چهارمین هاوینگ بیت کوین 2024

هاوینگ چهارم بیت کوین با موفقیت انجام شد؛ چه آینده‌ای در انتظار بیت کوین است؟

هاوینگ چهارم بیت کوین با موفقیت انجام شد. انتظارات بر این مبنی است که تاثیر این رویداد بر قیمت بیت کوین فوری نخواهد بود. اما بدون شک تغییرات قابل توجهی در قیمت بیت کوین پس از هاوینگ، طی ۱۲ ماه آینده و تا سال ۲۰۲۵ پیش بینی می‌شود.

نکات برجسته خبری

  • در چهارمین هاوینگ بیت کوین، پاداش استخراج روزانه آن از ۹۰۰ بیت کوین به ۴۵۰ کاهش یافت.
  • در پی این رویداد، نوسانات قیمت بیت کوین همچنان ادامه خواهد داشت زیرا ماینرها برای جبران ضررهای درآمدی، بیت کوین‌های خود را می‌فروشند.
  • برخی انتظار یک رالی و برخی دیگر به دلیل شرایط بازار انتظار افت قیمت بیت کوین را دارند.
  • تجربه‌ی هاوینگ‌های گذشته بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین ۵۲۰ روز پس از نصف شدن پاداش استخراج به اوج خود خواهد رسید.

چهارمین هاوینگ بیت کوین موفقیت آمیز بود

پس از انتظارات زیاد، رویداد هاوینگ بیت کوین در روز جمعه ۱۹ آوریل، در ساعت ۲۰:۱۰ رخ داد که منجر به کاهش برنامه ریزی شده نرخ استخراج بیت کوین‌های جدید شد.
این رویداد که هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد، پاداش استخراج کنندگان بیت کوین را به نصف کاهش می‌دهد.
این اتفاق عصر جمعه به وقت نیویورک، به ویژه در ارتفاع بلوک ۸۴۰۰۰۰، که توسط داده‌های پلتفرم‌های تحلیلی مانند mempool.space  و Blockchain.com تأیید شده است. این بار، پاداش استخراج این ارز دیجیتال از ۶.۲۵ BTC به ۳.۱۲۵ BTC در هر بلوک کاهش یافت.
پس از هاوینگ، قیمت بیت کوین نسبتا ثابت و نزدیک به آستانه ۶۴۰۰۰ دلار باقی ماند.

در این هاوینگ موفقیت آمیز، پاداش استخراج کنندگان روزانه از ۹۰۰ به ۴۵۰ بیت کوین کاهش یافت. از آنجایی که نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین باعث کاهش عرضه بیت کوین‌های جدید در بازار می‌شود، تحلیلگران انتظار دارند که این رویداد کاتالیزوری باشد تا قیمت بیت کوین را بالاتر ببرد. از سوی دیگر، تقاضای قوی از ETF‌های بیت کوین نقطه‌‎ای به حرکت صعودی آن کمک بسیاری می‌کند.

twitter SenLummis status

 

با این حال، غول های بانکی مانند JPMorgan و Deutsche Bank معتقدند که نصف شدن بیت کوین قبلاً قیمت گذاری شده است. Kok Kee Chong، مدیر اجرایی AsiaNext مستقر در سنگاپور، یک بورس دارایی دیجیتال برای سرمایه گذاران نهادی، گفت:

همانطور که انتظار می رفت، نصف شدن به طور کامل قیمت گذاری شد، بنابراین حرکت قیمت محدود شد. اکنون صنعت باید منتظر بماند و ببیند که آیا در هفته‌های آتی با توجه به علاقه سازمانی پایدار، افزایشی رخ خواهد داد یا خیر.

نوسانات قبل از نصف شدن

قبل از هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین، این ارز دیجیتال شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری بود. در این نوسانات شاهد کاهش قیمت آن به ۵۹۶۸۵ دلار و سپس بازگشت آن به بالای ۶۵۰۰۰ دلار بودیم.

تنش‌های ژئوپلیتیکی، مانند شرایط پیش آمده در خاورمیانه، بر این نوسانات افزود و نشان داد که رویدادهای جهانی چگونه بر ارزش بیت کوین تأثیر می‌گذارند.

برخلاف هاوینگ‌های گذشته که اغلب به جهش قیمت‌ها منجر می‌شد، این مورد در پی خود ثبات را به همراه داشت. با این حال، با تحلیل روند بیت کوین می‌توان گفت، این ارز دیجیتال پیشرو به طور پیوسته در حال افزایش بوده و از ۱۵۵۰۰ دلار در اواخر سال ۲۰۲۲ به بالاترین سطح خود یعنی ۷۳۶۸۰ دلار رسیده است. عواملی مانند تایید ETF‌های بیت کوین نقطه‌ای در ایالات متحده به این صعود دامن زده است.

دیدگاه متفاوت تحلیلگران در رابطه با قیمت بیت کوین پس از هاوینگ

تحلیلگران نظرات متفاوتی در مورد تأثیر احتمالی نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین بر مسیر قیمت آن دارند. در حالی که برخی افزایش قیمت پس از این رویداد را پیش بینی می‌کنند، برخی دیگر مانند JPMorgan هشدار داده‌اند که ممکن است بیت‌کوین به دلیل «شرایط خرید بیش از حد» دچار افت قیمت شود.

به گفته گلدمن ساکس، موفقیت چرخه‌های هاوینگ قبلی به شرایط حمایتی اقتصاد کلان وابسته بود.

خوش‌بینی فعلی پیرامون چشم‌انداز کوتاه‌ مدت بیت‌کوین می‌تواند به دلیل عوامل کلان اقتصادی گسترده‌تر، از جمله نشانه‌هایی از ذخایر فدرال که حاکی از توقف کاهش نرخ بهره و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، با چالش‌هایی مواجه شود.

آیا افزایش قیمت بیت کوین در راه است؟

همانطور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم این احتمال وجود دارد قیمت بیت کوین برای چند هفته با فشار فروش مواجه شود که معمولاً از سوی استخراج کنندگان بیت کوین می‌آید.

از سوی دیگر، قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ تا کنون پس از راه‌اندازی ETF‌های نقدی بیت‌کوین، رشدی عظیم ۶۵ درصدی داشته است. با وجود نوسانات کوتاه مدت پیش رو باید در نظر داشته باشیم که احتمالا سرمایه گذاران کوتاه مدت شاهد کاهش قیمت بیت کوین باشند. اما از لحاظ تاریخی، قیمت بیت کوین همیشه ۵۱۸ تا ۵۴۶ روز پس از هاوینگ به اوج خود رسیده است. اگر این حقیقت داشته باشد، اوج بعدی بیت کوین در حدود سپتامبر تا اکتبر ۲۰۲۴ خواهد بود.

twitter rektcapital statusمنبع: Coingape , Coinpedia

 

 

اخباراخبار ارز دیجیتالارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست