شرایط جهانگرد شدن

آیا می‌دانید شرایط جهانگرد شدن چیست؟ (قسمت دوم)

شرایط جهانگرد شدن چیست؟ در بخش قبل با ۶ شرط از شرایط جهانگرد شدن آشنا شدیم، در ادامه برای آشنایی با چند شرط دیگر با ما همراه باشید. در ضمن به خاطر داشته باشید که در صورت استفاده از خدمات نیک پرداخت می‌توانید هزینه خرید بلیط را پرداخت کنید.

با ۶ شرط دیگر از شرایط جهانگرد شدن آشنا شوید

در قسمت قبلی به ۶ نکته اشاره کردیم که عبارت بودند از : ۱. نترس بودن، ۲. اکتفا نکردن به کتابچه راهنما، ۳. عجول نبودن، ۴. نداشتن وسایل اضافی، ۵. داشتن شماره تماس برای مواقع ضروری و ۶. همراه داشتن تلفن همراه. در ادامه به چند نکته دیگر برای شروع جهانگردی اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: چگونه جهانگردی کنیم تا حسرتی نداشته باشیم؟ (قسمت اول)

۷. انعطاف پذیری

از مهم‌ترین شرایط جهانگرد شدن انعطاف پذیری است. هنگامی که از قبل برنامه‌ای فشرده همراه با زمان‌ بندی را برای سفرتان در نظر می‌گیرید احتمالا مضطرب می‌شوید آن هم بسیار زیاد. عجله می‌کنید و هنگامی که حسابی پرمشغله هستید دیگر جایی برای پیشامدهای تصادفی سفر باقی نخواهید گذاشت.

سعی کنید در برنامه خود (به ویژه شروع جهانگردی) کمی انعطاف پذیر باشید و از رویدادهای ناگهانی استقبال کنید. هر روز برای یک یا دو فعالیت برنامه داشته باشید و بگذارید بقیه خودشان پیش بیایندِ،‌ در این صورت تجربه‌ای دل پذیرتر و کم استرس‌تر را خواهید داشت. از اتفاقاتی که در انتظاراتان است شگفت زده خواهید شد (ممکن است دوستی شما را به جزیره‌ای زیبا در تایلند دعوت کند و یک ماه تمام ماندگار شوید).

شرایط جهانگرد شدن

۸. پول اضافه به همراه داشته باشید

سفر آن قدرها هم که فکرش را می‌کنید گران نیست. با چیزی حدود ۱۵ دلار در روز برای آسیا و ۴۰ دلار برای اروپا می‌توانید برنامه ریزی کنید، البته پول اضافه را حتما همراه داشته باشید چرا که اغلب مخارج پیش‌ بینی نشده اتفاق می‌افتند.

پولی برای روز مبادا ببرید، مهم نیست چقدر اقتصادی سفر کنید برنامه‌های پیش بینی نشده و یا اتفاقات فاجعه بار همیشه ممکن است روی دهند. هرچقدر هم که دقیق برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید ممکن است مجبور شوید تمام پولتان را خرج کاری خارج از آن بکنید. البته لازم نیست حتما پولتان نقد باشد و ریسک از دست دادن آن را داشته باشید بلکه امکان  استفاده از کارت‌های اعتباری به جای پول نقد برایتان فراهم شده است. از به همراه داشتن پول بیشتر پشیمان نخواهید شد.

بیشتر بخوانید: گیفت کارت چیست و چه کاربردی دارد؟‌

۹. خجالتی نباشید!

ممکن است شما جهانگردی درون گرا باشید و همیشه نگران این باشید که دیگران درباره شما چگونه فکر می‌کنند. باز کردن سر صحبت با دیگران همیشه شهامت می‌خواهد اما خجالت را کنار بگذارید و به این فکر کنید که شما در شرایطی مشابه هستید. بیشتر کسانی که دور و بر خود می‌بینید جهانگردانی هستند که به تنهایی سفر می‌کنند و به دنبال دوستی خوب می‌گردند. آن‌ها هم می‌خواهند با دوستانی جدید آشنا شوند.

کافی است تا به دیگران سلام کنید و بقیه حرف‌ها خودشان می‌آیند. در هاستل‌ها از آن‌ها تقاضا کنید و وارد جمع‌شان شوید، هیچ وقت کسی پاسخ منفی نمی‌دهد. اولین قدم را بردارید، هدفونتان را کنار بگذارید و به بغل دستی‌هایتان سلام کنید.

در ادامه شما چیزی برای از دست دادن ندارید و به این ترتیب می‌توانید خجالتتان را کنار بگذارید و دوستانی جدید داشته باشید.

بیشتر بخوانید: سفری مقرون به صرفه در پاییز

۱۰. کنجکاو باشید

ممکن است شما ترس از ارتفاع داشته باشید و یا از ورزش کردن خوشتان نیاید. اما بهتر است به جای این که به دنبالچه‌تان آسیب بزنید گاهی از صندلی خود در قایق بلند شوید و به داخل رودخانه بپرید. ممکن بترسید و حسابی جیغ بکشید، اما شنا کردن در مکان‌هایی مانند جزایر گالاپاگوس  را هرگز فراموش نخواهید کرد.

خود را به چالش بکشید و با ترس‌هایتان مواجه شوید. کارهای جدید را امتحان کنید. ممکن است از برخی از آن‌ها متنفر شوید اما از یکبار تجربه کردنشان پشیمان نخواهید شد و با اعتماد به نفس بیشتری به راه ادامه خواهید داد.

معرفی شرایط جهانگرد شدن

۱۱. همیشه می‌توانید برگردید

شرایط جهانگرد شدن همیشه خوشایند نیست، اگر دیدید علاقه‌ای به جهانگردی ندارید و اصلا به شما خوش نمی‌گذرد اندکی در شهرهای بزرگ توقف کنید و چند روزی را آن‌ جا سپری کنید، اگر هنوز هم از ادامه راه متنفرید هیچ اجباری به ادامه نیست. به خانه برگردید و اصلا در این باره خجات زده نباشید.

تجربه کردن و شکست خوردن بهتر از هرگز تجربه نکردن است. به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید به خانه برگردید و فکر نکنید که در تصمیم سفر طولانی خود گرفتار شده‌اید.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته کلیدی برای یافتن پروازهای ارزان قیمت خارجی

۱۲. شما تنها نیستید

هرجا که سفر کنید گروهی از گردشگران هستند که با شما دوست خواهند شد و توصیه‌هایی مناسب را در اختیارتان قرار می‌دهند و در ادامه جهانگری ماجراجویانه به شما کمک می‌کنند. این افراد شما را راهنمایی می‌کنند، مسیر درست را به شما نشان می‌دهند و به گونه‌ای مربی‌تان خواهند بود. بهتر است بگوییم به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید. دوستان جدیدی خواهید داشت و همه چیز روبه راه خواهد بود.

هرکسی با فکر سفر به ناشناخته‌ها مضطرب می‌شود اما اصلا جای نگرانی نیست و این امر کاملا طبیعی است. شما با کمک توصیه‌ها راهتان را پیدا می‌کنید و پس از برگشت از سفر انسان کامل‌تری خواهید بود.

یک نفس عمیق بکشید، ریلکس باشید و از شروع جهانگردی لذت ببرید.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست