بازار متشکل ارزی تعطیل شد

تعطیلی بازار متشکل ارزی از روز دوشنبه ۲۵ مرداد

در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، تصمیمات مهمی برای مهار موج پنج کرونا در کشور اتخاذ شد.

در راستای مدیریت جهش پیک پنجم گسترش ویروس کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که از دوشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده سراسر کشور به جز مشاغل ضروری تعطیل است و تمام ادارات و بانک‌ها، بورس و حتی بازار متشکل ارزی هم نیز در پی آن تعطیل خواهند شد.

در این جلسه همچنین بر اعمال نظارت قاطع و جدی بر تعطیلی اصناف و مشاغل همچون رستوران ها و قهوه خانه ها، تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، پاساژها و بازارهای سربسته، شهربازی و باغ وحش‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی و … در شهرهای قرمز و نارنجی تاکید شد.

تعطیلی بازار متشکل ارزی

در همین راستا از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا پایان روز کاری شنبه ۳۰ مردادماه، بازار متشکل ارز­ ایران نیز در روزهای فوق تعطیل است.

براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری ­کرونا مبنی بر تعطیلی سراسری از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا پایان روز کاری شنبه ۳۰ مردادماه، بازار متشکل ارز­ ایران نیز در روزهای فوق تعطیل می‌باشد.

به گزارش ایلنا، بازار متشکل ارز ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد:

به اطلاع مخاطبان محترم بازار متشکل ارز ایران می رساند؛ براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری ­کرونا مبنی بر تعطیلی سراسری از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا پایان روز کاری شنبه ۳۰ مردادماه، بازار متشکل ارز­ ایران نیز در روزهای فوق تعطیل است.

تعطیلی بانک‌ها از فردا

همچنین علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، از تعطیلی بانک‌ها در سراسر کشور طبق دستور ستاد ملی کرونا به مدت پنج روز خبر داد.

در این زمینه، علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی اظهار کرد: «طبق ابلاغ ستاد ملی کرونا، بانک‌ها در سراسر کشور از دوشنبه ( ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۰ ) تا شنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۰) به مدت پنج روز تعطیل هستند که شورای هماهنگی بانک‌ها این موضوع را به بانک‌ها ابلاغ کرده است».

به گفته او، برای رفع نیازهای ضروری مردم به خدمات بانکی، شعب کشیک تعیین خواهد شد که لیست آن‌ها در سایت بانک‌ها اعلام می‌شود. او بیان کرد: «خدمات غیرحضوری بانک‌ها ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به نیازهای شما است. خواهش می‌کنیم جز در موارد خیلی ضروری به شعب کشیک بانک‌ها مراجعه نداشته باشید».

بیشتر بخوانید: توقف فعالیت بورس و بانک‌ها در تعطیلی ۶ روزه تهران

تعطیلی بورس از ۲۵ تا ۳۰ مرداد

همچنین پیرو تعطیلی سراسری ناشی از شیوع ویروس، تمام معاملات بورس از روز دوشنبه ۲۵ مرداد ماه تا روز شنبه ۳۰ مرداد تعطیل می‌شود.

به این ترتیب هر چهار بورس کشور (بورس اوراق بهادار، بورس کالا، فرابورس، بورس انرژی) تا شنبه ۳۰ مرداد ماه سال‌جاری تعطیل خواهند بود. براین اساس و با توجه به تعطیلی بانک‌ها در روزهای مذکور بازار سرمایه نیز تعطیل خواهد بود.

در این جلسه همچنین با اشاره به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و در پیش بودن روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، بر ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در اماکن سربسته تاکید شد و همچنین دسته‌روی و جابجایی هیأت‌ها ممنوع اعلام شد.

 

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست