راه های گرافیست فریلنسر برای گرفتن کار بیشتر

آسان ترین راه های گرافیست فریلنسر برای گرفتن کار بیشتر

آیا به عنوان یک گرافیست فریلنسر به دنبال گرفتن کار بیشتر هستید؟ اول از همه باید این را بدانید که انتخاب نام کاربری مناسب برای پروفایل، قرار دادن رزومه کامل و نمونه کار، حضور در ایونت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف، کلیدی برای شناساندن خود در این حوزه، یافتن مشتری جدید و رشد کسب وکارتان است. اما اولین سوال این است که بدانیم چطور این کار را انجام دهیم. از کجا شروع به ارتقای مهارت‌ها کنیم؟ آیا برای این کار باید هزینه‌ای بپردازیم یا نه؟

اگر چه هیچ روش قطعی یا راه‌های مشخصی برای این کار وجود ندارد، اما ایجاد یک رزومه قوی و کامل در لینکدین یا سایت‌های فریلنسری که در ذهن مشتری ماندگار شود می‌تواند کمک کننده باشد. در این مطلب از نیک پرداخت به راه و روش‌های گرافیست فریلنسر شدن و گرفتن کار بیشتر در سایت‌های مختلف پرداخته‌ایم و اشاره‌ای هم به درآمد گرافیست‌های فریلنسر در حوزه‌های مختلف در سال ۲۰۲۱ داشتیم. همچنین در انتها نحوه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک فریلنسر را بررسی کردیم.

چگونه گرافیست فریلنسر شوم؟‌

گرافیست‌های فریلنسر بدون اینکه نیازی به سرپرست یا مسئول جهت برقراری ارتباط با مشتریان داشته باشند به کار طراحی می‌پردازند. وظیفه آن‌ها کنار هم آوردن تصاویر، گرافیک و تایپوگرافی به صورت خلاقانه و با کمک فناوری و ابزارهای کامپیوتری است. برای تبدیل شدن به یک گرافیست فریلنسر موفق باشد نکاتی را رعایت کرد. در ادامه به مرور برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

گذراندن دوره آموزشی

برای حرفه‌ای شدن در این کار، اول از همه باید با مفاهیم پایه‌ای آن آشنا شوید. یاد گرفتن کار با نرم افزارهایی مثل فتوشاپ و ایلاستریتور برای هر گرافیست مستقلی الزامی است. البته برای آموزش دیدن در این حوزه، لزوما نیازی به ثبت‌نام در آموزشگاه‌ها یا کلاس‌های تخصصی ندارید. بلکه می‌توانید با استفاده از کتاب‌ها و فیلم‌های آموزشی موجود در اینترنت هم به فراگیری این مفاهیم بپردازید.

به روز بودن

حتی پس از پایان دوره‌های آموزشی هم باید به مطالعه خود در حوزه گرافیک ادامه دهید. بدین ترتیب از جدیدترین متدها و ابزارهای طراحی باخبر خواهید بود. همگام بودن با آخرین تغییرات رخ داده در حوزه کرافیک، هم کار شما را آسان‌تر می‌کند و هم مشتریانتان را راضی‌تر نگه می‌دارد.

با کارهای کوچک شروع کنید

به عنوان یک تازه کار، بهتر است فعالیت خود در این عرصه را با گام‌های کوچک آغاز کنید. برای صرفه جویی در هزینه‌ها می‌توانید به سادگی کارتان را از خانه شروع کنید. برای این کار می‌توانید به دنبال پروژه‌هایی در سایت‌های فریلنسر ایرانی و خارجی بگردید.

آغاز کار با پروژه‌های کوچک می‌تواند به شما در کشف بیشتر استعدادتان در این زمینه کمک کند. چون انرژی کمتری به خاطر فشار پروژه و استرس‌های ناشی از آن صرف خواهید کرد.

خودتان را به خوبی معرفی کنید

یک رزومه گرافیکی زیبا برای خودتان بسازید. این رزومه باید شامل توانایی‌ها، نقاط قوت و دستاوردهای قبلی‌تان باشد. رزومه نویسی خوب، اولین قدم برای جلب توجه مشتریان است. ضمنا بهتر است در یک زمینه مشخص از حوزه گرافیک به تخصص برسید.

مثلا می‌توانید در زمینه طراحی کارت‌های بیزینس به فعالیت بیشتری پرداخته و در آن حرفه‌ای شوید. بدین ترتیب در صورتی که شخص یا شرکتی به دنبال فردی حرفه‌ای در این زمینه بگردد، شانس بیشتری برای پیدا کردن شما خواهد داشت.

مشتری را تحت تاثیر قرار دهید

همیشه مقداری بیشتر از آنچه که مشتری از شما انتظار دارد عمل کنید. این کار باعث رضایتمندی و خوشحالی مشتری خواهد شد. ضمن اینکه باعث معرفی شما به دیگر افراد و سازمان‌ها توسط وی می‌شود.

راه موفقیت گرافیست فریلنسر
برای حرفه‌ای شدن در هر کاری، اول از همه باید با مفاهیم پایه‌ای آن آشنا شوید

معرفی سایت‌های فریلنسری مناسب گرافیست‌ها

در ادامه به معرفی برخی از بهترین سایت‌ها برای گرافیست‌های فریلنسر پرداخته‌ایم.

سایت KIWI

KIWI یک وبسایت فریلنسری قدرتمند است که در سال ۲۰۲۰ آغاز به کار کرده و انتخاب‌های ایده آل مناسبی برای طراحان گرافیک پیدا می‌کند. این سایت، امکان استخدام بصورت پاره وقت یا تمام وقت را هم فراهم می‌کند.

تمام مشاغل روی پلت فرم KIWI به دقت و از میان بهترین‌ها در حوزه خود انتخاب شده‌اند. مشتریان هزینه را به KIWI پرداخت می‌کنند و این پلتفرم، آن را بصورت ساعتی به متخصصان می‌دهد. این امر انعطاف پذیری لازم را برای استخدام گرافیست دورکار بر اساس نیاز آن‌ها فراهم می‌کند. هدف این پلتفرم تغییر ذهنیت مشتریان است که با حل فوری مسائل در عرض ۱۰تا ۱۲۰ دقیقه آن‌ها را تشویق می‌کند کارهایشان را به KIWI بسپارند. برای کسب درآمد دلاری با ساخت تیزر، ویدیو و لوگو موشن از سایت Renderforest نیز این مطالب را بخوانید.

سایت Upwork

Upwork نامی است که در دنیای دیجیتال نیازی به معرفی ندارد. این شرکت فعالیت خود را مدتی است که آغاز کرده و در اکثر زمینه‌های کاری از جمله طراحی گرافیکی شهرتی دست و پا کرده است. ایجاد حساب کاربری به همراه یک واحد آموزشی جامع در این پلتفرم، بسیار ساده است و از استخدام طراح کورل تا استخدام طراح لوگو از جمله فرصت‌های شغلی است که در این پلتفرم قابل دستیابی است.

 سایت Freelancer

این وبسایت یکی از محبوب‌ترین پورتال‌های خدمات دیجیتال آنلاین است که امکان کنترل تمام پروژه‌ها را فراهم می‌آورد. شما به عنوان یک مشتری می‌توانید منتظر دریافت پیشنهادهیی مثل فرصت های شغلی فتوشاپ کار باشید یا خود به جستجوی فریلنسرها بپردازید. Freelancer هم امکان پرداخت مرحله به مرحله و هم پس از پایان کار را دارد که این موضوع نشان دهنده انعطاف پذیر بودن آن است.در مورد نقد کردن حساب ارزی فریلنسر تولید محتوا خواندن این مطلب پیشنهاد می‌شود.

سایت‌هایی برای گرافیست فریلنسر
نمایی از سایت freelancer

سایت AwesomeWeb

AwesomeWeb بک وبسایت فریلنسری است که عمدتا برای طراحان گرافیکی، برنامه نویسان و طراحان وب کارایی دارد. هر فریلنسری قبل از قرارگیری در فهرست جستجو توسط مشتریان، بررسی می‌شود. این مشتریان به دنبال متخصصان برجسته‌ای هستند که بتوانند پروژه هایشان را با کیفیت بالا انجام دهند.

AwesomeWeb برای حفظ کنترل کیفیت، هر حساب کاربری را به صورت دستی بررسی می‌کند. در واقع فریلنسری که مهارت و شایستگی‌های بیشتری برای کار روی پروژه‌ای داشته باشد، شانس بیشتری هم برای استخدام شدن دارد. اگرچه این سایت به آرامی گسترش یافته است، اما به فریلنسرها و مشتریان شخصی پشتیبانی یکسانی بدون دریافت هزینه‌های اضافی ارائه می‌کند.

سایت Guru

Guru یک بازار خدمات دیجیتال است که شرکت‌ها در آن می‌توانند به دنبال فریلنسرهایی در زمینه‌های کاری خاص مثل استخدام طراح کورل یا استخدام طراح لوگو بگردند. به علاوه امکان ارسال لیست مشاغل، مرور حساب فریلنسرها و تماس با هر فریلنسری که نظرتان را جلب کرده فراهم می‌آورد. مهم‌ترین نکته درباره Guru انعطاف پذیری آن است. شما می‌توانید پس از اتمام کار یا در نقاط تعیین شده و به صورت ساعتی پرداخت داشته باشید. برای اینکه با دیگر سایت‌های فریلنسر خارجی آشنا شوید، روی مطلب زیر کلیک کنید:

دستمزد گرافیست‌های فریلنسر در سال ۲۰۲۱

مقایسه نرخ طراحی‌های پروژه محور کمی سخت است. آن‌ها بر اساس نوع و وسعت کار و موارد دیگر با هم متفاوت هستند. با این وجود سعی کرده‌ایم میانگین قیمت موجود برای هر کدام از حوزه‌های طراحی گرافیک را به صورت تقریبی در اینجا بررسی کنیم.

طراحی لوگو استاندارد: ۱۰۰ تا ۸۵۰ دلار

Thumbtack این محدوده را بر اساس شبکه سراسری فریلنسرهای طراحی گرافیک تخمین می‌زند. اختلاف قیمت موجود ،ناشی از تعداد لوگوی انتخابی، چرخه بازدید و البته سطح تجربه طراح بستگی دارد.

طراحی اولیه وبسایت: ۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار

میانگین تخمین زده شده برای طراحی یک سایت با کیفیت، این مقدار است. البته نرخ طراحی سایت دارای تنوع زیادی است. تعداد صفحات، سفارشی بودن یا نبودن آن، استفاده از قالب پیشفرض یا جدید، همگی می‌توانند نوسانات زیادی در قیمت ایجاد کنند.

طراحی کتاب الکترونیکی: ۲۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار

هزینه متوسط تبدیل نسخه به یک کتاب الکترونیکی کاملاً طراحی و قالب بندی شده در حدود ۱۰۰۰ دلار است. عواملی چون پیچیدگی طراحی و تعداد صفحات، بیشترین تأثیر را در این قیمت دارند.

گرافیک رسانه‌های اجتماعی: ۵ تا ۱۰ دلار برای هر گرافیک

یکی از ارزان‌ترین قیمت‌های طراحی مربوط به طراحی گرافیکی رسانه‌های اجتماعی است. طبق گفته طراحان گرافیک در کره، این نرخ از ۵ دلار به ازای هر طراحی شروع شده و تا ۴۰ تا ۶۵ دلار برای طراحان با تجربه‌تر و طراحی‌های پیچیده‌تر افزایش می‌یابد.

آگهی‌های شغلی: ۷۵ تا ۴۵۰ دلار

طراحی آگهی‌های شغلی هم یکی از ارزان‌ترین پروژه‌ها هستند که در اینجا به آن پرداخته‌ایم. نرخ طراحان گرافیک مبتدی برای آگهی‌هایی مانند بروشور و کارت ویزیت حداقل از ۷۵ دلار شروع می‌شود. اما نرخ طراحان گرافیک با تجربه‌تر برای انجام این پروژه‌ها تا ۴۵۰ دلار هم می رسد.

راه‌های گرفتن کار بیشتر برای گرافیست فریلنسر

همه‌ی موفقیت شما در انتخاب یک پروفایل مناسب با تمرکز بر دو نکته آغاز می‌شود. آن دو نکته عبارتند از اینکه شما باید ابتدا این سوالات را از خود بپرسید:

  • قصد دارم در چه زمینه‌ی کاری شناخته شوم؟
  • خدماتم را برای چه کسانی می‌خواهم ارائه دهم؟

مشخص کردن پاسخ این دو سوال بسیار اهمیت دارد و شما را چند قدم به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند. پس هم اکنون مشخص کنید که در چه زمینه‌ای می‌خواهید شناخته شوید و برای چه کسانی قرار است خدمت‌رسانی کنید، تا بتوانید همه‌ی تمرکز خود را برای پیدا کردن مسیر درست، بر روی این دو مورد قرار دهید. تصور کنید که می‌خواهید پروژه طراحی جلد کتاب بگیرید. کلمه کلیدی «طراح جلد کتاب» می‌تواند  برای شروع خوب باشد و به شما برای جذب مشتری هدف کمک کند. اما مهم‌تر این است که چگونه می‌خواهید آن‌ها را جذب کنید؟

دوستان عزیز در نظر داشته باشید به گونه‌ای که می‌خواهید کار بگیرید خودتان را معرفی کنید. حتی اگر مطمئن نیستید هدف الان‌تان در آینده هم همین باشد. این روش باعث می‌شود تا سریع‌تر به موفقیت دست پیدا کنید.

فعالیت شخصی در رسانه‌های اجتماعی


قدم بعدی این است که بر روی زمان و گرفتن کار سرمایه گذاری کنید و تلاش کنید مهارت‌تان را به کل جهان بشناسانید. به طور مثال یک وبسایت ایجاد کنید و نمونه کارهای خود را در آن قرار دهید. یا اینکه در رسانه‌های اجتماعی مختلف عضو شوید و شروع به فعالیت کنید تا در میان مخاطبان خود شناخته شوید. به طور مثال بسته به نوع فعالیت خود از امکاناتی که هر کدام از رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، Dribbble و یوتیوب برای شما فراهم کرده‌اند استفاده نمائید.

رسانه‌های اجتماعی زیادی وجود دارند که باتوجه به مزایایی که دارندمی توانند به شما کمک کنند. به طور مثال:

  • تصاویر و طراحی از کاراکترها در Tumblr فالورهای زیادی را به سمت شما جذب می‌کند.
  • اشتراک کارهای هنری و صنایع دستی شما در Pinterest، طرفداران زیادی برای شما پیدا می‌کند.
  •  SnapChat بهترین گزینه برای به اشتراک گذاشتن پشت صحنه کارهای تان است.
  • و در نهایت اگر زمان ندارید برای خودتان بلاگ درست کنید از Medium استفاده کنید.

یک ترفند دیگر برای پیشرفت در حرفه گرافیست فریلنسر این است که به هیچ عنوان زمان بارگزاری عکس‌های اینستاگرام، دکمه اشتراک با توئیتر را انتخاب نکنید. عکس های‌تان را مستقیم در توئیتر آپلود کنید و لینک اینستاگرام را به آن اضافه کنید. همچنین برای قرار دادن محتواهای ویدئویی در یوتیوب، زمانی که ویدئو را اشتراک گذاری می‌کنید، عکس‌های کوچک را هم همراه آن آپلود کنید تا باعث جلب توجه بازدیدکنندگان شود و آن‌ها برای بازدید از ویدئو ترغیب شوند. سعی کنید تصاویر با کیفیت باشند و همچنین به همراه آن‌ها از کپشن استفاده نمائید. تجربه ثابت کرده این روش‌ها بسیار تاثیر گذار است.

گفتن این موارد، مطمئنا آسان‌تر از انجام دادن‌شان است. اما اگر رعایت و انجام این کارها، آسان باشد همه انجام می‌دهند و موفق می‌شوند. باید این را بپذیرید؛ صنعت طراحی گرافیک نیاز به صبر زیادی دارد.

بررسی اکانت همکاران و فعالان گرافیک

به اکانت همکاران‌تان نیز توجه کنید. زیر نظر داشتن آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بدانید آن‌ها چگونه خودشان را تبلیغ می‌کنند؟ از چه حساب‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ اینگونه شما اطلاعات بیشتری کسب می‌کنید و با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که چه چیزی برای شما مناسب‌تر است.

گرافیست فریلنسر موفق
مشخص کنید که در چه زمینه‌ای می‌خواهید شناخته شوید و برای چه کسانی قرار است خدمت‌رسانی کنید

چگونه کار خود را ارتقا دهیم؟

بیاپید واقع بین باشیم. هیچ راه آسانی برای ارتقا گرافیست فریلنسر وجود ندارد! این کار بدون شک مشکل است. سعی کنید کارهای بیشتری ببینید. چرا که ایده‌های بهتری در ذهن شما به وجود خواهد آمد که می‌توانید هنگام قراردادن محتوا در رسانه‌های اجتماعی از آن‌ها استفاده و آن‌ها را پیاده سازی کنید.

در کل باید به شما بگوئیم که ارتقا در زمینه گرافیست فریلنسری کار چندان آسانی نیست و می‌بایست در این زمینه بسیار فعالیت کرده و سخت کار کنید. البته راه‌های بسیاری برای این کار وجود دارد و پلتفرم‌های بسیاری نیز در این زمینه موجود است که می‌تواند به شما عزیزان کمک کند.

جمع بندی

در این مطلب به الزاماتی که به عنوان یک گرافیست فریلنسر باید رعایت کنید پرداختیم. سپس  بهترین سایت‌ها در حوزه فریلنسری طراحی گرافیک را معرفی کردیم. اگر شما هم می‌خواهید از این طریق به کسب درآمد بپردازید، می‌توانید روی کمک نیک پرداخت برای نقد کردن درآمد ارزی خود حساب کنید.

درآمد دلاریت رو نقد کن
با استفاده از بخش ویژه نقد کردن درآمد ارزی در نیک‌پرداخت می‌توان درآمدهای ارزی و دلاری خود را به ریال تبدیل کرد.

منابع: medium، indiatoday، waveapps

فروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش وب مانی

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • رویا محمودی
    بهمن ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۰

    من خودم به شخصه هیچ وقت فکر نمیکردم که بتونم از اینستاگرام کسب درآمد داشته باشم ولی به پیشنهاد یکی از دوستام رفتم دوره آزادکارشو رو آموزش دیدم خوبی این دوره این بود که علاوه بر قیمت پایین یه تیم پشتیبانی دارن که کمکت میکنن حتما به درآمد برسی و الان درآمد من بعنوان ادمین اینستاگرام ماهی ۵میلیونه بنظرم اینستاگرام منبع درآمدی خوبیه و نباید فقط به عنوان یک سرگرمی اون رو دید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست