چرا اقدامات ترامپ در حوزه کریپتو می‌تواند او را به پیروزی برساند؟

شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا قوی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. در پلتفرم پیش‌بینی غیرمتمرکز  Polymarket، ترامپ با اختلاف ۱۶ درصدی از کامالا هریس پیشی گرفته است. با توجه به رویکرد حمایتی او از ارزهای دیجیتال و مشارکت در امور مالی غیرمتمرکز  (DeFi)، محبوبیت ترامپ، به‌ویژه در میان علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال به‌سرعت در حال افزایش است. اما واقعاً چه داستانی پشت این افزایش محبوبیت نهفته است و آیا نشانه‌ای از تحولات آینده در این مساله وجود دارد؟

ترامپ در برابر هریس: پیشتازی غافلگیرکننده

در ابتدای این هفته، شانس پیروزی ترامپ در Polymarket شروع به افزایش کرد. در حال حاضر، او ۵۸.۳ درصد شانس پیروزی دارد، در حالی که شانس هریس تنها ۴۱.۵ درصد است. در روزهای اخیر حجم شرط‌بندی‌های مربوط به انتخابات آمریکا بسیار بالا رفته و به ۱.۹ میلیارد دلار رسیده است. در تاریخ ۳ اکتبر، شانس هریس و ترامپ به ترتیب ۴۹.۷ و ۴۹.۵ درصد بود.

با این حال، باید توجه داشت که این پیش‌بینی‌ها تنها بازتابی از افکار عمومی هستند و نظرسنجی‌های ملی داستان متفاوتی را بیان می‌کنند. بر اساس گزارش وب‌سایت  FiveThirtyEight، هریس با اختلاف ۲ درصد پیشتاز است؛ شانس او ۴۸.۵ درصد و شانس ترامپ ۴۶.۱ درصد خواهد بود. با توجه به این پیش بینی‌ها این سؤال پیش می‌آید که آیا کاربران Polymarket طرفدار ترامپ هستند؟ کارشناسان معتقدند که از آنجا که پول واقعی در میان است، افراد بیشتر بر نتایج واقعی شرط‌بندی می‌کنند.

 

نقش کریپتو در محبوبیت ترامپ

از زمانی که ترامپ حمایت خود از ارزهای دیجیتال را اعلام کرد؛ نظر طرفداران زیادی جذب را به خود کرده است. حمایت او از پروژه‌ای تازه‌راه‌اندازی‌شده به نام World Liberty Financial (WLFI) باعث شده او در میان سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال محبوب‌تر شود. این پروژه حدود ۷۱۰ میلیون توکن فروخته و ۱۰ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است.

این موفقیت احتمالاً در افزایش شانس ترامپ در Polymarket نقش دارد. این نامزد جمهوری‌خواه بارها درباره بیت‌کوین صحبت کرده و اظهار داشته که قصد دارد محیطی مناسب برای ارزهای دیجیتال در آمریکا ایجاد کند. همین موضوع باعث شده است تا حمایت گسترده‌ای از سوی جامعه کریپتو به‌دست آورد.

 

چه انتظاری باید داشت؟

نتایج واقعی رقابت بین ترامپ و هریس در ۱۹ روز آینده مشخص خواهد شد. با نزدیک شدن به روز انتخابات، بازار از هیجان پر شده و رقابت بین این دو نامزد ریاست‌جمهوری بسیار نزدیک است. در حالی که ترامپ حمایت گسترده‌ای از سوی جامعه کریپتو دارد؛ هریس تمرکز خود را بر روی مقررات و حمایت از سرمایه‌گذاران اقلیت گذاشته است.

 

منبع:coinpedia

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست