هک بیش از ۴۰ میلیون دلار بیت کوین توسط گروه هکری لازاروس کره شمالی

هک بیش از ۴۰ میلیون دلار بیت کوین توسط گروه هکری لازاروس کره شمالی

بر اساس آمارها، گروه هکری لازاروس کره شمالی تا امروز بیش از ۴۷ میلیون ارز دیجیتال شامل بیت کوین، اتر، بایننس کوین و سایر استیبل کوین‌ها را ربوده است.

طبق اعلام شرکت Dune Analytics کیف پول‌های متعلق به گروه هکری لازاروس (Lazarus Group) حدود ۴۷ میلیون دلار دارایی دیجیتال در اختیار دارند.

از بین این دارایی‌های هک شده، ۴۲٫۵ میلیون دلار بیت کوین، ۱٫۹ میلیون دلار اتر، ۱٫۱ میلیون دلار بایننس کوین و ۶۴۰ هزار دلار سایر استیبل کوین‌ها تشکیل می‌دهند. البته نکته جالب این است که در تاریخ ششم سپتامبر، این رقم به بیش از ۸۶ میلیون دلار می‌رسید که امروز تقریبا نیمی از این دارایی‌ها کاهش یافته است.

تعداد ۲۹۵ کیف پول مرتبط با گروه هکری لازاروس توسط FBI و دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا شناسایی شده است. جالب است که هیچ یک از دارایی‌های این گروه شامل ارزهای دیجیتال خصوصی‌ مانند Monero، Dash یا Zcash که به سختی ردیابی می‌شوند نیست. در همین حال کیف پول‌های این گروه بسیار هم فعال هستند.

البته شرکت Dune Analytics اعلام کرده که این میزان ارز دیجیتال می‌تواند تنها بخشی از دارایی‌های این گروه باشد که توسط اطلاعات و داده‌های عمومی به دست آمده است. از جدیدترین عملیات گروه هکری لازاروس می‌توان به صرافی CoinEX اشاره کرد که ۵۵ میلیون دلار ارز دیجیتال از دست رفت. FBI هک Alphapo، CoinsPaid و Atomic Wallet که منجر به درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری می‌شود را به این گروه نسبت داده است.

با این حال عملکرد این گروه نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهشی ۸۰ درصدی داشته است. سال گذشته این تیم به رکورد ۱٫۶۵ میلیارد دلاری دست یافته بود.

منبع: Cointelegraph

اخباراخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست