همه چیز در مورد سرویس نتفلیکس: از خرید اکانت تا گیفت کارت و نحوه پرداخت

همه چیز در مورد سرویس نتفلیکس: از گیفت کارت تا نحوه پرداخت

وقتی صحبت از رسانه‌های استریم می‌شود، سرویس نتفلیکس به عنوان پادشاه بلامنازع این عرصه خودنمایی می‌کند. این شرکت حدودا ۲۰ سال پیش کار خود را به عنوان ارائه دهنده سرویس اجاره DVD آغاز کرد. اما حالا با تغییر مدل کسب و کار خود توانسته است عصر جدیدی در دنیای فناوری رقم بزند. در حال حاضر نتفلیکس دارای بیش از ۲۰۰ میلیون مشترک از سرتاسر جهان است؛ حقیقتی که جایگاه این شرکت را به عنوان یکی از بزرگترین ناشران رسانه‌ای در جهان اثبات می‌کند. اگر به تازگی مشغول کار با این پلتفرم شده‌اید یا صرفا قصد آشنایی با آن را دارید، جای درستی آمده‌اید. در این مطلب نیک پرداخت سعی می‌کنیم همه اطلاعاتی را که در مورد نتفلیکس نیاز است در اختیار شما قرار دهیم.

نتفلیکس چیست؟

نتفلیکس یک پلتفرم استریم رسانه‌ای است که تقریبا در همه کشورهای جهان در دسترس است. وقتی این پلتفرم با تغییر مدل کسب و کار خود رو به دنیای استریم آورد، هنوز از این صنعت سخن چندانی به میان نیامده بود. بنابراین نتفلیکس را می‌توان یکی از پیشگامان صنعت استریم دانست. مزد ریسک نتفلیکس برای وارد شدن به این دنیای ناشناخته، جذب میلیون‌ها کاربر از سرتاسر جهان بود.

پیش از این، سرویس استریم بر پایه انتشار محتواهای دارای مجوز که متعلق به دیگر توزیع کنندگان بود، بنا شده بود. اما نتفلیکس تصمیم به سرمایه گذاری برای ساخت برنامه‌های مخصوص خود گرفت. اولین خروجی این برنامه، سریال پرطرفدار خانه پوشالی (House of Cards) بود که به صورت اختصاصی فقط از طریق این سرویس پخش شد.

از آن زمان تا کنون، تمرکز اصلی نتفلیکس روی تولید محتوای اختصاصی بوده است. مساله‌ای که حتی رابطه آن با دیگر ناشران را هم تحت تاثیر قرار داد. در این میان، سرویس‌های استریم دیگری مثل آمازون پرایم ویدئو، هولو و دیزنی پلاس هم سر برآوردند که همگی تبدیل به رقبایی بالقوه برای نتفلیکس شدند. با این وجود، نتفلیکس همچنان بزرگترین پلتفرم ارائه دهنده سرویس‌های استریم است. در حقیقت، بسیاری از افراد از طریق نتفلیکس با مفهوم استریم آشنا شده‌اند.

سرویس نتفلیکس چیست؟
نتفلیکس از تنوع فوق‌العاده‌ای در برنامه‌های خود برخوردار است

نحوه کار نتفلیکس چگونه است؟

نتفلیکس نه تنها یکی از بزرگترین سرویس‌های استریم را در اختیار دارد، بلکه یکی از ساده‌ترین سرویس‌ها برای استفاده عموم هم به شمار می‌رود. وقتی در این پلتفرم ثبت نام کرده و وارد آن شوید با لیستی از محبوب‌ترین برنامه‌ها که در یک رابط کاربری بسیار کاربرپسند و در قالب دسته بندی‌های مختلف ارائه شده‌اند مواجه می‌شوید.

همه ویدئوها در یک سرور ذخیره شده‌اند و با کلیک روی هر کدام از آن‌ها، استریم ویدئوی مورد نظر آغاز خواهد شد. بسته به سرعت اینترنت شما، شروع استریم می‌تواند چند لحظه‌ای طول بکشد. البته اگر از ارتباط اینترنتی پایداری برخوردار باشید، بخش‌های جلوتر ویدئو از پیش بارگذاری می‌شوند تا خللی در روند تماشای آن پیش نیاید. با تماشای سریال‌ها و فیلم‌های بیشتر، نتفلیکس پیشنهاداتی بر اساس علایق شما ارائه می‌کند.

میزان مصرف اینترنت نتفلیکس

بسیاری از افراد از بسته‌های اینترنتی استفاده کرده و دارای حجم پهنای باند محدودی هستند. بنابراین میزان مصرف اینترنت در پلتفرم نتفلیکس می‌تواند یک دغدغه جدی برای آن‌ها باشد. لازم به ذکر است که شما می‌توانید از دستگاه‌های مختلفی مثل گوشی موبایل، لپ تاپ یا تلویزیون‌های هوشمند به تماشای فیلم و سریال نتفلیکس بنشینید.

طبق گفته نتفلیکس، حداقل سرعت مورد نیاز برای استریم در این پلتفرم، ۰/۵ مگابیت بر ثانیه است. ولی سرعت پیشنهادی برای داشتن تجربه بهتر در این پلتفرم، ۱/۵ مگابیت بر ثانیه است. سرعت ۳ مگابیت بر ثانیه برای استریم با کیفیت SD، سرعت ۵ مگابیت بر ثانیه برای استریم با کیفیت HD و سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه برای استریم با کیفیت ۴k  از دیگر پیشنهادات نتفلیکس است.

میزان مصرف اینترنت هم هنگام استفاده از هر کدام از کیفیت‌های موجود در پلتفرم نتفلیکس (ستون چپ)، در جدول زیر آمده است. در این جدول، علاوه بر تخمین نتفلیکس (ستون وسط)، ستونی هم به تخمین‌های به دست آمده از بررسی‌های صورت گرفته اختصاص داده شده است (ستون سمت راست):

میزان مصرف اینترنت سرویس نتفلیکس
جدول میزان تخمینی مصرف اینترنت در کیفیت‌های مختلف سرویس نتفلیکس

نظر متخصصان درباره نتفلیکس

شکست دادن نتفلیکس کار تقریبا غیرممکنی به نظر می‌رسد. با کاتالوگی مملو از برنامه‌های متنوع که هیچ کدام از سرویس‌های استریم دیگر نمی توانند مشابه آن را داشته باشند، می‌توان گفت که نتفلیکس می‌تواند به راحتی جایگزین شبکه‌های کابلی هم شود. با این حال در صدر بودن به معنی این است که شما همیشه هدفی برای رقبایتان هستید. مهم‌ترین مساله‌ای که رقبای نتفلیکس می‌توانند روی آن مانور دهند، قیمت است. به نظر متخصصان، اگر نتفلیکس در امر قیمت گذاری محصولات خود تجدید نظر نکند ممکن است بخشی قابل توجه از مشتریانش را از دست بدهد.

برای مقابله با این موضوع، نتفلیکس در حال آزمایش یک پلتفرم موبایلی ارزان‌تر برای مشترکانش است. گرچه هنوز سرنوشت این پلتفرم مشخص نیست. دیگر سرویس‌های مشابه مثل Quibi در امر جلب مخاطب کاملا شکست خوردند. بنابراین نتفلیکس باید به فکر محتوای با کیفیت تری در پلتفرم جدید خود باشد.

نظر کاربران درباره نتفلیکس

نتفلیکس حدود ۲۰۰ میلیون مشترک دارد. بنابران می‌توان گفت که کاربران با بهترین بودن این سرویس استریم در بازار، موافق هستند. آمار هم این موضوع را اثبات می‌کند. برای مثال به نمودار زیر دقت کنید. در این نمودار درصد پاسخ افراد به این سوال که مایل به انتخاب کدام سرویس استریم هستند نشان داده شده است:

نظر کاربران درباره سرویس نتفلیکس
نظر کاربران درباره سرویس نتفلیکس نشاند‌‌هنده محبوبیت بسیار زیاد آن است

همانطور که می‌بینید نتفلیکس با بیش از ۶۳ درصد آرا با اختلاف قابل توجهی از دیگر رقبای خود پیش است. پس از نتفلیکس، سرویس‌هایی چون آمازون پرایم، دیزنی پلاس، هولو و … قرار گرفته‌اند. این سرویس آنقدر همه گیر شده است که بسیاری از کنترل‌های تلویزیون و دستگاه‌های استریم، دارای دکمه‌ای مخصوص نتفلیکس هستند. درست است که بسیاری از کاربران از افزایش قیمت‌های سرویس نتفلیکس ابراز نارضایتی می‌کنند ولی این امر باعث نشده است که روند اشتراک ماهانه میلیون‌ها کاربر جدید در این سرویس متوقف شود.

قیمت نتفلیکس چقدر است؟

قیمت‌گذاری نتفلیکس همواره یکی از بخش‌های بحث برانگیز آن بوده است. نتفلیکس همواره در حال اعمال تغییراتی در قیمت‌های سرویس‌های خود جهت پوشش دادن هزینه‌های ساخت برنامه و همچنین معاملات مربوط به اخذ مجوز است. هزینه‌های نتفلیکس بسته به کیفیت استفاده شده برای پخش استریم از ۹ تا ۱۸ دلار در ماه است.

شما همواره می‌توانید محتوای نتفلیکس را جهت مشاهده آفلاین دانلود کنید. منتهی تعداد دستگاه‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به دانلود محتوای نتفلیکس بپردازید محدود است. بنابراین اگر به عنوان مثال از بسته استاندارد نتفلیکس استفاده می‌کنید فقط می‌توانید در دو دستگاه متفاوت به دانلود محتوای آن بپردازید.

استفاده رایگان از نتفلیکس

حتی اگر قیمت‌های اولیه نتفلیکس برای شما گران باشد از برخی راه‌ها می‌توانید به آن دسترسی رایگان داشته باشید. در برخی از کشورها کاربران جدید می‌توانند تا یک ماه از نسخه محدود و رایگان نتفلیکس استفاده کنند. راه دیگر برای این کار، استفاده از برنامه اشتراک حساب نتفلیکس است. به این صورت که شما می‌توانید از حساب کاربری یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود استفاده نمایید.

چطور کاربر نتفلیکس شویم؟

عضویت در سایت نتفلیکس بسیار آسان است. شما می‌توانید این کار را از طریق مرورگر، موبایل، تلویزیون هوشمند یا ست‌تاپ باکس‌های سازگار با این پلتفرم انجام دهید. جهت خرید اکانت نتفلیکس، طبیعتا ابتدا باید در آن عضو شوید. برای این کار ابتدا:

  • وارد صفحه ثبت نام نتفلیکس شده و روی گزینه See The Plans کلیک کنید.
  • در اینجا می‌توانید یکی از بسته‌های پیشنهادی نتفلیکس را انتخاب کنید. یادتان باشد که شما در هر زمانی می‌توانید این بسته انتخابی را تغییر دهید.
  • پس از انتخاب بسته موردنظرتان روی Continue کلیک کنید.
  • در مرحله بعدی ایمیل و رمز عبور انتخابی خود را وارد می‌کنید.
  • در نهایت اطلاعات پرداخت خود را در بخش payment information وارد می‌نمایید.
  • حالا شما آماده خرید اکانت نتفلیکس و استریم محتواهای مورد علاقه خود در نتفلیکس هستید.

لازم به ذکر است که نتفلیکس از درگاه‌های پرداخت با پی پال، گیفت کارت نتفلیکس، کارت‌های اعتباری مجازی،

کارت‌های اعتباری و بدهی، کارت‌های از پیش پرداخت شده پشتیبانی می‌کند.

در مطلب آینده به صورت جداگانه و مفصل به شیوه های مختلفی که میتوانید عضو سرویس نتفلیکس شوید پرداخته‌ایم. اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی از نحوه ثبت‌نام در این سرویس از طریق پلتفرم‌های مختلف و همچنین شیوه پرداخت جهت عضویت در آن به دست بیاورید حتما به مطلب خرید اکانت نتفلیکس مراجعه کنید.

چه دستگاه‌هایی از نتفلیکس پشتیبانی می‌کنند؟

می‌توان گفت هر دستگاهی که به وای‌فای وصل می‌شود توسط نتفلیکس پشتیبانی می‌گردد. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به کامپیوترهای شخصی، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، بیشتر تلویزیون‌های هوشمند، دستگاه‌های فایر تیوی آمازون، پخش کننده‌های بلوری و کنسول‌های بازی اشاره کرد.

اپلیکیشن نتفلیکس قابلیت نصب روی اندروید، iOS و ویندوز فون را دارد. یکی از دستگاه‌های شناخته شده که قابلیت پشتیبانی از نتفلیکس را ندارد، نینتندو سوئیچ است. البته با توجه به اینکه پیش از این، قابلیت پشتیبانی از یوتیوب و هولو در سوئیچ فعال شد، ممکن است درآینده پشتیبانی از نتفلیکس هم به آن اضافه شود.

چه دستگاه‌هایی از سرویس نتفلیکس پشتیبانی می‌کنند؟
نمایی از اپلیکیشن اندروید سرویس نتفلیکس

گیفت کارت نتفلیکس

شما با استفاده از گیفت کارت نتفلیکس می‌توانید عملیات پرداخت جهت خرید اشتراک نتفلیکس را انجام دهید. ضمن اینکه می‌توانید آن را به عنوان یک هدیه به دوستان و آشنایان خود تقدیم کنید. گیفت کارت نتفلیکس مانند گیفت کارت گوگل پلی استور به صروت آنلاین قابل خریداری است. این گیفت کارت بدون تاریخ انقضاء است. وقتی یک گیفت کارت نتفلیکس برای ایجاد یا شارژ یک حساب کاربری در این سرویس مورد استفاده قرار گرفت، شما می‌توانید تا پایان شارژ کارت از سرویس‌های این پلتفرم استفاده کنید. خواندن مطلب زیر برای آشنایی با گیفت کارت گوگل نیز توصیه می‌شود.

چگونه از نتفلیکس در ایران استفاده کنیم؟

متاسفانه محدودیت‌هایی برای دسترسی به نتفلیکس در کشورمان وجود دارد. حتی اگر این محدودیت‌ها پشت سر گذاشته شوند باز هم مساله پرداخت حق اشتراک جهت استفاده از سرویس‌های ارائه شده توسط این پلتفرم به میان می‌آید. با این حال نیک پرداخت سعی کرده است با از میان برداشتن موانع موجود، به شما برای لذت بردن از فیلم‌ها و سریال‌های روز جهان در نتفلیکس کمک کند.

خرید گیفت کارت

خرید اکانت نتفلیکس

بنابراین اگر به استفاده از سرویس نتفلیکس و خرید اکانت نتفلیکس علاقه دارید می‌توانید با همکاران فروش ما در نیک پرداخت تماس گرفته و از مشاوره آن‌ها بهره‌مند شوید.

منبع: androidauthority

خرید از سایت های خارجیخرید پی پالخرید مسترکارتخرید ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست