و تکرار این اتفاق ناگوار می‌تواند همه موفقیت و حُسن شهرت شما را برای همیشه نابود کند.

ددلاین‌ها می‌توانند از سمت نویسنده فریلنسر هم تعیین شوند؛ برای مثال ممکن است یک مشتری از شما بخواهد تا پروژه پیش رو را در هفته جاری به او تحویل دهید. شما هم به او این اطمینان را می‌دهید که مشخصا در ساعت ۱۴ روز پنجشنبه، پروژه را به او تحویل خواهید داد. دقت کنید که تعیین ددلاین بدون لحاظ برنامه‌ریزی حتما برای شما دردسرساز خواهد بود. به هیچ‌وجه با مسئله ددلاین با شوخی یا سهل‌انگاری برخورد نکنید؛ اینکه برای ثابت کردن خودتان بخواهید ددلاین پروژه‌ها را یک‌روزه یا چندساعته تعیین کنید، اصلا فکر خوبی نیست! مطلب چگونه زمان خود را برای فریلنسر شدن بهینه‌سازی کنیم هم می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

نویسنده فریلنسر
در مواجهه با ددلاین متوجه خواهید شد که ۲۴ ساعت برای یک‌ شبانه‌روز واقعا کم است!

مهارت شماره ۳: انتقادپذیری و میل به یادگیری

بله درست است؛ انتقادپذیری یک مهارت حیاتی و بسیار مهم محسوب می‌شود و می‌تواند جاده‌خاکی موفقیت شما را آسفالت کند. اگر انتقادپذیری را بدمزه و تلخ تصور کنیم، اشتیاق به یادگیری می‌تواند آن را شیرین و گوارا جلوه بدهد. نویسنده‌های فریلنسر معمولا روی متن محتواهایی که خلق می‌کنند، غرور و تعصب دارند؛ این مسئله تا حدی قابل قبول است و بیش از آن اصلا خوب نیست. تعصب بیش از حد روی متن‌ها به منزله شخصی‌انگاری نویسندگی برای نویسنده فریلنسر است.

انعطاف‌پذیری یک نویسنده فریلنسر باید به نحوی باشد که دست مشتری را برای تغییرات احتمالی باز بگذارد. هنگامی که نویسنده‌ها با ایرادات یا نیاز به تغییرات در متن روبه‌رو می‌شوند، بهترین کار این است که آن‌ها با پذیرش دلایل منطقی، برای اعمال تغییرات مورد نظر اقدام کنند.

نویسنده فریلنسر
یک تصویر انتزاعی از انتقادپذیری؛ انتقاد شبیه به یک لیوان آب است که نیمه پر آن شامل اشتیاق به یادگیری و پذیرفتن تغییرات منطقی است.

مهارت شماره ۴: روابط عمومی مطلوب

کاریابی در دنیای فریلنسرها بدون عبور از اضطراب و کم‌رویی دشوار است؛ یا حداقل می‌توان گفت که حرکت در آن بسیار کُند و بی‌جان پیش خواهد رفت. اگر به طور غیر طبیعی و بیمارگونه از ایجاد ارتباط با دیگران هراس دارید یا به ‌هیچ‌وجه از ایجاد ارتباط با دیگران خوشتان نمی‌آید، بهتر است که در ابتدا این مشکلات را حل کنید.

بعضی تمرین‌ها برای کاهش کم‌رویی و اجتماعی شدن وجود دارد که می‌توانند باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و غلبه بر اضطراب شوند. شما حتی می‌توانید از تراپیست‌های مجرب و مطمئن کمک بگیرید و با شروع یک دوره درمانی موفق، از پس همه این مشکلات بربیایید. فراموش نکنید که یک نویسنده فریلنسر موفق کسی است که از روابط عمومی مطلوبی برخوردار باشد و مسئولیت بازاریابی مهارت‌هایش را به دوش بکشد.

نویسنده فریلنسر
انزوا و گوشه‌گیری دقیقا همان مانعی است که می‌تواند سد راه فریلنسرهای موفق شود.

مهارت شماره ۵: خودکفایی و مسئولیت‌پذیری

خودساختگی و خودکفایی مفاهیم اصلی دنیای فریلنسری هستند؛ به طور کلی لازم است بدانید که یک نویسنده فریلنسر باید مانند همه فریلنسرها خودکفا و مستقل باشد. فراموش نکنید که شما به عنوان یک فریلنسر، همه مسئولیت پروژه‌ها را قبول خواهید کرد. فریلنسری مزایای متعددی از جمله تعیین دستمزد، تنوع در انتخاب مشتری یا کارفرما و برنامه‌ریزی انعطاف‌پذیر دارد. علاوه بر مزایا باید از معایب فریلنسری هم با خبر باشید؛ بزرگترین عیب این حرفه، آسیبی است که در اثر عدم مسئولیت‌پذیری به فریلنسرها وارد خواهد شد.

بسیاری از فریلنسرها واقعا افراد خودساخته و مستقلی هستند؛ آن‌ها ددلاین‌ها را کنترل می‌کنند، از حسن شهرت قابل توجهی برخوردارند و درآمد بسیار خوبی هم دارند. اگر به خوبی خودتان را می‌شناسید و می‌دانید که می‌توانید فردی مسئولیت‌پذیر باشید، فریلنسری را همین حالا آغاز کنید.

نویسنده فریلنسر
خودساختگی، استقلال و مسئولیت‌پذیری، ۳ ضلع مثلث موفقیت در دنیای فریلنسری هستند.

مهارت شماره ۶: عبور کردن

برای تبدیل شدن به یک نویسنده فریلنسر خوش‌نام و موفق باید دایره‌ای وسیع از روابط و موقعیت‌های شغلی را درنظر بگیرید. این مسئله را بپذیرید که رد شدن در آزمون ورودی یا پروسه پذیرش رزومه‌ها جزئی از کار است و قرار نیست که همه کارفرمایان دنیا با شخص شما کار کنند. یک جامعه ۱۰ نفره از مشتریان را تصور کنید؛ فرض کنید که برای همه آن‌ها رزومه یا پیام برای همکاری فرستاده‌اید. مطمئن باشید که تعدادی از این ۱۰ نفر حتی پاسخ پیام شما را هم نمی‌دهند، چه برسد که بخواهند با ورورد شما مخالفت کنند.

گاهی هم ممکن است که رزومه شما برای مشتریان یا کارفرمایان مورد تایید یا موافقت نباشد؛ عبور کنید، فقط همین! یک نویسنده فریلنسر موفق باید از موانع مختلف به راحتی عبور کند و با مشتریان مختلفی تماس بگیرد. افزایش اعتمادبه‌نفس، اعتماد به مهارت‌ها و توانایی عبور کردن از اتفاقات این‌چنینی می‌تواند پله نخست صعود به قله‌های موفقیت باشد. برای اطلاع بیشتر در مورد اینکه چگونه باید کارفرمایان را جذب کرد، مطلبی با عنوان هنگام استخدام فریلنسر چه نکاتی بر جذب کارفرما موثر هستند را در نیک پرداخت بخوانید.

نویسنده فریلنسر
پذیرفته‌ نشدن برای شرکت در یک پروژه هرگز به معنای شکست نیست.

مهارت شماره ۷: آپدیت شدن

یک نظرسنجی کلی در دنیای فریلنسرها نشان می‌دهد که آن‌ها اشتهای بسیار زیادی برای آموزش چیزهای جدید و آپدیت شدن دارند. دنبال کردن دنیای تکنولوژی، آشنایی با روش‌های جدید بازاریابی دیجیتال و همراه شدن با رسانه‌های اجتماعی قدرتمند (مثل لینکدین و اینستاگرام)، از جمله کارهایی هستند که فریلنسرها عاشق آن‌ هستند.

هرساله پلتفرم‌های جدید و خلاقانه‌ای برای رشد رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال به کاربران معرفی می‌شوند؛ فریلنسرها از جمله کاربران این پلتفرم‌ها هستند. یک نویسنده فریلنسر معمولا با اخبار دنیای تکنولوژی، بازاریابی محتوا و جریان نویسندگی آشنایی کامل دارد و از آپدیت شدن غافل نمی‌شود.

نویسنده فریلنسر
آپدیت شدن و به روز بودن مهم‌ترین ویژگی فریلنسرها به شمار می‌رود.

مهارت شماره ۸: شعبده‌بازی!

یک نویسنده فریلنسر مهارت‌هایی شبیه به یک شعبده‌باز دارد؛ او فقط یک انسان خلاق نیست و باید هم‌زمان چندین توپ را در هوا بچرخاند. آن چند توپی که با مهارت یک نویسنده فریلنسر در دستانش و در هوا به شکلی ماهرانه می‌چرخند، این‌ موارد هستند:

  •  بازاریابی و پیدا کردن مشتریان
  •  انجام پروژه‌ها قبل از انقضای ددلاین
  •  پاسخگویی به موقع سوالات
  •  انجام تحقیقات معتبر در سطح اینترنت
  •  انجام بعضی کارهای اداری مانند ارسال فاکتور

گاهی ممکن است که اولویت‌بندی پروژه‌ها با توجه به ددلاین‌ها تغییر کنند یا تماس تلفنی با یک مشتری، برای چندساعت وقت شما را بگیرد. بازگشت به نویسندگی و جمع کردن تمرکز برای ادامه دادن، کاری نسبتا دشوار است؛ این یکی از مشکلاتی است که یک نویسنده فریلنسر با آن مواجه خواهد شد. اما نگران نباشید؛ با ادامه دادن و کسب تجربه و مهارت‌های متعدد، همه مشکلات آرام‌آرام محو خواهند شد.

نویسنده فریلنسر
یک فریلنسر با کنترل همزمان چندین فعالیت مهم در حوزه کاری خود، عملا یک شعبده‌باز ماهر هم است!

نقد کردن درآمد ارزی را چگونه انجام دهیم؟

همان‌طور که گفته بودیم، درآمد نویسنده فریلنسر مثل تمام فریلنسرها توسط خودش و با توجه به تعداد پروژه‌هایی که می‌پذیرد، تعیین می‌شود. با همه این اوصاف یک نویسنده فریلنسر در ایران می‌تواند پروژه‌های خارجی با کسب درآمد ارزی هم داشته باشد. بسیاری از نویسنده‌های فریلنسر با استفاده از مهارت‌های خود د زبان‌های خارجی از جمله زبان انگلیسی توانسته‌اند تا موقعیت و جایگاه شغلی خود را به صورت بین‌المللی تثبیت کنند.

گذشته از همه این‌ها، نقد کردن درآمد ارزی در ایران هم مسئله مهمی است که یک نوبسنده فریلنسر ممکن است در مواجهه با آن دچار مشکلات احتمالی شود. پلتفرم‌های ایرانی متعددی برای نقد کردن درآمد ارزی وجود دارند، اما کدامیک سریع‌تر، کم‌هزینه‌تر و مطمئن‌تر است؟

مجموعه حرفه‌‌ای، مجرب و مطمئن نیک پرداخت با برآورده کردن بهترین شرایط در زمینه انواع نقد کردن از جمله درآمدهای ارزی در کنار فریلنسرها تمام‌ قد ایستاده است. برای استفاده از امکانات نقد کردن در نیک پرداخت کافی است تا روی نشانی الکترونیکی بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی کلیک کنید تا همه عملیات در عرض ۳۰ دقیقه (نیم‌ساعت) به پایان برسد.

نویسنده فریلنسر
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

جمع‌بندی

همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفته شد، داشتن یک لپ‌تاپ و اینترنت همیشه‌ متصل برای تبدیل شدن به یک نویسنده فریلنسر کافی نیست. کسب مهارت‌های حیاتی که در این مطلب گنجانده شده‌اند، می‌تواند در موفق شدن و کسب درآمد قابل توجه نویسنده‌های فریلنسر نقشی مهم ایفا کند. بدیهی است که برای شروع یک حرفه باید مسیر یادگیری را طی کرد و البته از لحظه به لحظه آن لذت برد.

اگر هنوز هم در مورد تبدیل شدن به یک نویسنده فریلنسر مطمئن نیستید، بهتر است یک‌بار دیگر همه ۸ مهارتی که در این مطلب ذکر شدند را مرور کنید. با خود به توافق برسید که آیا به اندازه کافی مسئولیت‌پذیر هستی یا خیر؛ آیا می‌توانید با برنامه‌ریزی منعطف و گاهی فشرده، همه پروژه‌ها را به موقع تحویل دهید؟ در ضمن شما می‌توانید روی مجموعه نیک پرداخت برای نقد کردن درآمدهای ارزی خود به صورت ویژه حساب باز کنید.

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش وب مانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست