کسب درآمد جانبی از طریق خوداشتغالی

راه‌های کسب درآمد جانبی از طریق مهارت‌های خوداشتغالی

کسب درآمد جانبی یکی از راه‌های افزایش درآمد است که به وسیله آن می توانید در کنار شغل اصلی، درآمد خود را چند برابر کنید. ایده‌هایی وجود دارد که با کمک آنها می‌توان از طریق خوداشتغالی به کسب درآمد جانبی رسید. اگر شما نیز به دنبال این موضوع هستید، خواندن این مقاله نیک پرداخت را از دست ندهید.

انتخاب درست ایده برای کسب درآمد جانبی

اولین کار این است که ایده کسب و کار خود را به درستی انتخاب کنید، این موضوع آنقدر اهمیت دارد که بتوانید به راحتی با آن به کسب درآمد جانبی برسید. درست گام برداشتن در این مسیر و اخذ تصمیمات مناسب حتی می تواند منجر به بالا رفتن کسب درآمد جانبی و فراتر رفتن آن از درآمد شغل اصلی شود و شما را وارد دنیای خوداشتغالی کند. البته قبل از شروع این کار باید کمی در مورد نحوه یافتن کسب و کار و کسب درآمد جانبی و نحوه‌ی اعتبار سنجی آن اطلاعات کسب کنیم. این کار را با گام‌های زیر می توان به درستی انجام داد تا فشار ماه‌های آغازین خوداشتغالی و مشکلاتی که اوایل کار با شماست را کمتر کنید.

ایده پردازی
ایده کسب و کار خود را به درستی انتخاب کنید، این موضوع آنقدر اهمیت دارد که بتوانید به راحتی با آن به کسب درآمد جانبی برسید.

اهمیت برنامه ریزی در کسب درآمد جانبی

اگر می‌خواهید از طریق خوداشتغالی برای خود درآمد جانبی کسب کنید، بهتر است روی یک برنامه ریزی درست سرمایه گذاری کنید و نگذارید که تمام کارها لحظه آخر جمع شود و باید مقید به برنامه باشید. برنامه‌ریزی به کارتان ثبات و یکپارچگی می‌دهد. برای برنامه‌ریزی کافی‌است کارهایتان را مشخص و زمانی را برای انجام آن‌ها پیش‌بینی کنید. سپس می‌توانید طبق آن عمل کنید.

مدیریت هزینه ها

یکی دیگر از مواردی که نیاز به مدیریت آن دارید، هزینه ها است و بهتر است حواستان به دخل و خرجتان باشد. در کسب و کارهای نوپا مقداری پول را برای کارهای اضطراری یا اصطلاحاً روز مبادا کنار می‌گذارند. وقتی که کسب و کارتان هنوز جان نگرفته، به هیچ وجه بیهوده دست به این پول نزنید. ممکن است گاهی مجبور شوید در هزینه‌هایتان بودجه‌بندی کنید.

معرفی کسب و کار

بازاریابی و معرفی کسب و کارتان در این مرحله خوداشتغالی که هنوز کسی آن را نمی شناسد، مهم است. برای کسب درآمد جانبی بیشتر نیاز به مشتریان بیشتری دارید و این امر جز تبلیغ و بازاریابی میسر نمی شود. هرگز از بازاریابی و معرفی محصولاتتان غافل نشوید. وقتی که به صورت مداوم تبلیغ و بازاریابی می‌کنید پس از مدتی می‌توانید مطمئن شوید که کسب و کارتان پایدار شده ‌است.

تبلیغ و بازاریابی کسب و کار
رای کسب درآمد جانبی بیشتر نیاز به مشتریان بیشتری دارید و این امر جز تبلیغ و بازاریابی میسر نمی شود.

ارتباط موثر با مشتری

بیشتر کارهای خوداشتغالی مجازی این روزها از طریق تلگرام و اینستاگرام و به صورت آنلاین انجام می‌شود، اما این دلیل نمی شود که با مشتری خود ارتباط نداشته باشید. سعی کنید کامنت و سوالات آنها را پاسخ دهید و اگر درخواست تصویر واضح تر محصول در دایرکت را داشتند این کار را انجام دهید. از طریق شبکه‌های اجتماعی یا سایر روش‌ها با صاحبان کسب و کارهای دیگر نیز در ارتباط باشید.

با این کار شما قادر خواهید بود مهارت‌های ارتباطی و ارتباطات خود در کسب و کار را تقویت کنید. ارتباطات خوب برای هرکسی فرصت‌های مناسبی را فراهم می‌کند. پیوستن در گروه‌‌های فیسبوک یا سایر شبکه‌های اجتماعی می‌تواند سهم به سزایی در افزایش ارتباطات شما ایفا کند. تحقیقات نشان می‌دهد که کارآفرینان بیشتر از سایر افراد در معرض انزوا قرار دارند. بهترین راه برای مقابله با این انزوا، افزایش ارتباطات است.

بیشتر بخوانید: کاهش ۸۰ درصدی هزینه کارمزد تراکنش های اتریوم و رسیدن به محدوده ۲ دلار

راه‌های موثر کسب درآمد جانبی

حال که مهارت‌های خود را در زمینه خوداشتغالی با روش‌های بالا افزایش دادید، نوبت به آن رسیده تا به وسیله راه‌های موثر کسب درآمد جانبی از طریق مهارت های ساده، قدم‌های ابتدایی راه‌اندازی استارتاپ یا کسب و کار شخصی خود را بردارید.

فریلنسینگ

یکی از راه های کسب درآمد جانبی ، کار کردن به صورت دورکاری، پروژه‌ای یا اصطلاحا فریلنسینگ است. یعنی افرادی که به صورت آزاد برای خودشان کار می کنند و اصطلاحا رئیس خودشان هستند. امروزه تقاضا برای امور دورکاری و فریلنسینگ در دنیا در حال افزایش است و یکی از بهترین روش های کسب درآمد جانبی نیز همین روش است. اگر در زمینه‌های طراحی، برنامه نویسی، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی و سایر زمینه‌های پرتقاضا مهارت دارید، بهترین فرصت برای شما وجود دارد تا خود را به یک فریلنسر موفق تبدیل کنید.

می توانید خود را از طریق سایت هایی که این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهند به دیگران بشناسانید و پروژه بگیرید. نمونه کار خود را روی این سایت ها بگذارید و در حوزه ای که دوست دارید فعالیت کنید توضیح دهید.

فریلنسینگ
یکی از راه های کسب درآمد جانبی ، کار کردن به صورت دورکاری، پروژه‌ای یا اصطلاحا فریلنسینگ است. یعنی افرادی که به صورت آزاد برای خودشان کار می کنند و اصطلاحا رئیس خودشان هستند.

بلاگر شدن

ایجاد یک وبلاگ و جذب کاربران ثابت علاوه بر کسب درآمد جانبی به نوعی یک سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می شود که بعد از چند سال می تواند از راه‌های مختلف درآمد خوبی را به شما بازگرداند. وبلاگ نویسی یا به اصطلاح بلاگینگ یک راه ارتباطی بسیار تاثیرگذار بین شما و کاربر به حساب می آید. از این موضوع اطمینان حاصل کنید که موضوع مناسبی را برای وبلاگ خود انتخاب می کنید؛ بطوری که یکپارچگی مطالب در آن تحسین‌برانگیز باشد. این امر باعث می شود تا گام اول را برای پیشرفت وبلاگ‌تان بردارید.

مربیگری آنلاین

اصطلاح کوچینگ را حتما شنیده‌اید. کوچینگ یا مربیگری آنلاین مخصوص افرادی است که مهارتی خاص دارند و دوست دارند این مهارت را به دیگران نیز یاد دهند. آنها نیز می توانید از طریق سایت های مختص این کار درآمد جانبی خوبی کسب کنند. وب‌سایت‌هایی از جمله Savvy  و یا clarity.fm می تواند شما را در یافتن افرادی که به دنبال یادگیری مهارتی هستند یاری دهد. بعد از مدتی که مهارت «کوچینگ» (coachng) یا به اصطلاح مربیگری آنلاین را به خوبی توسعه دادید، تجربیات و آموزش‌های قبلی خود را می توانید به صورت مجموعه‌ای یکپارچه تحت عنوان یک دوره‌ی آنلاین گردآوری کنید.

مربیگری آنلاین
کوچینگ یا مربیگری آنلاین مخصوص افرادی است که مهارتی خاص دارند و دوست دارند این مهارت را به دیگران نیز یاد دهند و از طریق آن به کسب درآمد جانبی برسند.

دوره‌های آنلاین

مهارت های خود در کوچینگ را می‌توانید وسعت بخشیده و به صورت مجموعه گردآوری کرده و طی یک دوره آنلاین با متقاضیان بیشتر در دوره‌های آنلاین در اختیار تعداد افراد بیشتری بگذارید و کسب درآمد جانبی تان را ارتقا بخشید. سایت Teachable یکی از بهترین سایت‌هایی است که می تواند شما را در این زمینه خوداشتغالی یعنی برگزاری دوره‌های آنلاین یاری دهد. همچنین وبسایت فرادرس هم به صورت بومی در کشورمان این خدمات را ارائه می‌دهد.

فروش محصول به صورت فیزیکی

یکی دیگر از روش‌های خوداشتغالی و کسب درآمد جانبی ارائه محصول به صورت فیزیکی به بازار است. راه‌های خلاقانه زیادی برای ساخت ایده محصول جدید، ارتقای آن و ارائه آن به بازار وجود دارد. اگر در این زمینه خلاق باشید، راه‌های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد تا از مهارت‌ها و توانایی‌های خود برای ایجاد یک کسب و کار جانبی خلاق و پردرآمد به نحو احسن بهره ببرید و خود را وارد دنیای خوداشتغالی کنید.

اگر شما نیز به دنبال کسب درآمد جانبی از طریق خوداشتغالی هستید، همین امروز دست به کار شوید و با راهنمایی های این مقاله، تلاش خود را در این زمینه بکنید.

خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.

 

فروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش مسترکارتفروش وب مانیفروش ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست