خدمات هاستینگ

بهترین خدمات هاستینگ وب برای کسب و کار آنلاین شما (قسمت دوم)

در قسمت قبلی بهترین خدمات وب هاستینگ با این سرویس آشنا شدیم و در این بخش به بررسی ۵ مورد از رایج‌ترین خدمات هاستینگ وب می‌پردازیم تا شما بتوانید با توجه به نیازتان گزینه ایده آل خود را انتخاب کنید.

۱. وب هاستینگ اشتراکی

در این نوع از خدمات هاستینگ وب ، وبسایت شما همراه با سایت‌های دیگر (شاید صدها) بر روی سرور شریک ‌می‌شوند. که البته مقرون به صرفه ترین انتخاب خواهد بود اما مشکل آن‌جا است که عملکرد وبسایتتان ممکن است تحت تاثیر عملکرد دیگر سایت‌ها قرار بگیرد.

اگر ترافیک در یکی از آن سایت‌ها بالا برود سرعت در سایت شما پایین خواهد آمد. بنابر این تنها در صورتی انتخاب هاستینگ اشتراکی مناسب خواهد بود که شما به تازگی کسب و کار آنلاینتان را به راه انداخته باشید. همان طور که گفته شد بزرگ‌ترین مزیت آن ارزان بودن یعنی چیزی بین ۵ تا ۲۰ دلار در ماه است. اکثر ارائه دهندگان خدمات هاستینگ اشتراکی این امکان را به شما می‌دهند که با پیشرفت کارتان وبسایتتان را نیز بروز کنید.

بیشتر بخوانید: انواع وب هاستینگ را بشناسید

۲. سرور اختصاصی مجازی (VPS)

معمولا با پیشرفت کسب و کار و بالاتر رفتن بازدیدکنندگان اولین به روز رسانی از حالت خدمات هاستینگ اشتراکی به سرور اختصاصی مجازی صورت می‌گیرد. با استفاده کردن از سرور اختصاصی مجازی شما پلی بین هاستینگ اشتراکی ارزان قیمت و داشتن سروری متعلق به خودتان، ایجاد خواهید کرد. در این حالت در بر روی یک سرور واقعی چندین  VPS‌ وجود خواهد داشت و فضای هارد دیسک و مقدار مشخص و تضمین شده‌ای از قدرت محاسبات سرور را با هم به اشتراک خواهند گذاشت. یعنی برای هر VPS عملکرد به گونه‌ای است که سایرین بر روی آن تاثیری ندارند و گویی سرور جداگانه دارد.

سرور اختصاصی مجازی بسته به حافظه و پهنای باند مورد نیاز، چیزی بین ۵۰ تا ۲۰۰ دلار  برایتان هزینه خواهد داشت.

هاستینگ وب

۳. سرور وب اختصاصی

با این پیش فرض ادامه می‌دهیم که شما در حال به روز رسانی خدمات هاستینگ هستید، در ابتدا با توجه به نیازهایتان به استفاده از سرور اختصاصی مجازی روی آوردید و اینک تصمیم منطقی آن است که خدمات وب هاستینگ را به داشتن یک سرور اختصاصی ارتقا دهید.

برای کسب و کارهای آنلاین کوچک انتخاب این گزینه بهترین انتخاب ممکن خواهد بود چرا که بالاترین کارایی را خواهد داشت. در این صورت شما سرور فیزیکی خود را دارید، فقط وبسایت‌های شما از آن استفاده می‌کنند و کنترل کامل آن را در اختیار دارید. هیچ سایت دیگری وجود ندارد که سرعت شما را کاهش دهد در نتیجه سرعت و امنیت لازم برایتان فراهم می‌شود.

البته در سرور وب اختصاصی لازم است تا شخصی را برای مدیریت سرور و رسیدگی به کارهای فنی آن استخدام کنید. قابلیت داشتن دسترسی روت به سرور نیز ضروری می‌باشد.

۴. وب هاستیگ ابری

این روزهای همه چیز به فضای ابری انتقال یافته است و حتی پای خدمات هاستینگ نیز در آن باز شده است. در این مدل شما صدها سرور اختصاصی در اختیار دارید که هماهنگ و پیوسته با یکدیگر کار می‌کنند و یک سرور خیلی قوی را شکل می‌دهند. حالا شما می‌توانید از مزایای توان و قدرت زیادی که برایتان کار می‌کنند استفاده کند و در صورت بالا رفتن فوق العاده کاربران (مانند رونمایی از یک محصول جدید) مشکلی نخواهید داشت. در واقع وب هاستینگ ابری دیگر نه کاهش سرعت دارد و نه قطعی‌های ناگهانی.

با استفاده از این برنامه‌های وب هاستینگ، شما یک ساختار شخصی‌ سازی شده پرداخت بر پایه نیازهایتان خواهید داشت. اگرچه شرکت‌های زیادی از هاستینگ ابری به عنوان یک محصول مستقل استفاده ‌می‌کنند اما برخی دیگر نیز از ساختارهای ابری برای وب هاستینگ اشتراکی، سرور اختصاصی مجازی و سرور وب اختصاصی استفاده می‌کنند.

۵. نمایندگی هاستینگ وب

این نوع از خدمات وب هاستینگ را می‌توان منحصر به فرد دانست، چرا که خودش یک نوع کسب و کار محسوب می‌شود. اگر نامش شما را گیج کرده اجازه بدهید بیشتر توضیح بدهیم. در این روش میزان مشخصی از هارد دیسک و پهنای باند سرور میزبان که وب سایت شما روی آن قرار دارد از طرف شخصی به شما تخصیص داده می‌شود. در حقیقت شما می‌توانید خود منابع تخصیص داده شده را به صورت خورد در قبال دریافت هزینه به شخص سومی واگذار کنید. در آمد شما از تفاوت قیمت خریدتان با فروش مجدد خدمات هاستینگ است.

در بیشتر موارد هنگام فروش مجدد خدمات وب هاستینگ می‌توانید از نام برند شرکت شخصی خودتان استفاده کنید. برای کاربر نهایی استفاده از نمایندگی وب هاستینگ شبیه به خدمات وب هاستینگ اشتراکی است. به همین دلیل استفاده از آن به عنوان خدماتی مقرون به صرفه خوب است اما لزوما نمی‌توان گفت که برای وبسابت شما مناسب است.

وب هاستینگ

از خدمات هاستینگ وب رایگان چه می‌دانید؟

احتمالا تا به حال وبلاگ‌هایی را دیده‌اید که آدرسشان به این صورت است: websitename.blogspot.com یا websitename.wordpress.com. این هم نوعی از خدمات وب هاستینگ است که بزرگ‌ترین مزیتش رایگان بودن است.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته مهم درباره هاست سایت که باید به آن ها توجه کنید

اما قبل از این که فورا به سراغ آن بروید درباره معایبش نیز آگاه شوید. بزرگ‌ترین ایراد آن است که تنها می‌توانید از قالب‌هایی از پیش طراحی شده میزبان استفاده کنید و محدودیت بزرگی از این نظر خواهید داشت. نمی‌توان یک کسب و کار آنلاین واقعی را اینگونه راه اندازی کرد، چرا که میزبان توانایی‌های کامل تجارت الکترونیک را در اختیار شما قرار نخواهد داد. پیشنهاد این است که اگر هر هدفی به جز راه اندازی یک وبلاگ شخصی دارید این گزینه را کامل ندیده بگیرید. اگر می‌خواهید از فروش آنلاین پول در بیاورید از استفاده هرگونه خدمات هاستینگ وب خود داری کنید.

جمع بندی نهایی

قبل از استفاده از هرگونه خدمات هاستینگ وب مهم است تحقیق کنید و ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است. گزینه ارزان‌تر یعنی خدمات وب هاستیگ اشتراکی راهی عالی برای شروع یک کسب و کار آنلاین هستند اما به سرعت دیگر پاسخ گوی نیازهایتان نخواهند بود. در این زمان راه حل شما روی آوردن به خدمات وب هاستینگ ابری، سرور وب اختصاصی یا سرور اختصاصی مجازی خواهد بود.

خدمات هاستینگ وب می‌تواند گزینه‌ای تعیین کننده برای موفقیت یا شکست سرمایه گذاری شما باشد. شاید چیز هیجان انگیزی به نظر نرسد اما انتخاب دقیق آن تفاوت موفقیت و شکست کسب و کار شما را مشخص خواهد کرد.

خرید از سایت های خارجیهاستینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست