قیمت بیت کوین رفتار مشابهی با اوج‌گیری خود در سال ۲۰۱۵ را نشان می‌دهد

روند قیمت بیت کوین رفتار مشابهی با اوج‌گیری سال ۲۰۱۵ دارد

بر اساس تحلیل‌ها، حرکت قیمت بیت کوین و ساختار بازار این ارز دیجیتال، رفتار مشابهی با حرکت گاوی این رمزارز بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ دارد.

طبق تحلیل‌های Delphi Digital، بازار کریپتو و ترندی که پیش گرفته‌، تکرار روند و رفتارهای گذشته است. این تحلیل همبستگی میان چرخه چهار ساله‌‌ی بیت کوین و ترندهای اقتصادی گسترده را نمایش می‌دهد. بر اساس تحلیل‌های این شرکت، ثبات بیت کوین در محدوده ۳۰ هزار دلار، مشابه با رفتار این رمزارز بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ است. شاخصه‌ها نشان می‌دهند که بیت کوین در انتهای سال ۲۰۲۴، به بالاترین قیمت خود دست پیدا خواهد کرد.

در این تحلیل، Delphi توجه خود را روی چرخه طبیعی بازار کریپتو متمرکز کرده است. چرخه صعود و نزول، دوره ریکاوری و زمان رالی‌های جدید به سمت رکوردهای جدید، با قرار دادن بیت کوین به عنوان بنچمارک بررسی می‌شود.

در این چرخه چهار ساله، بیت کوین رکورد بالاترین قیمت خود را می‌شکند، یک کاهش ۸۰ درصدی را تجربه می‌کند و حدود یک سال بعد کف قیمت خود را ‌می‌سازد. این روند با یک ریکاوری دو ساله ادامه پیدا می‌کند و سپس یک رالی قیمت برای سال بعد، قیمت را به بالاترین رکورد خود می‌رساند.

این تحلیل‌ها شباهت قابل توجهی بین بالاترین قمیت و روند ادامه بیت کوین را نشان می‌دهد. این شباهت قابل توجه، با کمک شاخص ISM Manufacturing به دست آمده است. بر اساس این شاخص، در هنگام دوره رشد قیمت بیت کوین،‌ آدرس‌های فعال، حجم تراکنش‌ها و کارمزدها به بالاترین حد ممکن می‌رسند. یکی از دلایل این رشدها، تاثیر هاوینگ بیت کوین است. دو هاوینگ گذشته ۱۸ ماه بعد از کف قیمت و حدود ۷ ماه قبل از دستیابی به بالاترین قیمت بیت کوین رخ می‌دهند. این الگوی تاریخی، نشان می‌دهد که یک بالاترین قیمت جدید برای بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ خواهیم داشت.

همچنین این گزارش شباهت محیط بازار کریپتو را با بازار سال‌های بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ نشان می‌دهد. رفتار بازار، شاخص اقتصادی و ترندهای تاریخی نشان می‌دهند که وضعیت حال حاضر وابسته به آسیب‌پذیری در برابر ریسک و رشد سود احتمالی است. این دقیقا مشابه رفتار سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ است.

با این تفاسیر، به نظر می‌رسد رشد بعدی قیمت بیت کوین در انتهای سال ۲۰۲۴ رخ دهد. روز گذشته نیز یکی از سرمایه‌گذاران کریوتویی، اعلام کرد که بعید است تا پیش از هاوینگ بیت کوین، این رمزارز رشد قیمت قابل توجهی را تجربه کند.

منبع: Cointelegraph

پیشنهاد نیک پرداخت
اخبارارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست