تتر از  استیبل کوین الوی Alloy با پشتوانه طلا رونمایی کرد

تتر، صادرکننده بزرگ‌ترین استیبل‌کوین جهان، به طور رسمی الوی (Alloy)، یک دلار مصنوعی جدید که با طلا پشتیبانی می‌شود، را رونمایی کرده است. شرکتی که پشت سر USDT، بزرگ‌ترین استیبل‌کوین جهان، قرار دارد، اعلام کرد که این پروژه اولین “دارایی متصل” خواهد بود که آن‌ها آن را به عنوان “یک دسته دارایی جدید طراحی شده برای دنبال کردن قیمت یک دارایی مرجع” توصیف کرده‌اند. قابل ذکر است که نهادهای مسئول Alloy، از اعضای کلیدی گروه تتر هستند.

پل بین دنیای دیجیتال و پول نقد 

تراکنش‌های بین‌المللی امن

پل بین دنیای دیجیتال و پول نقد 

تراکنش‌های بین‌المللی امن

 

دلار مصنوعی پشتیبانی‌شده با طلا

 در چند وقت اخیر بازار مالی شاهد تسلط استیبل‌کوین‌ها و طلا در بحث‌ها بوده است. هر دو به نقطه تمرکز سرمایه‌گذاران تبدیل شده‌اند و طلا از دسامبر ۲۰۲۳ به طور قابل توجهی رشد کرده است. اخیراً فلز طلا به بالاترین قیمت تمام زمان خود یعنی ۲۴۵۰ دلار در ماه مه رسیده است. اکنون، صادرکننده بزرگ‌ترین استیبل‌کوین جهان وارد عمل شده است. در واقع، تتر اعلام کرده است که یک دلار مصنوعی جدید که با طلا پشتیبانی می‌شود، به بازار عرضه خواهد شد.

 

این فلز به طور ذاتی با ثبات بوده و قابل اطمینان است. این موضوع می‌تواند جذابیت آن را بیشتر ‌کند. به‌دنبال آن، تتر قصد دارد یک دارایی متصل را معرفی کند تا قیمت طلا را از طریق “استراتژی‌های تثبیت” در یک رویکرد تازه دنبال کند.

صادرکننده استیبل‌کوین اشاره می‌کند که کوین  اولیه Alloy توسط تتر، aUSD₮ خواهد بود. این کوین قرار است ارزشی برابر یک دلار  داشته باشد. علاوه بر این، aUSD₮ قرار است با استفاده از Tether Gold و ذخایر فیزیکی طلا که در سوئیس نگهداری می‌شود پشتیبانی شود. این دلارهای مصنوعی قادر خواهند بود با استفاده از طلای تتر به عنوان وثیقه ایجاد شوند. درواقع می‌توان گفت ارزش این توکن نه تنها با دلار ارتباط دارد بلکه به پشتوانه طلای واقعی نیز خواهد بود و امنیت و ثبات بیشتری را تضمین می‌کند.

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست