راه های کسب درامد از گیم

گیم بزن. پولدار شو؛ ۶ روش کسب درآمد دلاری واقعی از بازی

روزهایی که به خاطر بازی‌های ویدیویی تا مرز کور شدن به مانیتور و آن تلویزیون‌های CRT گنده‌بک خیره می‌شدیم را به یاد دارید؟ آغاز دور شدن از زندگی عادی برای دهه شصتی‌ها با بازی‌های پیکسلی آتاری ۲۶۰۰ و آن دسته‌های خلبانی‌اش شروع شد و با ورود به نسل بازی‌های دو بعدی سگا ادامه پیدا کرد. دهه هفتادی و شصتی‌ها شروع پادشاهی پلی‌استیشن با بازی‌های سه بعدی را به چشم دیدند. حالا رقابت تنگانگ آن با ایکس باکس و جدیدترین سخت‌افزارهای PC در دنیای امروز، همه و همه تجربه بی‌نظیری بودند و هستند. البته یک مشکل بزرگ هم برای بازی کردن داشتیم؛ پدر و مادرها! این بازی‌ها نون و آب نمی‌شوند. این بازی‌ها آینده ندارند. این بازی‌ها اعصاب برایت نمی‌گذارند و ده‌ها منطق عجیب و غریب که به خوردمان می‌دادند. اما آن روزها دیگر گذشت و بازی‌های ویدیویی آن قدر به بلوغ رسیده‌اند که در رقابتی پیشتازانه، به یک صنعت پولساز نسبت به سایر رقبا تبدیل شده‌اند. این گستردگی صنعت بازی‌های ویدیویی با چاشنی علاقه‌ی زیاد بخش بزرگی از جامعه امروز به بازی‌‌‌ها، باعث شده تا راه‌های زیادی برای کسب درآمد دلاری از این بازی ها شکل بگیرد.

۱. برای نقد درآمد ارزی محدودیت یا سقفی وجود دارد؟
در نیک پرداخت خیر. ما بدون هیچ محدودیت تمام ارزهای حساب شما را زیر ۳۰ دقیقه نقد می‌کنیم.

۲. با وجود تحریم می‌توان درآمد ارزی را نقد کرد؟
بله. نیک پرداخت به پشتوانه‌ی ۱۵ سال تجربه‌ی کار با حساب‌های ارزی در اوج سال‌های تحریم، بدون هیچ مشکلی درآمد شما را به ریال تبدیل می‌کنیم.

۳. کارمزد نقد درآمد ارزی چقدر است؟
کارمزد خدمات نقد کردن نیک پرداخت صفر است.

دینگ. پول تو حسابته.

نامحدود. بدون چک و سفته.

البته دروغ چرا، این کسب درآمد از بازی‌های ویدیویی اصلاً کار راحتی نیست. بسیاری از گیمرها مسیر پولدار شدن از بازی‌های ویدیویی را نیمه‌ تمام رها کردند. آن‌ها با تمرکز زیاد روی کسب درآمد، عشق خود به بازی‌ها را از دست دادند. شاید هم در این مسیر هیچ خلاقیتی از خود نشان ندادند. اما آن‌هایی که مسیر درست را انتخاب کردند و آن را تا انتها رفتند و از همه مهم‌تر عشق به گیم را از دست ندادند و خلاقیت داشتند. حالا در پول‌های خود شنا می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید جزو دسته دوم باشید، اینجا با ۶ راه واقعی کسب درآمد دلاری از بازی آشنا می‌شوید.

۶ راه کسب درآمد دلاری از بازی بدون سرمایه اولیه

کسب درآمد دلاری از بازی، بازار شلوغی دارد. بنابراین قبل از هر چیز پیشنهاد ما این است که شغل اصلی خود را تا زمان دستیابی به موفقیت در این بازار رها نکنید. در ضمن بد نیست یادآور شوم که گول‌ بازی‌های ساده موبایلی یا بازیی‌هایی که وعده پول و درآمد هنگفت می‌دهند نخورید. ساده بگویم، هیچ ناشر و استودیویی نیست که هزاران یا میلیون‌ها دلار خرج ساخت بازی کند و شما با نشستن روی مبل و یک گوشی ساده روزانه صدها دلار به جیب بزنید.

حالا به سراغ روش‌هایی می‌رویم که می‌توانید نسبت به توانایی‌های خود در بازی‌ها واقعا کسب درآمد دلاری کنید:

۱. ساخت راهنما و آموزش بازی های ویدیویی

اگر یک خوره بازی هستید و در انجام آن‌ها مهارت دارید، می‌توانید به ساخت راهنما یا آموزش بازی‌ها بپردازید. نیازی هم نیست در همه بازی‌ها مهارت داشته باشید. صدها بازی در سبک‌های مختلف وجود دارد که هر کدام مخاطب خود را دارند. اگر در بازی‌های ورزشی مخصوصا FIFA مهارت دارید، شروع به ساخت ویدیوهای آموزشی از این بازی کنید. اگر خوره بازی‌های شوترهای رقابتی مثل Call of Duty، Fortnite یا Counter-Strike هستید، ترفندهای موفقیت در مسابقات آنلاین را آموزش دهید. حتی اگر در بازی‌های داستانی یا نقش آفرینی مهارت دارید، شروع به ساخت راهنما کنید.

هر بار که یک بازی جدید منتشر می‌شود، بسیاری از بازیکنان هستند که می‌خواهند راهنما، آموزش و ترفندهای آن بازی را مشاهده کنند تا سریعا در بازی جا بیافتند. مخصوصا در بازی‌های آنلاین رقابتی، این بازیکنان می‌خواهند هرچه زودتر به توانایی لازم برای پیروز شدن برسند. بنابراین هر بار که یک نسخه جدید از بازیی‌هایی مثل FIFA یا Call of Duty منتشر می‌شود، نان‌تان در روغن است.

البته کار راحتی نیست. همه می‌توانند با کمی دانش تولید محتوا، راهنمای بازی‌ها را بنویسند یا به صورت ویدیویی تولید کنند. مخصوصا در خصوص بازی‌های محبوب، رقابت سخت‌تر است. بنابراین اگر می‌خواهید از سایر رقبا فاصله بگیرید، باید ترفندهای بهتر، آموزش‌های واضح‌تر و راهنما‌های جامع‌تر را با چاشنی خلاقیت در اختیار کاربران قرار دهید.

یکی از بهترین مراجع کسب درآمد از ساخت آموزش بازی های ویدیویی، سایت GameFAQs است. شما با ارائه بهترین راهنمای بازی در این فروم، ۲۰۰ دلار کسب می‌کنید. همچنین ساخت راهنمای جامع و دیدنی در یوتیوب و توییچ، جیب شما را پر از پول خواهد کرد!

نویسنده اخبار بازی ویدیویی

۲. نویسندگی و روزنامه‌نگاری در خصوص بازی های ویدیویی

اگر دست به قلم‌تان خوب است و می‌توانید مطالب جذاب بنویسید و در عین حال به جریانات دنیای بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند هستید، نویسندگی یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد در این صنعت است. خیلی‌ از گیمرها هستند که نه تنها به انجام بازی، بلکه به جریانات پشت ساخت یک بازی علاقه‌مند هستند. بنابراین آ‌ن‌ها دائما خبرهای مربوط به بازی‌های مورد علاقه خود را دنبال می‌کنند. البته نوشتن اخبار فقط یک گوشه ماجراست. انجام مصاحبه با باز‌ی‌سازان بزرگ، پیش نمایش‌ها و بررسی بازی‌ها، هزاران مخاطب دارند.

می‌توانید یک رزومه برای سایت‌های مربوط به بازی‌های ویدیویی ارسال و در صورت قبولی کار خود را آغاز کنید. یا اگر از توانایی لازم برخوردار هستید، می‌توانید با راه‌اندازی یک سایت محتوای مربوط به گیم، از طریق جذب کاربر، تبلیغات و موارد مشابه، کسب درآمد داشته باشید. البته باز هم لازم به ذکر است که با یک بازار داغ طرف هستید. همچنین باید زبان انگلیسی‌تان قابل قبول باشد. بنابراین قدرت نوشتاری بالا و خلاقیت در جذب خواننده، برای موفقیت در این زمینه حرف اول را می‌زنند.

بهترین سایت‌های خبری و بررسی بازی‌ها برای استخدام به عنوان نویسنده:

از این مسیر کسب درآمد جذاب غافل نشوید

اگر در نوشتن مهارت ندارید اما خود را یک مجری درجه یک می‌دانید، ساخت محتوای ویدیویی یا صوتی، یک روش عالی دیگر برای کسب درآمد است. با ساخت پادکست یا ایجاد یک کانال یوتیوب، جدیدترین خبرها از دنیای بازی‌ها را با مخاطبان به اشتراک بگذارید، به بررسی بازی‌ها بپردازید، مهمانان ویژه را دعوت کنید و با جذب مخاطب، می‌توانید حتی با دریافت تبلیغ از برندهای مختلف کسب درآمد خود را آغاز کنید.

برای آشنایی با روش کسب درآمد از طریق پادکست، می‌توانید مطلب راهنمای نقد کردن درآمد ارزی پادکستر فریلنسر را در نیک پرداخت مطالعه کنید.

استریم بازی ویدیویی

۳. درآمد دلاری از استریم بازی ویدیویی

سخت و طاقت‌فرسا، اما به شدت پولساز! برای اینکه بتوانید با استریم زنده (Live Stream) بازی پولدار شوید، باید بینندگان زیادی جذب کنید. آن قدر زیاد که بتواند از طریق تبلیغات یا از طریق اهدای پول (Donation) بتوانید کسب درآمد کنید. اما برای دستیابی به چنین میزان از بینندگانی، به صبر، شخصیتی جذاب و خلاقیت فراوان در اجرا نیاز دارید. فراموش نکنید که خیلی‌ها می‌توانند در هنگام بازی کردن یک دوربین جلوی خود بگذارند و از خود فیلم بگیرند.

بنابراین داشتن خلاقیت، شخصیتی منحصربه‌فرد برای اجرا و عکس‌العمل‌هایی که بیننده را جذب کند، کمترین فاکتور برای موفقیت و جدا شدن از این استریمرهای عادی است. یک فاکتور مهم دیگر، صبور بودن است. زمان زیادی نیاز است تا بتوانید به تعداد بالایی از بینندگان برسید. شاید حتی برای رسیدن به ۱۰۰ بیننده ماه‌ها تلاش کنید و به نتیجه نرسید، شاید هم اجرای‌تان آن قدر قوی باشد که در یک ماه به هزار بیننده برسید.

برای اجرای استریم زنده بهتر است به سراغ پلتفرم‌های محبوب از جمله توییچ و یوتیوب بروید. همچنین بسته به بازی‌های مورد نظری که قصد استریم دارید، به یک سیستم خوب، اینترنت قوی و وبکم با کیفیت بالا نیازمندید.

باز‌ی‌هایی که در سال ۲۰۲۲ برای کسب درآمد دلاری در توییچ بیشترین ساعت تماشا را داشتند:

  • League of Legends (بیش از ۱۰۰ میلیون ساعت)
  • Grand Theft Auto V (بیش از ۹۶ میلیون ساعت)
  • Counter-Strike: Global Offensive (بیش از ۸۸ میلیون ساعت)
  • VALORANT (بیش از ۶۱ میلیون ساعت)
  • Overwatch 2 (بیش از ۵۱ میلیون ساعت)
  • Call of Duty: Modern Warfare II (بیش از ۴۱ میلیون ساعت)
  • Minecraft (بیش از ۴۲ میلیون ساعت)
  • Call of Duty: Warzone (بیش از ۳۸ میلیون ساعت)
  • God of War Ragnarök (بیش از ۳۶ میلیون ساعت)
  • Dota 2 (بیش از ۳۶ میلیون ساعت)
  • FIFA 23 (بیش از ۳۱ میلیون ساعت)
  • Apex Legends (بیش از ۳۲ میلیون ساعت)
  • Fortnite (بیش از ۲۳ میلیون ساعت)

مسابقه بازی ویدیویی

۴. شرکت در مسابقات بازی‌های الکتریکی و جذب اسپانسر

در مسابقات بازی‌های ویدیویی یا به اصطلاح مسابقات بازی‌های الکتریکی eSports، بازیکنان به صورت تکی یا گروهی با یکدیگر رقابت می‌کنند. معمولا این رقابت‌ها در بازی‌های مبارزه‌‌ای، آرنا، فوتبال یا شوتر برگزار می‌شود. در این تورنامنت‌ها، بهترین بهترین‌ها شرکت می‌کنند. اگر در یک بازی مهارت فوق‌العاده‌ای داشته باشی و وارد یک تیم eSport شوید یا خودتان یک تیم راه‌اندازی کنید و اسپانسر جذب کنید، می‌توانید پول بسیار خوبی به دست آورید.

شما به عنوان فردی که در این تورنامنت‌ها شرکت می‌کنید، علاوه‌بر مسابقات، شانس خوبی هم در لایو استریم دارید. چرا که به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای و شناخته شده در مسابقات، بینندگان زیادی شما را دنبال خواهند کرد. این راه هم مانند سایر روش‌ها کار آسانی نیست. ممکن است بارها در مسابقات متعدد شرکت کنید و در همان ابتدا شکست بخورید. این شکست‌ها حتی نمی‌توانند پول پروازتان به مسابقات یا مخارج زندگی‌تان را تامین کنند.

بهترین بازی‌ها برای کسب درآمد دلاری از طریق ورزش‌های الکتریکی (مسابقات eSports) عبارتند از:

  • Dota 2 (بیش از ۳۱ میلیون دلار جایزه در سال)
  • Fortnite (بیش از ۱۲ میلیون دلار جایزه در سال)
  • Counter-Strike: Global Offensive (بیش از ۱۳ میلیون دلار جایزه در سال)
  • League of Legends (بیش از ۷ میلیون دلار جایزه در سال)
  • PUBG Mobile (بیش از ۲۲ میلیون دلار جایزه در سال)
  • PUBG: Battlegrounds (بیش از ۱۴ میلیون دلار جایزه در سال)
  • Arena of Valor (بیش از ۸ میلیون دلار جایزه در سال)
  • Rocket League (بیش از ۸ میلیون دلار جایزه در سال)
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Siege (بیش از ۷ میلیون دلار جایزه در سال)
  • Call of Duty (بیش از ۵ میلیون دلار جایزه در سال)
  • FIFA (بیش از ۳ میلیون دلار جایزه در سال)
  • Overwatch (بیش از ۴ میلیون دلار جایزه در سال)

۵. ‎فروش اکانت یا آیتم‌های دیجیتال بازی

شاید یکی از راحت‌ترین روش‌های کسب درآمد به نظر برسد. اما برای این کار به وقت زیادی نیاز دارید. در این روش کسب درآمد از بازی، باید ساعت‌ها پای یک بازی بنشینید، سطح کارکتر خود را بسیار بالا ببرید یا آیتم‌های فراوان و کمیابی پیدا کنید. سپس می‌توانید راحت برای این حساب خود مشتری پیدا کنید. میزان درآمدی که کسب می‌کنید، دقیقا آینه‌ای از میزان زمانی است که برای بالا بردن سطح (Level) یا یافتن آیتم‌های خاص و کمیاب (Rare or Legendary Items) صرف می‌کنید. معمولا بازی‌ها برای خرید و فروش آیتم، در سبک MMO هستند. برای یافتن خریدار یا فروشنده آیتم‌ها یا حساب‌های بازی، می‌توانید به سایت‌هایی مثل PlayerAuctions یا Gameflip سر بزنید.

بهترین بازی‌هایی که می‌توانید با فروش اکانت یا آیتم کمیاب بازی کسب درآمد داشته باشید:

  • World of Warcraft
  • League of Legends
  • Diablo
  • Counter-Strike
  • Dota 2
  • Eve Online
  • Entropia

 تستر بازی

۶. به یک تستر بازی تبدیل شوید

بازی‌ها پیش از انتشار، مراحل توسعه طولانی و گاها سنگینی را طی می‌کنند. زمانی که بازی‌ها به مرحله بتا برسند، پیش از انتشار بازی ناشران و استودیوهای بازی، نیاز به نیروهایی دارند تا بازی‌ها را با نگاهی تازه امتحان کنند. به عنوان یک تستر، شما باید تمام جوانب و گوشه و کنار بازی را بر اساس نیاز و خواسته‌هایی که تیم توسعه تعیین می‌کند، بررسی کنید. اصلی‌ترین وظیفه شما، یافتن باگ‌ها و مشکلات بازی است تا تیم توسعه با رفع این موارد، بازی را بدون اشکال عمده منتشر کند.

تبدیل شدن به یک تستر کار سختی نیست. با نگاهی به فهرست‌های شغلی استودیوها، مخصوصا تیم‌هایی که بازی‌های آن‌ها تا چندین ماه آینده منتشر می‌شود، می‌توانید تقاضا برای استخدام تستر را پیدا کنید. البته این مسئله را هم در ذهن داشته باشید که تبدیل شدن به یک تستر می‌تواند کمی هم حوصله‌ شما را سر ببرد. در نسخه‌های بتا و نسخه‌های تست، شما بازی‌هایی با گرافیک و کیفیت فوق‌العاد نخواهید دید، بلکه نسخه‌ای ناقص را خواهید دید که فقط باید به دنبال باگ‌ها باشید.

اگر این موارد برای شما آزار دهنده نیست، می‌توانید بهترین سایت های موقعیت شغلی تستر گیم را در زیر مشاهده کنید:

  • PlaytestCloud (همکاری با شرکت‌های بزرگی مانند یوبیسافت)
  • Beta Family (تست بازی‌های اندروید و iOS)
  • BetaTesting (تست بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و محصولات استارتاپی)
  • Simply Hired (یافتن شغل‌‌های مربوط به تستر گیم از شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی)

تبدیل درآمد دلاری بازی به تومان

اگر در هر یک از روش‌هایی ذکر شده در صنعت بازی موفق به کسب درآمد شده‌اید، تبریک می‌گویم! شما حالا یک شغل جذاب دارید که با یکی از جذاب‌ترین نوع سرگرمی آمیخته شده است. اما شاید هنوز یک مشکل دیگر سر راه‌تان وجود داشته باشد و آن هم تبدیل درآمد دلاری به تومان است. اما با نیک پرداخت جای نگرانی نیست. سرویس نقد درآمد ارزی از طریق نیک پرداخت می‌تواند آخرین مانع را هم از سر راه بردارد. با این سرویس شما زیر ۳۰ دقیقه، بدون محدودیت و بدون هیچ چک و سفته‌ای می‌توانید درآمد خود را سریعا نقد و به تومان تبدیل کنید.

 

فروش ارزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست