خرید از آمازون

یه خرید درجه یک؛ راهنمای خرید از آمازون در ایران

احتمالاْ‌ شما هم جای خالی جنس مرغوب را در خانه‌تان احساس کنید. یک هدیه‌ی درجه یک برای خوشحال‌ کردن همسر و فرزندتان. شرایط طوری پیش رفته است که امکان دسترسی به فروشگاه‌های بزرگ نیست. احتمالاً برای یک‌بار هم که شده اسم سایت آمازون به گوش‌تان خورده است. این اسم تنها در اوقاتی مورد بحث قرار می‌گیرد که پای خرید از سایت‌های خارجی در میان باشد. در نگاه اول ممکن است این‌طور به نظر بیاید که خرید از آمازون در ایران امکان‌پذیر نیست. شاید سوال اساسی اینجا مطرح شود که نحوه سفارش از آمازون نیازمند چه چیزهایی است. خرید از آمازون و به طور کلی خرید از سایت‌های غیر ایرانی راه مخصوصی دارد و ما هم قصد داریم تا در این مقاله به آن‌ها بپردازیم.

یه خرید دیگه با پی‌پال

با درگاه پرداخت امن. بدون محدودیت سفارش

آمازون چیست؟

واژه آمازون برای بسیاری از افراد، تداعی‌گر جنگل بزرگ آمازون است. با این حال، فروشگاه اینترنتی آمازون به مراتب وسیع‌تر و عجیب‌تر از این جنگل است. آمازون در حال حاضر عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان را یدک می‌کشد. این فروشگاه اینترنتی که دفتر اصلی‌اش در ایالات متحده است، به همه کشورها به غیر از ایران وچند کشور دیگر، خدمات‌رسانی می‌کند. آمازون با برخورداری از یک سیستم واسطه‌ای، هر نوع محصولی که فکرش را بکنید (از محصولات نو تا محصولات کارکرده) به مشتریان خود عرضه می‌کند. خرید از آمازون دقیقاً ساز و کاری مشابه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی را داراست.

مزایای خرید از آمازون

مهم‌ترین مزیت خرید از آمازون، نقش واسطه‌گری این سایت بین فروشنده و مشتری است. از طرف دیگر مشتریان می‌توانند از طریق گوشی موبایل یا لپ‌تاپ، محصول مورد نظر خود را سفارش بدهند و طی چند روز با کیفیت بالا تحویل بگیرند. خرید از آمازون به دلیل برخورداری از چندین فروشنده برای هر محصول، یک قیمت معقولانه و مقرون به صرفه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

این فروشگاه بزرگ اینترنتی از تنوع بسیار وسیع محصولات برخوردار شده است. تخفیف‌های روزانه، امنیت در خرید و ارسال ارزان‌ قیمت هم از دیگر مزایای خرید از آمازون به شمار می‌روند. البته از فروش محصولات دست دوم یا کارکرده هم نباید گذشت. به دلیل امنیت و اعتبار بالای سایت آمازون، بهترین و آنتیک‌ترین محصولات کارکرده (که احتمالاً مشابهش را نمی‌توان پیدا کرد) در اختیار مشتریان قرار گرفته است. حضور افراد و کمپانی‌های مختلف، از خرده‌فروشان تا دیگر اصناف باعث شده است تا تجربه خرید از آمازون لذت‌بخش باشد.

نحوه خرید از آمازون

بهترین روش خرید از آمازون

خب همان طور که اشاره کردیم راه مستقیم خرید از آمازون برای ایرانیان وجود ندارد. پیروی از سیاست‌های مربوط به تحریم ایران توسط دولت ایالات متحده دلیل اصلی این اتفاق است. اما آیا این آخر راه است؟ خوشبختانه جواب منفی است. در ادامه تعدادی از این روش‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

سایت‌های واسطه‌‌ای

تجربه نشان داده است که هرچقدر دسترسی به یک چیز ناممکن به نظر برسد، راه‌های مخفی بیشتری برای رسیدن به آن وجود خواهد داشت. خب، خرید از آمازون برای ایرانیان هم از این قاعده مستثنی نیست. در طی همه این سال‌ها، سایت‌هایی به وجود آمدند که نقش یک واسطه برای خرید شما از سایت آمازون را فراهم می‌کنند. با همه این اوصاف به نظر می‌رسد که این روش، بهترین روش خرید از آمازون برای ما ایرانی‌ها است.

سایت‌های واسطه‌ای چقدر قابل اعتمادند؟

دو خبر برای‌تان دارم. خبر خوش اینکه سایت‌های واسطه‌ای هیچ خطر خاصی برای شما نخواهند داشت و تهدیدی را متوجه شما نخواهند کرد. خبر نسبتاً بد هم این که ممکن است پول زیادتری بابت محصولات پرداخت کنید. بعضی از این وبسایت‌های واسطه‌ای، پول محصول نو و جدید را از شما دریافت می‌کنند و در عوض یک کالای مرجوعی را برای شما سفارش می‌دهند. کالاهای مرجوعی از قیمت پایین‌تری برخوردارند و همین باعث افزایش حاشیه سود این وبسایت‌ها می‌شود. بنا بر این بهتر است که برای انجام چنین خریدهایی از سایت‌های معتبر و با تجربه ایرانی استفاده کنید. نیک پرداخت نیز می‌تواند پرداخت خرید از سایت‌های خارجی شما را انجام دهد.

خرید از آمازون با سایت‌های واسطه‌ای

وبسایت مالتینا یک درگاه‌ واسطه‌ای معتبر برای خرید از آمازون در ایران است. با ثبت نام در این وبسایت می‌توانید لینک محصول مورد نظرتان در آمازون را در قسمت جست و جو سرچ کنید و آن را سفارش بدهید. ایگرد هم یکی دیگر از سایت‌های واسطه‌ای ایرانی است که امکان خرید از آمازون را فراهم می‌کند. عمده فعالیت ایگرد حول محور کالاهای اصل و کالاهای با تخفیف می‌چرخد. البته توجه کنید که این سایت خرید محصولات غیر ایرانی که در سایت آمازون هستند را به راحتی در اختیار کاربران گذاشته است. نیک پرداخت یکی دیگر از سایت‌های معتبر است که می‌تواند پرداخت خریدهای خارجی شما را در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین کارمزد انجام دهد و البته مسئولیتی در قبال حمل و نقل و ارسال کالا به داخل کشور ندارد.

امکان پرداخت ارزی

امکان پرداخت ارزی برای خرید از آمازون در ایران وجود ندارد. بنا بر این شما به یک سیستم واسطه‌ای نیاز دارید تا پرداخت سفارش شما را خارج از دایره مالی ایران انجام دهد. خرید از آمازون با دلار بستگی به آدرس شما دارد که سایت‌های واسطه‌ای برای شما انجام خواهند داد.

چگونگی خرید از آمازون

گیفت کارت

یکی دیگر از روش‌های خرید از آمازون، استفاده از گیفت کارت است. برای این کار باید از یکی از دوستانتان که در کشوری غیر از ایران زندگی می‌کند بخواهید که این کار را انجام دهد. دوستان شما می‌توانند گیفت کارت را برای شما بخرند و ارسال کنند. در نهایت پس از ثبت سفارش‌ها، محصولات به آدرس دوست شما می‌رود و او می‌تواند همه سفارشات را برایتان تا ایران بفرستد. اما خب واقعاً چرا؟ این روش به نظر سخت است. البته ناگفته نماند که بسیاری از سایت‌های ایرانی امکان خرید گیفت کارت یا کارت‌هایی که با آن ها بشود از آمازون خرید کرد را برای کاربران مهیا کرده‌اند مثل ویزا کارت یا مستر کارت. برای اطلاع بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

چگونه می‌توانم از آمازون در ایران خرید کنم؟

سایت‌های ایرانی متعدد و معتبری وجود دارند که نقش یک سایت واسطه‌ای را برای ثبت سفارش شما در آمازون ایفا می‌کنند. بعضی از این سایت‌ها با دریافت لینک محصول مورد نظر در آمازون، قیمت نهایی آن را توسط فرمول‌های خاصی به دست می‌آورند. سیستم ثبت سفارش شما در این سایت‌های واسطه‌ای به این شکل خواهد بود:

  1. سایت واسطه‌ای، لینک محصول مورد نظرتان در آمازون را دریافت می‌کند.
  2. هزینه محصول را با توجه به قیمت ارز در ایران به تومان یا ریال تبدیل می‌کند.
  3. تعیین وزن و حجم محصول مورد نظر با استفاده از API فروشگاه اینترنتی آمازون.
  4. تعیین هزینه محصول برای تحویل به اداره پست ایران.
  5. تعیین هزینه گمرک.
  6. تعیین هزینه پست در داخل ایران.
  7. ارائه هزینه نهایی ارسال کالا به نقطه مورد نظر در سرتاسر ایران.

خرید با کد تخفیف

بسیاری از این سایت‌های واسطه‌ای با استفاده از کد تخفیف مربوط به کالاهای آمازون، سفارش مشتریان را انجام می‌دهند. این کار باعث شده است که سود پیشبینی‌شده این سایت‌ها بالا برود و مشتریان هزینه کالایی که دارای کد تخفیف است را تمام و کمال پرداخت کنند. فرض کنید که شما یک میکروفون استودیویی ضبط صدا از محصولات آمازون را از طریق یک وبسایت واسطه‌ای سفارش می‌دهید. این وبسایت هم با در دست‌ داشتن کدهای تخفیف بعضی محصولات، آن را رایگان دریافت می‌کند. اما در نهایت تمام پول محصول را از شما دریافت می‌کند تا یک تجارت بی چک و چانه برای خودش دست وپا کند.

خرید از آمازون با پی پال

خرید از فروشگاه اینترنتی آمازون از طریق پرداخت‌هایی مثل پی پال هم ممکن بود. اما متاسفانه آمازون به دلیل رقابت با e-bay این روش پرداخت را به کلی از سیاست‌های کاری خودش حذف کرد. پیش از این، ایرانی‌ها با استفاده از امکان خرید با پی پال می‌توانستند سفارشات خود را در آمازون به واقعیت تبدیل کنند.

خرید از آمازون بدون گمرک

هیچ راهی برای گریز از هزینه گمرک در ایران وجود ندارد. این هزینه، سرجهازی سفارشات آمازونی شما محسوب می‌شود. پیش از سال ۱۳۹۵ فقط کالاهای لوکس تحت هزینه گمرک قرار می‌گرفتند. اما با تغییر سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی، هزینه گمرک برای همه لوازم خرد لحاظ خواهد شد. پس گریز از هزینه گمرکی در ایران فقط یک خیال باطل است!

نمایندگی آمازون در ایران

ایران که سهل است؛ آمازون در هیچ کشوری جز ایالات متحده دفتر مرکزی یا نمایندگی ندارد. سفارش‌های ثبت‌شده در آمازون در کشورهایی که تحت تحریم نیستند با سرعت نور به دست مشتریان می‌رسد. خدمات فروشگاه اینترنتی آمازون به حدی وسیع و امن است که نیازی به احداث نمایندگی فیزیکی در سرتاسر جهان نیست.

خرید از آمازون در ایران

جمع بندی

بسیاری از محصولات مد نظر ما در بازار ایران وجود ندارند. گاهی هم به دلیل استقبال از محصولات با کیفیت و اصل می‌خواهیم که از یک سایت خارجی مثل آمازون خرید کنیم. همان طور که مرور کردیم، امکان خرید مستقیم از آمازون در ایران وجود ندارد. از بین روش‌های مختلف خرید از وبسایت آمازون هم، روش استفاده از سایت‌های واسطه‌ای بسیار معقولانه به نظر رسید. شما با توجه به وبسایت‌های معتبری که معرفی شد می‌توانید اقدام به ثبت سفارش محصول خود در آمازون کنید و با پرداخت ریالی از طریق درگاه‌های ایرانی، آن را تحویل بگیرید.

حرف آخر

نظرات و تجربه خودتان در رابطه با خرید از آمازون در ایران را با ما در میان بگذارید. به نظر شما کدام روش برای خرید از این فروشگاه اینترنتی بهتر است و پرداخت آن؟ خودتان تا حالا از کدام وبسایت واسطه‌ای برای خرید استفاده کرده‌اید؟ نظراتتان را به ما زیر این پست بگویید. همچنین از امکان پرداخت‌های ارزی با درگاه‌های مختلف مانند خرید با پی پال و خرید با ویزا و مسترکارت سایت نیک پرداخت در خرید از سایت‌های خارجی خود نیز غافل نشوید.

منبع کمکی: Techboomers

خرید از سایت های خارجیخرید پی پالخرید مسترکارتخرید ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست