نمودار ارزش بیت کوین

تجزیه و تحلیل افت مداوم بیت کوین در انتظار تاییدیه ETF

در روزهای اخیر با وجود انتشار اخبار مرتبط با ETF بیت کوین، دنیای ارزهای دیجیتال بار دیگر در آستانه یک تحول اساسی قرار گرفته است. بیت کوین، به عنوان ارز دیجیتال پیشرو در فضای دارایی‌های دیجیتال، اخیراً عقب نشینی قابل توجهی را تجربه کرده است و با کاهش  ۲.۴ درصد از ارزش خود رو به رو شده است و اکنون با قیمت ۴۲۴۰۰ دلار معامله می‌شود.

عملکرد ارز دیجیتال پیشتاز بیت کوین در سال جاری، با افزایش ۱۵۶ درصدی خود، بسیار چشمگیر و قابل توجه بوده است و عمده این تحولات ناشی از این گمانه زنی است که معرفی ETF‌ها موج جدیدی از تقاضا را تسریع می‌کند. البته نمی‌توان تمامی این روزند را صد درصد مثبت در نظر گرفت زیرا بازار مملو از گمانه زنی‌ها در مورد اینکه آیا تایید واقعی این ETF ها باعث ایجاد مانورهای کسب سود خواهد شد یا خیر، و این گمانه زینی به خودی خود می‌تواند تاثیر منفی بر روی تغییرات ارزش بیت کوین داشته باشد.

CryptoQuant در یادداشتی به CoinDesk در رویدادی که به عنوان یک رویداد بالقوه «فروش اخبار» اطلاق می‌شود، اصطلاح «اخبار را بفروش» را به این موج ایجاد شده پس از انتشار این اخبار نسبت داد.

اصطلاح مذکور در واقع یک اصطلاح شناخته شده در بازارهای سرمایه است که بیان می‌کند چگونه قیمت دارایی، اهرم و احساسات پیش از یک رویداد صعودی افزایش می‌یابد تا قیمت‌ها اندکی پس از آن سقوط کنند.
دلیل این اتفاقا این برداشت می‌شود که معامله‌گران زیرک از معاملات طولانی مدت بیش از حد شلوغ سرمایه‌گذاری می‌کنند، آنهایی را که دارای اهرم هستند به دام می‌اندازند و آنها را مجبور می‌کنند تا با کاهش قیمت، تعطیل یا نقد شوند.
خبر ETF در حال تایید مربوط به بیت کوین به عنوان یک رویداد صعودی تلقی می‌شود، زیرا جریان های ورودی به بیت کوین را از موسسات باز کرده و در نتیجه؛ فشار خرید مداوم ایجاد می‌کند.
CryptoQuant در یادداشت نوشت: دارندگان کوتاه مدت بیت کوین حاشیه سود غیر واقعی ۳۰ درصدی را تجربه می‌کنند که از نظر تاریخی قبل از اصلاح قیمت‌ها ( بخش‌هایی که با دایره‌های قرمز مشخص شده‌اند) بوده است. علاوه بر این، دارندگان کوتاه‌مدت همچنان بیت‌کوین را با سود خرج می‌کنند، در حالی که افزایش‌ها معمولاً پس از تحقق زیان‌های کوتاه‌مدت رخ می‌دهند.

منبع: coindesk

اخباراخبار ارز دیجیتالارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست