هوش مصنوعی

ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟ معرفی ۵ رمز ارز برتر AI

شاید تمامی تریدرها و سرمایه‌گذاران رمز ارزها به دنبال پیدا کردن سری جدیدی از توکن‌ها باشند که سود‌‌های بسیار باورنکردنی برای آنها ارمغان آورد. میم کوین‌ها، توکن‌های دیفای، دنیای متاورس در سال‌های گذشته بسیاری را ثروتمند کرده‌اند. اما آیا ارز دیجیتال هوش مصنوعی هم می‌تواند در آینده به جمع گزینه‌های بالا بپوندد؟

به زبان ساده، ارز دیجیتال هوش مصنوعی یک توکن دیجیتالی است که پروژه های بلاک چین مبتنی بر هوش مصنوعی را تقویت می‌کند. با توجه به انعطاف‌پذیری هوش مصنوعی، پروژه‌های رمزنگاری هوش مصنوعی در اشکال و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند. این شامل بازی، وب ۳، بازارهای غیرمتمرکز، ردیابی و موارد دیگر است. در واقع، برخی از بهترین آلتکوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال کنونی از فناوری هوش مصنوعی به روشی استفاده می‌کنند. صرف نظر از نوع پروژه، ادغام هوش مصنوعی به پلتفرم‌های کریپتو اجازه می‌دهد تا کارآمدتر و سازگارتر باشند که راه را برای نسل جدیدی از توکن‌های دیجیتال هموار می‌کند که می‌تواند نحوه تعامل ما با فناوری را متحول کند. ولی کاربرد هوش مصنوعی در دنیای کریپتو واقعا چیست؟

برای خرید ارز دیجیتال هوش مصنوعی کلیک کنید

چرا باید از ارز دیجیتال هوش مصنوعی استفاده کرد؟

هوش مصنوعی
کاربرد ارز دیجیتال هوش مصنوعی

هر پروژه هوش مصنوعی ارز دیجیتال در نوع خود منحصر به فرد است. این به این دلیل است که هر پروژه رمزنگاری با مجموعه‌ای از اهداف متفاوت ساخته می‌شود و هوش مصنوعی تنها وسیله‌ای برای دستیابی به این اهداف است. برای نشان دادن آن، در ادامه چند روش برای ادغام هوش مصنوعی با ارزهای دیجیتال برای موارد استفاده مختلف آورده شده است:

  • هوش مصنوعی در حال حاضر توسط برخی از بهترین ابزارهای رمزنگاری موجود در بازار برای انجام تجزیه و تحلیل بازار و رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، Dash 2 Trade یک پلتفرم تحلیلی رمزنگاری نوظهور است که از هوش مصنوعی برای اسکن پلتفرم‌هایی مانند توییتر استفاده می‌کند تا احساس عمومی نسبت به ارزهای دیجیتال خاص را دریافت کند.
  • هوش مصنوعی می‌تواند برای کمک به پیش بینی قیمت، شناسایی ریسک‌ها و حدس و گمان در مورد رشد آینده یک ارز دیجیتال استفاده شود.
  • هوش مصنوعی می‌تواند به ساخت عوامل مستقل غیرمتمرکز کمک کند که اساساً برنامه‌های کدگذاری شده‌ای هستند که می‌توانند تصمیمات خود را بگیرند. به عنوان مثال، Fetch.ai یک پروژه رمزنگاری هوش مصنوعی است که DAA‌ها را به عنوان دستیار به کار می‌گیرد و تقریباً همه چیز را از خرید و فروش محصولات گرفته تا رزرو و غیره مدیریت می‌کند.
  • یکی دیگر از نقش‌های برجسته هوش مصنوعی در بخش بازی است. بسیاری از بازی‌های کریپتو مانند Meta Masters Guild از هوش مصنوعی برای ایجاد یک پلتفرم متنوع و همه کاره برای گیمرها بهره می‌برند.

البته اینها تنها تعدادی از کاربردهای هوش مصنوعی در بخش کریپتو هستند. به عبارت دیگر، ابتکارات هوش مصنوعی کریپتو می‌تواند طیف گسترده‌ای از ابزارها و اهداف را ارائه دهد. صنعت رمزنگاری هوش مصنوعی هنوز نوپا است، و به همین دلیل، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که محصولات نوآورانه‌تری در آینده نزدیک به بازار عرضه شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا معروفترین پروژه‌های AI را با هم بشناسیم.

۵ پروژه برتر هوش مصنوعی ارز دیجیتال

رمز ارز AI
۵ رمز ارز برتر AI

اگرچه بسیاری از ارزهای دیجیتال جدید وجود دارند که از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، اما تعدادی از پروژه‌ها در بازار هم از نظر کاربرد و هم از نظر پتانسیل در آینده برجسته هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، اکنون نگاهی دقیق‌تر به بهترین ارزهای رمزنگاری شده هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ خواهیم داشت.

Fetch.ai

Fetch.ai یک پروژه کریپتو است که دنیای فناوری بلاک چین و هوش مصنوعی را ادغام می‌کند. هوشمندی برای ایجاد یک اقتصاد غیرمتمرکز یعنی، Fetch.ai در حال ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز متشکل از عوامل مختلف مستقل است. این نمایندگان نه تنها برای این پروژه، بلکه افراد، دستگاه‌ها و خدمات را نیز شامل می‌شود. علاوه بر این، ماموریت Fetch.ai ایجاد یک سیستم بدون مجوز است، به این معنی که عوامل مستقل یاد خواهند گرفت که با استفاده از هوش مصنوعی تکامل یابند. این پروژه از رمز دیجیتال بومی خود، FET، برای تسهیل فعالیت‌های اقتصادی مستقل و پاداش دادن استفاده می‌کند.

از نظر فناوری و اهداف، Fetch.ai یک پروژه جاه طلبانه است. این پروژه چندین فناوری مانند بلاک چین، قراردادهای هوشمند، DLT، DAG، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را ترکیب می‌کند. با این حال، در حال حاضر ثابت کرده است که یکی از بهترین رمزارزهای هوش مصنوعی با بیشترین امتیازات مثبت است. در واقع، از ابتدای سال ۲۰۲۳، قیمت Fetch.ai از حدود ۰.۰۹ دلار به ۰.۲۶ دلار رسیده است، که به معنای افزایش چشمگیر بیش از ۱۹۰٪ است.

Ocean Protocol

Ocean یک پروتکل منبع باز است که به افراد و مشاغل امکان تبادل داده و کسب درآمد را می‌دهد. همچنین خدمات مبتنی بر داده را با روشی برای انجام معاملات آسان با مشتریان و فروشندگان ارائه می‌دهد. این پروتکل روشی امن و شفاف برای ایجاد، ذخیره و مدیریت خدمات مبتنی بر داده را فراهم می‌کند. همچنین به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌هایی بسازند که از ویژگی‌های متعدد آن استفاده کنند.

Ocean Protocol به کاربران این امکان را می‌دهد که به طور ایمن به داده‌ها از چندین منبع از جمله مخازن داده‌های عمومی و خصوصی دسترسی داشته باشند. همچنین بازاری را برای صاحبان داده و خریداران فراهم می‌کند تا به طور ایمن دارایی‌های داده را خریداری، بفروشند یا معامله کنند. علاوه بر این، ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل مجموعه داده‌های بزرگ و ایجاد مدل‌های پیش بینی ارائه می‌دهد. این پروتکل برای حفظ حریم خصوصی طراحی شده است و به کاربران امکان می‌دهد کنترل کنند چه کسی به داده‌های آنها دسترسی دارد و در عین حال به آنها اجازه می‌دهد از آن بهره مند شوند.

The Graph

گراف جزو معدود ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی است که در بین ۱۰۰ رمز ارز بازار قرار دارد. Graph قصد دارد یک لایه نمایه سازی داده برای توسعه قراردادهای هوشمند ایجاد کند. این داده‌ها را در چندین بلاک چین جمع آوری می‌کند تا توسعه دهندگان بتوانند به راحتی به اطلاعات اصلی برای ساخت پروژه‌های خود دسترسی داشته باشند. علاوه بر ارائه داده، The Graph همچنین برای اجازه پرس و جو در شبکه اتریوم طراحی شده است. اینکار به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا API‌هایی را برای گروه بندی اطلاعات خاص و ایجاد نمودارهای فرعی جداگانه بسازند. این مفهوم ممکن است برای یک سرمایه گذار معمولی پیچیده به نظر برسد. با این وجود، نکته کلیدی این است که گراف ظرفیت تبدیل شدن به یک پلتفرم زیرساختی قدرتمند در صنعت کریپتو را دارد.

این پروژه ارز دیجیتال هوش مصنوعی جمع‌آوری داده‌ها و ساخت محصولات جدید مبتنی بر بلاک‌چین را برای توسعه‌دهندگان آسان و سریع می‌کند. با استفاده از این مورد، The Graph خود را به عنوان یکی از بهترین رمزارزهای بلندمدت برای سرمایه گذاران در حال حاضر معرفی کرده است. ارز بومی این پروژه  GRT نام دارد و با استفاده از چارچوب ERC-20 ساخته شده است. گراف به عنوان یکی از بهترین توکن‌های هوش مصنوعی، از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون شاهد افزایش ۴۰ درصدی قیمت بوده است.

VeChain

در سال ۲۰۱۷، وی‌چین با جذب بیش از ۲۰ میلیون دلار سرمایه، یکی از بهترین ICOهای رمزنگاری سال را داشت. این پروژه بلاک چین خود را دارد که یک فورک اصلاح شده از اتریوم است. با این حال، VeChain از اجماع اثبات کار یا اثبات سهام استفاده نمی‌کند. در عوض، VeChain از مکانیزم اثبات اعتبار استفاده می‌کند، که از شهرت شرکت‌کننده برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کسی یک بلاک را ایجاد می‌کند، استفاده می‌کند. از نظر کاربرد، VeChain از هوش مصنوعی برای فعال کردن، ردیابی و تأیید محصولات مختلف که از تولید کننده به مصرف کننده منتقل می‌شوند، استفاده می‌کند.

به این ترتیب، VeChain مجموعه‌ای از راه حل‌ها را برای مشاغل و شرکت‌ها ارائه می‌دهد، مانند ردیابی دارایی، ذخیره سازی داده‌ها و موارد دیگر. توکن بومی شبکه وی‌چین، VET نام دارد و تراکنش‌ها را در شبکه VeChain قدرت می‌دهد. این ارز دیجیتال هوش مصنوعی نیز طی دو هفته اول سال ۲۰۲۳ رشد قابل توجه ۲۵ درصدی داشته است.

Meta Masters Guild (MEMAG)

طی چند سال گذشته، بازار ارزهای دیجیتال شاهد رشد زیادی در تعداد پروژه‌های بازی برای کسب درآمد و وب ۳ بوده است. با این حال، اکثر پروژه‌ها در ارائه تجربه‌های بازی از طریق تلفن‌های همراه ناکام هستند. Meta Masters Guild اولین پروژه‌ای است که یک اکوسیستم بازی غیرمتمرکز یکپارچه با بلاک چین را توسعه می‌دهد که کاملاً مبتنی بر موبایل خواهد بود. Meta Masters Guild در حال توسعه یک پلتفرم بازی و کسب درآمد است که بازی‌های سرگرم کننده و با کیفیت بالا که مورد علاقه بازیکنان است را ارائه می‌دهد. کاربران همچنان می‌توانند با تعامل با اکوسیستم Mate Masters Guild درآمد کسب کنند. برای تسهیل مفهوم بازی و کسب درآمد، این پلتفرم به بازیکنان با “Gems” پاداش می‌دهد.

“Gems” را می‌توان به توکن اصلی این پلتفرم، MEMAG تبدیل کرد. MEMAG نه تنها برای اهداف حاکمیتی، بلکه برای خرید دارایی‌های درون بازی و همچنین برای استیکینگ در اکوسیستم پروژه استفاده می‌شود. اما، هوش مصنوعی چگونه قرار است کمک کند؟ Meta Masters Guild یک پروژه در حال پیشرفت است. و با هوش مصنوعی، این پروژه می‌تواند اطمینان حاصل کند که قادر به انطباق با علایق و خواسته‌های متغیر گیمرهای کریپتو است. همانطور که در وب سایت Meta Masters Guide آمده است، این پلتفرم در حال حاضر سه بازی را در دستور کار خود دارد. سرمایه گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند که عنوان اول، متا کارت ریسرز، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ عرضه شود. البته این پروژه در مراحل اولیه قرار دارد و ریسک سرمایه‌گذاری در آن بسیار بالا است.

آیا باید روی ارز دیجیتال هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرد؟

پاسخ به این سوال به اهداف مالی و تحمل ریسک شما بستگی دارد. ارز دیجیتال هوش مصنوعی نسبتا جدید است، بنابراین پتانسیل رشد قابل توجهی در ارزش آن وجود دارد. با این حال، مانند هر سرمایه گذاری، احتمال ضرر نیز وجود دارد.

برای یک چیز، پیاده سازی ارزهای دیجیتال در سبد سهام شما به مهارت های تخصصی و صبر زیادی نیاز دارد. علاوه بر این، مدل‌های معاملاتی اغلب پیچیده تر از سرمایه گذاری در سهام هستند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی، پردازش داده‌های بزرگ و یادگیری ماشینی این کار را به‌ویژه برای مبتدیان آسان‌تر می‌کنند. ابزارهای مبتنی بر فناوری که اکنون در دسترس هستند، می‌توانند زمین بازی را برای خرده‌فروشی یکسان کنند. علاوه بر این، استفاده از هوش مصنوعی و فناوری بلاک چین می‌تواند آن را در برابر هکرها ایمن نگه دارد.

با این حال، قبل از سرمایه گذاری در هر پروژه رمزنگاری هوش مصنوعی یا ارز دیجیتال، بسیار مهم است که تحقیق خود را انجام دهید و تمام خطرات مرتبط با سرمایه گذاری را در نظر بگیرید. شما می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال هوش مصنوعی از نیک پرداخت استفاده کنید.

خرید ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست