انواع وب هاستینگ

انواع وب هاستینگ را بشناسید

اگر از انواع وب هاستینگ سردرنمی‌آورید و گیج شده‌اید، مطمئنا تنها نیستید. صدها شرکت وب وجود دارد که هزاران پلن وب هاستینگ هم در این میان طراحی شده است. در نیک پرداخت قصد داریم تا انواع وب هاستینگ‌ را به شما معرفی کنیم.

وب هاستینگ به صورت کلی می‌تواند یک موضوع پیچیده باشد. اگر نکات فنی مانند DNS و غیره را وارد ماجرا کنیم، واقعا درک آن سخت خواهد شد. بسیاری از ما تنها قصد داریم که یک سرویس ساده را راه‌اندازی کنیم و تجارت خود را آنلاین کنیم. اما آنقدر همه چیز پیچیده می‌شود که شاید ناامید شوید.

اهمیت شناخت انواع وب هاستینگ چیست؟

اگر از این انواع وب هاستینگ یک مورد را هم انتخاب کنید، طی مرور زمان نیاز شما پیچیده‌تر خواهد شد. هر چقدر که یک تجارت بزرگ‌تر شود، نیازمند وب هاستینگ بزرگ‌تری هم خواهد بود. وب هاستینگ ارزان یا حتی مجانی برای شروع کار مناسب است، اما طی مرور زمان و با گسترش ترافیک، وبسایت شما کنند خواهد شد. در این زمان به دنبال وب هاستینگ بهتری باید باشید. به همین مهم است که انواع وب هاستینگ را بشناسید و با امکانات آشنا باشید.

انواع وب هاستینگ

با این مقدمه، اجازه دهید که شروع به معرفی وب هاستینگ‌های مختلف کنیم. پس از آشنایی با انواع وب هاستینگ می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام برای مدل تجاری شما مناسب است. تفاوتی هم ندارد که شما تازه شروع به کار کرده‌اید یا در حال گسترش تجارت خود هستید.

انواع وب هاستینگ

وب هاستینگ اشتراکی

ساختار این نوع از وب هاستینگ را می‌توان از نام آن متوجه شد. وبسایت شما بر روی یک سرور قرار دارد که با دیگر وبسایت‌ها به اشتراک گذاشته شده است. اصلی‌ترین مزیت این نوع از دیگر انواع وب هاستینگ هزینه آن است. اگر از سرور خارجی استفاده کنید شاید ماهانه ملزم به پرداخت تنها ۵ یا ۱۰ دلار باشید. در این صورت به یک سرور که حداقل صدها وبسایت دیگر به آن دسترسی دارند، دسترسی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: ۸ مورد از محبوب ترین خدمات وب هاستینگ

بزرگ‌ترین عیب این نوع سرویس هم همین مسئله اشتراکی بودن است. در حقیقت عملکرد دیگر وبسایت‌ها، تاثیر مستقیمی بر روی وبسایت شما خواهد داشت. اگر یک سایت خیلی معروف بر روی سرور شما باشد، ممکن است که عملکرد وبسایت شما ضعیف‌تر شود. البته اگر سایت شما خیلی معروف باشد، خوب است چون از یک سوپرسرور ارزان‌قیمت استفاده خواهید کرد.

اکثر تجارت‌ها و سرویس‌های آنلاین بر روی یک سرور اشتراکی پایه‌گذاری خواهند شد تا هزینه‌ها کاهش یابد. چون احتمال زیادی دارد که در ابتدا شما ترافیک بالایی نداشته باشید و درآمد شما پایین باشد. پس انتخاب این نوع سرور از انواع وب هاستینگ دیگر منطقی به نظر می‌رسد. اگر یک وبسایت بروشور مانند یا سایتی تازه دارید، این نوع سرور انتخاب خوبی خواهد بود.

حدود قیمتی این نوع سرورها ۵ تا ۱۰ است. محبوب‌ترین سرویس‌دهنده سرور اشتراکی شرکت Bluehost است.

وب هاستینگ ریسلر

انواع وب هاستینگ

وب هاستینگ ریسلر یکی از انواع وب هاستینگ است که به نسخه اشتراکی شباهت دارد. تفاوت اینجا است که شما ابزار بیشتری را در اختیار خواهید داشت. از این ابزار می‌توانید برای فروش دوباره هاست استفاده کنید. بسته‌های ریسلر همچنین با یک کنترل پنل مدیریت عرضه خواهد شد. مزایای کلی در این بسته وجود دارد. برخی از این مزایا عبارت است از:

  • قالب رایگان سایت
  • پشتیبانی فنی خواهید داشت و می‌توانید با سرویس‌دهنده برای موارد مختلف تماس بگیرید
  • دسترسی شما به سرور می‌تواند از طریق یک آدرس اختصاصی باشد

محدوده قیمتی این نوع بسته‌ها عموما بین ۱۵ تا ۵۰ دلار است. نسبت به امکانات و محدودیت‌ها طبیعتا قیمت هم متفاوت خواهد بود. اگر به فکر ایجاد یک تجارت در زمینه فروش هاست هستید، ریسلر گزینه‌ی خوبی برای شما است.

وب هاستینگ ابری

وب هاستینگ ابری یک پدیده نسبتا جدید است. از طریق وب هاستینگ ابری شما امکان این را دارید که صدها سرور را به یکدیگر متصل کنید تا یک ابرسرور خلق شود. ایده کلی سرور ابری این است که هر چقدر که زمان بیشتر پیش برود، شما می‌توانید سخت‌افزار بیشتری را به فضای ابری خود اضافه کنید و فضای خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:  ۵ نکته مهم درباره هاست سایت که باید به آن ها توجه کنید

اگر شما میزان ترافیک بالایی داشته باشید، سرویس می‌تواند این میزان را به راحتی پشتیبانی کند و وبسایت شما از کار نخواهد افتاد. این یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های وب هاستینگ ابری است. اگر فعلا بر روی یک بسته اشتراکی هستید، با گسترش بیشتر تجارت خود، احتمالا بهتر است که به این سرویس مهاجرت کنید.

قیمت این نوع سرویس‌ها متفاوت است و بسته به خدماتی که دریافت می‌کنید ممکن است هزینه‌های کاملا متفاوتی را پرداخت کنید.

سرور خصوصی مجازی VPS

سرور خصوصی مجازی یا همان VPS یکی سرور فیزیکی را به اشتراک می‌گذارند اما به شکل چندین سرور فعالیت دارند. VPS فضای بین سرور اشتراکی و ایجاد سرور شخصی خواهد بود. تمامی سرورهای VPS از سخت‌افزار همسانی استفاده می‌کنند اما قدرت پردازش کامپیوتری به صورت جداگانه بین کاربران پخش خواهد شد.

انواع وب هاستینگ

در حقیقت در این سرویس شما هزینه اضافی یک سرویس کاملا شخصی را پرداخت نمی‌کنید. اما نسبتا به امکانات یک سرور شخصی دسترسی دارید. در این نوع سرویس امکان داون شدن وبسایت به خاطر وبسایت همسایه وجود ندارد.

اکثر بسته‌های VPS بین ۵۰ تا ۲۰۰ دلار خواهد بود. محدوده قیمت بر اساس میزان قدرت CPU و میزان رمی است که دریافت می‌کنید.

سرور اختصاصی

بین انواع وب هاستینگ سرور اختصاصی یکی از گزینه‌هایی است که بسیار شخصی‌تر است. هنگامی که چنین سرویسی را استفاده می‌کنید، در حقیقت یک سرور فیزیکی در یک کمپانی را اجاره کرده‌اید. می‌توانید در صورت نیاز، اختیار کاملا بر روی سرور خود داشته باشید.

هیچ وبسایت و تجارت دیگری بر روی سرور شما نخواهد بود. به همین خاطر دیگر جای نگرانی وجود دارد و می‌توانید بدون نگرانی از کند شدن وبسایت، به کار خود ادامه دهید.

اگر تجارت شما شناخته‌ شده باشد و ترافیک زیادی جذب کنید، بهتر است که به چنین سروری مهاجرت کنید. در حقیقت سرور اختصاصی بین انواع وب هاستینگ به عنوان بالاترین رده سرورها شناخته می‌شود. باید تجارت شما به جایگاهی برسد که امکان پرداخت هزینه را داشته باشید، چون هزینه یک سرور اختصاصی خیلی بالاتر از سرورهای اشتراکی و ابری است.

سرورهای اختصاصی از محدوده قیمت ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسند. اگر از چنین سروری استفاده کنید، بهتر است که یک مدیر سرور هم استخدام کنید. وظیفه او چک روزمره سرور و مدیریت آن خواهد بود و به شما کمک شگرفی خواهد کرد.

هاست کولوکیشن

هنگامی که هاستینگ کولوکیشن را انتخاب می‌کنید در حقیقت از طریق رک اختصاصی به یک دیتاسنتر دسترسی خواهید داشت و می‌توانید سخت‌افزار خود را وارد دیتاسنتر کنید. دیتاسنتر به شما برق، سیستم خنک‌ کنندگی، امنیت فیزیکی و آپ‌لینک اینترنتی را ارائه خواهد داد.

در سیستم کولوکیشن شما مسئول نرم‌افزار سرور، میزان فضای دیتا، روند بکاپ‌گیری و دیگر مسائل هستید. اگر سخت‌افزار شما از کار بیفتد، مسولیت تعمیر و تعویض آن با شما خواهد بود و کسی کار شما را انجام نخواهد داد. اگر توانایی و تخصص کافی و همچنین سرمایه کافی را ندارید، بهتر است کولوکیشن را انتخاب نکنید. اما اگر امکانات کافی را دارید، می‌توانید شخصی‌سازی کاملی بر روی هاست و سرور داشته باشید.

سرویس هاستینگ کاملا خصوصی

انواع وب هاستینگ

بالاترین سطح و پیشرفته‌ترین نوع از انواع وب هاستینگ گزینه کاملا خصوصی است. در این روش، شما باید سرور را خریداری کنید و آن را نصب و راه‌اندازی کنید. مطمئن شوید که سرور شما در مکانی امن، با میزان انرژی کافی و سیستم خنک ‌کنندگی مناسب قرار گرفته است. برخی از نکاتی که به آن‌ها توجه کنید از این قرار هستند:

  • فضای دیتا سنتر
  • سیستم خنک کننده
  • منبع انرژی اصلی و پشتیبان
  • پهنای باند
  • سخت‌افزار سرور
  • آدمین سیستم
  • امنیت دیتا و بکاپ

همانند روش کولوکیشن احتمال می‌دهیم که این روش هم مناسب کار و تجارت شما نباشد. این نوع سیستم به شدت پیشرفته است و واقعا در موارد خاصی به چنین روشی نیاز خواهید داشت.

هاست وردپرس مدیریت شده

وردپرس محبوبیت خاصی را به عنوان یک پلتفرم اینترنتی پیدا کرده است. برخی از شرکت‌های سرویس دهنده بسته‌ای را ارائه می‌دهند که به هاست وردپرس مدیریت شده معروف است.

به صورت کلی در این سرویس، سرویس‌دهنده نسخه وردپرس شما را به روز نگه‌میدازد و سایت شما را از خطر هک و مشکلات فنی دور نگه خواهد داشت. البته قیمت این سرویس به اندازه سرویس اشتراکی پایین نیست، اما اگر به عنوان یک استارتاپ فعالیت خود را آغاز می‌کنید، این سرویس یک گزینه خوب خواهد بود.

 

هاستینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست