افزایش قیمت بیت کوین به بالای 72000 دلار

بیت کوین رکورد زد!: افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۷۲ هزار دلار

بیت کوین در روز دوشنبه مورخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ (۸ آوریل ۲۰۲۴) سطح ۷۲,۰۰۰ دلار را رد کرد و در حال حاضر با قیمت ۷۲,۰۷۸.۸۵ دلار معامله می‌شود.

تحلیلگران Bitfinex در یادداشتی اعلام کرده‌اند: “افزایش اخیر در ارزش بیت کوین نشان از قدرت و انعطاف پذیری قابل توجه این رمزارز پیشرو دارد. این افزایش چشمگیر نه تنها نقطه عطف قابل توجهی را در روند آن نشان می‌دهد، بلکه منعکس کننده ادامه اعتماد و تقاضا در بازار بیت کوین است.”

داده‌های LSEG نشان می‌دهد که جریان سرمایه ورودی به ۱۰ ETF در بورس بیت کوین آمریکا به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر کاهش یافت، اما این کاهش به حدی نبوده است تا به زیر ۲ میلیارد دلار سقوط کند.

نیک کاولی، استراتژیست DailyFX می‌گوید: «بیت‌کوین هفته را با جهش آغاز کرده است و در نتیجه بقیه بازارهای ارزهای دیجیتال را نیز با خود به سطوح بالاتر خواهد برد.”

در ماه آوریل، زمانی که رویداد موسوم به “هاوینگ” رخ دهد، قرار است پاداش استخراج بیت کوین نصف شده و در نتیجه عرضه بیت کوین کاهش یابد. هر چهار سال، نرخ عرضه جدید در گردش و همچنین پاداش استخراج‌کننده‌های کریپتو به نصف کاهش می‌یابد.

از آنجایی که بیت کوین کمتر از دو دهه است که به عنوان یک دارایی مالی به حساب می‌آید، پیش بینی مسیر قیمت آن بسیار چالش برانگیز است. برای مثال می‌توانیم به نوامبر ۲۰۲۱ اشاره کنیم که سرمایه گذاری‌های خرد بیت‌کوین باعث شد تا به رکورد قبلی خود برسد، در طی این ریزش  ارز دیجیتال سقوط کرد و نیمی از صنعت کریپتو را در این ریزش با خود همراه کرد.

 

اخبار ارز دیجیتالارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست