سرویس استریم بازی

۶ سرویس استریم بازی که هر گیمر برای درآمد دلاری باید بشناسه

این روزها اگر کسی به شما ایراد بگیرد چرا هر روز درگیر بازی‌های کامپیوتری هستید، احتمالاً اطلاعی از کسب درآمد از گیم ندارد. در این مواقع باید از آمارهایی بگویید که نشان می‌دهد گیمرها حتی از پزشکان هم درآمد ماهانه‌ی بالاتری دارند. برای تبدیل شدن به گیمر حرفه‌ای جدای از مانتیور و موس و سیستم گیمینگ، شناخت دقیق از انواع سایت استریم بازی اهمیت زیادی دارد. هرکدام از این سرویس‌ها امکانات ویژه و منحصربه‌فردی به گیمرها ارائه‌ می‌دهند تا در کوتاه‌ترین زمان به درآمد دلاری از گیم برسند. تفاوتی ندارد شما خوره‌ی بازی‌های استراتژیک هستید یا شوتینگ و مبارزه‌ای و کریپتویی. با علاقه به هرکدام از ژانرهای بازی باید خودتان را برای ورود انواع سرویس استریم بازی ایرانی آماده کنید.

کدام یک از سرویس‌های استریم بازی را می‌شناسید؟ در کدام سایت استریم بازی اکانت دارد و درآمد دلاری به دست می‌آورید؟ اگر هنوز سرویس‌ استریم بازی مورد علاقه‌تان را پیدا نکرده‌اید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر تصمیم بگیرید.

 

۱) بهترین سایت برای استریم بازی کدام است؟
سایت‌های زیادی برای استریم بازی وجود دارد که با توجه به علاقه و دستگاه بازی شما متفاوت است. اما بیشتر گیمرها توییچ را برای استریم گیم استفاده می‌کنند.

۲) چطور می‌توان درآمد گیمری را نقد کنیم؟
نیک پرداخت امکان نقد درآمد ارزی در سایت‌های مختلف، با هر ارز و درگاهی را برای شما فراهم کرده است. از پی پال و پرفکت مانی تا ارز دیجیتال و پاییر.

۳) برای نقد درآمد ارزی گیمری محدودیتی وجود ندارد؟
شما بدون هیچ محدودیتی می‌توانید درآمد دلاری گیمری‌تان را در کمتر از ۳۰ دقیقه نقد کنید

استریم بازی چیست؟

سال‌های زیادی از ورود تکنولوژی استریم به صنعت گیم نمی‌گذرد. تعریف استریم به طور خلاصه این است: انتقال هر محتوا به کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند از طریق اینترنت. این محتوا می‌تواند پخش زنده رویدادهای مختلف باشد. استریم برای گیمرها، پخش آنلاین بازی‌هایی است که انجام می‌دهند. هدف همه‌ی گیمرهایی که امکان استریم بازی‌های ویدیویی را روی صفحه نمایش به شیوه‌ای شبیه نتفلیکس و هولو فراهم کنند در بیشتر مواقع کسب درآمد دلاری از گیم است. بدین ترتیب شما دیگر برای بازی کردن نیازی به داشتن یک سیستم کامپیوتری قدرتمند یا فضای ذخیره سازی زیاد روی کنسول نخواهید داشت.

گیمری؟ درآمدت نقده

نامحدود. زیر ۳۰ دقیقه.

معرفی بهترین استریم‌های بازی

حالا که برای گیمر شدن تمام امکانات لازم را روی میز دارید، بهترین زمان است تا سرویس‌های استریم بازی را بشناسید. از پلی استیشن و ایکس باکس تا بازی‌های کامپیوتری. درآمد دلاری از گیم منتظر شماست.

استریم با PlayStation Now مخصوص PS5. PS4. کامپیوتر شخصی

سونی صاحب برخی از بهترین عناوین بازی‌های موجود است. گرچه برای اینکه بتوانید این عناوین را بازی کنید نیازمند یکی از کنسول‌های بازی این شرکت هستید. با سرویس PlayStation Now شما می‌توانید به انواع بازی‌های انحصاری پلی استیشن از کامپیوترهای شخصی گرفته تا پلی استیشن ۴، دسترسی داشته باشید.

اگر از کامپیوتر برای بازی استفاده می‌کنید تمام چیزی که نیاز دارید یک کنترلر دوال شوک ۴ به همراه آداپتر بی‌سیم یا کابل USB است. در کنار این موارد، یک حساب کاربری در شبکه پلی استیشن و اتصال اینترنتی با سرعت حداقل ۵ مگابیت بر ثانیه هم نیاز خواهید داشت. اگر از کاربران پلی استیشن ۴ هستید به همین سرعت اینترنت نیاز دارید.

شما می‌توانید با پرداخت حق اشتراک یا در قالب دوره رایگان ۷ روزه، به تجربه بهترین بازی‌های انحصاری پلی استیشن بپردازید. برای کاربران پلی استیشن ۴، اشتراک پلی استیشن Now، شامل دسترسی کامل به قابلیت چندبازیکنی (multiplayer) بدون نیاز به اشتراک پلی استیشن پلاس خواهد بود. فروشگاه پلی استیشن از درگاه‌های پی پال، ویزا، مسترکارت، دیسکاور و امریکن اکسپرس برای پرداخت پشتیبانی می‌کند و می توانید از راهنمای خرید با ویزا و مستر کارت نیز بهره ببرید.

در این سرویس هم قادر به دانلود بازی‌ استریم و اجرای آن‌ها در سیستم خود هستید. بیش از ۲۵۰ عنوان بازی موجود پلی استیشن ۴ برای دانلود در دسترس هستند. قابلیت‌هایی مثل DLC هم در نسخه دیجیتال این بازی‌ها گنجانده شده است. بدین ترتیب حتی بدون داشتن اتصال اینترنتی هم می‌توانید از بازی کردن در این محیط لذت ببرید. این سرویس علاوه بر بازی‌های قدیمی پلی استیشن، شامل بازی‌های جدید این کنسول هم می‌شود. به طور کلی بیش از ۸۰۰ عنوان بازی در آن در دسترس است.

هزینه اشتراک ماهانه ۱۰ دلار، اشتراک ۳ ماهه ۲۵ دلار و اشتراک سالانه ۶۰ دلار است. به تازگی طبق قراردادی که بین سونی و مایکروسافت شکل گرفته، قرار است فناوری ابری مایکروسافت به نام Azure با سرویس استریم سونی و سرویس‌های هوش مصنوعی ادغام شود. تاثیر دقیق این اتفاق روی پلی استیشن Now در حال حاضر مشخص نیست. این در حالی است که این سرویس در حال حاضر از دیتاسنتر مایکروسافت هم بهره می‌برد. با معرفی نسل جدید کنسول‌های بازی، سونی می‌خواهد امکان استفاده کاربران پلی استیشن Now از دستگاه‌های بیشتر مثل پلتفرم‌های موبایل را فراهم کند. طبق این برنامه سونی، کیفیت محتوا هم به ۱۰۸۰p خواهد رسید.

سرویس استریم Geforce Now برای گیمرهای کامپیوتر و Nvidia Shield

با استفاده از Geforce Now شما می‌توانید بهترین بازی‌های موجود در بازار را بدون نیاز به داشتن دستگاهی با سخت افزار قدرتمند اجرا کنید. Geforce Now مثل دیگر سرویس‌های موجود در این لیست یک سرویس ارائه محتوا نیست. شما برای اینکه بتوانید به اجرای یک بازی بپردازید باید آن را از فروشگاه‌های دیجیتالی مثل استیم، Uplay یا بلیزارد خریداری کنید.

پس از نصب بازی روی دستگاه، پردازنده‌های ابری Geforce به شما اجازه اجرای آن را صرف نظر از مشخصات سخت افزاری دستگاه‌تان می‌دهند. این سرویس نسبت به دیگر سرویس‌های استریم گیم به سرعت اینترنت بالاتری نیاز دارد (حداقل ۱۵ مگابیت، ۲۵ مگابیت پیشنهادی). همچنین برای اجرای آن باید حداقل از نسخه ۱۰.۱۰ سیستم عامل مک یا ویندوز ۷ نسخه ۶۴ بیتی برخوردار باشید.

Geforce Now قادر به اجرای گستره متنوعی از بازی‌ها است. از جمله این بازی‌ها می‌توان به اساسین کرید، injustice ۲، Shadow of War و… اشاره کرد. در نسخه رایگان این سرویس می‌توانید در بازه‌های یک ساعته به بازی بپردازید. در صورت پرداخت ۴.۹۹ دلار برای اشتراک ماهانه به ویژگی‌هایی مثل اولویت دسترسی، زمان طولانی‌تر برای بازی و قابلیت RTX دست پیدا خواهید کرد. با خرید اشتراک ماهانه ۲۴.۹۵ دلاری هم می‌توانید به همه قابلیت‌های این سرویس دسترسی داشته باشید.

آشنایی با بهترین سرویس استریم بازی ۲۰۲۱

سرویس استریم بازی xCloud

گوگل تنها شرکتی نیست که می‌خواهد در زمینه اجرای بازی‌های کنسول بدون توجه به مکان بازیکن، دستی بر آتش داشته باشد. مایکروسافت هم با معرفی سرویس xCloud در سال ۲۰۱۸ با هدف حذف مانع سخت افزاری میان کتابخانه بازی هایش و بازیکنان بالقوه آن، وارد این کارزار شد. xCloud با استفاده از دیتاسنتر ۵۴ Azure مایکروسافت به کاربرانش امکان استریم کردن بازی‌های انحصاری ایکس باکس وان یا بازی‌های مربوط به کامپیوترهای شخصی را در دستگاه دلخواه خودشان می‌دهد.

در آینده نزدیک از ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی گرفته تا گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها توسط xCloud پشتیبانی خواهد شد. بدین ترتیب شما می‌توانید صرفا با برقراری ارتباط به شبکه به بازی‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. ضمن اینکه شما می‌توانید از کنسول ایکس باکس وان خود هم به عنوان سرور استفاده کنید تا متحمل هزینه‌ای اضافی نشوید. بر خلاف استادیا که از وای فای برای اتصال به کنترلر بازی استفاده می‌کند، ایکس باکس وان از بلوتوث جهت انجام این کار بهره برده است. این کار از نظر تئوری منجر به تاخیر کمتر در طول بازی می‌شود.

کنترلرهای مربوط به ایکس باکس وان و دیگر سری‌های ایکس که از سال ۲۰۱۶ به بعد ساخته شده‌اند روی این سرویس پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه در صورت بازی رو دستگاه‌های موبایل به یک رابط کنترل قابل لمس هم دسترسی دارید. بیش از ۱۰۰ عنوان بازی جهت استریم روی اندروید، تبلت، کامپیوتر و کنسول‌های ایکس باکس در xCloud وجود دارند. ضمن اینکه می‌توانید با کمک اپلیکیشن Game Pass از آن روی تلویزیون‌های هوشمند هم استفاده کنید.

از آنجایی که اسکلت اصلی xCloud از همان اسکلت ایکس باکس لایو گلد و ایکس باکس پلی تشکیل شده است، قابلیت ذخیره داده‌ها به صورت ابری در بین چند پلتفرم را دارا است. به این معنی که اگر در حال بازی روی ایکس باکس وان بوده و مجبور به متوقف کردن آن شدید، می‌توانید ادامه بازی را از روی دستگاه موبایل خود دنبال کنید.

استریم بازی xCloud

نکته جالب درباره xCloud این است که با پرداخت ۱۵ دلار در ماه می‌توانید به همه مزیت هایی که در ایکس باکس گیم پس و ایکس باکس گلد موجود هستند دسترسی داشته باشید. بنابراین مشترکان ایکس باکس گیم پس اولترا بدون هیچ هزینه اضافی به این سرویس متصل خواهند شد. این قابلیت بخشی از برنامه مایکروسافت برای در دسترس بودن در همه زمان‌ها صرف‌نظر از اینکه در حال استفاده از کنسول ایکس باکس وان هستید یا نه، است.

سرویس استریم بازی Shadow

Shadow یکی از بلندپروازانه‌ترین سرویس‌های استریم گیم است که می‌تواند دستگاه مورد نظر شما را به قابلیت اجرای بازی‌های بسیار سنگین مجهز کند. صرفنظر از اینکه این دستگاه یک کامپیوتر یا مک باشد یا یک تلویزیون، تبلت یا تلفن. برای استفاده از این سرویس نیازی به خرید بازی‌های جدید ندارید. بلکه می‌توانید بازی‌های کنونی خود را از استورهایی مثل استیم، origin و … وارد آن کرده و به بازی بپردازید. در حال حاضر، Shadow توانایی اجرای بازی‌ها با کیفیت ۴k در نرخ رفرش ۶۰ هرتز یا کیفیت ۱۰۸۰ در نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز را دارا است.

این سرویس از رم DDR۴ ۱۲ گیگابایتی استفاده می‌کند و به شما توانایی دسترسی به فضای ذخیره سازی ۲۶ گیگابایتی می‌دهد تا بتوانید بازی‌های مورد نظر خود را در آن نصب کنید. بر خلاف استادیا و ایکس کلود، شما همچنان باید بازی‌ها را خودتان دانلود و آپدیت کنید. شما می‌توانید با تبدیل تلویزیون خود به یک دستگاه Shadow از کنترلرها، کیبوردها و دیگر لوازم جانبی مورد نیاز برای بازی با کمک اتصال بلوتوث استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید بلافاصله صفحه نمایش خود را به یک دستگاه موبایل انتقال دهید.

در واقع شما می‌توانید در حین اینکه بازی می‌کنید بین دستگاه‌های مختلف جابجا شوید؛ در حالی که بازی روی صفحه نمایش دستگاه قبلی همچنان در جریان است. بنابراین شما حتی لحظه‌ای از بازی را هم از دست نخواهید داد. با اتصال اینترنتی ۱۵ مگابایتی می‌توانید عملکرد خوبی از shadow شاهد باشید. ضمن اینکه می‌توانید از یک اتصال ۴G LTE هم بهره ببرید. هزینه اشتراک این سرویس اندک بیشتر از پلی استیشن Now یا استادیا است.

شما می‌توانید هزینه اشتراک را به صورت ماهانه (۱۵ دلار) پرداخت نمایید. اگر تصمیم دارید هزینه اشتراک را به صورت سالانه بپردازید این مقدار به ۱۲ دلار برای هر ماه کاهش می‌یابد. هیچ نسخه رایگانی از Shadow در دسترس نیست ولی می‌توانید از نسخه موقت ۱۴ روزه آن جهت تست کارایی این سرویس استفاده نمایید.

بهترین سرویس استریم بازی چیست؟

سرویس استریم Amazon Luna

به نظر می‌رسد هر روزه تعداد شرکت‌های بیشتری به استفاده از مدل کسب و کار مبتنی بر حق اشتراک علاقه‌مند می‌شوند. اخیرا آمازون هم از سرویس حق اشتراک خود تحت عنوان Luna رونمایی کرد. این سرویس به کاربران این امکان را می‌دهد که بازی‌ها را از طریق سرویس‌های ابری استریم کنند. در حال حاضر ۷۵ بازی روی این سرویس وجود دارد. حق اشتراک Luna ماهی ۶ دلار است.

شما می‌توانید از آن روی کامپیوترهای ویندوزی، مک، آیفون، آیپد و اندروید استفاده نمایید. بازی‌ها هم با کنترلر مخصوص Luna و هم با گیم پد مخصوص کنسول‌ها یا حتی موس و کیبورد قابل تعامل هستند. حداقل سرعت اینترنت مورد نیاز برای کار با Luna، ۱۰ مگابیت بر ثانیه برای گیفیت ۱۰۸۰ یا ۳۵ مگابیت بر ثانیه برای کیفیت ۴K است. ضمن اینکه می‌توانید از کیفیت ۷۲۰p که نیازمند سرعت پایین تری است هم استفاده نمایید.

شاید سرعت اینترنت را بتوان بزرگترین مساله سرویس‌های استریم دانست. واقعیت این است که برای اجرای بسیاری از بازی‌های جدید با رزولوشن بالا، نیازمند سرعت بالای اینترنت هستیم. چیزی که در بسیاری از مناطق، حتی در ایالات متحده، ممکن نیست. در حال حاضر برای استفاده از سرویس Luna باید از کاربران آن دعوت‌نامه دریافت کنید. آمازون وعده داده است که به زودی بیش از ۱۰۰ عنوان بازی در این سرویس گنجانده خواهد شد. هنوز از زمان انتشار نسخه نهایی این سرویس اطلاعاتی در دسترس نیست.

استریم بازی amazon-luna

سایت استریم بازی توییچ (Twitch)

توییچ معروف‌ترین سایت استریم بازی است. شاید ساده ترین راه برای پیوستن به جامعه استریمرها، رفتن به سایت این سرویس و مشاهده ویدیوها و تعامل با دیگران از طریق چت کردن باشد. از برخی بازی‌هایی که به محبوبیت بسیار زیادی در اینس رویس دست پیدا کردند می‌توان به عناوینی مثل فورتنایت، بتل گراوند و دیگر بازی‌های بتل رویال اشاره کرد.

شما می‌توانید در کانال‌های دلخواه خود عضو شده یا گیمرهای مورد علاقه خود را دنبال کنید. در حال حاضر تمرکز سرویس twitch روی بازی‌های کنسول و PC است. نکته جالب این است که حتی اگر یک گیمر هم نباشید باز هم می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. در توییچ امکانی فراهم شده است که تا افرادی که می‌خواهند فقط به وقت گذرانی و چت کردن بپردازند هم بتوانند از آن استفاده نمایند. ضمن اینکه در کنار بازی‌های ویدیویی، امکان پخش رویدادهای ورزشی، موسیقی و فرهنگی هم در این سرویس وجود دارد.

سرویس استریم بازی توئیچ

کسب درآمد دلاری از توییچ

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد از توئیچ و دیگر سرویس‌های مشابه آن، خرید اشتراک آن‌ها است. همه این سرویس‌ها در وهله اول به صورت رایگان در دسترس ما قرار دارند. اما توئیچ پیشنهاداتی هم برای آن دسته از کسانی که مایل هستند در ازای پرداخت پول به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشند دارد. در ازای پرداخت ۹ دلار در ماه، می‌توانید از دست تبلیغات خلاص شده، پهنای باند خود را افزایش داده و شکلک‌های جدید دریافت کنید.

این امکانات می‌توانند در نهایت منجر به افزایش مخاطبان شما شوند. مخاطبان می‌توانند به صورت مستقیم به حمایت از استریمرها بپردازند. به عنوان مثال در سرویس‌هایی مثل کافئین، فیسبوک گیمینگ و توئیچ، امکان پرداخت مستقیم به استریمر فراهم شده است. این پرداخت‌ها می‌توانند به شکل‌های مختلفی انجام شوند: از ارز دیجیتال گرفته تا ارسال ایموجی پرداخت پول در چت.

توئیچ به شما اجازه می‌دهد که در ازای پرداخت ۵، ۱۰ یا ۲۵ دلار در ماه درکانال‌های مورد علاقه خود عضو شوید. عضویت در این کانال‌ها همراه با دسترسی به توئیچ پرایم خواهد بود. همانوطر که اشاره شد شاید با خرید این حق اشتراک‌ها نتوانید به درآمد مستقیمی دست پیدا کنید. ولی با افزایش جامعه مخاطبانتان، به تدریج می‌توانید از حمایت‌های مالی خوبی برخوردار شوید.

از جمله روش‌های دیگر جهت کسب درآمد از سرویس‌های استریم بازی، شاهده تبلیغات در ازای پرداخت پول، ایجاد لینک به سات هایی مثل کیک استارتر یا حتی استفاده ازتبلیغات در حین استریم گیم است. شاید هر کدام از این راه‌ها منجر به یک شبه میلیونر شدن شما نشوند. ولی حداقل می‌توانید از کسب درآمدی هر چند اندک از طریق مشغول شدن به سرگرمی خود لذت ببرید.

درآمد دلاری از گیم

سرویس‌های استریم بازی فقط جنبه سرگرمی ندارند. امروزه این سرویس‌ها تبدیل به منبع درآمدی قابل توجهی برای گیمرها شده‌اند. معمولا کسب درآمد در این سرویس‌ها یا بازی‌هایی مانند کلش آف کلنز از طریق افزایش محبوبیت کانال گیمر و در نتیجه آن شراکت با بازی سازها جهت معرفی بازی‌های آن‌ها صورت می‌گیرد. هر کدام از این سرویس‌ها شیوه درآمدی مختص به خود را دارند. مثلا در مدل مبتنی بر تبلیغات، روی ساختن ویدیوهایی تمرکز می‌شود که مردم مشتاق تماشای آن‌ها هستند. در ادامه به عنوان مثالی بارز از کسب درآمد از سایت‌های استریم بازی، یعنی توییچ می‌پردازیم.

نقد درآمد ارزی گیمرها با نیک پرداخت

تحریم درگاه‌های بانکی و مالی، نقد درآمد ارزی شما را با مشکل‌های زیادی روبرو کرده است. برای همین نیک پرداخت هر مانعی که تصور کنید را از سر راه‌تان برمی‌دارید. کافی است در سایت نیک پرداخت ثبت نام و سفارش انجام دهید. درآمد دلاری‌ شما زیر ۳۰ دقیقه، نامحدود و بدون چک و سفته نقد می‌کند. از هر درگاه با هر ارزی. دسته را زمین نگذارید. درآمدتان نقد است.

منبع: digitaltrends، pcmag

پیشنهاد نیک پرداخت

خرید از سایت های خارجیخرید ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست