بهترین فصل برای مسافرت

۷ دلیل برای اینکه پاییز بهترین فصل برای مسافرت است

به ندرت پیش می‌آید که افراد از پاییز به عنوان بهترین فصل برای مسافرت یاد کنند. اکثر آدم‌ها در این بازه از سال تازه از سفرها و تعطیلات تابستانی‌شان برگشته‌اند، به دلیل سرد شدن هوا، درهای خانه را روی خودشان قفل کرده‌اند و در انتظار تابستان بعدی هستند. اما این وقت از سال همیشه جذاب و هیجان‌انگیز است؛ برگ درختان زرد و نارنجی شده است و روی زمین می‌ریزد؛ باران پاییزی همه افکار منفی را می‌شوید و پاییز را به به بهترین فصل برای مسافرت تبدیل می‌کند.

دلایل اینکه پادشاه فصل‌ها بهترین فصل برای مسافرت است

بسیاری از آدم‌ها اصلا پاییز را برای مسافرت به حساب نمی‌آورند؛ اکثر آن‌ها پاییز را دور می‌زنند تا به تعطیلات زمستانی برسند و کریسمس یا عید نوروز را جشن بگیرند. اما آیا فقط بهار، تابستان و زمستان بهترین فصل برای مسافرت هستند؟ چرا به عقیده بسیاری از آدم‌ها سفرهای پاییزی بیشتر از باقی سفرها برای روحیه انسان بهتر است؟ با ما همراه باشید تا ۷ دلیل مهم برای اینکه پاییز بهترین فصل برای مسافرت است را مرور کنیم.

دلیل اول: پاییز، بهاری است که عاشق شده است!

باران‌های مداوم و پاییزی، برگ‌های زرد، نارنجی و قرمز و حال‌وهوای عاشقانه همه آن‌چیزهایی هستند که پاییز با خود دارد. اصلا می‌دانستید که اکثر شاعرها در همین فصل پاییز خودمان شاعر شده‌اند؟ اینکه پاییز بهترین فصل برای مسافرت است، یکی از دلایلش شرایط آب‌وهوایی خاص آن است. آب‌وهوا در پاییز نه آن‌قدر تابستانی است که پوستتان از داغی آفتاب بسوزد و نه آن‌قدر زمستانی است که سردتان بزند و منجمد بشوید.

بهترین فصل برای مسافرت
باران‌های پاییزی، ریزش برگ‌های رنگارنگ و هوای خنک یعنی همه‌چیز برای یک سفر پاییزی آماده است.

شرایط مسافرت‌های تابستانی را کمی به خاطر بیاورید؛ یادتان است که خیس عرق می‌شدید و بدون کولر نمی‌توانستید زندگی کنید؟ یادتان می‌آید که بعضی روزها از شدت گرمای هوا نمی‌شد تا چند قدمی ساحل رفت؟ خب این خبرها اصلاً در پاییز وجود ندارد. به نظرم همین دلیل آب‌وهوایی پاییز بس است تا ما از آن به عنوان بهترین فصل برای مسافرت یاد کنیم. من هنوز هم با حرف آن شاعر موافقم؛ پاییز، همان بهار است که عاشق شده است!

دلیل دوم: سفرهای خارجی ارزان

یکی از دلایل مهمی که پاییز را در نظر بسیاری از افراد به بهترین فصل برای مسافرت تبدیل می‌کند، سفرهای ارزان‌قیمت است. سفر در پاییز گاهی آن‌قدر ارزان است که دانشجویان هم سعی می‌کنند ویزای تحصیلی‌ خود را در پاییز بگیرند. مهاجرت تحصیلی در پاییز جدا از ارزان بودن، یک حال‌وهوای دیگری دارد. فصل‌های تابستان و زمستان پر از تقاضاهای مسافرت و تعطیلات است؛ بنابراین قیمت سفرها بسیار بالا می‌رود و اکثرا نمی‌توانند به مسافرت بروند. اگر اهل فریلنسری در سفر در فصل پاییز هستید هم این مطلب را بخوانید.

بهترین فصل برای مسافرت
بسیاری از افراد، فصل پاییز را برای مسافرت مناسب نمی‌دانند. به همین دلیل، تقاضای مسافرت در این فصل بسیار پایین است و بلیط‌ها ارزان خواهند بود.

البته بسیاری از آژانس‌های مسافرتی از داستان مسافرت‌های پاییزی خبر دارند و گاهی قیمت‌ها را بالا می‌کشند. اما قیمت سفرها در پاییز با تابستان و زمستان اصلا قابل مقایسه نیست. قیمت ارزان بلیط‌ها، تخفیف‌های پاییزی و مسافرت ارزان، منطقی‌ترین دلایل برای تایید پاییز به عنوان بهترین فصل برای مسافرت هستند. برای اینکه پرداخت هزینه بلیط پرواز خارجی خود را بی واسطه و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید، می‌توانید از خدمات گردشگری نیک پرداخت استفاده کنید و هزینه‌های رزرو هتل خود را نیز پیش از رسیدن پرداخت کنید.

بهترین فصل برای مسافرت
شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خارجی بدون داشتن ویزا و مستر کارت و پی پال، از طریق نیک پرداخت اقدام کنید.

دلیل سوم: ازدحام و شلوغی؟ نه ممنون.

برای یک‌بار هم که شده، به فکر خودتان، تنهایی‌تان و آرامش‌تان باشید. هجوم توریست‌ها، گردشگران و مسافران به شهرها و مکان‌های دیدنی در تابستان را که به یاد دارید؟ من اصلاً قصد ندارم که مسافرت‌های تابستانی را بد یا بیهوده جلوه بدهم، اما چندلحظه فکرش را بکنید. شما می‌توانید با مسافرت در پاییز، از خلوتی جاده‌ها، مکان‌ها دیدنی و شهرها و روستاها استفاده کنید. این دلیل هم یکی از بهترین دلایلی است که پاییز را به بهترین فصل برای مسافرت بدل می‌کند.

تصور کنید که به یک شهر ساحلی سفر کرده‌اید و حالا می‌خواهید کنار دریا تفریح کنید. فکرش را بکنید که چقدر باید دنبال یک جای خالی باشید. تازه اگر جای خالی هم گیرتان بیاید، شلوغی و ازدحام آدم‌ها اعصاب برایتان نمی‌گذارد؛ بچه‌ها در حال گریه کردن هستند و والدینشان فریاد می‌کشند، آدم‌ها با هم دعوا می‌گیرند و ساحل آن‌قدر شلوغ است که نمی‌شود به راحتی آب‌تنی کرد. به نظرم بهترین فصل برای مسافرت، همان فصلی است که به شما امکان خلوت کردن و کسب آرامش را بدهد.

علاوه بر همه این‌ها، بهتر است که مقصد خوب و مناسبی را برای خودتان انتخاب کنید. ممکن است بسیاری از مقاصد گردشگری در پاییز هم شلوغ باشند. البته که من هنوز هم سر حرفم هستم و پاییز را به عنوان بهترین فصل برای مسافرت انتخاب می‌کنم؛ اما جالب است بدانید که نوع شهر، کشور و آب‌وهوای مقصد شما بسیار در نحوه لذت بردنتان از یک سفر پاییزی تاثیر خواهد داشت.

دلیل چهارم: ای باغبان ای باغبان! آمد خزان، آمد خزان

پاییز روح هنری و عاشقانه را در انسان بیدار می‌کند؛ این یک واقعیت انکارناپذیر است. تصورش را بکنید که پاییز چقدر می‌تواند رویایی باشد وقتی که شما هر روز صبح با منظره پاییزی مزارع و برگ‌های رنگارنگ درختان مواجه می‌شوبد. پاییز این امکان را به شما خواهد داد تا بدون استفاده از فیلترهای دوربین موبایلتان، عکس‌های خارق‌العاده بگیرید؛ این یعنی همان دلیل هنری و مهمی که پاییز را به عنوان بهترین فصل برای مسافرت معرفی می‌کند.

بهترین فصل برای مسافرت
پاییز، اوج هنرمندی طبیعت است!

دلیل پنجم: فرصت مسافرت یک‌نفره

همان‌طور که گفتیم زمستان و بهار نزدیک هستند و همه آدم‌ها از همین الان برای یک مسافرت دسته‌جمعی دورخیز کرده‌اند. احتمالا اگر همین الان به یکی از دوستانتان پیشنهاد سفر پاییزی را بدهید، دست رد به سینه‌تان بزند. چرا؟ چون یا برای سفرهای نوروزی و زمستانی در حال آماده شدن است و یا اصلا پاییز را بهترین فصل برای مسافرت نمی‌داند.

به نظرم فرصت را غنیمت بشمارید و همین موقعیت ویژه را دودستی بچسبید. شما می‌توانید فرصت مسافرت یک‌نفره را در پاییز داشته باشید و با خودتان حسابی خلوت کنید. پاییز به دلیل متفاوت بودنش همیشه بهترین فصل برای مسافرت یک‌نفره محسوب می‌شود. شما می‌توانید بدون تحمل استرس و دردسر، چمدانتان را هروقت که خواستید ببندید و هرجا که خواستید بروید.

از این موقعیت ویژه استفاده کنید، یک مقصد بسیار خفن را تیک بزنید و بروید تا حالش را ببرید. به نظرم پاییز بهترین فصل برای مسافرت است چون آدم می‌تواند برای مدت قابل توجهی با خودش خلوت کند و با روحیه‌ای بهتر و فکری بازتر به خانه برگردد.

بهترین فصل برای مسافرت
مسافرت یک‌نفره، بهترین فرصت برای خلوت کردن و بازیابی روحیه است؛ این فرصت را در یک مسافرت پاییزی جست‌وجو کنید!

دلیل ششم: فستیوال‌ها و جشنواره‌های پاییزی

پاییز فصل جشنواره‌های مختلف و رنگارنگ هم در ایران خودمان و هم در اروپاست. اگر پاییز را به عنوان بهترین فصل برای مسافرت خارجی در نظر می‌گیرید، بهتر است بدانید که یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های اروپایی با عنوان Okoberfest از اواخر سپتامبر تا اوایل اکتبر برگزار می‌شود.

قضیه فستیوال‌های پاییزی برای علاقه‌مندان به سنت‌ها و جشنواره‌ها، یهترین فرصت است. از این لحاظ، پاییز برای بسیاری از افراد بهترین فصل برای مسافرت تلقی می‌شود. راستی یادتان نرود که جشن هالووین که سرتاسر جهان برگزار می‌شود، در همین پاییز زیبای خودمان هست. در بعضی کشورهای اروپایی مثل انگلیس، جشنواره Harvest Home به همراه یک مسابقه باحال برگزار می‌شود؛ این جشنواره در مورد چیدن آخرین ساقه‌های ذرت است و می‌تواند پاییز را به بهترین فصل برای مسافرت تبدیل کند.

از همه این‌ها که بگذریم، به بازارهای کریسمس در پاییز می‌رسیم. بسیاری از بازارهای اروپایی از پاییز به استقبال کریسمس می‌روند. جالب است بدانید که شلوغی این بازارها بسیار بسیار کمتر از شلوغی ماه دسامبر است و شما می‌توانید به راحتی از آن‌ها بازدید کنید.

بهترین فصل برای مسافرت
یک فستیوال پاییزی در چین؛ فستیوال‌ها یکی از دلایل استقایل مردم از سفرهای پاییزی هستند.

دلیل هفتم: تجربه بهتر از مسافرت

فصل پاییز بیشتر از هر فصل دیگری مورد علاقه میزبانان و مردم محلی است؛ تابستان جای خودش را به پاییز داده و دیگر خبری از شلوغی و دردسر نیست. همه این اتفاقات و تغییرات باعث می‌شود تا رستوران‌دارها، هتل‌دارها و به طور کلی میزبانان بتوانند به راحتی هرچه‌تمام‌تر و با صبر و حوله از شما پذیرایی کنند. پاییز بهترین فصل برای مسافرت است، چون شما می‌توانید بدون نگرانی از پر شدن صندلی‌ها به رستوران و بار بروید و خاطره بسازید.

بهترین فصل برای مسافرت
حال‌وهوای عاشقانه و متفاوت پاییز، شما را به تجربه‌های متفاوت‌تری از مسافرت و زندگی خواهد رساند.

وقتی شما پاییز را به عنوان بهترین فصل برای مسافرت انتخاب می‌کنید، به نوعی کمک هم کرده‌اید. حتما می‌پرسید چه نوع کمکی. کمکی که شما با مسافرت در پاییز می‌کنید، باعث کمتر شدن جمعیت گردشگران در تابستان و کاهش ترافیک و تخریب محیط زیست می‌شود. بار دیگر که درباره بهترین فصل برای مسافرت فکر می‌کنید، این دلایل را هم در نظر داشته باشید؛ حتما به فکر فرو خواهید رفت!

آشنایی با خدمات گردشگری نیک‌پرداخت

حالا که پاییز را به عنوان بهترین فصل برای مسافرت انتخاب کرده‌اید، نیک‌پرداخت را هم به عنوان بهترین پلتفرم برای پرداخت امتحان کنید. پلتفرم مطمئن و حرفه‌ای نیک‌پرداخت با فراهم کردن یک بخش ویژه به صورت ۲۴/۷ (۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته) این امکانات را در اختیار شما خواهد گذاشت. پلتفرم نیک‌پرداخت و بخش مخصوص رزرو بلیط هواپیما و هتل در خدمت شما هستند تا از یک سفر خارجی در پاییز به عنوان بهترین فصل برای مسافرت لذت ببرید.

بهترین فصل برای مسافرت
شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خارجی بدون داشتن ویزا و مستر کارت و پی پال، از طریق نیک پرداخت اقدام کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله ۷ دلیل مهم برای انتخاب پاییز به عنوان بهترین فصل برای مسافرت را بررسی کردیم. پاییز برخلاف بقیه فصل‌ها می‌تواند فرصت تجربه بهتر از مسافرت را برای ما ایجاد کند. با انتخاب پاییز برای مسافرت، می‌توان از شر ازدحام و شلوغی خلاص شد و به استقبال آب‌وهوای شاعرانه و البته عاشقانه رفت.
شما می‌توانید از خدمات نیک‌پرداخت برای بهتر شدن سفر پاییزی‌تان استفاده کنید. برای ما از تجربه سفرهای پاییزی‌تان زیر باران بنویسید؛ برای ما بنویسید که به نظر شما چه دلایل دیگری برای انتخاب پاییز به عنوان فصل مناسب مسافرت وجود دارد. به نظر شما مسافرت در محیط‌های شلوغ بهتر است یا مکان‌های خلوت حس بهتری دارند؟ منتظر نظرات شما هستیم.

خرید بلیطرزرو هتل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست