درآمد دلاری از گیم

توییچ یا یوتیوب؛ کدام استریم برای گیمرها پولسازتر است؟

سالانه ۱۵ میلیون دلار درآمد. این آمار برترین استریمرهای گیمینگ در یوتیوب است. توییچ دست کمی از یوتیوب ندارد. یک استریمر محبوب در توییچ ماهانه بیش از ۱ میلیون دلار به جیب می‌زند. برای استریم زنده و تولید محتوای بازی‌های ویدیویی، توییچ و یوتیوب دو انتخابی هستند که گیمرها را در یک دو راهی قرار می‌دهند. کدام را باید انتخاب کرد؟ یوتیوبی که صدها میلیون ورودی دارد؟ یا توییچی که قابلیت‌های استریم قدرتمندی در اختیار کاربران می‌گذارد؟

در این مقاله ما توییچ را در برابر یوتیوب قرار می‌دهیم. نقاط ضعف و قوت آن‌ها را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم. در نهایت راه نقد درآمد دلاری از این دو شبکه را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

دسته رو زمین نذار

نقد درآمد گیمری. زیر ۳۰ دقیقه.

یوتیوب یا توییچ؛ دو غول برتر استریم بازی

انتخاب پلتفرمی که قصد استریم بازی دارید، کاملا به اهداف شما مربوط است. برای کسب درآمد از یوتیوب یا توییچ، هر دو پلتفرم استریم بیشترین امکانات را برای پولسازی در اختیارتان قرار می‌دهند.

پلتفرم استریم یوتیوب برای گیمرها

یوتیوب محبوب‌ترین پلتفرم اشتراک ویدیو با بیش از دو میلیارد کاربر فعال است. طیف وسیعی از محتوا از جمله موزیک ویدیو، تریلر، فیلم‌های کوتاه، ولاگ و بازی‌های ویدیویی، تنها گوشه‌ای از این شبکه هستند. با این حال یوتیوب ابزار بزرگی برای استریم گیمینگ هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. استریمرها از طریق استریم بازی در یوتیوب، می‌توانند علاوه بر کسب درآمد از طریق رشد بیننده، با دریافت اسپانسر درآمد خود را افزایش دهند. به دلیل تعداد عظیمی از بیننده‌ها،  استریمرها در صورت جذابیت در محتوا کار سختی برای جذب اسپانسر نخواهند داشت.

پلتفرم استریم توییچ برای گیمرها

بر خلاف یوتیوب، توییچ به طور اختصاصی برای گیمرها و استریم زنده طراحی و خلق شده است. ابزارهایی که در توییچ قرار دارد، به استریمر اجازه ساخت یک کمیونیتی قدرتمند داده است. چت زنده، قابلیت سابسکریپشن پولی و رایگان، ابزار اهدای پول و موارد دیگر، از جمله ویژگی‌های توییچ هستند. با وجود بینندگان پرشماری که در یوتیوب وجود دارد، با این حال توییچ هم به دلیل تخصص در دنیای گیم، توانسته به خوبی جذب مخاطب کند. تا حدی که استریمرهای توییچ درآمدی برابر با استریمرهای یوتیوب دارند.

درآمد دلاری از گیم با یوتیوب

قابلیت‌های استریم در توییچ و یوتیوب

توییچ:

  • تمرکز کامل روی گیمینگ. با این وجود دسته‌های دیگر در این شبکه
  • تمرکز کامل روی استریم بازی به جای تولید محتوا
  • کسب درآمد از استریم بازی از طریق اشتراک، اهدای مستقیم پول و تبلیغات
  • قابلیت استفاده رایگان (ویژگی‌های بیشتر در اختیار اشتراک پولی وجود دارد).

یوتیوب:

  • استریم زنده در دسته‌های مختلف
  • قابلیت استریم و تولید محتوا
  • کسب درآمد از طریق رشد بیننده، Super Chats، عضویت و تبلیغات
  • قابلیت استفاده رایگان

تولید محتوا در یوتیوب

اگر قصد شما صرفا استریم زنده بازی و جذب مخاطبان گیمر است، ابزار توییچ مناسب کار شماست. اما استریم بازی تنها گوشه‌ای از هدف شماست، یوتیوب گزینه‌ای بهتر است. علاوه استریم زنده، می‌توانید آن را به صورت ضبط شده در شبکه خود قرار دهید. همچنین با تولید محتواهای ضبط شده، می‌توانید مخاطب بیشتری را جذب کنید.

تولید محتوا در توییچ

در خصوص توییچ، شما باید فردی خلاق در استریم باشید. هر چقدر که استریم شما خلاقانه، حرفه‌ای و با اجرایی جذاب باشد، مخاطبان بیشتری هم به دست می‌آورید. در صورتی که در یوتیوب حتی با ساخت محتوای از پیش ضبط شده هم می‌توانید به جذب مخاطب بپردازید.

دیسکاوری در یوتیوب و توییچ

توییچ یوتیوب
  • قابلیت جستجو بر اساس عنوان یا موضوع بازی
  • طراحی و تم کاملا گیمینگ
  • قابلیت دنبال کردن کانال‌های مورد علاقه
  • وجود برخی قابلیت‌هایی که برای کاربران رایگان قفل هستند
  • نتیجه جستجو از تمام دسته‌های غیرمتربط هم نشان داده می‌شود
  • سابسکرایبرها استریم شما را سریع‌تر و راحت‌تر پیدا می‌کنند
  • برخی قابلیت‌ها فقط برای مشترکین Partner Program در دسترس هستند

توییچ برای استریمرها و بینندگان گزینه‌ای راحت‌تر است. چرا که بیننده تنها با جستجوی نام بازی مورد علاقه خود، به راحتی می‌تواند وارد استریم شود. با عضویت یا قرار دادن شما به عنوان استریمر محبوب، بننده راحت‌تر شما را پیدا می‌کند. در یوتیوب این کار کمی سخت‌تر است. بیننده در صورت شناخت کامل از استریمر، باید نام کامل و دقیق او را جستجو کند. در غیر این صورت، باید شما را در بین کلی محتوای مختلف دیگر پیدا کند. البته که در صورت یافتن شما، تنها با کلیک روی گزینه نوتیفیکشن، از محتواها و استریم‌های جدیدتان با خبر خواهد شد. البته در این مطلب در خصوص استریم بازی صحبت می‌کنیم. در صورتی که چیزی به جز بازی استریم می‌کنید، کاربران در توییچ سخت‌تر شما را پیدا خواهند کرد.

درآمد دلاری از توییچ

درآمدزایی در توییچ و یوتیوب

توییچ یوتیوب
  • کسب درآمد از طریق تبلیغات، اسپانسر، سابسکریپشن پولی و اهدای مستقیم پول
  • دریافت سهم از استریمرها
  • درآمدزایی فقط از طریق سطح Affiliate یا Partner
 
  • کسب درآمد از طریق تبلیغات، عضویت، اسپانسر و Super Chats
  • دریافت سهم از استریمرها
  • درآمدزایی فقط از طریق سطح YouTube Partner

برای اینکه شبکه شما در هر دو پلتفرم پولساز شود، باید به یک سطح مشخصی از محبوبیت دست پیدا کنید. برای دستیابی به سطح Affiliate در توییچ باید حداقل ۵۰ دنبال کننده و ۵۰۰ دقیقه استریم در هفت روز مختلف از ماه داشته باشید. شرایط برای تبدیل شدن به سطح Partner سخت‌تر است. استریم پیاپی و افزایش بینندگان و دنبال کنندگان در ماه، از جمله شرایطی است که باید به دنبال آن باشید.

در یوتیوب، دستیابی به چنین سطحی برای درآمدزایی حائز اهمیت است. برای کسب درآمد در یوتیوب باید به سطح YouTube Partner برسید. برای این هدف باید در طول سال به بیش از ۴ هزار بیننده و بیش از ۱۰۰۰ سابسکرایبر (Subscriber) برسید.

در صورتی که به چنین سطحی دست پیدا کنید، کسب درآمد از تبلیغات و جذب اسپانسر راحت‌ صورت می‌گیرد. با این حال توییچ با قرار دادن امکان اهدای پول، کار را برای بسیاری از استریمرها راحت کرده است. با این ویژگی بینندگان می‌توانند در صورت خواست خود، مستقیما برای استریمر پول واریز کنند.

نقد درآمد دلاری از استریم بازی در یوتیوب و توییچ

برای نقد درآمد دلاری، می‌توانید حساب پی پال خود را مستقیما به اکانت یوتیوب و توییچ خود متصل کنید. سپس با رسیدن به حد نصاب درآمد خود از این دو پلتفرم، پول مستقیما برای شما واریز می‌شود. البته فراموش نکنید که این دو پلتفرم به نسبت درآمدتان، از شما کارمزد دریافت می‌کنند.

اما در کشوری که مبادلات ارزی تحت تحریم قرار دارند، چطور می‌توان یک حساب پی پال ایجاد کرد؟ راه‌حل در اختیار نیک پرداخت است. با نقد پی پال، درآمد دلاری شما از یوتیوب و توییچ در کمتر از ۳۰ دقیقه، به صورت نامحدود و بدون چک و سفته نقد می‌شود. همچنین شما می‌توانید ارزهای هر حساب بین‌المللی، از پی‌پال و پرفکت مانی تا پاییر و ADVCash را با ثبت نام در نیک پرداخت نقد کنید.

 

پیشنهاد نیک پرداخت

فروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش مسترکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست