سریال هک بیت کوین

مراقب پروژه‌های کلاهبرداری کریپتویی ولنتاین باشید

در سال ۲۰۲۱، تنها در شهر سان فرانسیسکو، کاربران ارز دیجیتالی که در دام پروژه‌های کلاهبرداری کریپتویی ولنتاین افتادند، بیش از ۶۴ میلیون دلار از دارایی‌های خود را از دست دادند. این آمار در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۵ میلیون دلار بود.

با نزدیک شدن به ولنتاین، پروژه‌های کلاهبرداری عاشقانه (Romance Scams) با انواع و اقسام روش‌های مختلف صورت می‌گیرد. با محبوبیت بالای ارزهای دیجیتال، این دارایی‌های مالی گران قیمت نیز به یکی از همین ابزار کلاهبرداری‌های عاشقانه تبدیل شده‌اند. سازمان FBI نیز به بهانه چند روز مانده به ولنتاین، نسبت به این گونه کلاهبرداری‌ها هشدار داد.

یک کلاهبرداری عاشقانه یا کلاهبرداری کریپتویی که به بهانه ولنتاین صورت می‌گیرد، شامل ایجاد حساب‌های تقلبی و مجاب کردن سرمایه‌گذاران بی‌خبر و نا‌آگاه (چه خانم‌ها و چه آقایان) برای واریز وجه می‌شود.

سازمان FBI در خصوص این نوع کلاهبرداری‌های کریپتویی ولنتاین آمار جالب و البته خطرناکی را اعلام کرده است:

قربانی‌های این نوع کلاهبرداری‌های عاشقانه فقط در بخش FBI سن فرانسیسکو به نسبت سال ۲۰۲۰ که بیش از ۳۵ میلیون دلار از دارایی‌های خود را باختند، در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۴ میلیون دلار از سرمایه خود را از دست داده‌اند.

پروژه‌های کلاهبرداری کریپتویی ولنتاین
افزایش کلاهبرداری‌های عاشقانه کریپتویی

پروژه های کلاهبرداری کریپتویی ولنتاین

در سال ۲۰۲۱ به تنهایی، سرویس اطلاعات و امنیت عمومی بیش از ۷۴۰ شکایت را فقط در بخش کالیفرنیا، به دلیل کلاهبرداری‌های عاشقانه ثبت کرده است. در صورتی که این شکایات در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ به ترتیب ۷۲۰ و ۵۲۶ شکایت بوده است. همچنین مرکز شکایات جرایم اینترنتی (IC3) در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۳۰۰۰ شکایت را دریافت و در گزارشی اعلام کرد که این افراد بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های خود را از دست داده‌اند.

این نوع کلاهبرداری می‌تواند در هر جای دنیا صورت بگیرد. کلاهبرداران عاشقانه معمولا به دنبال سرمایه‌گذاران بی‌تجربه یا نا آگاه می‌روند تا سرمایه آن‌ها را برای کریپتوهای دروغین به جیب بزنند. گاهی این نوع کلاهبرداری‌ها با اندکی ضمانت گفتاری و تبلیغاتی شروع می‌شود و سپس قربانی‌ها با ورود به یک پلتفرم تقلبی، بدون اینکه از دروغی بودن آن بویی ببرند، سرمایه‌ خود را دو دستی تقدیم کلاهبرداران می‌کنند.

بهترین روش برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها، عدم اعتماد به برخی از تبلیغات و وعده‌های دروغین است. مخصوصا تبلیغاتی که به بهانه «پیشنهادهای ویژه» سعی می‌کنند شما را هرچه سریع‌تر وادار به پرداخت و سرمایه‌گذاری روی پلتفرم خود کنند.

اگر به دنبال یک پلتفرم امن برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستید، نیک پرداخت فضایی امن با پشتیبانی ۲۴ ساعته و کمترین کارمزد را برای شما تدارک دیده تا به‌دور از هرگونه ریسک، بتوانید با خیالی راحت سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید.

منبع: Cointelegraph

خرید بیت کوین با کارت بانکی
خرید و فروش ارز دیجیتال در نیک پرداخت
اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست