کارت اعتباری بین المللی

کارت اعتباری بین المللی چه مزایایی دارد؟

این روزها انواع کارت اعتباری بین المللی بسیار پرطرفدار هستند. با این کارت‌ها می‌توان هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین خرید کرد و یک روش امن برای حمل پول نقد در خارج از کشور است. در ادامه با نیک‌پرداخت همراه باشید تا مزایا و معایب کارت اعتباری بین المللی را در برابر کارت‌های بانکی نقدی مثل دبیت کارت یا کارت های پیش پرداخت، بررسی کنیم.

تاریخچه کارت اعتباری بین المللی

در سال‌های گذشته، انواع کارت اعتباری بین المللی مثل مستر کارت ها، بخش عظیمی از اقتصاد کشورهای غربی را تشکیل می‌دادند و همچنان هم قدرت خود را دارند. اما در دهه ۹۰ میلادی، قسمتی از جمعیت این کشورها، به دلیل نداشتن کار ثابت یا از دست دادن اعتبار خود پیش بانک‌ها، توانایی دریافت این نوع کارت را نداشتند. کسانی هم که توانایی دریافت کارت اعتباری بین المللی را داشتند، پس از مدتی بدهی بالا آوردند و نمی‌توانستد اعتبار خرج کرده را به بانک پرداخت کنند. هنگامی که بدهی این افراد بالا می‌رفت، اعلام ورشکستگی می‌کردند که این موضوضع باعث بالا رفتن میزان ضرر و زیان بانک‌ها شده بود. بنابراین، بانک‌ها تصمیم گرفتند برای جلوگیری از ضرر و زیان و همینطور گسترده‌تر کردن طیف افرادی که به کارت بانکی بین المللی دسترسی دارند، کارت‌های بانکی نقدی را به بازار عرضه کنند. این کارت‌ها تنواع مختلفی مثل گیفت کارت، دبیت کارت و کارت پیش پرداخت دارند. جالب است بدانید که شما هم در ایران می‌توانید با خرید انواع مستر کارت تراول و مستر کارت مجازی به درگاه‌های پرداخت بین المللی دسترسی داشته باشید.

کارت اعتباری امنیتی

پس از اینکه میزان ضررها بالاتر رفت، بانک‌ها شروع به ارائه کارت‌های اعتباری امنیتی کردند. برای دریافت این نوع کارت، شما باید به میزان اعتباری که دریافت می‌کنید یک میزان پول در حساب خود به عنوان ودیعه قرار دهید. با داشتن چنین کارتی شما فقط امکان خرید و دریافت وجه نقد، به میزان اعتباری که خودتان در حساب قرار داده‌اید، خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید از سایت ‌های خارجی

پس از چند سال، اگر تبدیل به مشتری خوش حسابی شوید و تمامی قبض‌های مورد نظر را پرداخت کنید، می‌توانید میزان اعتبار دریافتی را به ۲۰۰ درصد از پول ودیعه برسانید. از این طریق، سیستم بانکی به راهی امن برای ارائه اعتبار و همچنین دریافت آن رسید و دیگر نگرانی نسبت به پرداخت نشدن بدهی‌ها توسط مشتری وجود نداشت.

کارت اعتباری مستر کارت در مقایسه با کارت اعتباری بین المللی

دیگر انواع کارت اعتباری بین المللی

شکل‌های مختلفی از این نوع کارت‌های اعتباری بعدها ظهور کرد که یکی از این‌ها کارت‌ بانکی نقدی است. برای کار با این نوع کارت‌ها، باید پول خود را از طریق بانک‌ها به صورت مستقیم به یک کارت ویزا یا مستر کارت واریز کنید. در حقیقت این نوع کارت‌ها تنها پول کاغذی را تبدیل به پول الکترونیکی می‌کنند و برخی محدودیت‌های حمل وجه نقد را حذف خواهند کرد. این نوع کارت‌ها را بیشتر با نام کارت‌های پیش پرداخت (PrePaid) یا دبیت کارت می‌شناسند و تقریبا کارایی شبیه به کارایی کارت‌هایی دارند که در کشور خودمان هم رایج هستند. برخلاف کارت اعتباری، با وجود کارت های پیش پرداخت، بانک دیگر نگران میزان بدهی مشتری نیست و مشتری تنها می‌تواند میزانی که خودش واریز کرده را از حساب کسر کند و با هر خرید میزان اعتبار شما کمتر خواهد شد.

مزایای کارت اعتباری بین المللی

اما مستر کارت و ویزا کارت پس از صدور این کارت‌ها هم از حرکت دست برنداشتند و در حال حاضر کارت‌هایی توسط این دو کمپانی صادر می‌شود که بیشتر ماهیت کارت‌های پیش پرداخت را دارند. این کارت‌ها از انواع کارت هدیه یا گیفت کارت Gift Card هستند. کارت‌های مجازی مثل مستر کارت مجازی به سرعت جای خود را بین مشتریان بانک‌ها باز کردند و به دلیل امنیت بالا و گستردگی پذیرش، فروش خوبی داشتند. مستر کارت مجازی که کاربردهای بسیار زیادی دارد، هم اکنون توسط نیک پرداخت در دسترس شما قرار دارد تا با استفاده از آن برای انجام پرداخت‌های بین المللی و خرید کالا و خدمات، حتی از داخل ایران، اقدام کنید.

همچنین مستر کارت تراول بی نام هم، یک مستر کارت پیش پرداخت فیزیکی است که با آن به تمام امکانات یک کارت مثل خرید از پوز فروشگاهی یا دریافت وجه نقد از خودپرداز دسترسی دارید.

کارت اعتباری بین المللی مستر کارت مجازی

یکی از اصلی‌ترین مزایای کارت اعتباری بین المللی، امنیت بیشتر نسبت به حمل پول نقد است. همچنین می‌توان از این نوع کارت‌ها در سرتاسر جهان استفاده کرد چون ویزا و مستر کارت نسبتا در تمام کشورهای جهان فعالیت دارند. افراد در کشورهایی که سیستم کارت اعتباری دارند با داشتن این نوع کارت‌ها دیگر نگرانی بابت پرداخت قبض بانکی و بدهی نخواهند داشت و هر شخصی بالاتر از سن ۱۸ سال امکان ثبت‌نام و دریافت کارت های بانکی پیش پرداخت یا دبیت را دارد. همچنین شما هم در ایران می‌توانید با مراجعه به نیک پرداخت به صورت آنلاین و با استفاده از کارت‌های عضو شتاب، یک مستر کارت بخرید.

یادتان باشید، مستر کارت مجازی یک کارت اعتباری نیست و به صورت پیش پرداخت باید هزینه آن را بپردازید. هگام خرید مستر کارت مجازی در نظر داشته باشید که حتما اندکی بیش از مبلغ مورد نیاز خود آن را شارژ کنید. چون این کارت‌های قابلیت شارژ مجدد ندارند و در صورتی که مبلغ موجودی شما کم‌تر از میزان خرید باشد، باید یک کارت دیگر سفارش بدهید.

یادتان باشد، کارت‌هایی که در ایران ارائه می‌شوند، به هیچ عنوان از انواع کارت اعتباری بین المللی نیستند.

خرید مسترکارتخرید ویزاکارتفروش مسترکارتفروش ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست