بهترین وب سایت ها برای جستجوی آنلاین پروازها کدام وب‌سایت‌ها هستند؟

بهترین وب سایت ها برای جستجوی آنلاین پروازها را می شناسید؟

برای افرادی که قصد سفر دارند جستجوی آنلاین پروازها و پیدا کردن بهترین پرواز همیشه یک دردسر بوده است دردسر دوم پرداخت هزینه بلیط پروازهای خارجی است. با ادامه مقاله همراه باشید تا برای هر دو مشکل راه کار مناسبی ارائه کنیم.

سایت‌های زیادی به مقایسه‌ی قیمت‌ پروازهای هوایی می‌پردازند. فرقی نمی‌کند در کدام‌یک از این سایت‌ها جستجو کنید، زیرا تقریبا نتایج جستجو در اکثر این سایت‌ها مشابه هم است. پنج مورد از بهترین وب سایت ها برای جستجوی آنلاین پروازها را در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم. در پروازهای بعدی خود، اگر محدودیتی برای انتخاب شرکت هواپیمایی نداشتید، با استفاده از یکی از این سایت ها برای جستجوی آنلاین پروازها اقدام کنید.

۱. سرویس پرواز گوگل (Google Flights)

بهترین وب سایت ها برای جستجوی آنلاین پروازها

سرویس اینترنتی پرواز گوگل یک گزینه‌ی عالی است، زیرا تجربه جستجوی سریع و ساده را برای هر نوع پروازی با کمک ابزارهای جستجوی گوگل فراهم می‌آورد. گوگل با استفاده از جستجوی قدرتمند در داده‌های متای با باکمک نرم‌افزار ITA Matrix، تمام قیمت‌ها و زمان‌های مختلف پرواز را در یک لحظه می‌یابد.

برای مثال سرویس پرواز گوگل برای یافتن پرواز شیکاگو به توسان مانند ابزارهای موموندو و کایاک از نظر زمان پرواز، پروازهای مشابهی را می‌یابد و از نظر کمترین هزینه‌، همانند وب‌سایت کایاک هزینه‌ی ۳۱۹ دلار را نشان می‌دهد‌. اما با این تفاوت که سایر ابزارهای آنلاین به ورود همه‌ی اطلاعات نیاز دارند و برای یافتن نتایج چند ثانیه شما را معطل می‌کنند. درحالی که سرویس پرواز گوگل برای جستجوی آنلاین پروازها با وارد کردن بخشی از اطلاعات، جستجوی خود را آغاز و سریعا نتایج را اعلام می‌کند.

اگر می‌خواهید هر بخش از پرواز خود (در پروازهای دارای توقف و تغییر خط پرواز) را جداگانه بررسی کنید، سرویس پرواز گوگل می‌تواند با کمک گزینه‌ی «a la carte pricing» یا «قیمت‌گذاری جداگانه‌ بخش‌های پرواز» بهترین پروازها را برای شما بیابد.

برای پروازهای دوطرفه در سایر موتورهای جستجو، شما باید تمام بسته‌های پروازی را فهرست کرده و سپس خودتان بهترین ترکیب‌های رفت و برگشت را پیدا کنید. در حالی که در سرویس پروازهای گوگل، ابتدا با استفاده از گزینه‌ی پرواز رفت (departing flight) مناسب‌ترین برنامه‌های پرواز جستجو می‌شود و سپس اگر گزینه‌ی پرواز خاص را انتخاب کنید، کم‌ترین قیمت برایتان نمایان می‌شود. پس از انتخاب پرواز رفت، صفحه‌ای با عنوان پرواز برگشت برای شما باز می‌شود که در آن ابتدا ارزان‌ترین زمان پرواز (بدون در نظر گرفتن نوع هواپیما) و سپس پروازهای گران‌تر به صورت صعودی ذکر شده است.

برای جستجوی آنلاین پروازها مانن پروازهای یک مسیره، پرواز دوطرفه یا رفت و برگشتی و سفر چندگانه (چند شهری) را رزرو کنید، می توانید به راحتی با سرویس پرواز گوگل این کار را انجام دهید و اگر قیمت‌ها نمایش داده شده باشند، حتی می‌توانید به طور مستقیم با حساب Gmail خود هزینه‌ی بلیط را پرداخت کنید.

۲. وب‌سایت کایاک (Kayak)

وب‌سایت کایاک یکی از بهترین وب سایت ها برای جستجوی آنلاین پروازها

وب‌سایت کایاک به‌طور متمادی به خاطر سرعت و سادگی در استفاده، یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین ابزارهای جستجوی آنلاین پروازها بوده است. اکنون هم یکی از بهترین وب سایت ها برای جستجوی آنلاین پروازها به شمار می‌رود با این تفاوت که همیشه ارزان‌ترین قیمت‌ها را پیدا نمی‌کند. برای نمونه در پرواز از شیکاگو به توسان در جستجو بر اساس ارزان‌ترین قیمت پرواز، کایاک مسیر هوایی یکسانی مانند موموندو را ، ارائه می‌دهد اما با توجه به این که نتایج خود را از طریق Omega Flight Store ارزیابی نمی‌کند، در کایاک ارزان‌ترین قیمت برای این پرواز ۳۱۹ دلار است.

در مقایسه با وب‌سایت مونوندو، کایاک هزینه‌های پرواز متفاوتی را نشان می‌دهد که کم‌ترین آن‌ها ۳۱۹ دلار است، علاوه بر این زمان پرواز در آن‌ها نیز فرق می‌کند. ارزان‌ترین پرواز موموندو از شیکاگو به توسان، ۳۰۶ دلار و پس از آن ۳۳۳ دلار است. گویا کایاک تمام فرصت‌های پرواز ممکن را بر اساس شرکت هواپیمایی جستجو می‌کند که کاره صحیحی است زیرا هرچه شرکت‌های هواپیمایی بهتر باشند، تلاش می‌کنند با حفظ کیفیت خدمات، قیمت‌های مناسبی را نیز ارائه دهند.

کار کردن با وب سایت کایاک بسیار راحت است. در صفحه‌ی جستجو کایاک، کادری برای مقایسه‌ی نتایج جستجوی کایاک با سایر موتورهای جستجو قرار داده شده است تا نخواهید پنجره‌ی جداگانه‌ای باز کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب کایاک این است که در بخش سبز رنگی، روزانه تقویم مسافرتی ارزان‌ترین پرواز‌ها نمایش داده می‌شود.

۳. وب‌سایت اسکای‌اسکنر (Skyscanner)

وب‌سایت اسکی اسکنر یکی ازبهترین وب سایت ها برای جستجوی آنلاین پروازها

یکی دیگر از وب سایت‌های محبوب برای جستجوی آنلاین پروازها که بسیاری از مسافران از آن استفاده می‌کنند، وب‌سایت اسکای‌اسکنر (SkyScanner) است. این وب سایت بریتانیایی است که در ۲۲ شرکت هواپیمایی مختلف و خطوط هوایی متنوع، کم‌ترین قیمت‌ها را جستجو می‌کند.

جالب است بدانید، که وب سایت اسکای‌اسکنر برای پرواز از شیکاگو به توسان، مسیر هوایی متفاوتی را در یک شرکت هواپیمایی آمریکایی با هزینه‌ی ۳۰۹ دلار به عنوان کم قیمت‌ترین پرواز پیشنهاد می‌دهد. این قیمت ارزان‌تر از کم‌ترین هزینه‌ی جستجو شده در وب‌سایت کایاک است. برخلاف وب‌سایت موموندو، اسکای‌اسکنرچند پیشنهاد مختلف را با پایین‌ترین قیمت پیدا می‌کند و بلیط پرواز را می‌توان به طور مستقیم از شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی (نه از یک شرکت واسطه) رزرو کرد.

ساختار وب‌سایت اسکای‌اسکنر ترکیبی ازساختار وب‌سایت‌های موموندو و کایاک است. ردیف بالای این سایت همانند مونوندو سه قیمت مربوط به ارزان‌ترین، سریع‌ترین و بهترین پروازها را معرفی می‌کند و دارای پس زمینه‌ی سفید مانند کایاک است.

۴. وب‌سایت موموندو (Momondo)

وب‌سایت موموندو یکی از بهترین وب سایت ها برای جستجوی آنلاین پروازها

یکی از ابزارهای جستجوی آنلاین پروازها که مورد توجه اکثر مسافران قرار گرفته وب‌سایت موموندو است. بسیاری از نشریات برجسته از سایت موموندو به‌خاطر سودمندی و سهولت استفاده تقدیر کرده‌اند. موموندو بهترین گزینه برای جستجوی پرواز‌های چندگانه (چند شهری) و همچنین بهترین ابزار برای جستجوی آنلاین پروازها با تلفن همراه است.

موموندو در ردیف بالای نتایج جستجو، سه قیمت مختلف را نشان می‌دهد که مربوط به قیمت ارزان‌ترین، سریع‌ترین و بهترین پروازها است. با کلیک بر روی هر کدام از این قیمت‌ها، به محدوده‌ی قیمت هر کدام از این سه نوع پرواز دسترسی می‌یابید. با انتخاب هریک از نتایج جستجو می‌توانید از نوع شرکت هواپیمایی، زمان پرواز و قیمت بلیط مطلع شوید.

موموندو، سیستم رتبه‌بندی منحصر‌ به‌ فردی دارد که زمان پرواز و قیمت بلیط را برای تعیین امتیاز رضایت‌بخشی هر پرواز ترکیب می‌کند.  این رتبه‌بندی بر اساس یک مقیاس ۱۰درجه‌ای طراحی شده است که با دادن نمره‌ای بین ۰ (خیلی بد) تا ۱۰ (خیلی خوب)، میزان رضایت‌بخش بودن یک پرواز را مشخص می‌کند.

یکی دیگر از مزایای جستجوی در موموندو، این است که شما مجبور نیستید برای مقایسه‌ی قیمت‌ها با سایر موتورهای جستجو، صفحه‌ی جدیدی باز کنید، از این‌رو برای دیدن قیمت‌ها با پنجره‌های تبلیغاتی آزار‌دهنده مواجه نمی‌شوید. برای مثال این وب سایت برای پرواز از شیکاگو به توسان، ۳۰۶ دلار به عنوان ارزان‌ترین قیمت در شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی نمایش می‌دهد؛ زیرا مونوندو قادر به جستجو در نرم‌افزار Omega Flight Store است.

۵. وب‌سایت اورد ایی‌ایکس (AwardEx)

وب‌سایت اورد ایی‌ایکس یکی از بهترین وب سایت ها برای جستجوی آنلاین پروازها

وب‌سایت آوارد اکس (AwardEx) در عرصه‌ی جستجوی آنلاین پروازها یک تازه‌ وارد است و لیستی را ارائه می‌دهد که در آن برای هر پرواز مزایای تشویقی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. این لیست در حال گسترش است و شما می‌توانید قیمت‌های نهایی پروازهای مربوط به ۶۰ شرکت خصوصی هواپیمایی مانند Aeroplan و Delta Airlines را پس از اعمال تخفیفات مختلف مشاهده کنید.

این سایت روز به‌ روز در حال پیشرفت‌ است و جستجوی پروازهای دارای جایزه و با‌تخفیف آسان‌تر می‌شود، زیرا در این وب‌سایت می‌توان هر نوع پروازی را با کمک چندین برنامه مختلف یک‌جا مقایسه کرد. شما فقط از طریق وب‌سایت آوارد اکس هزینه‌های مربوط به پروازهای دارای تخفیف یک طرفه و رفت وبرگشتی را جستجو کنید. لازم به‌ذکر است که به‌ زودی نرم‌افزارموبایلی این ابزار نیز برای دستگاه‌های اپل، وارد بازار خواهد شد.

خلاصه‌ای از بهترین ابزارها برای جستجوی آنلاین پروازها

خلاصه ای از بهترین وب سایت ها برای جستجوی آنلاین پروازها

هر یک از این وب‌سایت‌ها به شما کمک می‌کنند تا پایین‌ترین قیمت‌ها را پیدا کنید و از سوی دیگر سایر وب‌سایت‌های خصوصی رزرو بلیط را تحت فشار قرار می‌دهد که به این فرآیند جستجو بپیوندند. برای این‌که متوجه شوید کدام سایت برای نیازهای شما بهتر است، لازم است از طریق رزرو پرواز، دو به دو آن‌ها را مورد ارزیابی و مقایسه قرار دهید و فراموش نکنید که امروزه مقایسه‌ی پروازها بر اساس جایزه و تخفیفات به راحتی امکان‌پذیر شده است!

خبر خوب اینکه اگر تصمیم به استفاده از این ابزارها گرفته‌اید و در پرداخت هزینه آن با مشکل مواجه شدید نیک پرداخت با تخصص در پرداخت‌ هزینه خرید بلیط پرواز خارجی می‌تواند به شما کمک کند.

 

خرید بلیط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست