کنسرت مجازی در متاورس

 برگزاری کنسرت‌های مجازی در متاورس توسط Tencent

شرکت Tencent، غول تکنولوژی و بازی‌های ویدیویی چینی، همچنان به تاخت و تاز خود در دنیای متاورس ادامه می‌دهد. در جدیدترین اقدام این شرکت، تنسنت امتیاز برگزاری کنسرت‌های مجازی را ثبت کرده است.

این شرکت با ثبت حق برگزاری این کنسرت‌ها در اداره ملی مالکیت فکری چین (CNIPA) قصد دارد تا علاوه‌ بر حضور پر رنگ در دنیای متاورس، در برابر هشدارهای بانک‌ها و قانون‌گذاران چین در خصوص این دنیاهای مجازی، ایستادگی کند.

بانک مرکزی چین (PBoC) در ماه نوامبر سال گذشته به شدت در برابر متاورس و توکن‌های غیرقابل تعویض NFT ایستادگی کرد و از آن به عنوان یک ابزار پولشویی یاد کرده بود. هر چند، طبق گزارشی که توسط خبرگزاری چینی The Paper منتشر شده بود،‌ بیش از هزار شرکت چینی، بیش از ۱۶ هزار اپلیکیشن و سرویس‌های مرتبط با متاورس را ثبت کرده‌اند.

با وجود هشدارهای بانک مرکزی و دولت چین، شرکت چند ملیتی تکنولوژی و یکی از غول‌های دنیای بازی‌های ویدیویی یعنی Tencent، پیشگام حضور در دنیای متاورس است.

اجرای کنسرت‌های مجازی در متاورس توسط Tencent

در ۳۱ دسامبر سال گذشته، شرکت تنسنت اولین کنسرت مجازی چین را در متاورس اجرا کرد. این کنسرت با نام TMELAND بیش از ۱٫۱ میلیون نفر بیننده داشت. البته حضور تنسنت فقط به کشور چین و کاربران آن محدود نمی‌شود.

این شرکت در سال ۲۰۲۱ یک استودیو جدید با کارمندانی از چین، آمریکا، کانادا و سنگاپور تاسیس کرد تا به طور اختصاصی روی محتوای متاورس کار کنند. همچنین تنسنت یک استودیو لوس‌آنجلسی به نام Wave که به طور خاص روی کنسرت‌های انیمیشنی فعالیت دارند را تحت مالکیت خود قرار داد تا بتواند کنسرت‌های مجازی واقعی را در متاورس اجرا کند.

کنسرت‌های استودیو Wave در گذشته بسیار موفق بوده‌اند و در دوران پاندمی کرونا توانستند به شدت بین هنرمندان و طرفداران محبوبیت پیدا کنند. برای مثال کنسرت Weeknd با استفاده از سرویس Wave در پلتفرم تیک تاک، توانست به نزدیک ۲ میلیون بیننده برسد.

تنها مسئله‌ای که تنسنت با آن روبه‌رو است و هنوز وضعیت مشخصی ندارد، قانون‌گذاران محلی هستند. از آنجایی که بانک‌ مرکزی و دولت چین با اکوسیستم کریپتوها، دنیای متاورس و NFTها رابطه چندان خوبی ندارند، این احتمال وجود دارد تا اهداف شرکت تنسنت تحت تاثیر این قانون‌گذاران قرار بگیرد. خواندن مقاله چگونه در متاورس زمین مجازی بخریم را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست