بهترین کیف پول بیت کوین

بهترین کیف پول بیت کوین را چگونه باید انتخاب کنیم؟

کیف پول بیت کوین به شما کمک می‌کند تا بیت کوین خود را ارسال و دریافت کنید. با این حال برای انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین باید چندین فاکتور را در نظر گرفت. این فاکتورها شامل ساختار خود کیف پول خواهد شد و همچنین ارائه‌دهندگان مختلف، امکانات و شرایط مختلفی را به کاربران خود می‌دهند. پس با نیک پرداخت همراه باشید تا یک کیف پول بیت کوین مناسب پیدا کنیم.

اگر قصد خرید بیت کوین یا دیگر انواع ارز دیجیتال را دارید، می‌توانید روی خدمات نیک پرداخت حساب کنید.

ساختار کلی بهترین کیف پول بیت کوین

بهترین کیف پول بیت کوین

همانطور که گفتیم ساختار کلی برای یافت بهترین کیف پول بیت کوین اهمیت دارد. دو روش پیش روی شما وجود دارد. آیا شما راحتی را انتخاب می‌کنید یا امنیت بیشتر مدنظر شما است؟ برای راحتی بیشتر می‌توانید از یک کیف پول مجازی که بر روی موبایل، اینترنت و دسکتاپ در دسترس خواهد بود استفاده کنید. اما اگر به امنیت اهمیت می‌دهید پس بهترین انتخاب یک کیف پول سخت‌افزاری یا کاغذی است.

در لیست زیر چندین کیف پول را معرفی می‌کنیم و پس از این به ترتیب آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

Ledger «سخت‌افزاری»

TREZOR «سخت‌افزاری»

Exodus «دسکتاپ»

Electrum «دسکتاپ و کمی پیچیده»

Mycelium «اندروید»

Jaxx «آی‌او‌اس، اندروید و دسکتاپ»

نکات کلیدی بهترین کیف پول بیت کوین

اما ابتدا باید به یک سری نکات کلیدی و پایه اشاره کنیم. البته یک سری مقالات در نیک پرداخت در مورد ماهیت بیت کوین و کیف پول بیت کوین وجود دارد. اما برای شناخت بهترین کیف پول بیت کوین باید نگاهی به خود بیت کوین داشته باشیم.

کیف پول بیت کوین چیست؟

کیف پول بیت کوین یک برنامه برای ارسال و دریافت بیت کوین است. کیف پول بیت کوین این کار را از طریق برقراری ارتباط با بلاک‌ چین انجام می‌دهد. برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های کیف پول برای موبایل و دسکتاپ وجود دارد. همچنین امکان دریافت این برنامه بر روی یک قطعه سخت‌افزاری هم وجود دارد.

به صورت کلی، کیف پول بیت کوین، شباهت خاصی به یک ایمیل دارد. اگر بخواهید ایمیل ارسال یا دریافت کنید، نیازمند یک برنامه برای آن هستید. همچنین همانند ایمیل، برای دریافت بیت کوین، نیازمند یک آدرس شخصی خاص هستید. این آدرس، آدرس بیت کوین نام دارد. همانند ایمیل، می‌توانید این آدرس را با همه به اشتراک بگذارید تا بیت کوین دریافت کنید.

آخرین ترکیبی که لازم است به آن اشاره کنیم، رمز عبور است. در ایمیل شما رمز عبور خود را مشخص کنید. اما در بیت کوین، کیف پول خودش به صورت خودکار یک رمز عبور را مشخص خواهد کرد. این رمز عبور با نام کلید شخصی شناخته می‌شود. مانند یک رمز عبور ایمیل، هیچ‌گاه نباید کلید شخصی خود را به اشتراک قرار دهید.

بیشتر بخوانید: ۹ نکته مهم در انتخاب کیف پول بیت کوین

کلید شخصی تا چه میزان امنیت دارد؟

بهترین کیف پول بیت کوین

حقیقتا امنیت یک کلید شخصی بالا است. البته که باید مواظب آن باشید. هنگامی که شما کیف پول خود را تهیه می‌کنید، این کیف پول برای شما یک کلید تولید خواهد کرد. از طریق این کلید، آدرس شما هم تولید خواهد شد. توجه کنید که به هیچ وجه امکان دسترسی به کلید از طریق آدرس وجود ندارد. این یک مسیر یک‌طرفه است پس از این بابت نگران نباشید.

اما به هیچ وجه کیف پول خود را از دست ندهید. داشتن بهترین کیف پول بیت کوین اهمیت بالایی دارد، اما نگهداری از آن مهم‌تر از همه چیز است. پس تا حد ممکن دستگاه‌هایی که حاوی این کیف پول هستند را امن کنید. به عنوان مثال برای کامپیوتر و گوشی خود یک کلید مناسب پیدا کنید.

اگر می‌توانید یک نسخه پشتیبانی از کلید خود را تهیه کنید. تصور کنید که گوشی شما دزدیده شده است. کیف پول و کلید شخصی شما هم داخل گوشی است. اگر مشخصات کلید شخصی را در یک برگه نوشته باشید، می‌توانید دوباره برنامه را دانلود کنید و به آن دسترسی پیدا کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید.

چند نوع کیف پول بیت کوین وجود دارد؟

همانطور که گفتیم دو دسته کیف پول بیت کوین وجود دارد. دسته اول، سرد و دیگری گرم است. سرد همان نسخه سخت‌افزاری است که از اینترنت قطع شده است. دسته دوم گرم و نرم‌افزاری است و مدام با اینترنت سر و کار دارد. حال اشکال مختلف این دو نوع کیف پول را بررسی کنیم.

کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول سخت‌افزاری را می‌توان به عنوان یکی از گزینه‌های بهترین کیف پول بیت کوین قلمداد کرد. این نوع کیف پول‌ها عموما در شکل یک فلش درایو عرضه می‌شوند. این فلش‌ها حاوی کلید شخصی شما هستند. می‌توانید این فلش را به کامپیوتر خود متصل کنید تا ارتباط لازم برقرار شود.

بیشتر بخوانید: ماینینگ اتریوم چگونه انجام می‌شود؟

این دسته از کیف پول‌ها از حداکثر امنیت برخوردار هستند. حتی اگر کامپیوتر شما حاوی ویروس و بدافزار باشد، خیال شما راحت است. این فلش درایو قابلیت مقاومت را دارد و دچار مشکلی نخواهد شد. شما می‌توانید این فلش را به هر کامپیوتری، حتی کامپیوتر عمومی متصل کنید و انتقال بیت کوین را انجام دهید. پس از اتصال به کامپیوتر باید به یک صفحه آنلاین مراجعه کنید تا روند انتقال شکل بگیرد.

پس نتیجه می‌گیریم که این نوع کیف پول امنیت بالایی دارد. اما مشکل آن این است که به خودی خود نمی‌تواند کاری انجام دهد. همیشه نیازمند یک کامپیوتر هستید. همچنین اگر کامپیوتر هم در اختیار شما همیشه نیاز دارید که این فلش را همراه خود داشته باشید.

کیف پول کاغذی

بهترین کیف پول بیت کوین

کیف پول کاغذی ارزان‌تر و قابل دسترس‌تر است. با این حال، امکان گم شدن و خراب شدن آن بالاتر از انواع دیگر کیف پول‌ها است. با این حال مزایای این کیف پول، باعث شده تا در لیست بهترین کیفت پول بیت کوین قرار بگیرد. گذشته از معایب این نوع کیف پول، همانطور که گفتیم دسترسی به آن آسان است.

باید به یک نرم‌افزار دسترسی داشته باشید. از طریق نرم‌افزار آدرس خود را بر روی برگه Import کنید. کاغذی که چاپ می‌شود دو بارکد مجزا دارد. یک بارکد برای تایید و لود دارد و بارکد دیگر برای تخلیه و خرج بیت کوین مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پس اگر به دنبال یک روش آسان هستید این گزینه مناسب شما است.

کیف پول موبایلی، دسکتاپی و وب

سه گزینه باقی می‌ماند که همگی در دسته‌بندی کیف پول گرم قرار خواهند گرفت. در دسته اول شما با کیف پول موبایلی روبرو هستید. همه شما یک گوشی هوشمند دارید و دسترسی به این نوع کیف پول هم آسان است. با این حال در لیست بهترین کیف پول بیت کوین این گزینه به عنوان ناامن‌ترین گزینه شناخته خواهد شد، چون فضای یک گوشی هوشمند به صورت کلی ناامن است.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری از حساب بیت کوین به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

در کیف پول دسکتاپی، شما کلید شخصی را در کامپیوتر شخصی خود نگهداری خواهید کرد. اگر سیستم شما آلوده به بدافزار نباشد، پس بیت کوین شما امن است. پس اگر از چنین کیف پولی استفاده می‌کنید باید ۱۰۰ درصد از امنیت دستگاه خود اطمینان کسب کنید

در پایان هم به کیف پول آنلاین خواهیم رسید. سایت‌های بسیاری وجود دارد که از طریق بیت کوین فعالیت دارند. هر کدام از این سایت‌ها از شما درخواست می‌کنند که یک کیف پول بیت کوین درون آن‌ها ایجاد کنید. اگر به سایت اطمینان دارید پس مشکلی نیست. اما اطمینان حاصل کردن از چنین سایت‌هایی سخت است و شما به معنای کلمه اطلاعات خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید. با این حال، سرعت دسترسی به این کیف پول‌ها بسیار بالا است و از هر طریق می‌توان به یک وبسایت حاوی کیف پول دسترسی پیدا کرد.

بهترین کیف پول بیت کوین کدام است؟

اما حالا به سوال اصلی بپردازیم. حالا که یک سری نکات پایه را در مورد این نوع محصولات آموختید، بهتر است که چند کیف پول برتر بیت کوین را به شما معرفی کنیم. به صورت کوتاه هر کدام از این کیف پول‌ها را بررسی خواهیم کرد و در پایان هم نکات اضافی را به شما خواهیم گفت.

کیف پول Ledger

بهترین کیف پول بیت کوین

اولین گزینه از بهترین کیف پول بیت کوین Ledger است. این کیف پول همانند TREZOR یک کیف پول سرد است. با استفاده از این دستگاه امنیت بیشتری خواهید داشت و برای ارسال و دریافت بیت کوین باید این دستگاه را در اختیار داشته باشید. این شرکت کیف پول‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد اما محبوب‌ترین آن‌ها Ledger Nano S است.

مزایا: آسانی کار با کیف پول، امنیت بالا، پشتیبانی خوب

معایب: هزینه‌بر است، دسترسی و راحتی استفاده به خاطر امنیت بالا کمتر شده است

کیف پول TREZOR

اگر حساب بیت کوین شما حاوی مقادیر زیادی از بیت کوین است، پس استفاده از این دستگاه به شما توصیه می‌شود. امنیت این دستگاه به شدت بالا است و همچنین این دستگاه توانایی هماهنگی با اکثر حساب‌های اینترنتی را دارد. استفاده از این محصول برای تازه‌کارها و حرفه‌ای‌ها هم مناسب و آسان است.

مزایا: امنیت فوق‌العاده بالا، سادگی استفاده و رابط کاربری گویا، پشتیبانی از کیف پول‌های اضافی

معایب: قیمت بالا نسبت به رقبا

کیف پول Blockchain.info

این کیف پول، نه تنها جزوی از لیست بهترین کیف پول بیت کوین است، بلکه محبوب‌ترین کیف پول حال و حاضر است. با دسترسی به وبسایت مربوطه می‌توانید از طریق گوشی یا کامپیوتر اقدام به انتقال بیت کوین کنید. این کیف پول هیبریدی است. این بدین معنا است که کمپانی کیف پول شما را در دیتابیس خود دارد، اما دسترسی به کلید شخصی شما ندارد. به هر حال برای شروع این کیف پول مناسب است.

مزایا: یک شرکت پایدار و مورد اعتماد در زمینه بیت کوین، رابط کاربری خوب، قابل دسترس در موبایل و آنلاین

معایب: همچنان نیازمند اعتماد است، انتقال بیت کوین کاملا ناشناس کمی سخت است

کیف پول Exodus

بهترین کیف پول بیت کوین

این کیف پول، نسبتا به تازگی تولید شده و به خاطر پشتیبانی گسترده خود در لیست بهترین کیف پول بیت کوین قرار خواهد گرفت. از طریق این کیف پول نه تنها بیت کوین، بلکه قابلیت ذخیره لایت کوین، داگ کوین، دش و اتر را هم دارید. طراحی و ظاهر این کیف پول زیبا و منحصر به فرد است. می‌توانید این ارزهای دیجیتال را از طریق کیف پول انتقال دهید. این کیف پول از طریق دسکتاپ در دسترس است.

مزایا: راحتی استفاده، امکان انتقال ارز دیجیتال از طریق کیف پول، استفاده از هاست شخصی، پشتیبانی فوق‌العاده

معایب: تنها برای دسکتاپ موجود است، شرکت تازه‌کاری است

بیشتر بخوانید: راهنمای فروش بیت کوین ؛ روش‌ها و مراحل

کیف پول Jaxx

این کیف پول توانایی کار با بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را دارد. شما امکان ذخیره ارز و همچنین مبادله آن با دیگر ارزها را با کمک صرافی ShapeShift دارید. این کیف پول شخصی است و اطلاعات شما در امنیت قرار دارد و می‌توانید از امن بودن آن‌ها مطمئن باشید.

مزایا: راحتی استفاده، اجازه تبادل ارز در خود رابط کاربری، پشتیبانی خوب، شخصی بودن کیف پول، دسترسی از طریق پلتفرم‌های مختلف

معایب: شرکت تازه‌کار است، مشکلاتی برای کاربران لینوکس وجود دارد

کیف پول MyCelium

این کیف پول که در لیست بهترین کیف پول بیت کوین قرار گرفته، بر روی موبایل شما فعالیت خواهد داشت. از نظر امنیتی امکانات فراوانی در این کیف پول وجود دارد. کار با آن کمی سخت است، اما به شدت امن خواهد بود. همچنین به عنوان یک اپلیکیشن متن‌باز، این کیف پول مدام آپدیت خواهد شد. این کیف پول، یک کیف پول گرم است، اما امکان دسترسی به کیف پول سرد وجود دارد.

مزایا: با امکانات امنیتی این کیف پول امکان ناشناس بودن وجود دارد، بیت کوین‌های شما امنیتی بالایی خواهند داشت

معایب: نسخه‌ی وب و دسکتاپ ندارد، کار با آن آسان نیست و برای کاربران حرفه‌ای بهتر است.

کیف پول KeepKey

بهترین کیف پول بیت کوین

این گزینه، از جدید‌ترین گزینه‌های بهترین کیف پول بیت کوین است و به تازگی شروع به کار کرده است. این محصول طراحی خوبی دارد و به همین خاطر شاید بهترین طراحی را بین تمامی کیف پول‌های فیزیکی داشته باشد. کار با این محصول هم ساده و آسان خواهد بود.

مزایا: راحتی استفاده، طراحی فوق‌العاده، امنیت بالا

معایب: قیمت صد دلاری، شرکت تازه‌کار است

کیف پول Bitcoin Core

این کیف پول متعلق به Bitcoin Core است و با نام Bitcoin QT هم شناخته می‌شود. این کیف پول گزینه‌های امنیتی فراوانی را به شما پیشنهاد خواهد داد و بسیار شفاف است. این کیف پول پایدار است، اما حجم زیادی از کامپیوتر شما را اشغال خواهد کرد که اگر سیستم مناسبی داشته باشید، مشکلی وجود نخواهد داشت.

مزایا: امکانات امنیتی باعث شده که با سیستمی پایدار طرف باشید

معایب: هیچ اپلیکیشنی ندارد، هیچ نسخه وبی ندارد، برای ذخیره بلاک‌چین نیازمند فضای زیادی هستید

کیف پول Electrum

این کیف پول به این خاطر وارد لیست بهترین کیف پول بیت کوین شده که دارای اپلیکیشن سبک برای دسکتاپ است. پردازش‌های سنگین به صورت آنلاین انجام خواهد شد. امنیت این کیف پول در وضعیت خوبی قرار دارد و می‌توان با یک جمله یا کلمه پشتیبان مخفی، اطلاعات را بازیابی کرد.

مزایا: فضای سیستم را اشغال نمی‌کند و سریع و سبک است

معایب: برای تازه‌کارها مناسب نیست، تکیه بر سرورهای آنلاین ممکن است خطر امنیتی ایجاد کند

کیف پول Armory

بهترین کیف پول بیت کوین

برند Armory همانند نامش در زمینه امنیت یکی از بهترین گزینه‌ها است. اپلیکیشن این محصول برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده و امنیت حرف اول را می‌زند. این برند در زمینه گزینه کیف پول سرد هم به شما کمک خواهد کرد. حقیقتا اگر به دنبال امنیت هستید، Armory انتخاب خوبی خواهد بود.

مزایا: قابل انعطاف برای شرایط مختلف، بهترین بین رقبا از نظر تامین امنیت

معایب: نیازمند یک دانش قبلی برای کار خواهد بود

در پایان به چه نکاتی باید دقت کرد؟

امیدوارم این مقاله به شما در مسیر پیدا کردن بهترین کیف پول بیت کوین کمک کرده باشد. در پایان، تمامی این گزینه‌ها می‌توانند برای شما مناسب باشند. اما مسئله اصلی نیاز شما است. چه میزان بیت کوین ذخیره خواهید کرد؟ هر چند وقت یک بار انتقال ارز خواهید داشت؟ توانایی پرداخت هزینه را دارید؟ توانایی حمل کیف را دارید؟ آیا به صورت حرفه‌ای فعالیت دارم؟ تمامی این سوالات به شما کمک خواهند کرد که انتخاب بهتر و درست‌تری داشته باشید.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست