خرید با بیت کوین

با بیت کوین چه کالا یا خدماتی را می‌توانیم بخریم؟

به سال ۲۰۰۹ می‌رویم، به سالی که بیت کوین برای اولین بار راه‌اندازی شد. حتما اگر همان موقع‌ها نقش و فلسفه بیت کوین را برایتان تعریف می‌کردند و از شما می‌خواستند که در آن سرمایه‌گذاری کنید، واکنش مثبتی به این کار نشان نمی‌دادید. البته هیچ شخصی در آن روزها به این فکر نمی‌کرد که این ارز دیجیتال رشد بسیار چشمگیری خواهد داشت و آن‌قدر ارزشمند خواهد شد که بتوان با آن بهترین کالاهای موجود در دنیا را خریداری کرد. خرید با بیت کوین علاوه بر این که تمامی محدودیت‌های پرداخت نقدی را از میان برمی‌دارد، می‌تواند به عنوان یک معامله کاملا منصفانه قلمداد شود.

زمانی که ساتوشی ناکاموتو (خالق بیت کوین) تصمیم به راه اندازی این ارز دیجیتال گرفت، قرار شد تنها ۲۱ میلیون واحد از این ارز دیجیتال وارد دنیای کریپتوکارنسی شود. این به معنای گران‌تر شدن این ارز دیجیتال ارزشمند به دلیل محدودیت در عرضه آن است. آیا برای یک خرید بیت کوینی آماده‌اید؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا دریابید خرید با بیت کوین شامل چه محصولات و خدماتی می‌شود.

خرید کالا با بیت کوین
با نیک پرداخت در کمتر از چند دقیقه بیت کوین خریداری کنید!

چه چیزهایی می‌توان با بیت کوین خرید؟

علی‌رغم باور بعضی از کارشناسان که معتقد هستند، بیت کوین هنوز به عنوان ارز دیجیتال کاملا کارآمد قدرتمند نشده است، همین حالا می‌توان خرید با بیت کوین را در بهترین حالت خودش تجربه کرد. ارزش بیت کوین در سال‌های اخیر آن‌قدر رشد داشته است که نمی‌توان آن را با ارزش و قیمت اولیه آن در سال ۲۰۰۹ مقایسه کرد. اوضاع قیمت بیت کوین آن‌جایی جالب‌تر می‌شود که بخواهیم آن را به ریال تبدیل کنیم. از آن‌جایی که قیمت بیت کوین در حال حاضر و در اوایل سال ۲۰۲۲ برابر با ۳۶ هزار ۷۳۷ دلار است، اگر بخواهیم آن را به ریال نقد کنیم، چیزی برابر با ۹۱۸ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان می‌شود. (البته این رقم که نزدیک به یک میلیارد تومان ارزش دارد، با دلار ۲۵ هزار تومانی محاسبه شده است).

خرید با بیت کوین هم برای ما ایرانی‌ها و هم برای خارجی‌ها ارزشمند است. البته خارجی‌ها با توجه به این که می‌توانند بیت کوین را مستقیما با دلار خریداری کنند، شرایط بسیار بهتری نسبت به ما دارند. اما فرض کنید که ما بخواهیم خرید با بیت کوین را به صورت واقعی تجربه کنیم. به نظر شما با تکیه بر ارزش کنونی بیت کوین که حدود یک میلیارد تومان می‌ارزد، چه کالاها و خدماتی را می‌توان خریداری کرد؟ بسیاری از کاربرانی که آشنایی بیشتری با دنیای ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی دارند، به خوبی می‌دانند که بیت کوین را نباید به همین راحتی‌ها خرج کرد. کالا یا خدماتی که با بیت کوین خریداری می‌شوند، حتما آن‌قدر با ارزش و مهم هستند که بتوان واحد ارزشمند و گران‌قیمت بیت کوین را برای آن‌ها صرف کرد.

ماشین‌های تسلا موتورز که مدیریت شرکت آن‌ها مستقیما توسط ایلان ماسک انجام می‌پذیرد، از حمله محصولاتی هستند که از طریق خرید با بیت کوین قابل تهیه هستند. اگر اهل ماشین‌بازی باشید و در دنیای مجلات ماشین سرک کشیده باشید، به خوبی می‌دانید که ماشین‌های الکتریکی تسلا چه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارند و خرج کردن بیت کوین برای خریدن آن‌ها واقعا ارزشمند است. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله به صورت تخصصی و ویژه به سراغ محصولات و خدمات متنوع‌تری برویم که از طریق خرید با بیت کوین حاصل می‌شوند.

گزینه شماره ۱: خانه‌های گران‌قیمت

از جمله محصولاتی که می‌توان از طریق خرید با بیت کوین به دست آورد، خانه‌های لاکچری، فاخر و بزرگ در سرتاسر دنیا هستند. شاید پیش خودتان فکر کنید که آیا در ایران هم می‌توان این معامله را انجام داد؟ پاسخ واضح و ساده است؛ اگر طرف معامله شما اهل خرید و فروش در دنیای کریپتوکارنسی باشد و از معاملات بیت کوینی سر دربیاورد، در صورت تمایل می‌توان با او وارد معامله شد و از طریق پرداخت بیت کوین، خانه‌ای مجلل و فاخر خرید. اما عمده خانه‌هایی که می‌توان با خرج کردن بیت کوین به دست آورد، در ایالات متحده و کشورهای اروپایی قرار دارند.

بسیاری از صاحب‌خانه‌هایی که در دنیای ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ترجیح می‌دهند که دارایی‌های واقعی و غیر دیجیتالی خود را هم وارد دنیای کریپتوکارنسی کنند. این دسته از صاحب‌خانه‎‌ها پُلی میان دارایی‌های واقعی و دیجیتالی خود می‌زنند تا با انتقال سرمایه از یکی به دیگری بتوانند به سودآوری قابل توجهی دست یابند. خرید با بیت کوین در دنیای املاک و مستغلات آن‌قدر جالب است که می‌توان از طریق آن به خانه‌هایی دست یافت که شاید نشود با پول‌های نقد آن‌ها را خرید.

اگر شما هم در کیف پول دیجیتالی خودتان بیت کوین دارید و می‌خواهید از این طریق، خانه و مستغلات مورد نظر خود را خریداری کنید، کافی است با افراد مایل به این کار وارد معامله بشوید و خانه مورد علاقه‌تان را به دست بیاورید.

گزینه شماره ۲: خرید طلا

طلا از جمله دارایی‌های بسیار ارزشمندی است که می‌توان آن را با بیت کوین خرید. خرید با بیت کوین در دنیای طلا و جواهرات کاملا مرسوم و رایج است و افراد بسیاری از این طریق وارد معاملات گوناگون می‌شوند. یکی از برتری‌های بیت کوین نسبت به دیگر دارایی‌های واقعی این است که به دلیل محدودیت در عرضه، نوسان قیمت در آن‌ها به مراتب بیشتر از هر چیز دیگری است و می‌توان انتظار افزایش قیمت را در بیت کوین داشت. همه ما به یاد داریم که زمانی، دلار و طلا به عنوان دارایی‌ها و سرمایه‎‌های بسیار ارزشمند محسوب می‌شدند؛ اما حالا با ظهور ارزهای دیجیتال، همه‌چیز تغییر کرده است.

البته ناگفته نماند که محصولاتی مانند طلا که می‌توان از طریق خرید با بیت کوین به آن‌ها دسترسی پیدا کرد، نیازمند کمی حساسیت بیشتر هستند. برای خرید طلا از طریق بیت کوین، لازم است که تمامی اطلاعات لازم به دست آورده شود و افزایش یا کاهش قیمت هر دو با پیش‌بینی‌ها هم مورد بررسی قرار بگیرند. چنانچه قیمت طلا در یک بازه زمانی کمتر از ارزش بالقوه بیت کوین باشد، خریدن طلا عاقلانه نخواهد بود. بهتر است که پیش از خرید طلا با بیت کوین، با استفاده از مطالب تخصصی و مشاوران خبره، این معامله بسیار حساس و البته سودآور را در امنیت کامل انجام دهید.

گزینه شماره ۳: خرید خدمات پریمیوم Reddit

پلتفرم Reddit از جمله سایت‌ها و مجموعه‌هایی است که از طریق خرید با بیت کوین می‌توان خدمات پریمیوم و ویژه آن را خریداری کرد. البته لازم به ذکر است که اگر این خدمات برای شما خیلی حیاتی و اورژانسی هستند، آن‌ها را با بیت کوین خریداری کنید؛ چرا که خرج کردن بیت کوین برای خدمات پرمیوم یک سایت یا یک انجمن آن‌قدرها هم ارزشش را ندارد.

البته نکته بسیار مهم اینجاست که خریداری کردن خدمات پریمیوم یک وبسایت برای کاربران خارجی بسیار مقرون‌به‌صرفه است و با ارزشی که بیت کوین در کشورهای خارجی و اروپایی دارد، این مابه‌التفاوت‌ها در ارزش بیت کوین و هزینه خرید آن خدمات سالانه یا ماهانه، توفیر چندانی ندارد، اما برای کاربران ایرانی که هر واحد بیت کوینی برای آن‌ها حدود یک میلیارد تومان آب می‌خورد، این کار کمی غیر معقولانه است.

شاید برای شما جالب است بدانید Reddit چه نوع پلتفرمی است که خرید آن از طریق خرید کالا با بیت کوین هم امکان‌پذیر است. سایت ردیت شامل محتواهای دسته‌بندی‌شده انواع اخبار، فیلم‌ها، تالارهای گفت‌وگو، بازی‌های ویدیویی و بسیاری از موضوعات دیگر است. طبق رتبه‌بندی الکسا، این پلتفرم در سال ۲۰۱۹، رتبه پنجم بیشترین بازدیدها را در ایالات متحده و رتبه سیزدهم را در کل جهان از آن خود کرده است.

گزینه شماره ۴: خرید انواع کنسول‌های بازی

در زمان‌های گذشته، یعنی در همین یکی‌دو دهه اخیر، اگر قصد داشتید که یک کنسول بازی را خریداری کنید، باید حتما به یکی از مراکز خرید یا نمایندگی‌های بازی‌های کامپیوتری می‌رفتید تا خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید. اما حالا و با ظهور روش‌های مدرن در اکوسیستم پرداخت‌های غیرنقدی و غیرحضوری، اوضاع تغییر کرده است. خواندن مطلب روش‌های برتر پرداخت در سال ۲۰۲۲ پیشنهاد می‌شود.

تهیه کردن انواع کنسول‌های بازی از طریق خرید با بیت کوین هم یکی از گزینه‌هایی است که ما در این مقاله جا داده‌ایم. البته ارزش یک واحد بیت کوین بسیار بیشتر از گران‌ترین کنسول حاضر یعنی پلی استیشن ۵ است؛ با این اوصاف اگر کسی قصد خرید عمده چند کنسول بازی را داشته باشد، این کار برای او به صرفه خواهد بود.

البته خبر بد این است که در حال حاضر نمی‌توان کنسول‌های بازی برند پلی‌استیشن را از طریق خرید با بیت کوین انجام داد و در عوض، کنسول‌های محبوب دیگری مثل Xbox، Humble Bundle و Big Fish Games از جمله محصولاتی هستند که می‌توان با خرج کردن ارزشمند ترین ارز دیجیتال دنیای کریپتوکارنسی به آن‌ها دست یافت. خبر خوب دیگر این است که کاربران و گیمرهای دو آتیشه می‌توانند تمامی خدمات Live ایکس باکس را هم با پرداخت بیت کوین خریداری کنند و از بازی مورد نظرشان نهایت لذت را ببرند.

گزینه شماره ۵: پرداخت هزینه‌های مربوط به ایرلاین‌های معتبر

سرویس‌های مسافرتی و پروازی بسیاری وجود دارند که از طریق خرید با بیت کوین می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، دوره پرداخت‌های نقدی، حضوری یا تلفنی به سر آمده است و بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که برنامه‌های مسافرتی خود به اقسی ‌نقاط دنیای را با ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کنند.

تصور کنید که روی کاناپه مورد علاقه‌تان لم داده‌اید، لپ‌تاپتان هم روبه‌روی شما و در حال ترید کردن در دنیای کریپتوکارنسی هستید. تصور کنید که یکی از دوستان شما ایده مسافرت به دور اروپا را می‌دهد و شما هم این ایده را با یک پیشنهاد جالب تکمیل می‌کنید؛ ایده‌ای که در آن قرار است تمامی هزینه‌های سفر از طریق خرید با بیت کوین انجام شوند.

بسیاری از ایرلاین‌ها مثل ایرلاین‌های Expedia، AirBaltic و Virgin Galactic امکان پرداخت هزینه‌ها را از طریق خرید با بیت کوین فراهم کرده‌اند تا کاربران از سفر خود نهایت لذت را ببرند. با استفاده از بیت کوین به جای پول‌های نقد یا فیات، می‌توان تمامی هزینه‌های سفر را از مبدا تا مقصد و از روز نخست تا آخرین روز به صورت یکجا پرداخت کرد و دغدغه هیچ‌چیزی را نداشت. نیک پرداخت نیز برای پرداخت هزینه خدمات گردشگری شما در کنارتان است.

خرید با بیت کوین
با بیت کوین می‌توان هزینه‌های رفت‌وبرگشت سفرها را پرداخت.

گزینه شماره ۶: رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها

پیش از شروع هرگونه بحث در مورد پرداخت این نوع از خدمات، باید عرض کنیم، بدیهی است که این خدمات در ایران فعال نیستند و تاکنون هیچ رستوران یا سوپرمارکتی امکان خرید با بیت کوین را فراهم نکرده است. دلیل این کار هم مشخصا به دلیل اختلاف فاحش ارزش پول ما و ارزش دلاری بیت کوین است؛ اما اگر اهل سفرهای خارجی هستید و دوست دارید هزینه‌های رستوران‌ها و سوپرمارکت‌های معتبر را از طریق خرید با بیت کوین انجام دهید، این بخش از مقاله را با دقت مطالعه کنید.

بعضی از رستوران‌ها و سوپرمارکت‌های حرفه‌ای و معتبر در کشورهای مدرن، امکان پرداخت هزینه ها از طریق بیت کوین را فراهم کرده‌اند. برای مثال، برندهای فوق حرفه‌ای و بسیار مشهور Subway، Burger King و Whole Foods این امکان را برای مشتریان و کاربران خود به وجود آورده‌اند که از طریق خرج کردن بیت کوین، هزینه‌ها را حل‌وفصل کنند.

در سال‌های اخیر، این نبوغ مدیران سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای بزرگ و مشهوری مانند Whole Foods بود که امکان پرداخت از طریق بیت کوین را فراهم کرد تا هم کاربران در پرداخت راحت باشند و هم دارایی‌های این برند معتبر در دنیای کریپتوکارنسی افزایش یابد.

گزینه شماره ۷: پرداخت هزینه‌های تحصیل

خرید با بیت کوین فقط به محصولات و اکانت‌های پرمیوم سایت‌های معتبر محدود نمی‌شود؛ در دنیای مدرن امروز می‌توان هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را هم از طریق بیت کوین پرداخت کرد. برای مثال یک دانشگاه آلمانی با عنوان European School of Management and Technology که پذیرای دانشجویان از کشورهای مختلف جهان است، امکان پرداخت شهریه‌ها را از طریق بیت کوین فراهم کرده است. از این دانشگاه به عنوان یکی از پیشگامان در اکوسیستم مدرن پرداخت شهریه دانشجویان یاد می‌شود.

از طرفی، بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات علمی و آموزشی دیگر از جمله Treehouse، Curtin University و The King’s College هم از آن دسته موسسات آموزشی هستند که امکان پرداخت شهریه از طریق بیت کوین را فراهم کرده‌اند. شاید این پرسش در ذهن شما شکل گرفته باشد که اولین دانشگاه پیشتاز در این زمینه کدام دانشگاه بوده است؛ پاسخ این سوال را باید در کشور قبرس جست‌وجو کنیم. چرا که دانشگاه Nicosia در این کشور اولین موسسه آموزشی جهان بود که در سال ۲۰۱۳ امکان پرداخت شهریه را از طریق بیت کوین فراهم کرد.

 

خرید با بیت کوین
بعضی از دانشگاه‌های سرتاسر جهان، از جمله دانشگاه‌های کانادا امکان پرداخت شهریه از طریق بیت کوین را فراهم کرده‌اند.

سوالات پرتکرار

  • چطور می‌توانم با بیت کوین، چیزی را خریداری کنم؟ خرید با بیت کوین از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است، اما اساسی‌ترین روشی که باید در این میان در نظر داشت، توجه به قابلیت پرداخت با بیت کوین در فروشگاه‌های مختلف است. دقت داشته باشید که همه فروشگاه‌ها یا شرکت‌های مختلف در دنیای از این امکان پشتیبانی نمی‌کنند و نمی‌توان جنین انتظاری را از همه دستگاه‌های پرداخت داشت.
  • کارت نقدی بیت کوین چیست؟ کارت نقدی بیت کوین یا Bitcoin debit card همان ابزاری است که به واسطه آن می‌توان خرید با بیت کوین را به صورت مستقیم انجام داد. کارت نقدی بیت کوین دقیقا سازوکاری مشابه با یک دبیت کارت دارد و با اضافه کردن بیت کوین مورد نظر خود در آن می‌توان هزینه‌ها را به صورت کاملا غیر نقدی پرداخت کرد.
  • کارت نقدی بیت کوین چگونه کار می‌کند؟ کارت‌های نقدی بیت کوین هم مثل کارت‌های نقدی معمولی عمل می‌کنند؛ البته با این تفاوت که به جای پول نقد، بیت کوین یا ارز دیجیتال در آن‌ها نهفته شده است. وقتی که شما از یک کارت نقدی بیت کوین استفاده می‌کنید، هزینه پرداخت از کارت شما به صورت ارز دیجیتال برداشته می‌شود و به صورت فیات یا پول نقد به فروشنده تحویل داده خواهد شد.
  • آیا در هنگام خرید با بیت کوین، پرداخت ما به صورت ارز دیجیتال به حساب فروشنده منتقل می‌شود؟ خیر؛ بسیاری از افراد به اشتباه گمان می‌کنند که در حین پرداخت با بیت کوین، هزینه مورد نظر به صورت BTC به حساب فروشنده منتقل می‌شود. در صورتی که اگر سوال قبلی را مطالعه کرده باشید، به خوبی می‌دانید که مکانیزم یک کارت نقدی بیت کوین به این صورتی است که هزینه را به صورت ارز دیجیتال به حساب فروشنده منتقل کند.

چگونه با بیت کوین خرید کنم؟

دنیای خرید با بیت کوین آن‌قدر شیرین و جذاب است که هر تریدری را برای این کار ترغیب می‌کند. البته درست است که اگر هر واحد بیت کوین را به ریال تبدیل کنیم، یک نقدینگی ۹۰۰ میلیون تومانی به دست خواهیم آورد، اما همیشه راه دیگری هم جز نگهداری بیت کوین وجود دارد. شاید بسیاری از افراد به این قضیه فکر کنند که خرید با بیت کوین یک دیوانگی محض است، در صورتی که اگر تصویر یک ماشین یا خانه مجلل را که می‌توانند آن را با بیت کوین بخرند، مشاهده کنند، ممکن است نظرشان عوض شود. برای خرید از طریق بیت کوین، کافی است که بتوانید در حساب یا کیف پول دیجیتالی خودتان چند واحد بیت کوین داشته باشید.

از آنجایی که ایران تحت تحریم‌های اقتصادی است و کاربران نمی‌توانند به صورت مستقیم از مزایای معاملات و نقد کردن انواع ارزهای دیجیتال بهره‌مند شوند، لازم است که با استفاده از خدمات صرافی‌های مجاز ایرانی به این کار مشغول شوند. صرافی‌های ایرانی معمولا از همه ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کنند و ممکن است کارمزدهای بسیار نامعقولانه‌ای را به تراکنش‌ها تحمیل کنند.

اما مجموعه حرفه‌ای و قدرتمند نیک پرداخت با سال‌ها تجربه در زمینه پرداخت‌های غیر نقدی و همچنین معامله انواع ارزهای دیجیتال در خدمت کاربران قرار گرفته است. برای خرید بیت کوین، خرید با بیت کوین یا معامله همه ارزهای دیجیتال موجود در دنیای کریپتوکارنسی وارد بخش خرید و فروش ارزدیجیتال شوید. برای نقد کردن بیت کوین نیز مقاله زیر را بخوانید.

جمع‌بندی

بیت کوین ارزشمندترین ارز دیجیتال موجود در دنیای کریپتوکارنسی است. اگر بخواهیم، همین حالا یک واحد بیت کوین را به تومان تبدیل کنیم، ارزش آن کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان نخواهد بود. اما جالب است بدانید که بسیاری از فروشگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ و مشهور دنیا از این ارز دیجیتال به عنوان راهی برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کرده‌اند. خرید با بیت کوین یکی از رایج‌ترین روش‌های پرداخت در اکوسیستم مدرن پرداخت‌های غیر نقدی جهان است.

در این مقاله به صورت تخصصی به سراغ معرفی محصولات و خدماتی رفتیم که با استفاده از بیت کوین می‌توان از آن‌ها بهره‌مند شد. خرید با بیت کوین می‌تواند با استفاده از کارت‌های نقدی مخصوص و یا مجموعه‌های مطمئن ایرانی صورت بگیرد. در این مقاله، به خوبی در مورد خدمات منحصربه‌فرد نیک پرداخت در مورد خرید و فروش همه ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین هم به بحث نشستیم و مزایای آن را برای شما شرح دادیم.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست