بریتانیا قطب ارز دیجیتال می‌شود

بریتانیا به قطب ارز دیجیتال دنیا تبدیل می‌شود

دولت بریتانیا در برنامه‌های خود اعلام کرده است که قصد دارد این کشور را به قطب جهانی و یک منطقه جهت پذیرش ارزهای دیجیتال تبدیل کند. برای دستیابی و تبدیل شدن به قطب ارز دیجیتال دنیا، بریتانیا قوانین دوستانه‌ای برای کسب و کارهای مرتبط با کریپتو در نظر گرفته است.

بر اساس جدیدترین ادعای دولت بریتانیا، این منطقه قصد دارد به بهترین مکان برای شروع، شکل گیری و رشد شرکت‌های مرتبط با کریپتو تبدیل شود. این دولت برای شروع، از چندین طرح رونمایی کرد تا برنامه خود برای تبدیل شدن به قطب ارز دیجیتال دنیا را نشان دهد.

از جمله این طرح‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: قانون‌گذاری استیبل کوین‌ها، تصویب قانون برای یک محیط شالوده بازار مالی به منظور نوآوری برای شرکت‌های کریپتویی، برگزاری مرجع راهبرد امور مالی (FCA) با تمرکز روی کریپتو، همکاری با ضرابخانه سلطنتی (Royal Mint)‌ برای یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) و ایجاد گروهی متعهد برای همکاری و فعالیت در صنعت کریپتو.

ریشی سوناک، رئیس خزانه بریتانیا در خصوص این اقدام می‌گوید: «آرزوی من این است که بریتانیا به یک قطب جهانی برای تکنولوژی دارایی‌های کریپتویی تبدیل شود و معیارهایی که ما امروز تعریف کردیم، کمک خواهد کرد تا مطمئن شویم شرکت‌های کریپتو می‌توانند در این کشور سرمایه‌گذاری نوآورانه کنند.»

تلاش بریتانیا برای تبدیل شدن به قطب ارز دیجیتال دنیا

جانل گلن، وزیر امور اقتصادی بریتانیا نیز در خصوص برنامه دولت در زمینه کریپتو گفت: «ما می‌خواهیم این کشور به یک قطب جهانی و بهترین مکان برای شروع و رشد شرکت‌های کریپتو تبدیل شود. اگر بخواهم امروز یک پیام از خود به جا بگذارم، این است که بریتانیا پذیرای تمامی کسب و کارهای کریپتو خواهد بود. اگر تکنولوژی‌های کریپتو قرار است بخش بزرگی از آینده باشند، بنابراین، ما می‌خواهیم در آن نقش داشته باشیم. در حقیقت اگر پایبند باشیم و همین حالا عمل کنیم، می‌توانیم پیشگام این راه باشیم.»

او همچنین در خصوص برنامه‌های بریتانیا برای دستیابی به این اهداف اعلام کرد که قانون‌گذاری در زمینه تکنولوژی کریپتوها باید پویا باشد. او در این خصوص می‌گوید:

ما نباید به قانونگذاری به یک شکل ایستا و انعطاف ناپذیر نگاه کنیم. در عوض ما باید به آن همانند یک کد نگاه کنیم، مانند کد کامپیوتر، چیزی که هر زمان نیاز بود آن را تصحیح و دوباره نوشت.

یکی دیگر از موارد مهمی که در این برنامه اعلام شد، ایجاد یک NFT است. بریتانیا قصد دارد با همکاری ضرابخانه سلطنتی این کشور، یک توکن غیرقابل تعویض ایجاد کند که در تابستان عرضه خواهد شد. از نظر دولت بریتانیا، این کشور تلاش خود را خواهد کرد تا به منطقه‌ای دوستانه برای کریپتو و شرکت‌های مرتبط با آن تبدیل شود.

اگر شما هم جزو طرفداران توکن‌های غیرقابل تعویض هستید و در زمینه NFT فعالیت می‌کنید، می‌توانید با کمک نیک پرداخت، آثار خود را با کارمزدی کم به NFT تبدیل کنید.

پلتفرم پرداخت NFT در ایران
نیک پرداخت تنها پلتفرم پرداخت NFT در ایران

منبع: Bitcoin

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست