ارسال پول برای مبادله‌های بین‌المللی

۵ روش ارسال پول به خارج از کشور؛ Remitly تا Paypal

فرآیند ارسال پول به خارج از کشور همیشه برای کاربران ایرانی طاقت‌فرسا و پر از سوال‌های بی‌پاسخ بوده است. اینکه دقیقاً از کدام پلتفرم و درگاه بین‌المللی می‌توان با کمترین کارمزد پول ارسال کرد از جمله پرسش‌های مهمی هستند که در ذهن کاربران شکل می‌گیرند. این قضیه برای افراد خارج‌نشین هم صدق می‌کند. پروسه ارسال پول به ایران با اما و اگرهایی فراوانی روبرو است. شرایط استفاده از پی پال در ایران با توجه به تحریم‌های بانکی و سیستم‌های آنلاین بین‌المللی، معضل اساسی برای کاربران به وجود آورده. با این شرایط باید ناامید از ارسال پول با پی پال به خارج از کشور باشیم؟ قطعاً خیر.

استارت‌آپ‌های فین تک (Fintech) پروسه ارسال پول را برای هر کاربری آسان کرده‌اند. با اینکه کارمزد و هزینه‌ی استفاده از آن‌ها برای همه یکسان نیست. این هزینه‌ها باتوحه به کشور مبدا و مقصد،  متغیر خواهند بود. اما مهم‌ترین بخش قضیه اینجاست: ابتدا باید با درگاه‌های مطمئن و کارآمد بین‌المللی آشنا شوید. در این مطلب با پنج روش انتقال پول آشنا خواهید شد. بعد از این دیگر برای انتقال پول به خانواده و دوستان یا انتقال پول برای انجام مبادله‌‌های بین‌المللی مشکلی نخواهید داشت.

هر انتقال پولی شدنیه

انتقال پول به هرجای دنیا با پی پال

روش‌های ارسال پول در مبادلات بین‌المللی

مجله Forbes، یکی از منابع معتبر امور مالی چندین روش کارآمد، ارزان و سریع برای ارسال پول را معرفی کرده‌ است. آن‌ها با تجزیه و تحلیل، بررسی و واکاوی ویژگی‌ها و قابلیت‌های هرکدام از این ۵ روش، در نهایت شما را به انتخابی هوشمندانه برای انجام مبادلات ارزی راهنمایی می‌کنند. اگر شما هم جزو ایرانیانی هستید که می‌خواهید از داخل یا خارج از کشور به دوستان یا آشنایانتان پول ارسال کنید، می‌توانید از نکات این مطلب به خوبی استفاده کنید. البته این مطلب، برای تمام افغانستانی‌های عزیز که می‌خواهند برای ارسال پول به افغانستان اقدام کنند هم کاربردی و مناسب خواهد بود.

۵. ارسال پول از طریق Remitly

شما همیشه می‌توانید روی خوش‌قولی و سرعت شبکه Remitly حساب ویژه‌ای باز کنید. اگر برای انتقال وجه فوری به خارج از کشور به دنبال یک روش حرفه‌ای هستید، Remitly می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل و مقرون‌به‌صرفه تلقی شود. این شبکه، زمان دقیق تحویل و ارسال پول را مشخص می‌کند و دقیقا سر همان موقع، پروسه مورد نظر را به پایان می‌رساند. چنانچه به هر دلیلی پروسه مبادله پولی و ارزی شما انجام نشود، در عرض چند ثانیه، وجوه مورد نظر به حساب شما باز خواهند گشت. یکی از مزایای این شبکه، خدمات فوری آن است که با هزینه ثابت ۳.۹۹ دلار ارائه می‌شوند.

ثبت نام در Remitly، مثل بسیاری از پلتفرم‌های دیگر رایگان است؛ پس از ورود به حسابتان، این شمایید که انتخاب می‌کنید، می‌خواهید پول خود را از کجا، به کجا و چگونه ارسال کنید. ارسال پول از طریق Remitly می‌تواند در قالب دلار آمریکا با ارزهای دیگر صورت بگیرد. در ادامه، با دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های این پلتفرم آشنا خواهید شد:

  • گزینه‌های پرداخت: حساب بانکی، کردیت کارت و دبیت کارت
  • هزینه‌ها: هزینه‌ها و کارمزد در شبکه Remitly کاملا به مبلغ ارسالی، منبع پول و محل ارسال بستگی دارد. برای مثال، ارسال ارز USD (دلار آمریکا) به آرژانتین، هزینه یا کارمزدی برابر با ۰.۴۹ دلار خواهد داشت.
  • زمان دریافت پول: پس از ارسال پول، حدود ۳ تا ۵ روز کاری طول می‌کشد تا پول مورد نظر به حساب بانکی منتقل شود.
  • محدودیت‌ها: محدودیت در تراکنش‌های Remitly به ۳ دسته تقسیم می‌شود که هرکدام از مبالغ بیشتر، نیازمند ارائه اطلاعات هویتی بیشتر است. پایین‌ترین سطح محدودیت روزانه، ۲۹۹۹ دلار و بالاترین حد برابر با ۱۰ هزار دلار است.

 

ارسال پول

۴. ارسال پول از شبکه Transferwise

شبکه TransferWise به صورت تخصصی روی بانکداری بدون مرز تمرکز دارد و مدیریت مبادلات پولی و ارزی را برای کاربران آسان می‌کند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که صبح امروز را در یک کشور و صبح روز بعد را در کشوری دیگر در یک قاره دیگر از خواب بیدار می‌شوید، این پلتفرم می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل محسوب شود. یکی از ویژگی‌های مهم این پلتفرم، این است که با توجه به بالا بودن کارمزد مبادلات ارزی و بین‌المللی، مجموعه TransferWise کارمزد معقولانه‌ای را برای تراکنش‌ها در نظر می‌گیرد.

برای استفاده از قابلیت‌های این پلتفرم، کافی است تا یک حساب بانکی با حداقل سپرده ۲۵ دلاری داشته باشید. ثبت نام و تشکیل حساب در TransferWise کاملا رایگان است و هر بخش از حساب بانکی را می‌توان برای یک ارز مشخص، تعیین کرد. برای مثال، اگر موجودی یورو را به حساب خود اضافه کنید، حساب بانکی شما هم با یک SWIFT number ارائه می‌شود؛ دقیقا مثل سازوکار سیستم بانکی اروپا. حساب TransferWise قابلیت نگهداری و مدیریت بیش از ۴۰ واحد پولی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در مورد تغییرات احتمالی اکوسیستم پرداخت در سال ۲۰۲۲ نیز این مطلب را بخوانید.

کارت نقدی مورد نیاز برای حساب TransferWise، یک مستر کارت است و با استفاده از آن می‌توان وجوه را به روش‌های مختلف به حساب وارد و اضافه کرد. طبق گفته شرکت TransferWise، این حساب‌ها قابلیت تبدیل ارز با هزینه اندک را دارند و برداشت پول نقد از طریق خودپردازهای اروپایی، حدود یک‌ششم سایر کشورهاست. در ادامه با دیگر قابلیت‌های این شبکه آشنا خواهید شد:

  • گزینه‌های پرداخت و ارسال پول: دبیت کارت، کردیت کارت، Apple Pay، Wire Transfer و Direct debit
  • کارمزد: در حالت کلی هیچ کارمزدی به حساب‌های تعلق نمی‌گیرد، اما برای تبدیل ارز باید کارمزدی در حدود ۰.۴۵ تا ۳ درصد را پرداخت کرد. حداکثر میزان برداشت پول نقد از خودپرداز تا سقف ۲۵۰ دلار در ۳۰ روز و بدون پرداخت کارمزد است؛ هر مقداری بیشتر از این مبلغ، شامل ۲ درصد کارمزد می‌شود.
  • زمان دریافت وجوه: در اکثر مواقع، در عرض چند ثانیه، پروسه ارسال پول صورت می‌گیرد.
  • محدودیت‌های تراکنش: محدودیت این حساب‌ها شامل ۲۵۰ هزار دلار برای تراکنش‌های روزانه و یک میلیون دلار برای هر سال است.

ارسال پول

۳. ارسال پول با WorldRemit

هنگام انتخاب یک سرویس برای ارسال وجه در سطح بین‌المللی، توجه کردن به نرخ‌های مبادله و هزینه‌هایی که توسط سرویس‌ها دریافت می‌شود، حائز اهمیت است. پلتفرم WorldRemit از آن دسته شبکه‌هایی است که از کارمزد بسیار کمتری نسبت به سایر شبکه‌ها برخوردار شده است. این پلتفرم، کمترین کارمزد را در بین رقبا دارد و حتی نرخ ارز بهتری را نسبت به نزدیک‌تربن رقیب خود یعنی Xoom ارائه می‌دهد. در حال حاضر، کاربران بیش از ۱۴۵ کشور جهان می‌توانند با استفاده از این شبکه، مبادلات پولی و ارزی خود را انجام دهند.

ثبت نام در شبکه WorldRemit رایگان است و برای استفاده از آن باید یک حساب در آن ایجاد کرد. برای آگاهی بیشتر در رابطه با قابلیت‌های این پلتفرم، مواردی که در ادامه نوشته شده‌اند را مطالعه کنید:

  • گزینه‌های پرداخت: حساب بانکی، کارت‌های اعتباری (کردیت کارت و دبیت کارت)، Google Pay، Soford، iDEAL، Interac، Poli، Trustly و Apple Pay
  • کارمزد: هزینه‌های ارسال پول، با توجه به کشور مورد نظر متفاوت خواهد بود. برای مثال، ارسال ۵۰ دلار به والمارت در مکزیک با WorldRemit حدود ۳.۹۹ دلار کارمزد دارد.
  • محدودیت: بستگی به کشوری دارد که از آن پول ارسال می‌کنید. اگر از ایالات متحده پول ارسال می‌کنید، ۵۰۰۰ دلار برای هر تراکنش با حداکثر مبلغ ۹۰۰۰ دلار در ۲۴ ساعت محدودیت وجود خواهد داشت.

۲. استفاده از پلتفرم Zelle

پلتفرم Zelle سریع‌ترین درگاه مبادلات ارزی است و با استفاده از آن می‌توان در عرض چندین دقیقه، پول‌های مورد نظر را ارسال کرد. بیش از ۵۴۰۰ موسسه مالی در حال حاضر، عضو شبکه پرشتاب Zelle هستند. این، به معنای آن است که تعداد قابل توجهی از مردم و موسسات مالی مختلف، معتقد هستند که پول باید در سریع‌ترین زمان ممکن انتقال یابد. جالب است بدانید که در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۹، بیش از ۱۷۱ میلیون تراکنش در شبکه Zelle به ثبت رسیده است؛ این میزان تراکنش، حجمی برابر با ۴۴ میلیارد دلار را داشت.

بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مختلفی که با شبکه Zelle کار می‌کنند، از مشتریان و کاربران می‌خواهند تا در شبکه Zelle عضو شوند. اگر هم افرادی هستند که بانک مورد نظرشان با Zelle همکاری نمی‌کند، می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های iOS و اندروید، از تمامی سرویس‌های این شبکه نهایت استفاده را کنند. در ادامه، با تمامی قابلیت‌های ارسال پول توسط Zelle آشنا خواهید شد:

  • گزینه‌های پرداخت: کاربران فقط می‌توانند از طریق حساب بانکی خود در Zelle پول ارسال کنند.
  • کارمزد: شبکه Zelle هیچ کارمزدی برای ارسال یا دریافت وجوه مالی و ارزی دریافت نمی‌کند.
  • محدودیت‌ها: محدودیت در تراکنش‌های شبکه Zelle به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری طرف قرارداد بستگی دارد. کاربرانی که بانکشان با شبکه Zelle همکاری نکرده است و آن‌ها به واسطه طریق اپلیکیشن، از خدمات استفاده می‌کنند، می‌توانند ۵۰۰ دلار در هفته، تراکنش داشته باشند.

ارسال پول

۱. ارسال پول با پی پال

غیر ممکن است که با پروسه انتقال وجه به خارج آشنا باشید و نام درگاه بین‌المللی پی پال را نشنیده باشید. البته اگر هنوز هم نام این پلتفرم برای شما ناآشناست یا با آن کار نکرده‌اید، دیگر وقت آن رسیده است که یک حساب کاربری در آن ایجاد و وریفای حساب پی پال خود را آغاز کنید. پی پال به دلیل بر خورداری از روش‌های دسترسی بهتر، کارمزد کمتر و سرعت بیشتر از سایر رقبای خود مثل Venmo و Zelle پیشی گرفته است. یکی از مزایای پی پال این است که اگر کاربر مایل به اتصال حساب بانکی خود به این پلتفرم نباشد، می‌توانید مستقیما از موجودی خود در پی پال استفاده کند. در صورتی که در خصوص بهترین روش نقد کردن پی پال دغدغه دارید، این مقاله را بخوانید.

پی پال به دلیل قابلیت‌های فراوانی که دارد، در ۷۵ درصد از کسب‌وکارهای تجارت آنلاین به عنوان درگاهی برای پرداخت هزینه‌ها پذیرفته شده است. مبادلات بین‌المللی پی پال در سطح جهانی و بین‌المللی با کارمزدهای بعضا سنگین همراه است. بنابراین، ویژگی کارمزد پایین پی پال، تنها برای کاربرانی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند، صادق است. همچنین، محدودیت تراکنش‌های شخصی توسط پی پال، نهایتا به ۱۰ هزار دلار ختم می‌شود. با توجه به شرایط استفاده از پی پال در ایران بهتر است از پرداخت‌یارهایی مانند نیک پرداخت برای انجام عملیات خرید و شارژ خود استفاده کنید.

دارندگان حساب پی پال می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن یا نسخه آنلاین مرورگرها، برای دوستان و آشنایان خود پول ارسال کنند. البته تنها ایرادی که در این قضیه وجود دارد، این است که طرفین مقابل هم باید یک حساب پی پال داشته باشند تا پول به حسابشان واریز شود. در ادامه، ۳ ویژگی مهم پی پال را با هم مرور خواهیم کرد:

  • گزینه‌های پرداخت: با اتصال به حساب بانکی (بدون کارمزد بانکی) و همچنین کارت‌های اعتباری (به همراه کارمزد کم برای ارسال پول از این طریق)
  • کارمزد: ارسال پول از طریق حساب‌های پی پال در داخل ایالات متحده رایگان است. برای مبادلات ارزی در حساب پی پال کاربران کشورهای مختلف هم هزینه‌ای به اندازه ۲.۹ درصد مبلغ ارسالی به اضافه هزینه ثابت ۰.۳۰ دلار به عنوان کارمزد کسر می‌شود.
  • زمان دریافت وجه: وجوه دریافتی یا ارسالی، فورا در موجودی حساب پی پال گیرنده واریز خواهند شد و بعد از یک روز می‌توان آن را به حساب بانکی منتقل کرد.
  • محدودیت‌ها: حساب‌های تاییدشده، هیچ محدودیتی برای پول‌های ارسالی ندارند. در حالت عادی، محدودیت تراکنش پولی، بین ۱۰ تا ۶۰ هزار دلار است

ارسال پول

ارسال پول به خارج از کشور در ایران با نیک پرداخت

پروسه فرستادن پول به خارج از کشور ایران یا بالعکس همیشه با مشکلات بسیاری همراه بوده است. این مشکلات، هم به دلیل تحریم‌های اقتصادی، هم به دلیل کارمزدهای بسیار بالای صرافی‌ها و هم به علت کمبود یا نبودِ پلتفرم‌های معتبر و قابل اعتماد وجود داشته‌اند. پلتفرم‌های ایرانی بسیاری وجود دارند که عملیات نقل‌وانتقال ارز را برعهده می‌گیرند، اما  همان‌طور که گفتیم یا کارمزد آن‌ها بسیار بالاست و یا از درگاه‌های بین‌المللی خاص و کارآمدی پشتیبانی نمی‌کنند.

مجموعه نیک پرداخت با فراهم کردن بستر مناسبی برای مبادلات ارزی و نقل‌وانتقالات پولی، تمامی مشکلات و موانع مالی را از میان برداشته است. مجموعه نیک پرداخت با پشتیبانی پرداخت از درگاه‌های بین‌المللی مثل PayPal و Perfect Money امکان مبادلات ارزی را فراهم کرده است. بعد از ثبت نام در سایت انتقال هر پولی ممکن خواهد بود.

افتتاح حساب پرفکت مانیافتتاح حساب پی پالدرگاه ارزیدریافت و ارسال ارز

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • یعنی الان میشه طرف از خارج با پی پال پول واریز کنه و در ایران با نیک پرداخت دریافت کرد؟

    پاسخ
    • حسین نیرومند
      خرداد ۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۳

      بله قطعاً این امکان با نیک پرداخت برای شما وجود داره. برای راهنمایی بیشتر با کارشناس‌های نیک پرداخت تماس بگیرین
      ۰۲۱-۴۷۶۱۲۰۰۰

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست