بیت کوین در سال 2024

تصحیح بیت کوین تایید شد: قیمت احتمالی در ژانویه ۲۰۲۴

این روزها متعاقب با انتشار پی در پی اخبار گوناگون در رابطه با بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال یک رالی نمادین را به نمایش گذاشت که فاصله بین سطوح فعلی و مقاومت محوری را کاهش داد. اگرچه بعضی اخبار و پیش بینی‌ها بر این نکته اشاره دارند که این روند نزولی غالب یک روند کوتاه مدت خواهد بود، اما به نظر می‌رسد اقدام آتی، یعنی همان تایید ETF یک اقدام نزولی جدید را تایید کند، که ممکن است قیمت بیت کوین را به پایین ترین حد جدید خود بکشاند.

آیا قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ روند نزولی خود را حفظ خواهد کرد؟

نمودار این روزهای بیت‌کوین فراز و نشیب‌هایی را طی می‌کند که نشان‌دهنده قدرت رو به رشد خرس‌ها است. علاوه بر این، اوج قبلی که در واقع مبلغی بالغ بر ۴۴۸۰۰ دلار را شامل می‌شد، حداقل یک بار مورد آزمایش قرار نگرفته بود که به خودی خود ادعای نزولی بودن روند بیت کوین را اثبات می‌کند. در نتیجه با رسیدن حجم نزولی به اوج ۲ روزه و ثبت رکورد بالاترین حجم از آوریل، رخداد یک اصلاح  بسیار قریب الوقوع به نظر می‌رسد.

چارت ترید بیت کوین در روزهای آغازین سال 2024همانطور که در نمودار قایل مشاهده است، قیمت بیت کوین برای اولین بار در چند ماه گذشته به زیر EMA-20، یعنی به طور روزانه به مبلغ ۴۲۵۴۲ دلار رسیده است که از بالاترین قیمت چند ماهه خارج شده است. با افزایش حجم بازار خرسی در این روزها، اکنون می‌توان گفت گویی یک پتانسیل نزولی کوتاه مدت برای این ارز دیجیتال فعال شده باشد.

علاوه بر این، عامل دیگری که مورد توجه قرار می‌گیرد RSI است که به زیر ۵۰ سقوط کرده است و می‌تواند به خوبی نشانگر این واقعیت باشد که بازار دیگر در حال افزایش نیست.

البته نباید این نکته را نادیده گرفت که با وجود ابرهای نزولی که بر روی قیمت بیت کوین (BTC) شناور هستند، احتمال بازگشت صعودی در بلندمدت وجود دارد.

به گفته تحلیلگر محبوب، مایکل ون د پوپ، قیمت بیت کوین با وجود انتشار اخبار تایید ETF در آستانه صعود است.

با این حال، مایکل ون د پوپ معتقد است که قیمت ممکن است ارزش بیت کوین به مبلغی میان بازه ۴۸۰۰۰ تا ۵۲۰۰۰ دلار برسد و بعداً کمی کاهش یابد و ATH جدید را در اواخر سال ۲۰۲۴ نشان دهد.

 

منبع: coinpedia

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست