هشدار جی پی مورگان: افزایش تتر به 100 میلیارد دلار و تهدید بازارهای کریپتو

هشدار جی پی مورگان افزایش تتر به ۱۰۰ میلیارد دلار و تهدید بازارهای کریپتو

نکات برجسته خبری

  • ارزش بازار تتر به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است که از سود گلدمن ساکس پیشی گرفته و نگرانی‌ها را در مورد خطرات احتمالی آن افزایش داده است.
  • عدم شفافیت و چالش‌های نظارتی تتر به عنوان اشکالات این ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شود، در حالی که رویکرد منحصر به فرد و منابع مالی قوی آن را می‌توان از نقاط قوت آن دانست.
  • سایر استیبل کوین‌ها، مانند USD Coin، می‌توانند از مشکلات نظارتی تتر بهره ببرند.

 

تنها در عرض ۹۰ روز، تتر (USDT)، برترین استیبل کوین، از غول های مالی پیشی گرفت و نرخ اجرای سالانه چشمگیر ۱۱.۴ میلیارد دلار را به رخ کشید. طبق گزارش مت هوگان، مدیر ارشد فناوری Bitwise، این موفقیت منجر به گردش نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار شده است که از سود گلدمن ساکس در سه ماهه گذشته پیشی گرفته است.

با این حال،JPMorgan  با استناد به مسائل نظارتی و شفافیت، نسبت به تسلط تتر ابراز نگرانی می‌کند.

خرید اتوماتیک تتر

از نیک پرداخت به صورت اتوماتیک تتر بخر!

۱۰۰ میلیارد دلار و در حال رشد!

تحلیلگران جی پی مورگان به رهبری نیکولاس پانیگیرتزوگلو، تسلط رو به رشد تتر در سال گذشته را به عنوان یک خطر بالقوه برای استیبل کوین ها و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال می‌دانند. شفافیت پیرامون چالش‌های نظارتی تتر به عنوان یک نقطه ضعف برای سرمایه گذاران بلندمدت تلقی می‌شود.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که مدیر عامل تتر، پائولو آردوینو، از این استیبل کوین دفاع می‌کند و پیشنهاد می‌کند که تسلط آن ممکن است سایر رقبا از جمله بانک‌ها را ناراحت کند. او تأثیر مثبت بر بازارهای وابسته به تتر را در سخنان خود برجسته می‌کند و بر تخصیص ۱۵ درصد سود عملیاتی به خرید بیت کوین تأکید می‌کند.

رویکرد منحصر به فرد و دارایی قوی

در این راستاPompliano  با حمایت از Tether، به رویکرد منحصر به فرد خود در حفظ ذخایری به عنوان سرمایه گذاری‌های متنوع برای دسترسی هر چه بهتر، اشاره می‌کند.

قدرت مالی تتر با ۵.۴ میلیارد دلار دارایی مازاد و سود بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای هر کارمند، آن را به عنوان یک تجارت جهانی پرسود معرفی می‌کند.

تتر در مقابل استیبل کوین ها

برخلاف نگرانی‌های تحلیلگران در رابطه با تهدید‌های پیش‌رو از بابت افزایش طوفاتی این روزهای تتر، این گزارش نشان می‌دهد که سایر استیبل کوین‌ها می‌توانند رشد کنند، به ویژه آنهایی که از قوانین موجود پیروی می‌کنند. USD Coin (USDC) که به دنبال فروش سهام عمومی در ایالات متحده است، می‌تواند با آماده‌سازی فعالانه برای مقررات استیبل کوین از چالش‌های نظارتی تتر منتفع شود.

با وجود شک و تردید، ارزش و سهم تتر در بازار به طور قابل توجهی رشد کرده است. تتر که به طور گسترده توسط صرافی‌های کریپتو و پلتفرم‌های دی‌فای استفاده می‌شود، در سه‌ماهه گذشته رکوردشکنی ۲.۸۵ میلیارد دلار سود کسب کرد و انعطاف‌پذیری خود را در مقایسه با USD Coin و BUSD بایننس نشان داد.

نزدیک شدن به یک نقطه عطف

در این شرایط باید به این نکته توجه داشته باشیم که با نزدیک شدن به ارزش بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری تتر، سؤالاتی در مورد نظارت نظارتی و تأثیرات بالقوه بر سایر استیبل کوین‌ها مطرح می‌شود که تحلیلگران و سرمایه گذاران به دنبال پاسخ هر چه دقیق‌تر این سوالات هستند.

 

منبع: coinpedia

اخبار ارز دیجیتالارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست