استیبل کوین پی پال

همه چیز در مورد ارز دیجیتال یا استیبل کوین پی پال

همه چیز به روز ۷ ژانویه ۲۰۲۲ بر می‌گردد؛ به ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۰، زمانی که شرکت پی پال به صورت علنی، تصمیم خود را مبنی بر راه‌اندازی استیبل کوین پی پال اختصاصی خود اعلام کرد. این شرکت، همچنین اعلام کرد که ارز دیجیتال پی پال یا همان استیبل کوین پی پال قرار است در برابر دلار آمریکا معامله شود. البته هنوز هم که هنوز است، هیچ جزئیات خاصی در مورد چگونگی عرضه، زمان‌بندی احتمالی برای توزیع این استیبل کوین پی پال و یا در دسترس بودن آن در صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال مثل Coinbase یا Gemini ارائه نشده است. این که پی پال دقیقا چه چیزی در سر دارد یا چه برنامه‌ریزی خاصی برای ارائه این استیبل کوین پی پال در نظر گرفته است، هنوز معلوم نیست.

همان‌طور که برای اولین‌بار توسط خبرگزاری اقتصادی بلومبرگ اعلام شد، شرکت بزرگ PayPal Holdings قصد دارد برای راه‌اندازی این استیبل‌کوین، حرکتی اساسی در پیش گیرد. البته این خبر پس از خبر رسمی شرکت پی پال ارائه شد و دلیلی محکم بر دورخیز کردن این شرکت برای رویارویی با دنیای جدید و مدرن پرداخت‌های مدرن محسوب می‌شود. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، پی پال یک شرکت قدیمی، معتبر و فعال در انواع پرداخت‌های غیر نقدی در سرتاسر جهان است که حالا تمام زنجیرهای دنیای سنتی پرداخت را کنار گذاشته است و می‌خواهد به سوی دنیای کریپتوکارنسی و البته تلفیق آن با سیستم پرداختی خود، گام بردارد.

علی‌رغم اخبار موثقی که در مورد این استیبل‌کوین اختصاصی ارائه شده، هیچ جدول زمان‌بندی یا تقویم کاری خاصی در مورد این ارز دیجیتال پی پال اعلام نشده است و زمان عرضه استیبل کوین پی پال به عنوان یکی از تغییرات احتمالی اکوسیستم پرداخت در سال ۲۰۲۲ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. همین چندوقت پیش بود که پی پال در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که در حال بررسی این ارز دیجیتال اختصاصی است و زمانی که پروژه مورد نظر روی غلطک بیفتد، مطمئنا از دیگر جزئیات سرنوشت‌ساز و حیاتی آن پرده‌برداری خواهد کرد. با ما در نیک پرداخت همراه باشید تا بررسی کنیم، داستان این ارز دیجیتال اختصاصی دقیقا چیست و چه اطلاعات دیگری در مورد آن وجود دارد.

خرید با پی پال
شما می‌توانید همه پرداخت‌های ارزی را توسط نیک‌ پرداخت انجام بدهید و محصولات مورد نظرتان را بدون دردسر بخرید.

آشنایی با مفهوم استیبل کوین پی پال

پیش از آن که بخواهیم به صورت تخصصی وارد بحث جذاب ارز اختصاصی پی پال بشویم، لازم است که بدانید، اصلا استیبل‌ کوین چه معنا و مفهومی دارد. در دنیای ارزهای دیجیتال یا بازار کریپتوکارنسی، ارزهای مختلف و عجیب‌وغریبی هستند که هرکدام از آن‌ها تعریف و فلسفه خاص خودشان را دارند. از میان تعداد بی‌شمار ارزهای دیجیتال، یک نوع متفاوت‌تر از این نوع دارایی‌های دیجیتال وجود دارد که به صورت اختصاصی با نوسان پول رایج هر کشوری برابری می‌کند. به این نوع ارز دیجیتال که با توجه به نوسان پول و ارزهای رایج هر کشور معنا می‌گیرند، استیبل کوین گفته می‌شود.

همان‌طور که از تعریف استیبل کوین پیداست، این نوع از ارزهای دیجیتال قرار است  نوسان‌ها را به حداقل کاهش دهند تا تریدرها، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این حوزه با خیالی آسوده وارد میدان معامله و کسب درآمد و ارسال پول در مبادلات بین المللی بشوند.

اگر همین حالا از یک متخصص بازار کریپتوکارنسی در مورد مفهوم استیبل‌کوین سوال کنید، حتما با این پاسخ مواجه خواهید شد: «استیبل‌ کوین یا Stablecoin نوعی از انواع ارزهای دیجیتال است که به صورت ویژه برای کاهش نوسانات قیمت خلق شده است». جالب است بدانید که استیبل‌ کوین دائما به عنوان یک ابزار برای ذخیره کردن ارزش دارایی‌های خاص یا گزینه‌ای برای مبادله کردن ارزها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کلی، استیبل کوین همیشه به یک دارایی ثابت مانند ارزهای رایج مثل دلار، ین، طلا، یورو، پوند و غیره وابستگی دارد. در مورد استیبل‌کوینی که از طریق پی پال عرضه خواهد شد هم داستان همین است. اگر به یاد داشته باشید، در ابتدای این مقاله اشاره کردیم که پی پال قرار است این ارز دیجیتال اختصاصی را در ازای دلار آمریکا مبادله کند. در مورد آموزش کامل ساخت اکانت پی پال (تصویری) خواندن این مقاله پیشنهاد می‌شود.

استیبل کوین پی پال
فلسفه استیبل کوین، کمک به کاهش نوسان قیمت ارزهای مختلف است.

استیبل‌کوین از کجا آمده است؟

استیبل‌کوین‌ها از جای خاصی نمی‌آیند و توسط شخص خاصی هم عرضه یا ساخته نمی‌شوند. در واقع همه شرکت‌ها و کمپانی‌های معتبر و بسیار بزرگ می‌تواندن چنین ارزهای دیجیتالی را بسازند تا به واسطه آن، پروسه مبادلات و پرداخت‌های مختلف را برای کاربران خود فراهم کنند؛ دقیقا مثل همین کاری که کمپانی بزرگ پی پال در پیش گرفته است. از دیگر مراجعی که از استیبل‌کوین‌ها استفاده می‌کنند، می‌توان به بانک‌های مرکزی هر کشور، نهادها و سازمان‌های دولتی و همچنین شرکت‌های پرداخت جهانی هم اشاره کرد.

همان‌طور که گفتیم، فلسفه استیبل کوین پی پال در این است که در هنگام نوسانی شدید ارزهای دیجیتال مختلف، همیشه ثابت بماند و از دارایی‌های دیجیتال معامله‌گران محافظت کند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، «نوسانات» یکی از عوامل موثر بر دنیای کریپتوکارنسی به شمار می‌روند؛ این را می‌توان از تغییرات ناگهانی و مکرر ارزش بیت کوین یا اتریوم هم تشخیص دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوسانات ارزهای دیجیتال، توصیه می‌کنیم که مقاله پیش بینی قیمت بیت کوین و اتریوم در سال ۲۰۲۲ را مطالعه کنید.

استیبل کوین پی پال چیست؟

بدیهی است که نمی‌توان یک مجموعه یا شرکتی که به صورت تخصصی در زمینه عرضه ارزهای دیجیتال بومی فعالیت می‌کند را با یک شرکت فعال در زمینه پرداخت‌های بین‌المللی مقایسه کرد؛ منظورمان از مقایسه کردن، ساختن و ارائه کردن ارزهای دیجیتال است. یک شرکت فعال در زمینه پرداخت‌های بین‌المللی مثل پی پال، با ایجاد کردن و ارائه دادن ارزهای دیجیتال مخصوص خودش مثل همین استیبل کوین پی پال که از آن خبر داده است، قطعا قصد دارد تا کاربران بیشتری را در اکوسیستم خود داشته باشد.

پی پال در حال حاضر، میزبان بیش از ۴۲۶ میلیون کاربر از سرتاسر جهان است و کاربران ۲ کشور ایالات متحده آمریکا و پادشاهی بریتانیا می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، لایت کوین (LTC)  و همچنین بیت کوین کش (BCH) در این مجموعه، پرداخت‌هایشان را انجام دهند. گذشته از همه این آمار و ارقام، پی پال هرگز مشخص نکرده است که چه حجمی از کاربران فعال در این سایت، با استفاده از ارزهای دیجیتال، پرداخت‌های خود را انجام داده‌اند یا می‌دهند. با این اوصاف، بهره‌مندی پی پال از یک ارز دیجیتال اختصاصی به عنوان یک Stablecoin فقط برای استفاده از فرصت‌های بالقوه در فضای غیر متمرکز مالی محسوب می‌شود. در مورد دریافت و ارسال پول با پی پال این مطلب را بخوانید.

طبق اظهارت مدیر عامل پلتفرم Veem، پی پال با انجام دادن این کار و راه‌اندازی استیبل کوین پی پال خود، تنها به ایحاد فرصت‌ها و علاقه‌مندی‌های بیشتر در دنیای ارزهای دیجیتال کمک خواهد کرد. اما بسیاری از افراد و کارشناسان دیگر معتقد هستند که پی پال با ایجاد یک استیبل‌کوین اختصاصی، می‌خواهد کاربران را به استفاده از ارزهای دیجیتال تشویق کند تا بازار خود را بیش از پیش گرم کرده باشد.

با در نظر گرفتن تمامی این اظهارات و نظرات مختلف، بر کسی پوشیده نیست که شرکت پی پال با راه‌ اندازی ارز دیجیتال مخصوص خود، می‌خواهد انقلاب بزرگی را به دنیای سنتی پرداخت‌ها هدیه بدهد و از آن‌جایی که بیش از ۳۰ میلیون کاربر در حوزه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط دارد، آن‌ها را به سوی پرداخت‌های مدرن هدایت کند. خواندن مقاله افتتاح حساب امن پی پال در جشنواره نوروزی نیک پرداخت نیز پیشنهاد می‌شود.

افتتاح حساب پی پال
افتتاح حساب پی پال امن و سریع با نیک پرداخت

تاثیر استیبل کوین پی پال بر پرداخت‌ها

همان‌طور که در ابتدای این مقاله اشاره کرده بودیم، استیبل‌کوین به چند نوع دارایی فیزیکی یا غیرفیزیکی مختلف وابسته است. دارایی‌های پشتوانه استیبل‌کوین می‌توانند موارد زیر باشند:

  • پول نقد یا ارز فیات مثل USD (دلار آمریکا) یا EUR (یورو)
  • ارزهای دیجیتال مثل اتریوم
  • فلزات گران‌بها و ارزشمند مثل طلا یا شمش‌های طلا
  • انواع املاک و مستغلات ارزشمند

با در نظر گرفتن تمامی این توصیفات و همچنین موضوع راه‌اندازی ارزی دیجیتال مخصوص پی پال، این سوال مطرح می‌شود که با ورود استیبل‌کوین چه اتفاقی در مسئله پرداخت این شرکت به وجود خواهد آمد؟ تجربه نشان داده است که راه‌اندازی و ارائه کردن استیبل‌کوین همیشه با موفقیت همراه نیست. برای مثال استیبل کوین پی پال مورد حمایت فیس بوک (متا) که با عنوان Libra/Diem عرضه شده بود، موفقیت‌آمیز نبود و در نهایت، فیس بوک مجبور شد تا تمامی دارایی‌های مربوط به این استیبل‌کوین را به شرکت Silvergate Capital بفروشد و استیبل کوین فیسبوک با نام سابق لیبرا برای همیشه کنار گذاشته شد.

اما تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌ها در مورد موفقیت‌آمیز بودن یا نبودن استیبل‌کوین پی پال متعدد و متنوع است. البته که بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که وضعیت پی پال با فیس بوک کاملا متفاوت است. همان‌طور که به خوبی می‌دانید، فیس بوک شرکتی است که در حوزه اپلیکیشن‌های مخصوص شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و استیبل‌کوین با ماهیت فعالیت آن وجه اشتراک زیادی ندارد. از طرفی، این پی پال است که می‌تواند با تکیه بر قابلیت‌های استیبل کوین پی پال، اکوسیستم پرداخت را با تغییرات متعدد روبه‌رو کند.

با در نظر گرفتن همه این اوصاف، راه‌اندازی استیبل‌کوین توسط پی پال احتمالا به وقوع اتفاقات زیر می‌انجامد:

  • بزرگترین مزیت راه‌اندازی استیبل‌کوین برای پی پال این است که مقدار کارمزد پی پال و هزینه‌های تراکنش کاهش می‌یابد و دسترسی به خدمات پرداخت در این مجموعه افزایش خواهد یافت.
  • این اتفاق، بانک‌ها را تشویق می‌کند تا با ایحاد رقابت شدید بین شرکت‌های فناوری و بانک‌ها، تلاش بیشتری برای توسعه ارزهای دیجیتال انجام دهند.
  • استیبل‌کوین‌های ساخته‌شده توسط بخش‌های خصوصی، نهادهای نظاراتی را دچار نگرانی و تشویش می‌کنند. به عنوان مثال استیبل کوین پی پال‌ باید مدیریت ریسک مناسبی را به همراه داشته باشد تا از ذخیره کافی دارایی‌های مختلف، اطمینان حاصل شود.  مدیریت ریسک یک استیبل‌کوین باید در حدی باشد که بتوان برای آن، چند واحد مشخص از یک دارایی مانند طلا را به عنوان پشتوانه محسوب کرد.
استیبل کوین پی پال
استیبل کوین پی پال به صورت ویژه بر مدرن‌تر شدن اکوسیستم پرداخت تاثیرگذار خواهد بود.

آیا استیبل کوین پی پال سرمایه‌گذاری مناسبی محسوب می‌شود؟

با بررسی مسائل بسیار مهم و حیاتی استیبل‌کوین پی پال، این سوال اصلی مطرح می‌شود که آیا می‌توان به این ارزهای دیجیتال اختصاصی اطمینان داشت و برای سرمایه‌گذاری روی آن‌ها دورخیز کرد؟ بسیاری از کاربران ممکن است از پلتفرم پی پال به عنوان یک پلتفرم پرداخت امن و مطمئن در کنار ۵ روش برتر پرداخت در سال ۲۰۲۲ استفاده کرده باشند یا هنوز هم سال‌های زیادی است که از این مجموعه برای انجام دادن کارهای خود استفاده می‎‌کنند. شاید بسیاری هم با همین استدلال بخواهند چشم‌بسته به سمت این ارزهای دیجیتال اختصاصی بروند و سرمایه خود را در آن خرج کنند.

با یک بررسی منصفانه و بی‌طرفانه به این پاسخ خواهیم رسد که تا زمان تصمیم‌گیری برای ورود به حوزه سرمایه‌گذاری در استیبل کوین پی پال هنوز هم راه بسیاری باقی مانده است. در این مرحله که هنوز چیزی جز اخبار اعلام‌شده توسط پی پال، با چیزی مواجه نشده‌ایم، بسیار زود است که برای ورود به زمینه سرمایه‌گذاری‌های کلان اقدام کنیم. برای بسیاری از تریدرها و معامله‌گران مهم است که بدانند، چه زمانی برای سرمایه‌گذاری روی استیبل‌کوین‌های پی پال مناسب است. با این حال، نباید فراموش کرد که پی پال در رتبه‌بندی جهانی، نسبت به سایر رقبای خود از جمله Mastercard و ویزا کارت فاصله بسیاری دارد و همچنان در صدر جدول پرداخت‌های بین‌المللی می‌تازد.

دسترسی صرافی‌ها به ارز دیجیتال پی پال

سوال مهم بعدی اینگونه مطرح می‌شود که اگر استیبل کوین پی پال پی پال ارائه و عرصه شود، آیا در صرافی‌های معتبر دنیای کریپتوکارنسی بزرگ مانند Coinbase، Gemini و Kraken در دسترس خواهد بود یا خیر. اکثر استیبل‌کوین‌ها به عنوان ابزاری مناسب برای سرمایه‌گذاری و سودآوری در درازمدت محسوب می‌شوند و می‌توان از آن‌ها به عنوان یک تامین‌کننده تمام‌عیار نقدینگی برای سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال نام برد.

با در نظر گرفتن همه این اوصاف، هنوز هم روی حرف خودمان ایستاده‌ایم که بدون در نظر گرفتن جزئیات بیشتر این ارز دیجیتال مخصوص پی پال و همچنین دیگر اخبار تکمیلی، نمی‌توان تصمیم خاصی گرفت. از طرفی، نباید از یاد برد که هنوز تاریخ دقیق ارائه استیبل‌کوین پی پال مشخص نشده و نمی‌توان فهمید که چه زمانی برای ورود به سرمایه‌گذاری در این زمینه مناسب و صحیح است. نکته مهمی که احتمالا در مورد پی پال رخ خواهد داد، این است که نرخ‌های بهره در محدوده تک رقمی روبه‌بالا یا دو رقمی روبه‌پایین قرار خواهند گرفت. اگر چنین شرایطی در پی پال اتفاق بیافتند، سرمایه‌گذاری در زمینه استیبل کوین پی پال قطعا ارزشش را خواهد داشت.

استیبل کوین پی پال
طبق تحلیل‌ها اگر پی پال نرخ بهره را در حدود معقولانه‌ای ثابت نگه دارد، سرمایه‌گذاری در استیبل کوین پی پال ارزشمند خواهد بود.

 

خرید/ شارژ / افتتاح حساب پی پال با نیک پرداخت

حالا که با زیروبم راه‌اندازی استیبل کوین پی پال اختصاصی پی پال به خوبی آشنا شدید، لازم است که کمی هم در دنیای مطمئن و حرفه‌ای پی پال گشت‌وگزار داشته باشیم و به نحوه دسترسی به خدمات آن در ایران بپردازیم. اگر اهل خرید کردن از فروشگاه‌ها وبسایت‌های خارجی باشید، حتما با پرداخت از طریق پی پال آشنایی دارید یا دست کم، لوگوی این شرکت پرداخت‌های بین‌المللی را در قسمت‌های مختلف سایت‌ها مشاهده کرده‌اید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شرکت معروف که در زمینه پرداخت‌های ارزی غیر نقدی فعالیت می‌کند، به موارد زیر کمی دقت کنید:

  • پی پال مورد پذیرش بیش از ۲۰۰ کشور دنیاست
  • حدود ۴۸۶ میلیون اکانت و حساب فعال در مجموعه پی پال به ثبت رسیده‌اند
  • حجم تراکنش‌ها در پی پال در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۵.۴ میلیارد تراکنش برآورد شده است
  • حجم پرداخت‌های پی پال در سال ۲۰۲۰ برابر با ۹۳۶ میلیارد دلار برآورد شده ست

شما می‌توانید برای خرید با پی پال در سریع‌ترین حالت ممکن و با کمترین کارمزد، روی مجموعه نیک پرداخت حساب ویژه‌ای باز کنید. برای بهره‌مندی از خدمات خرید به واسطه درگاه بین‌المللی پی پال از طریق نیک پرداخت کافی است تا روی آدرس الکترونکی ثبت سفارش خرید با پی پال کلیک کنید. همچنین، لازم به ذکر است؛ اگر حساب پی پال دارید و مایل هستید که حسابتان را شارژ کنید، باز هم می‌توانید روی نیک پرداخت حساب باز کنید. جهت شارژ کردن حساب پی پال در نیک پرداخت، روی آدرس الکترونیکی شارژ حساب پی پال کلیک کنید. اگر حساب پی پال ندارید، هم نگران نباشید. برای افتتاح حساب پی پال وریفای شده نیز روی این لینک کلیک کنید. لازم به یادآوری است در جشنواره افتتاح حساب نیک پرداخت شما می‌توانید بسته‌های افتتاح حساب را با مزایا و تخفیف‌های هیجان انگیز تهیه کنید.

جشنواره افتتاح حساب پی پال نیک پرداخت
برای شرکت در جشنواره «من + ۴۲۶ میلیون نفر» کلیک کنید

جمع‌بندی

دنیای وسیع و گسترده ارزهای دیجیتال یا همان کریپتوکارنسی، میزبان چندین نوع مختلف از ارزها و توکن‌های مختلف است. در این بین، ارزهای دیجیتال ویژه‌ای وجود دارند که با عنوان استیبل کوین پی پال شناخته می‌شوند. یک استیبل کوین پی پال به صورت اختصاصی برای این منظور ساخته شده است که بتوان به ابزاری مناسب برای نوسان‌گیری باشد. در این مقاله به این نکته مهم اشاره کردیم که پشتوانه استیبل کوین پی پال، دارایی‌های فیزیکی یا غیز فیزیکی مختلف مثل ارزهای دیجیتال، املاک و مستغلات، فلزات گران‌بها و غیره هستند.

مجموعه معروف و حرفه‌‎ای پی پال که بیش از ۴۲۶ میلیون اکانت فعال در آن مشغول به مبادله ارزهای مختلف هستند، برای راه‌اندازی استیبل کوین پی پال مخصوص خودش اقدام کرده، اما هنوز جزئیات خاصی از این اقدام ارائه نکرده است. پیش بینی می‌شود که راه‌اندازی این استیبل‌کوین به گرم‌تر شدن بازار پی پال کمکی اساسی کند و این مجموعه با تکیه بر قابلیت‌های این ارز دیجیتال اختصاصی بتواند کاربران را به سمت پرداخت‌های مدرن هدایت کند.

شما کاربران عزیز می‌توانید با تکیه بر قابلیت‌ها و خدماتی که نیک پرداخت در اختیار شما قرار داده است، هر کالا، خدمات و محصولاتی را از سایت‌ها و فروشگاه‌های خارجی خریداری کنید. ضمنا اگر حساب پی پال ندارید هم بهتر است که باز هم به سراغ خدمات افتتاح حساب پی پال نیک پرداخت بیایید؛ اینجا در نیک پرداخت، هیچ‌چیز غیر ممکن و محدود نیست!

خرید ارز دیجیتالخرید پی پال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست