شبکه تزوس برای NFT

افزایش محبوبیت شبکه تزوس به لطف رشد فعالیت NFT

با توجه به فعالیت NFT و تقاضا برای خرید و فروش آن‌ها، ایجاد قراردادهای هوشمند در اکوسیستم تزوس در یک سال گذشته افزایش یافته و به یکی از قطب‌های مهم NFT تبدیل شده است.

در طی ۱۲ ماه گذشته، شبکه تزوس (Tezos) در زمینه قراردادهای هوشمند و مورد قبول واقع شدن توسط کاربران، به لطف فعالیت NFT و رشد تقاضای آن، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. این شبکه با استفاده از الگوی اثبات سهام (Proof of Stake) به دلیل هزینه پایین‌تر و عدم هرگونه مصرف انرژی و آسیب رساندن به محیط زیست، اهمیت بالایی پیدا کرده و به یکی از رقبای مهم اتریوم در زمینه NFT و بازارهای آن تبدیل شده است. هرچند که هزینه بالای گس اتریوم نیز یکی دیگر از دلایل استقبال از تزوس محسوب می‌شود.

طبق یک گزارش جدید از Coin Metrics، تعداد تراکنش‌های مرتبط با قراردادهای هوشمند در طی ۱۲ ماه گذشته از ژانویه ۲۰۲۱ با ۱۰ هزار تراکنش در طول روز، به ۵۰ هزار تراکنش رسیده است. بر اساس این گزارش، فعالیت NFT کاربران مهم‌ترین عامل این رشد بوده است. همچنین یوبی‌سافت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ناشرین بازی‌های ویدیویی نیز اخیرا حمایت خود را برای انتشار NFTهای بازی‌های ویدیویی در پلتفرم تزوس اعلام کرده است.

افزایش محبوبیت شبکه تزوس
رشد محبوبیت شبکه تزوس با افزایش فعالیت در NFT

رشد محبوبیت شبکه تزوس با افزایش فعالیت در NFT

هزینه بالای کارمزد شبکه اتریوم، باعث شده تا سازندگان حوزه NFT و به دنبال آن‌ها، خریداران NFT به سمت شبکه‌های جایگزین نظیر تزوس کوچ کنند. شبکه تزوس دارای یک پورتال برای همه بازارهای NFT این شبکه است که ادعا می‌کند یک شبکه کربن خنثی است. به این معنی که به دلیل سیستم اثبات سهام، راه‌اندازی و اداره آن هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند. همچنین هزینه کارمزد در این شبکه بسیار پایین است.

یکی از اعتراضاتی که نسبت به NFT وارد می‌شود، مشکلات زیست محیطی است. برخی از شبکه‌ها به دلیل استفاده سیستم‌های ماینینگ در الگوی اثبات کار (Proof of Work)، مصرف بسیار بالایی دارند. در نقطه مقابل تزوس خارج از هرگونه مسئله ماینینگ و مصرف بالای انرژی، یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین اتریوم در زمینه فعالیت NFT محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که آدرس‌های فعال در این شبکه به ۴۵ هزار عدد رسیده است. این در حالی است که تعداد آدرس‌های قراردادهای هوشمند در ۱۲ ماه گذشته از کمتر از ۲۰۰ هزار به بیش از ۶۰۰ هزار آدرس رسیده است. این آمار نشان از رشد فعالیت NFT و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در شبکه تزوس دارد. همچنین میزان تراکنش‌های این شبکه از آمار ۴۰ هزار تراکنش روزانه به بیش از ۲۵۰ هزار تراکنش در روز رسیده است.

همچنین بد نیست آماری هم از قیمت ارز دیجیتال تزوس داشته باشیم. این ارز دیجیتال (XTZ) در ۲۴ ساعت گذشته ۶٫۷ درصد رشد داشته و حالا در قیمت ۳٫۷۷ دلار خرید و فروش می‌شود.

منبع: Cointelegraph

ساخت توکن NFT
ساخت و فروش توکن NFT در نیک پرداخت
اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست