رشد ۳ میلیاردی عرضه ترکیبی USDT تتر و USDC سیرکل همزمان با بازگشت بازار کریپتو

استیبل‌کوین‌ها نقشی کلیدی در فضای ارزهای دیجیتال ایفا می‌کنند و افزایش عرضه آن‌ها معمولاً نشانه‌ای از سلامت بازار گسترده‌تر است.  عرضه دو استیبل‌کوین برتر، تتر (USDT) و سیرکل (USDC)، طی یک هفته تقریباً ۳ میلیارد دلار افزایش یافت که نشان‌دهنده این است که سرمایه‌گذاران پس از افت قیمت‌ها در روز دوشنبه به خرید ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.

پلتفرم Lookonchain که داده‌های زنجیره‌ای را تحلیل می‌کند؛ گزارش داد که تتر از روز دوشنبه تا کنون ۱.۳ میلیارد دلار USDT را به صرافی‌ها و بازارسازان انتقال داده است. با این عرضه جدید، ارزش بازار USDT به بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار رسید و رکورد جدیدی ثبت کرد.

 

پل بین دنیای دیجیتال و پول نقد 

تراکنش‌های بین‌المللی امن

پل بین دنیای دیجیتال و پول نقد 

تراکنش‌های بین‌المللی امن

 

ارزش بازار دومین استیبل‌کوین بزرگ، یعنی USDC، نیز این هفته حدود ۱.۶ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۳۴.۵ میلیارد دلار رسید که بالاترین سطح از مارس ۲۰۲۳ است. داده‌های TradingView نشان می‌دهد که بیشتر این افزایش مربوط به شبکه اتریوم بوده که ۱.۳۶ میلیارد دلار از این رشد را به خود اختصاص داده؛ در حالی که شبکه سولانا ۳۵۶ میلیون دلار ورود سرمایه را تجربه کرده است.

 

این رشد در حالی اتفاق افتاد که به نظر می‌رسد مشتریان پس از فروش گسترده، وجوه خود را به صرافی‌ها منتقل کردند. داده‌های DefiLlama نشان می‌دهد که بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال، بایننس، طی چهار روز پس از سقوط روز دوشنبه، بیش از ۱.۵ میلیارد دلار واریز USDT و ۸۲۰ میلیون دلار واریز USDC را شاهد بوده است.

کارگزار دارایی‌های دیجیتال FalconX نیز فشار خرید را تأیید کرد و اعلام کرد که تقریباً تمام انواع سرمایه‌گذاران، از جمله صندوق‌های پوشش ریسک، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تجمیع‌کنندگان خرده‌فروشی، به عنوان خریدار خالص عمل کردند.

استیبل‌کوین‌ها نسخه‌های توکنی شده‌ای از پول نقد هستند که پل ارتباطی بین پول سنتی (فیات) و بازارهای مبتنی بر بلاکچین را فراهم می‌کنند و به شرکت‌کنندگان بازار نقدینگی لازم برای معامله و وام‌دهی را ارائه می‌دهند. آن‌ها نقش کلیدی در فضای ارزهای دیجیتال دارند و افزایش عرضه استیبل‌کوین‌ها معمولاً نشانه‌ای از سلامت بازار گسترده‌تر است.

 

کل ارزش بازار استیبل‌کوین‌ها بین نوامبر و مارس به سرعت رشد کرد که با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال و رسیدن قیمت بیت‌کوین (BTC) به رکورد جدید بالای ۷۲,۰۰۰ دلار همزمان بود. با این حال، این رشد برای چند ماه متوقف شد زیرا بازار ارزهای دیجیتال سرد شد. ماه گذشته، دوباره نشانه‌هایی از رشد مجدد را نشان داد.

 

منبع: coindesk

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست