Bitcoin-Bounces-Down-Is-This-the-Start-of-the-Altcoin-Season

تاثیر تایید ETF Spot بر روی قیمت بیت کوین ۲۰۲۴

در هفته‌های اخیر صنعت کریپتو دچار گمانه‌زنی‌های قوی مبنی بر این بود که پس از تایید ETF بیت‌کوین، قیمت بیت‌کوین سر به فلک می‌کشد زیرا نشانه‌های تایید تاثیر قابل‌توجهی بر رسانه‌های اصلی و بیت‌کوین نیز خواهد داشت. اما خوب است اشاره کنیم که از روز جمعه بیت کوین با قیمت ۴۲۰۰۰ دلار معامله شده و همچنان مبارزه این ارز دیجیتال برای حفظ قیمت با قیمت ۴۲۹۳۹ دلار نشان از مقاومت بالای آن برای حفظ ارزش خود دارد.

دلیل احتمالی سقوط ارزش بیت کوین

آنتونی اسکاراموچی در پی رکود اخیر بیت‌کوین تا حدی به دلیل فشار فروش از سوی GBTC Grayscale و موقعیت FTX دیدگاه‌های صریح خود را به اشتراک گذاشته است و بیان کرده است که این فشار فروش به زودی برطرف خواهد شد.

پس در نتیجه می‌توانیم بگوییم که سرمایه گذاران امیدوارند که این انحلال موقتی باشد و بیت کوین با افزایش قابل توجهی بازگردد.

در روز جمعه مورخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴، Coinbase نزدیک به ۷.۴ درصد از سهام خود را دست داد و ماینرهای بیت کوین Marathon Digital، Hut 8 و Riot Platforms همگی با پیشبرد همین روند تقریباً ۱۰ درصد از سهام خود  را از دست دادند.

تایید ETF بیت کوین نقطه‌ای

همانطور که مشاهده کرده‌ایم، پس از انتشار خبر تایید ETF Spot  بیت کوین، افزایش قابل توجهی را در قیمت بیت کوین به همراه داشت، زمانی که یک روز پس از تایید آن در ۴۷۰۰۰ دلار معامله شد و حجم معاملات تا امروز تقریبا ۷.۶ میلیارد دلار افزایش یافته است.

گزارش اخیر CryptoQuant، مانند بسیاری از تحلیلگران معروف و شناخته شده ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی کرده است که بیت کوین ممکن است پس از تایید به زیر ۳۲۰۰۰ دلار برسد و این ممکن است به دلیل روند اصطلاح معروف “Sell The News” باشد

Impact-of-Spot-ETF-Approval-on-Bitcoin-Price-2024

خوشبینی تحلیل‌گران نسبت به ارزش بیت کوین

البته نکته حائز اهمیت اینجاست که پس از این افزایش چشمگیر، کاهش قیمت بیت کوین روز بعد زمانی اتفاق افتاد که معاملات نقدی بیت کوین ETF آغاز شد. در نتیجه این صعود و فرودها، سرمایه گذاران کوتاه مدت منتظر سودهای ناگهانی هستند اما دارندگان بیت کوین به صعودی بودن روند آینده این ارز دیجیتال خوشبین هستند زیرا این دستکاری قیمت فقط برای مدتی کوتاه و موقتی می‌تواند تاثیر چشمگیر داشته باشد.

در همین راستا، کتی وود، تحلیلگر برجسته صنعت ارزهای دیجیتال، قبل از تایید Spot Bitcoin ETF Ark Invest، گفت که بیت کوین ممکن است در پایان سال ۲۰۳۰ به ۱.۵ میلیون دلار برسد.

کتی وود: “فکر می‌کنیم که با این تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار، احتمال وقوع گاو نر افزایش یافته است. این اتفاق یک چراغ سبز است!”

این پیش بینی تنها توسط کتی وود نیست، زیرا Standard Chartered پیش بینی کرده است که بیت کوین ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۲۰۰۰۰۰ دلار برسد.

 

منبع: coinpedia

اخبار ارز دیجیتالارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست