سم بنکمن فرید

سم بنکمن فرید بنیانگذار صرافی FTX بازداشت شد

پلیس سلطنتی باهاما سم بنکمن فرید را به درخواست دولت ایالات متحده بر اساس یک کیفرخواست مهر و موم شده دستگیر کرده است.

بر اساس بیانیه ۱۲ دسامبر دادستان کل باهاما (AG) و وزیر امور حقوقی، بانکمن-فرید توسط نیروی پلیس سلطنتی باهاما پس از اطلاعیه رسمی از سوی دولت ایالات متحده مبنی بر طرح اتهامات جنایی علیه وی دستگیر شد. نیویورک تایمز دیروز به نقل از یک فرد مطلع گزارش داد که اتهامات علیه بانکمن-فرید شامل کلاهبرداری بوسیله اوراق بهادار، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری و پولشویی است.

ایالات متحده احتمالاً درخواست استرداد بانکمن-فرید را خواهد داد و باهاما به سرعت هرگونه درخواست استرداد را بررسی خواهد کرد. بلومبرگ در ۱۰ دسامبر گزارش داد که دادستان‌های نیویورک، ماموران FBI و قانون‌گذاران با وکلای FTX ملاقات کردند تا درباره اسنادی که بازرسان می‌خواهند به دست آورند، بحث کنند.

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) در حال بررسی بود که آیا FTX به طور نادرست صدها میلیون دلار را تقریباً همزمان با اعلام ورشکستگی این شرکت در ۱۱ نوامبر منتقل کرده است یا خیر. دستگیری بنکمن-فرید یک روز قبل از آن صورت می گیرد که انتظار می رفت وی از راه دور برای شهادت در برابر کمیته خدمات مالی مجلس در جلسه رسیدگی به سقوط بورس حضور یابد.

سم بنکمن فرید
بازداشت سم بنکمن فرید

فروپاشی صرافی FTX باعث میلیاردها دلار ضرر در سراسر جهان شد و اتهامات سوء رفتار عملیاتی را که قبلاً برای کاربران و سرمایه گذاران فاش نشده بود به همراه داشت.

FTX، که قبلاً یکی از بزرگترینصرافی‌های ارز دیجیتال در جهان بود و اوایل سال جاری ارزش آن در حدود ۳۲ میلیارد دلار آمریکا بود، در ۱۱ نوامبر به همراه Alameda Research و ده‌ها شرکت وابسته دیگر برای اعلام ورشکستگی خود را ثبت کرد.

نظر شما در مورد سم بنکمن فرید چیست؟ ایا فروپاشی صرافی FTX صدمات بیشتری می‌تواند به بازار کریپتو وارد کند؟ شما می‌توانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران نیک پرداخت به اشتراک بگذارید.

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست