تاریخ عرضه یورو دیجیتال

یورو دیجیتال تا سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد

یکی از اعضای اجرایی بانک مرکزی اروپا اخیرا اعلام کرده که یورو دیجیتال تا چهار سال دیگر عرضه می‌شود. او همچنین در خصوص استیبل کوین‌ها نیز نظر خود را مطرح کرد.

فابیو پانتا (Fabio Panetta) یکی از اعضای هیات اجرایی بانک مرکزی اروپا (ECB) در یک سخنرانی در دانشکده ملی ایرلند، در خصوص عرضه یورو دیجیتال صحبت کرده است. او در سخنرانی خود اعلام کرد که این پول دیجیتال تا چهار سال دیگر عرضه می‌شود و به طور بالقوه برای پرداخت‌های شخص به شخص طراحی شده است.

پانتا طی این سخنرانی اعلام کرد که بانک مرکزی اروپا توسعه و تست‌ یورو دیجیتال برای اعضای اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد. طبق صحبت‌های او، این مرحله نزدیک به سه سال طول خواهد کشید.

پذیرش یورو دیجیتال و نظر بانک مرکزی اروپا در خصوص استیبل کوین‌ها

پانتا اضافه کرد که تبدیل کردن این ارز دیجیتال به پول رایج و قانونی اروپا و استفاده از آن برای پرداخت‌های شخص به شخص، می‌تواند به استفاده و پذیرش آن کمک کند.

پانتا در خصوص نوسانات اخیر بازار ارزهای دیجیتال نیز اظهار نظراتی داشته است. به خصوص در مورد وضعیت استیبل کوین ترا و وضعیتی که برای بازار رمزارزها از جمله بیت‌کوین به وجود آورده است. طبق نظر بانک مرکزی اروپا، استیبل کوین‌ها از جمله تتر و ترا، بدون ریسک نیستند و همچنان اجرا و ارائه آن‌ها آسیب‌پذیر است. با اینکه آن‌ها به عنوان ارزهای ثابت عرضه می‌شوند، اما به همان اندازه سرمایه‌گذاری روی کریپتوها ریسک‌پذیر هستند.

او در ادامه می‌گوید:

«تحولات اخیر در بازار دارایی‌های کریپتویی نشان داد باور اینکه ابزارها و دارایی‌های خصوصی می‌توانند به عنوان یک پول عمل کنند در حالی که قادر نیستند به پول رایج تبدیل شوند، یک خیال باطل است.

او ادامه داد: «بر خلاف این ادعا که کریپتوها یک نوع پول بدون کنترل قابل اعتماد هستند، آن‌ها برای استفاده به عنوان پول پرداختی، بسیار پر ریسک هستند. ارزهای دیجیتال بیشتر مانند معاملات ریسک‌دار عمل می‌کنند.»

نظر شما در خصوص اظهارات بانک مرکزی اروپا چیست؟ می‌توانید با دنبال کردن نیک پرداخت در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و تلگرام، از آخرین اخبار دنیای پرداخت و ارزهای دیجیتال آگاه شوید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست