اولین بانک رسمی متاورس

جی‌پی مورگان رسما اولین بانک متاورس شد

جی‌پی مورگان رسما به اولین بانک متاورس تبدیل شد. این بانک آمریکایی در متاورس دیسنترالند با هدف بهره‌برداری از موقعیت بازار ۱ تریلیون دلاری آغاز به کار کرد.

جی‌پی مورگان (JPMorgan) بزرگ‌ترین بانک ایالات متحده آمریکا، با ایجاد پایگاه خود در دنیای متاورس محبوب دیسنترالند (Decentraland) قدم محکمی در دنیای متاورس برداشت. جی‌پی مورگان با معرفی این دنیای مجازی به عنوان یک موقعیت یک تریلیون دلاری، به اولین بانک بزرگ متاورس تبدیل شد.

کاربرانی که در دنیای متاورس دیسنترالند حضور دارند، با بازدید از مرکز خرید Metajuku می‌توانند پایگاه این بانک راه پیدا کنند. در این منطقه یک ببر در حال پرسه زدن است و تصویری از جیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیرعامل بانک جی‌پی مورگان نیز در آن جا حضور دارد. در گزارشی که از سوی این بانک ارائه شد، پایگاه بانک جی‌پی‌مورگان در دیسنترالند Onyx Lounge نام گرفت. همچنین در این گزارش موقعیت‌های تجاری مورد هدف جی‌پی مورگان  معرفی شد. در این گزارش آمده:

احتمالا متاورس در سال‌های آتی با موقعیت بازار ۱ تریلیون دلاری سالانه تخمینی، به نوعی به هر بخشی از دنیا نفوذ می‌کند. لازم به ذکر است که در حال حاضر به صورت سالانه ۵۴ میلیارد دلار صرف خرید محصولات مجازی در دنیای متاورس می‌شود. این رقم دو برابر میزان خرید موسیقی است.

اولین بانک بزرگ و رسمی متاورس

در گزارش بانک جی‌پی مورگان، به دو برابر شدن قیمت زمین‌های مجازی از ۶ هزار دلار به ۱۲ هزار دلار در عرض چند ماه،‌ اشاره شد. این بانک همچنین پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۷، میزان هزینه‌های تبلیغات درون بازی به ۱۸٫۴ میلیارد دلار خواهد رسید.

بر ساس گزارش جی‌پی مورگان، سازندگان و توسعه‌دهندگان زیادی وجود دارند که برای پول سازی از طریق Web3، عجله زیادی دارند. دلیل این اتفاق، ایجاد یک اقتصاد جدید در دنیای متاورس است.

این نوع اقتصاد با مالکیت دموکراتیک در کنار قابلیت تعامل‌پذیری، می‌تواند موقعیتهای اقتصادی وسیعی را به وجود بیاورد و بستری را ایجاد کرده که محصولات و سرویس‌های دیجیتال دیگر منحصر به یک پلتفرم گیمینگ یا یک برند خاص نیستند.

شرکت‌ها و برندهای بزرگی هم خود را وارد جریان اصلی متاورس کرده‌اند. از جمله این برند‌ها می‌توان به آدیداس و نایکی اشاره کرد که محصولات NFT خود را ارائه داده‌اند یا شرکت سامسونگ که فروشگاه متاورس منحصربه‌فرد خود را ایجاد کرده است.

اولین بانک بزرگ متاورس
حضور جی پی مورگان به عنوان اولین بانک بزرگ دنیای متاورس.

البته در گزارش جی‌پی مورگان همه چیز مثبت نیست. در این گزارش بخشی با عنوان « هدایت هایپ در برابر واقعیت» نیز ارائه شد:

با وجود همه هیجانات در خصوص موقعیت‌هایی که متاورس به‌وجود می‌آورد،اما برای اینکه بتوان از همه پتانسیل‌های آن برای تعامل، ایجاد جامعه، ابراز عقاید و تجارت بهره‌ برد، موقعیت‌های کلیدی متاورس باید بیشتر از این‌ها توسعه یابند و بالغ شوند.

این بخش از گزارش جی‌پی‌مورگان اشاره مستقیم به تجربه کلی کاربران، عملکرد ضعیف آواتارها و همچنین ساختار تبلیغاتی اشاره دارد. نظر شما در خصوص حضور اولین بانک دنیای متاورس چیست؟

اگر شما هم قصد دارید دنیای متاورس حضور داشته باشید و آثار خود را به NFT تبدیل کنید، می‌توانید این کار را به نیک پرداخت بسپارید. تنها کافی است با ورود به پنل کاربری خود، درخواست NFT خود را ثبت کنید. نیک پرداخت با کمترین کارمزد و پشتیبانی ۲۴ ساعته، بهترین انتخاب شما برای حضور در دنیای متاورس خواهد بود.

منبع: Cointelegraph

ساخت توکن NFT
ساخت و فروش توکن NFT در نیک پرداخت
اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست