تحریم ماینرهای روسیه

ماینرهای روسیه تحریم شدند

با درگیری میان روسیه و اوکراین، بسیاری از فعالین حوزه ماینینگ و ارزهای دیجیتال، نسبت به میزان قابل توجه هش‌ریتی که در اختیار روسیه است، کنجکاو هستند. روسیه از نظر قدرت هش، در رتبه سوم دنیا قرار دارد. با این وجود، استخر استخراج اتریوم Flexpool، تمامی خدمات خود را برای ماینرهای روسیه متوقف کرد.

در هفته‌ای که گذشت، چشم بسیاری از مردم دنیا به نبرد میان روسیه و اوکراین معطوف بود. پس از حمله و تهدیدهای ولادمیر پوتین به اوکراین، بسیاری از کشورهای دنیا اقدام به تحریم روسیه کردند. تاثیر وضعیت حاکم بر روبل روسیه، سقوط بازار بورس این کشور و حذف روسیه از بازار اوراق قرضه توسط UBS، تنها شروع این ماجراها است.

اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی مختلفی را اعمال کرد و همچنین جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نیز اعلام کرد که تحریم‌های مختلفی را برای روسیه در نظر گرفته است. البته هنوز بسیاری از پلتفرم‌ها و شرکت‌های بزرگ اقتصادی فعالیت خود را با روسیه همچنان ادامه می‌دهند. برای مثال انگلستان به شدت در تلاش است تا شبکه پرداخت سوئیفت را برای روسیه متوقف کند، هرچند که روسیه در حال حاضر می‌تواند از خدمات این شبکه بهره‌مند شود.

این مسئله حتی باعث شد بسیاری از کاربران و مدیران کسب و کارهای مالی این اقدام سوئیفت و کم‌کاری غربی‌ها برای تحریم روسیه را به سخره بگیرند.

تحریم ماینرهای روسیه توسط یکی از بزرگ‌ترین استخرهای استخراج اتریوم

یکی از مباحث داغ دنیای ارزهای دیجیتال در کنار نوسانات شدید قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال که به دلیل جنگ روسیه و اوکراین ایجاد شد، مسئله قدرت هش است که در اختیار روسیه قرار دارد. روسیه در حال حاضر سومین کشور دنیا از نظر میزان نرخ هش است. در روسیه هزینه برق بسیار پایین است و به همین دلیل استخراج بیت کوین و سایر رمزارزها در این کشور طرفدار دارد.

طبق ادعای خود ولادمیر پوتین، روسیه در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال دارای مزایای رقابتی است. با توجه به توضیحات پوتین در خصوص صنعت ماینینگ در روسیه، ماینرهای این کشور برای ادامه فعالیت در این زمینه هیچ مشکلی نخواهند داشت. حتی به نظر می‌رسد روسیه از این مزایای خود در ارزهای دیجیتال برای مقابله با تحریم‌ها استفاده خواهد کرد.

با این حال، استخر استخراج اتریوم Flexpool به تازگی اعلام کرد که به فعالیت تمامی ماینرهای روسیه در پلتفرم خود پایان خواهد داد. این استخر استخراج در حال حاضر از نظر قدرت هش اتر در رتبه پنجم قرار دارد. این استخر استخراج در خصوص این اقدام خود چنین گفته است:

«در حالی که کار زیادی از دست ما بر نمی‌آید، اشتباه است که از این کار سود ببریم. ما سرویس‌های خود را برای همه IPهای روسیه مسدود می‌کنیم. از همه ماینرهای روسیه عذرخواهی می‌کنیم. خیلی از شما از جنگ پشتیبانی نمی‌کنید. هرچند این شما هستید که از ملت خود حمایت می‌کنید. بدون مردم، روسیه نمی‌تواند اقدامی انجام دهد. فقط از طریق قدرت اقتصادی مردم است که می‌توانیم شانسی برای تاثیرگذاری در جنگ داشته باشیم. ما قدردان وفاداری شما هستیم و امیدوارم درک کنید که این تصمیم برای ما ساده نبود.»

نظر شما در خصوص این نوع از تحریم چیست؟ آیا این تحریم روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیرگذار خواهد بود؟ لازم به یادآوری است که یکی از روش‌های پرداخت درآمدهای ارزی بسیاری از فریلنسرها، در کنار دلار و یورو، از طریق روبل روسیه انجام می‌شود. اگر قصد دارید با خیال راحت دلارهای خود را نقد کنید، می‌توانید با کمک خدمات نیک پرداخت، درآمد خود را در کمتر از ۳۰ دقیقه نقد کنید.

نقد کردن بیت کوین، پی پال، پرفکت مانی
شما می‌توانید از طریق بخش نقد کردن درامد ارزی در نیک‌پرداخت، همه درآمد دلاری خود را تبدیل به ریال و تومان کنید.
اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست