پرداخت آزمون زبان بین‌المللی دولینگو

اپلای بی‌استرس؛ پرداخت آزمون بین‌المللی دولینگو

استرس بخش جدایی‌ناپذیری از آزمون‌های بین‌المللی زبان است. مخصوصاً اگر کار یا تحصیل شما در گروی همین آزمون باشد. اما آزمون دولینگو شما را از استرس‌های امتحان زبان خلاص کرده است. در این مقاله با آزمون دولینگو و روش پرداخت آن آشنا خواهیم شد.

درگیر آزمون آیلتس یا تافل هستید. قیمت بالا، استرس زیاد و شرایط سخت مطالعه‌ی زبان، همه و همه عصبی‌تان کرده‌اند. پس شرایط شما شاید مشابه داستان سارا باشد. سارا یک دانشجوی رشته سینما و تئاتر است که قصد دارد برای ادامه تحصیل به یک کشور دیگر مهاجرت کند. او برای مهاجرت، آزمون تافل را انتخاب کرده است. اما همین یک امتحان، به یک بار سنگین بر دوش‌ سارا تبدیل شد. مشکل اول سارا با آزمون تافل، زمان‌بندی و رزرو زمان امتحان بود. پر نشدن ظرفیت، انتخاب زمان درست برای امتحان یا حتی شرایط غیرمنتظره‌ی آزمون حضوری، هر کدام از این‌ها به تنهایی باری بر استرس‌های سارا بودند.

اما مرحله‌ی دوم، هزینه‌ی به شدت بالای آزمون تافل است. سارا برای پرداخت این آزمون به قیمت ۲۶۵ دلار، تقریباً تمام حقوقی که در طول یک ماه برای آن زحمت کشیده بود را پرداخت کرد. اما در نهایت در روز امتحان، همه چیز به ضرر سارا بود. تعداد بالای شرکت کنندگان، صدای کیبورد هنگام امتحان رایتینگ یا صدای بلند آن‌ها در هنگام تست‌های اسپیکینگ، هر کدام تمرکز را از او می‌گرفت. اگر چه سارا با موفقیت امتحانش را به پایان رساند، اما استرس‌های امتحان و حاشیه‌هایش، می‌تواند برای هر شخص نتایج غیرقابل پیش‌بینی به همراه داشته باشد.

اما راه حل چیست؟ جایگزین سوم شما برای آزمون‌ زبان، دولینگو است. آزمونی که شما را برای همیشه از شر استرس‌ها و دردسرهای آزمون‌های آیلتس و تافل خلاص می‌کند.

مزایای شرکت در آزمون دولینگو

مزایای شرکت در آزمون دولینگو

قیمت ارزان‌تر، مدت‌ زمان کوتاه‌تر و شرایط بسیار راحت‌تر برای شرکت در آزمون. همین سه ویژگی باعث می‌شود تا آزمون دولینگو (Duolingo) بخش بزرگی از استرس را از روی دوش شما بردارد.

دولینگو سه ویژگی مهم را در اختیار زبان آموز‌ها و افراد علاقه‌مند به مهاجرت قرار می‌دهد:

  • انجام آزمون در خانه
  • اتمام امتحان در کمتر از یک ساعت
  • شرکت در آزمون فقط با ۵۹ دلار

اگر چه آیلتس و تافل سال‌هاست که به عنوان آزمون‌های استاندارد زبان انگلیسی برگزار می‌شوند،‌ اما دولینگو هم یک آزمون ساده نیست. طبق ادعای دولینگو، سیستم امتحانی این موسسه‌ی بین‌امللی بر اساس تحقیقات حرفه‌ای و بروز انجام می‌شود. این آزمون بر اساس استانداردهایی نظیر انجمن تحقیقات آموزشی آمریکا (AERA)، انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA) و شورای ملی سنجش آموزش آمریکا (NCME) طراحی شده است.

تفاوت آزمون دولینگو با آیلتس و تافل

در آزمون دولینگو شما دو بخش پیش رو دارید. بخش ابتدایی سوال‌های ترکیبی از ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لسنینگ است. در بخش دوم باید یک مصاحبه ویدیویی انجام دهید. تمام این آزمون در کمتر از یک ساعت به پایان می‌رسد. نکته مهم‌تر دولینگو این است که این آزمون را می‌توانید حتی در خانه یا هر محیطی که راحت هستید انجام دهید. در جدول زیر تفاوت‌های آزمون دولینگو با آیلتس و تافل را مشاهده می‌کنید:

تفاوت آزمون دولینگو نسبت به آیلتس و تافل

دولینگو در برابر آیلتس و تافل

دولینگو با وجود اینکه یک پدیده تازه وارد در بین آزمون‌های برتر زبان انگلیسی است، اما سرعت رشد قابل توجهی دارد. اگرچه که هنوز تعداد زیادی از دانشگاه‌ها آزمون دولینگو را نمی‌پذیرند، اما در کمتر از چند سال توانسته مورد توجه بیش از ۴ هزار دانشگاه قرار بگیرد. در سال ۲۰۲۲، پذیرنده‌های دولینگو نزدیک به ۳ هزار دانشگاه بودند. اما در طی یک سال این آمار به ۴ هزار دانشگاه رسید. دستیابی به آمار دانشگاه‌های پذیرنده آیلتس و تافل توسط دولینگو طی دو سه سال آینده بعید نیست.

دولینگو در برابر آیلتس و تافل

دریافت ویزای تحصیلی با دولینگو و دانشگاه‌های پذیرنده

دولینگو برای دریافت ویزای تحصیلی و حتی کاری در کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا، آلمان و… قابل قبول است. در حقیقت با آزمون دولینگو می‌توانید از بیش از ۴ هزار دانشگاه از سرتاسر دنیا ویزای تحصیلی دریافت کنید.

البته فراموش نکنید که پیش از پرداخت و انجام آزمون دولینگو، ابتدا دانشگاه‌های مورد نظر خود را بررسی کنید. برای بررسی، سایت دولینگو بخشی برای جستجوی دانشگاه‌ مورد نظر شما طراحی کرده است. ابتدا دانشگاه های پذیرنده دولینگو را بررسی و سپس ثبت نام کنید.

دریافت ویزای تحصیلی با دولینگو و دانشگاه‌های پذیرنده

برای شرکت در آزمون دولینگو به چه چیزهایی نیاز است؟

در فهرست زیر، ابزار و مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون دولینگو را مشاهده می‌کنیم:

  • تصویری از مدارک رسمی مانند پاسپورت، گواهی‌نامه رانندگی یا کارت ملی.
  • اتاق خلوت با نور مناسب.
  • یک کامپیوتر به همراه وب کم، اسپیکر و میکروفون (ایرپاد و هندزفیری ممنوع است).
  • اینترنت با سرعت ثابت و بالا به همراه یکی از مرورگرهای مطمئن مانند فایرفاکس یا کروم.

قوانین شرکت در آزمون دولینگو

اگرچه امتحان دولینگو آنلاین برگزار می‌شود، اما شما از طریق وبکم دائما کنترل خواهید شد. در ادامه با قوانین مهم شرکت در آزمون دولینگو آشنا می‌شویم:

  • باید در اتاق تنها باشید.
  • چهره و گوش‌هایتان باید کاملا مشخص باشد.
  • از هیچ هدفون و هندزفیری نباید استفاده کنید.
  • هیچ ابزاری از جمله دفترچه، موبایل، تبلت و غیره در دسترس نباشد.
  • هیچ ارتباطی با شخص دیگری نداشته باشید.
  • هیچ خودکار و کاغذی در دسترس نباشد.
  • دائما به صفحه نمایش نگاه کنید.
  • فقط در صورت پایان امتحان می‌توانید از جلوی وبکم دور شوید.
  • از هیچ نرم‌افزار و افزونه‌ی بررسی گرامر استفاده نکنید.

مراحل ثبت نام آزمون دولینگو

  • وارد سایت آزمون انگلیسی دولینگو شوید.
  • روی گزینه Purchase a Test کلیک کنید.
  • امتحان مورد نظر را در سبد خرید قرار دهید.
  • وارد مرحله پرداخت شوید.

پرداخت آزمون زبان دولینگو با نیک پرداخت

پرداخت آزمون دولینگو با استفاده از ویزا کارت انجام می‌شود. البته که نیازی به نگرانی از بابت پرداخت این آزمون نیست. چرا که با استفاده از قابلیت خرید با ویزا کارت نیک پرداخت، هیچ مانعی وجود نخواهد داشت. تنها کافی است درخواست خود را ثبت کنید تا کمتر از ۳۰ دقیقه پرداخت شما انجام شود.

سوالات متداول در خصوص آزمون دولینگو

۱) آمادگی برای آزمون دولینگو چگونه است؟

پس از مطالعه زبان، شما می‌توانید در تست‌ها و آزمون‌های رایگان دولینگو شرکت کنید. در این آزمون‌های رایگان می‌توانید با نحوه امتحان اصلی دولینگو آشنا شوید. این آزمون‌‌ها ۳۰ دقیقه است و می‌توانید نمره خود را هم مشاهده کنید. البته فراموش نکنید حتی برای این آزمون‌ها نیاز به رعایت قوانین و ابزارهای مورد نیاز آزمون‌های اصلی دولینگو است.

۲) چند بار می‌توان در امتحان دولینگو شرکت کرد؟

شما هیچ محدودیتی برای شرکت در آزمون‌های دولینگو ندارید. با این حال هر ۳۰ روز فقط دو بار می‌توانید در این آزمون شرکت کنید.

۳) پس از امتحان دولینگو چطور گزارش امتحان را برای دانشگاه ارسال کنیم؟

پاسخ آزمون دولینگو در کمتر از ۴۸ ساعت در اختیارتان قرار می‌گیرد. سپس می‌توانید از طریق همان صفحه نتایج دولینگو، نمره خود را برای دانشگاه ارسال کنید. ارسال گزارش نمرات حتی برای ۱۰۰ دانشگاه هم رایگان است.

 

پیشنهاد نیک پرداخت

آزمون بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست