استخدام متخصصین بلاکچین توسط گوگل کلود

استخدام متخصصین بلاکچین توسط گوگل کلود

شرکت گوگل کلود (Google Cloud) در پی استخدام متخصصین بلاکچین برای بهره‌برداری از اپلیکیشن‌های وب ۳ غیرمتمرکز است. با اینکه گوگل در کنار آمازون دو شرکت بزرگ با بیشترین درآمد از وب ۲ متمرکز هستند، با این حال گوگل قصد دارد از موقعیت‌های موجود در تکنولوژی‌های بلاکچین غیرمتمرکز نیز بهره‌مند شود.

سرویس گوگل کلود در حال حاضر ابزارهای متنوعی را برای توسعه دهندگان به منظور ایجاد شبکه‌های بلاکچین فراهم می‌کند. این سرویس همچنین به شرکت‌های مختلفی از جمله Dapper Labs، Hedera، Thera Labs و چند صرافی ارز دیجیتال، خدمت‌رسانی می‌کند. گوگل کلود همچنین با همکاری پالیگان (Polygon) ابزاری را ایجاد کرده تا توسعه‌دهندگان به راحتی قادر به تجزیه و تحلیل داده‌های بلاکچین باشند. برای آشنایی بیشتر با بلاکچین می‌توانید مقاله زیر را در نیک پرداخت مطالعه کنید.

تشکیل تیم دارایی‌های دیجیتال با استخدام متخصصین بلاکچین
گوگل کلاد یک تیم از متخصصین بلاکچین تشکیل می‌دهد.

تشکیل تیم دارایی‌های دیجیتال با استخدام متخصصین بلاکچین

گوگل برای تشکیل این تیم، ریچ ویدمن (Rich Widmann) که پیش از این به عنوان مشاور محصول گوگل فعالیت می‌کرد را به عنوان مدیر استراتژی بخش دارایی‌های دیجیتال خود منصوب کرده است.

در میان سرویس‌هایی که گوگل کلود قصد ارائه آن‌ها را دارد، ایجاد میزبانی نود اختصاصی برای توسعه‌دهندگان، همکاری در اعتبارسنجی نودها و … است. همچنین کمک به توسعه‌دهندگان و یوزرها برای میزبانی نودهای خود روی سیستم ابری گوگل، از دیگر خدمان این ارگان خواهد بود.

هنوز مشخص نیست این تیم قرار است به چه میزان گسترش یابد و چه تعداد نیرو استخدام کند. اما یکی از دلایل تحرکات گوگل در زمینه بلاکچین، حضور شرکت آمازون و فعالیت‌های این شرکت در زمینه تکنولوژی بلاکچین است. به‌نظر می‌رسد آمازون قصد دارد برای اپلیکیشن‌های مالی و پرداخت خود، از تکنولوژی بلاکچین در کنار دیگر سیستم‌های پرداختی خود بهره‌مند شود.

شما در خصوص حضور شرکت‌های گوگل و آمازون در زمینه بلاکچین چه فکری می‌کنید؟ آیا این شرکت‌ها می‌توانند در دنیای ارزهای دیجیتال و اپلیکیشن‌های مالی غیرمتمرکز حرف اول را بزنند؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Coindesk

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست