ریسک های بیت کوین 2024

۲ ریسک اصلی که باید قبل از خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۴ بدانید

این روزها قیمت بالا و سیر صعودی ارزش بیت کویت در میان ارزهای دیجیتال به حدی بر سر زبان‌هاست که سخت است که در سال ۲۰۲۴ نسبت به بیت کوین (CRYPTO: BTC) نظر مثبتی نداشته نباشید.

سال گذشته، بیت کوین بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشت و عملکرد خوبی از هر معیار اصلی بازار داشت. با قیمت اخیر ۴۵۰۰۰ دلار، بیت کوین در بالاترین سطح خود از آوریل ۲۰۲۲ معامله می‌شد. علاوه بر همه اینها، پیش بینی‌ها در مورد رویداد نصف شدن بیت کوین آینده و معنای آن برای قیمت آینده بیت کوین در حال افزایش است و البته مشاهده سقوط ارزش این رمز ارز در روزهای اخیر، این موضوع را به اثبات می‌رساند که سرمایه گذاری در بیت کوین بدون ریسک نیست.

در واقع، ممکن است دو ریسک عمده وجود داشته باشد که سرمایه گذاران از آن چشم پوشی می‌کنند. در این مقاله از مجله نیک پرداخت در حوزه ارزهای دیجیتال به بررسی ۲ ریسک اصلی خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم که ممکن است از دید بسیاری از سرمایه گذاران به دور مانده باشد. پس با ما همراه باشید.

ETF بیت کوین نقطه‌ای

اولین ریسک مربوط به اخبار راه اندازی قریب الوقوع اولین ETF بیت کوین نقطه‌ای برای بازار ایالات متحده است.

بدون شک در این روزها اخبار مرتبط با این موضوع را زیاد مشاهده کرده‌اید. در واقع ماجرا از این قرار است که در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۳، این امر به نظر قطعی به نظر می‌رسید و بسیاری انتظار داشتند که SEC اولین ETF بیت کوین را در اوایل ژانویه تأیید کند. بیش از ده‌ها شرکت وال استریت درخواست‌های خود مبنی بر تایید ETF بیت کوین را ارسال کرده‌اند و می‌توان گفت همگی چشم به انتظار انتشار خبر قطعی تایید این موضوع هستند.

اما آخرین اخبار بازارهای کریپتو حاکی بر این است که SEC ممکن است هر گونه تاییدیه برای ETF بیت کوین را تا زمانی که چارچوب نظارتی جامع تری برای ارزهای دیجیتال در ایالات متحده ایجاد شود به تاخیر بیاندازد. بدیهی است که این خبر، می‌تواند اتفاقی ویرانگر برای سرمایه گذاران بیت کوین باشد، زیرا بسیاری از افزایش قیمت اخیر این ارز دیجیتال معروف ناشی از پیش بینی تایید ETF بیت کوین بوده است.

علاوه بر این، حتی اگر SEC یک ETF بیت کوین را تایید کند، هنوز این سوال قویا پابرجاست که چه اتفاقی برای قیمت بیت کوین خواهد افتاد.

ETF بیت کوین
ETF بیت کوین

اگر به بازارهای کارآمد اعتقاد دارید، بسیاری از افزایش قیمت مورد انتظار که انتظار می‌رود بیت‌کوین پس از تایید رسمی اولین ETF بیت کوین به آن دست یابد، ممکن است در حال حاضر قیمت گذاری شده باشد. بله این کاملا صحیح است که تایید SEC در ماه ژانویه به طور خودکار قیمت بیت کوین را افزایش می‌دهد. اما آیا این نهاد ETF را تایید خواهد کرد یا رد؟

به گفته کتی وود از Ark Invest، در رابطه با سقوط ناگهانی ارزش بیت کوین، قیمت بیت کوین ممکن است در کوتاه مدت کاهش یابد. این به دلیل یک پدیده معروف بازار به نام «شایعه را بخر، خبر را بفروش». به طور خلاصه این پدیده به این معناست که، سرمایه گذاران قبل از اخبار پیش بینی شده یک رویداد بزرگ خرید می‌کنند. سپس، هنگامی که رویداد واقعاً رخ می‌دهد، آنها می‌فروشند تا سود ببرند.

بنابراین اگر انتظار دارید قیمت بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۴ جهش بزرگی داشته باشد، ممکن است با توجه به این اطلاعات بخواهید انتظارات خود را دوباره بررسی کنید.

ورود سرمایه گذاران نهادی

ریسک دومی که باید پیش از سرمایه گذاری در بیت کوین در سال ۲۰۲۴ باید از آن اطلاع داشته باشید؛ هجوم ناگهانی بسیاری از سرمایه گذاران نهادی جدید در یک زمان به بازار ارزهای دیجیتال است.

در حال حاضر، سونامی بالقوه هجوم پول جدید به بیت کوین بحث داغی محسوب می‌شود که توجه‌ها و تمرکز سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است، که تقریباً مطمئن است دلیل بسیار محکمی برای افزایش قیمت بیت کوین باشد. تفکر اساسی در اینجا این است که این سرمایه گذاران نهادی به دنبال تخصیص ۱٪ یا بیشتر از پرتفوی خود به بیت کوین هستند. با توجه به اینکه بزرگترین این سرمایه گذاران تریلیون‌ها دلار دارایی را مدیریت می کنند، این امر می‌تواند منجر به سرازیر شدن میلیاردها دلار در نهایت به بیت کوین شود.

اما سوال اساسی اینجاست که آیا این روند موقتی است؟ و در واقع چه اتفاقی برای بیت کوین در طولانی مدت خواهد افتاد؟

به یاد داشته باشید – بیت کوین فقط یک دارایی مالی نیست، بلکه یک نوآوری تکنولوژیکی متکی بر اکوسیستم پر جنبو جوش بلاکچین است.

دراین راستا می‌توانیم به دیدگاه آرتور هیز، مدیر کریپتو اشاره کنیم که می‌گوید ورود سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ به کریپتو، بیت کوین را کاملاً نابود می‌کند. همانطور که او اشاره می‌کند، بزرگترین سرمایه گذاران نهادی در “بازی انباشت دارایی” هستند و هدف آنها به دست آوردن هر چه بیشتر بیت کوین خواهد بود.

از آنجایی که درصد زیادی از بیت کوین جهان اساساً در یک خزانه در وال استریت محبوس شده و می‌توان گفت کارایی خاصی ندارد، با ورود وال استریت به حالت انباشت دارایی، می‌تواند بیت کوین را از یک بلاک چین پویا و پر رونق با موارد استفاده متعدد به یک بلاک چین بی جان تبدیل کند که در این صورت در فضای بازار این ارز دیجیتال هیچ اتفاق جالبی رخ نخواهد داد.

در این شرایط و در بدترین سناریو، ماینرهای بیت کوین به سادگی استخراج بیت کوین را متوقف می‌کنند زیرا دیگر سودآور نیست و بیت کوین همانطور که ما می‌شناسیم، به گفته هیز، به سادگی «ناپدید می شود». سپس مسابقه برای یافتن ارز دیجیتال بزرگ بعدی پس از بیت کوین ادامه خواهد داشت.

پس بهترین راه سرمایه گذاری در بیت کوین چیست؟

bitcoin investment 2024تصمیم در مورد سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین کمی متفاوت‌تر و پیچیده‌تر از آن چیزی است که ممکن است تصور کنید. به عنوان یک سرمایه گذار این تصمیم کاملا به خود شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید:

  • (الف) آیا بیت کوین برای شما مناسب است یا خیر
  • (ب) بهترین راه برای سرمایه گذاری در آن آینده چیست.

خوب است به این نکته مهم توجه داشته باشید که با ورود به سال ۲۰۲۴، انتخاب اصلی شما می‌تواند یکی از بیت کوین نقطه‌ای (بیت کوین قابل خرید و فروش در صرافی‌های ارز دیجیتال) و بیت کوین ETF نقطه‌ای باشد.

برای درک بیشتر این موضوع و منظورمان بهتر است مثالی ملموس از استراتژی سرمایه گذاری و پیشبرد کتی وود از Ark Invest  را مورد بررسی قراردهیم:

” او که به دنبال بهترین وسیله سرمایه گذاری برای بیت کوین بود، در پایان سال، Ark Invest سهام Coinbase Global (که به عنوان یک سهام پراکسی بیت کوین در نظر گرفته می شود) و همچنین سهام Grayscale Bitcoin Trust (OTC: GBTC) را با هدف تلاش برای تبدیل به بیت کوین نقطه‌ای فروخت. سپس Ark Invest سهام  ProShares Bitcoin Strategy ETF (NYSEMKT: BITO)  را خریداری کرد که عملکرد بیت کوین را با استفاده از قراردادهای آتی (و نه بیت کوین نقطه‌ای) ردیابی می‌کند.

البته این موضوع که این استراتژی سرمایه گذاری موفق و سودده بوده است یا خیر، بعدا مشخص خواهد شد.

آیا در حال حاضر باید ۱۰۰۰ دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟

قبل از خرید سهام در بیت کوین، این را در نظر بگیرید:

  • تیم تحلیلگر Motley Fool Stock Advisor به‌تازگی ۱۰ سهمی را که فکر می‌کنند بهترین سهام برای سرمایه‌گذاران برای خرید در حال حاضر هستند، شناسایی کردند و در کمال تعجب و یا شاید هم اگر کمی واقع گرایانه به آن نگاه کنیم، در کمال سادگی، بیت‌کوین یکی از آنها نبود.
  • Stock Advisor به سرمایه گذاران طرحی آسان برای موفقیت را ارائه می‌دهد، از جمله راهنمایی در مورد ساخت یک سبد، به روز رسانی منظم از سوی تحلیلگران و دو انتخاب سهام جدید در هر ماه. خدمات مشاور سهام از سال ۲۰۰۲ تاکنون بازدهی S&P 500 را بیش از سه برابر کرده است.

 

منبع: finance.yahoo

اخبار ارز دیجیتالارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست