کسب درآمد دلاری از سایت Etsy؛ بازار دیجیتال برای محصولات خاص

کسب درآمد دلاری از سایت Etsy؛ بازار دیجیتال برای محصولات خاص

محصولات خاصی برای فروش دارید؟ از ۹۰ میلیون کاربر فعال فروشگاه Etsy عقب نمانید. اتسی فروشگاهی آنلاین برای فروشندگان محصولات دست‌ساز خاص یا عتیقه‌های نایاب است. در این مقاله از نیک پرداخت، ما به معرفی Etsy، نحوه فروش، نقد درآمد و نحوه کار با اتسی را به شما آموزش خواهیم داد.

سؤال‌های متداول درباره‌ی فروشگاه اتسی

 

آیا با وجود تحریم‌ها امکان فروش محصول در Etsy برای کاربران ایرانی وجود دارد؟

بله این امکان برای کاربران ایرانی فراهم است. هرچند محصولات خود را باید براساس قوانین تحت تحریم‌ها به فروش برسانید. بنابراین فروش محصول فیزیکی از ایران به سایر کشورها در اتسی کار آسانی نیست. با این حال محصولات دیجیتالی مانند گیفت کارت، آلبوم موسیقی، کارهای گرافیکی و طراحی محصولات دیجیتال را می‌توان در Etsy از ایران به فروش رساند.

آیا می‌توان درآمد دلاری از Etsy را در ایران نقد کرد؟

درآمد دلاری از اتسی را می‌توان از طریق پی پال نقد کرد. از آن جایی که خدمات پی پال در ایران در دسترس نیست، می‌توانید نقد درآمد دلاری خود با پی پال را به نیک پرداخت بسپارید.

آیا امکان فروش رایگان در اتسی وجود دارد؟

بله شما می‌توانید محصولات خود را بدون دریافت پول از مشتریان به فروش برسانید. زمانی که به فروشنده‌ای شناخته شده تبدیل شدید، می‌توانید محصولات پولی خود را با اعتباری بالاتر به فروش برسانید.

آیا اتسی برای فروش محصولات از ما کارمزد می‌گیرد؟

اتسی دو نوع کارمزد دارد. کارمزد اول برای فهرست کردن محصول شما است. برای فهرست محصول باید ۰٫۲۰ دلار به اتسی پرداخت کنید. کارمزد دوم مربوط به فروش محصول و تراکنش است. زمانی که یک محصول فروش برود، اتسی ۶٫۶ درصد از کل فروش را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند.

اتسی چیست؟

اتسی یک فروشگاه آنلاین برای خالقان و هنرمندان محصولات دست‌ساز، عتیقه‌جات و دیجیتال است. Etsy با دستیابی به بیش از ۹۰ میلیون کاربر و بیش از ۴ میلیون فروشنده فعال، تبدیل به مرکز فروش محصولاتی خاص است که در هیچ سایت دیگری یافت نمی‌شوند. این فروشگاه در سال ۲۰۰۵ در بروکلین نیویورک تاسیس شد. از دسته محصولات قابل فروش در فروشگاه Etsy می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جواهرات و اکسسوری
  • لباس و کفش
  • لوازم خانه و دکوری
  • لوازم جشن
  • اسباب بازی و سرگرمی
  • هنر و کلکسیون
  • دست سازهای مختلف
  • عتیقه

پس از رشد محبوبیت اتسی، این پلتفرم خدمات خود را به صورت بین‌المللی برای کاربران سرتاسر دنیا در دسترس قرار داد. همچنین با افتتاح خدمات جدیدی مانند Etsy Wholesale و Etsy Studio، فضایی گسترده‌تر را برای رشد و دیده شدن هرچه بیشتر کاربران طراحی کرد.

اتسی چیست؟

ساخت اکانت اتسی

ساخت اکانت در Etsy پیچیده نیست. برای شروع تنها کافی است در صفحه اصلی وارد بخش Sign In شوید و سپس گزینه Regester را بزنید. در این مرحله تنها با ورود از طریق جیمیل خود کار ساخت اکانت به پایان می‌رسد. هرچند می‌توانید با یک ایمیل و پسوورد مشخص هم کار ساخت حساب در اتسی را تکمیل کنید.

با تکمیل ثبت نام، می‌توانید برای پروفایل خود عکس انتخاب کنید و توضیحات تکمیلی را برای خود یا فروشگاه‌تان اضافه کنید. برای راه‌اندازی فروشگاه خود تنها کافی است وارد بخش Sell شده و فروشگاه خود را افتتاح کنید.

انواع اشتراک Etsy

در Etsy سه اشتراک متفاوت استاندارد، پلاس و پریمیوم وجود دارد.

  • اتسی استاندارد: این اشتراک برای همه کاربران در دسترس و رایگان است. تمام ابزارهای پایه و مورد نیاز برای یک فروشنده در این نوع اشتراک وجود دارد. از جمله این ابزار می‌توان به مدیریت محصولات، فهرست‌بندی و پروسه پرداخت اشاره کرد.
  • اتسی پلاس: اشتراک Etsy Plus به صورت یک سرویس‌های بیشتری را به صورت پولی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله ویژگی‌های این اشتراک می‌توان به آدرس فروشگاه شخصی‌سازی شده، ارائه پکیج‌های تخفیف، شخصی‌سازی فروشگاه و تبلیغات بیشتر اشاره کرد. هزینه این اشتراک ۱۰ دلار در ماه است.
  • اتسی پریمیوم: Etsy Premium بالاترین سطح اشتراک در سایت اتسی است. با این اشتراک از تمامی خدمات اتسی پلاس برخوردار خواهید بود. علاوه بر آن شما به عنوان فروشنده و مشتری ممتاز اتسی، از پشتیبانی ویژه و ابزارهای ویژه در بازار اتسی بهره‌مند می‌شوید. هزینه این اشتراک ۲۰ دلار در ماه است

شرایط داشتن اتسی شاپ

پس از ثبت نام در سایت اتسی، کافی است وارد بخش افتتاح فروشگاه Etsy شوید. در این بخش می‌توانید به چندین سوال مختلف پاسخ دهید تا اتسی بتواند دسته‌بندی مناسبی را برای شما تدارک ببیند. همچنین باید نام، زبان، نوع ارز و کشوری که در آن فعالیت می‌کنید هم مشخص شود. لازم به ذکر است که پس از افتتاح حساب اتسی شاپ، قادر به تغییر این موارد نخواهید بود. همچنین اگر برای‌تان سوال است که آیا اتسی از شما پروانه کسب و کار می‌خواهد، جواب منفی است.

اتسی برای شروع فروشندگی موفق در فروشگاه خود، مطلبی برای مدیریت و روش‌های تبلیغ در سایت خود تدارک دیده است. می‌توانید با مطالعه مطلب روش فروش در اتسی، از فوت و فن‌های رشد فروشگاه خود در این پلتفرم آگاه شوید.

کالاهای ممنوع و کپی رایت در فروشگاه اتسی

کالاهای ممنوع و کپی رایت در فروشگاه اتسی

در اتسی سخت‌گیری شدیدی برای فروش محصولات وجود ندارد. با این حال به دلایل مختلف حفاظت از مشتریان و خالقین، کپی‌ رایت و ممنوعیت فروش برخی از محصولات وجود دارد. از جمله کالاهای ممنوع در فروشگاه اتسی عبارت‌اند از:

  • الکل
  • تنباکو
  • دارو
  • مواد مخدر
  • محصولات تولید شده از حیوانات
  • مواد منفجره
  • محتوای بزرگسالان

نکات مهم برای فروش بیشتر در اتسی

برای اینکه بتوانید در Etsy به درآمد دلاری برسید، رعایت برخی نکات ضروری است. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از عکس‌های باکیفیت برای نمایش محصول استفاده کنید.
  • متن‌های دقیق و جذاب برای معرفی محصول خود بنویسید.
  • قیمت رقابتی و مناسبی برای محصول خود تعیین کنید.
  • سرویس‌های مناسبی در اختیار خریدار قرار دهید تا بتوانید بازخورد مناسبی دریافت کنید.
  • از کلمات کلیدی و تگ‌ها به درستی استفاده کنید. این ابزار برای دیده شدن بیشتر محصولتان ضروری است.

‌فروش محصول و کسب درآمد دلاری در اتسی از ایران

‌فروش محصول و کسب درآمد دلاری در اتسی از ایران

فروشگاه آنلاین Etsy در ایران به صورت رسمی در دسترس نیست. به دلیل تحریم‌ها، کاربران ایرانی قادر نخواهند بود مستقیما از اتسی استفاده کنند. مخصوصا اگر محصولتان یک کالای فیزیکی باشد. با این حال کسب درآمد دلاری در اتسی با محصولات دیجیتال امکان پذیر است. به شرطی که قوانین کپی‌رایت و مسائل مرتبط با تحریم‌ها را رعایت کنید.

روش‌های پرداخت در اتسی از ایران

البته پس از فعالیت و فروش موفق محصول در اتسی، مسئله نقد درآمد دلاری است. برای دریافت پول‌های خود از اتسی، روش‌های مختلفی وجود دارد:

حالا که محصول‌تان به فروش رسیده، مسئله تحریم‌های مالی مطرح است. تمامی گزینه‌هایی که اتسی برای نقد پول‌شان در اختیار کاربران گذاشته، تحت تحریم‌های مالی قرار دارند. بنابراین چطور می‌توان درآمد دلاری از اتسی را در ایران نقد کرد؟

نقد درآمد دلاری از Etsy با نیک پرداخت

نیک پرداخت با بیش از ۱۶ سال سابقه فعالیت در حوزه مالی، قادر است در کمتر از ۳۰ دقیقه درآمد دلاری شما را نقد کند. با استفاده از نقد پی پال نیک پرداخت، از ۱ تا یک میلیون دلار را بدون چک و سفته نقد کنید. تنها کافی است ثبت نام کنید، درخواست خود را ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن منتظر نقد شدن درآمد خود باشید.

 

پیشنهاد نیک پرداخت

خرید پی پال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست