تقابل ترس و طمع در بازار کریپتو

شاخص ترس روی ۴۴؛ تقابل ترس و طمع در بازار کریپتو

شاخص ترس و طمع بازار کریپتو، که یکی از مهم ترین شاخص‌های بازار به شمار می‌آید روی عدد ۴۴ و کانال ترس است. همچنین دامیننس تتر در فضای مثبت قرار دارد که این خود تاکیدی روی فضای ترس سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال می‌باشد.

این رشد ترس از طرح شکایت کمیسیون اوراق بهادار علیه بایننس، بازوی عملیاتی ایالات متحده و از چانگ پنگ ژائو رخ داده است. در حال حاضر ۱۳ اتهام علیه بورس و شرکت‌های وابسته به آن به دلیل عدم ثبت نام به عنوان بورس اوراق بهادار و فعالیت غیرقانونی در ایالات متحده مطرح کرد. جالب است بدانید به طور کلی این شاخص ترس و طمع با حجم فروش و خرید و اطلاعات و آمار کلی ارتباطات و صحبت‌های سرمایه‌گذاران کریپتو جمع‌آوری و به صورت چنین دیتایی منتشر می‌شود.

بیشتر این احساسات برپایه‌ی اتفاقی بوده است که برای شرکت بایننس رخ داد و باعث ریزش فوری در ارزهای دیجیتال شد. این ریزش در بیت کوین و اتریوم به ترتیب به صورت ۴.۱ و ۳.۱ درصد ریزش این دو ارز بوده است. همچنین آلت کوین‌ها با توجه به شرایط پیش آمده شکست بزرگتری خوردند. کاردانو و سولانا به عنوان دو آلت کوین محبوب، در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۶.۴ درصد و ۷.۴ درصد کاهش داشته است.

آنالیزی کوتاه از ارزهای دیجیتال

بیت‌ کوین

در چند روز گذشته بیت کوین در فضایی کاملا نزولی خرید و فروش شده است. گاوی‌ها بیت کوین را در ۴ ژوئن به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رساندند اما شمع بلند نشان دهنده‌ی آن است که خرس‌ها رشد صعودی را فروختند. انتظار می‌رود خریداران با تمام توان از این منطقه‌ و وضعیت کنونی محافظت کنند، چرا که ریزش بیشتر موجب آن خواهد شد تا بیت کوین به ۲۰ هزار دلار برسد.

اتریوم

اتریوم نیز همانند بیت کوین در وضعیت ریزش است و به کف قیمت خود نزدیک خواهد شد. اما در الگوی حرکتی خود که از ۱ ژوئن شروع شد توانست موفقیتی را کسب کند. اما گاوها نتوانستند حرکت جدیدی را شروع کنند و به خرسی‌ها فرصتی داده شد تا برگردند. این باعث شد فروشندگان در ۵ ژوئن به امر فروش تسریع ببخشند و خط مقاومت در الگوی گوه سقوط کرد؛ اگر این سطح نیز حفظ نشود؛ توقف بعدی روی ۱۷۴۰ خواهد بود. اگر قیمت بالای ۱۹۲۸ برسد، این دیدگاه منفی در کوتاه مدت باطل خواهد شد. همچنین به ۲۰۰۰ دلار و به ۲۲۰۰ دلار نیز خواهد رسید.

بایننس

بایننس نیز در ۵ ژوئن در محدوده نزولی و در یک فروش شدید قرار گرفت و به ۳۰۰ و در ادامه به ۲۸۰ رسید. این ارز می‌تواند تا ۲۶۵ نیز برسد و اگر بعد از آن بالای ۲۶۵ برود ممکن است تا ۲۸۰ رسیده و حتی با توجه به میانگین متحرک نمایی آن به ۳۰۶ دلار هم برسد. البته این جنبه نزولی و بسته شدن به زیر سطح حمایت ۲۶۵ دلاری ممکن است باعث ریزش آن تا ۲۴۰ و در ادامه ۲۲۰ دلار برسد.

ریپل

این ارز در طی زمان نسبتا بلندی در بازه‌ی ۰.۳۰ تا ۰.۵۶ قرار گرفته است و تعریف می‌شود. اگر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به ۰.۴۹ دلار افزایش یابد نشان دهنده ی بهتر شدن احساسات خرید و فروش است و اگر کاهش یابد نشان دهنده ی باقی ماندن در همین وضعیت کنونی است.

کاردانو

کاردانو در ۵ ژوئن یک کاهش شدید داشت و زیر خط صعودی خود رفت و این حرکت تنظیم صعودی آن را باطل کرد و ممکن است جفت ارز بعدی به سمت حمایت بحرانی ۰.۳۰ دلار نزول کند.

دوج کوین

در دوج کوین گاوی‌ها نتوانستند میانگین متحرک نمایی را تغییر دهند و خرسی ها به شدت از سطح محافظت می‌کنند. فروش در ۵ ژوئن افزایش یافت و خرسی ها قیمت را به زیر سطح حمایت فوری در ۰.۰۷ دلار رساندند. در روند صعودی سطح ۰.۰۷ دلار ممکن است به عنوان یک مقاومت قوی در تجمعات عمل کند. گاوی قیمت را بالاتر از سطح شکت به حرکت در می‌آورند و نشانه ی یک بهبود خواهند بود.

اخباراخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست