آلت سیزن

یک قدم تا آلت سیزن ۲۰۲۴؛ ممکن است در اوایل هفته آینده شروع شود!

بسیاری از آلت‌کوین‌ها در ۴۸ ساعت گذشته شروع به بازیابی ارزش‌های خود کرده‌اند و در این مدت کوتاه چندین بار  افزایش دو رقمی را تجربه کرده‌اند. گزارش‌های متعددی نشان می‌دهد آلت‌کوین‌ها در نهایت به اخرین سطح سقوط خود رسیده‌اند، که به طور بالقوه منجر به افزایش قیمت آنها می‌شود.
با این حال، به گفته تحلیلگر TradingShot، این روند می‌تواند رخدادی فراتر از یک ظهور موقت برای برخی آلت کوین‌ها را رقم بزند. به طوری که می‌تواند آغاز یک “آلت سیزن” گسترده‌تر در بازار به حساب بیاید.

منظوز از “آلت سیزن” (Alt Season) که با ترجمه آن به معنی “فصل آلت کوین‌ها” نیز شناخته می‌شود، دوره‌ای است که آلت کوین‌ها در آن از رشد پایدارتر و عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین برخوردارند. 

چارت ترید بیت کوین برای بررسی آلت سیزن بعد از هاوینگTradingShot در یک پستی که در TradingView منتشر کرد، رابطه تاریخی بین چرخه‌های بازار آلتکوین‌ها و رویدادهای هاوینگ بیت کوین را مورد بررسی قرار داد. او از این بررسی به این نتیجه رسید که: معمولا آلت کوین‌ها پس از  ارز دیجیتال محبوب یعنی بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود تمایل دارند، که با توجه به موقعیت بیت کوین به عنوان رهبر بازار، چیزی دور از انتظار نیست. این تحلیلگر خاطرنشان کرد که در دو چرخه قبلی بازار، آلت کوین‌ها پس از هاوینگ بیت کوین، در یک بازه زمانی خاص، فروش یا “دوپ” قابل توجهی را تجربه کردند.
با این حال، TradingShot اشاره می‌کند که چرخه فعلی از این الگوی معمولی منحرف شده است. بر اساس مشاهدات او، فروش اخیر آلت‌کوین‌ها در اواخر دسامبر ۲۰۲۳، همزمان با افزایش تهاجمی بیت کوین آغاز شد، که آنها آن را به پیش بینی و متعاقبا راه اندازی ETF بیت کوین در ژانویه ۲۰۲۴ نسبت دادند.

با توجه به تفسیر TradingShot، این واگرایی از الگوی معمول نشان می‌دهد که فروش آلت‌کوین اخیر می‌تواند «دوپ پس از هاوینگ بیت کوین» برای این چرخه باشد. اگر این تحلیل درست باشد، به این معنی است که آلت‌کوین‌ها ممکن است به انتهای شکل گیری «مگافون صعودی» خود رسیده باشند، الگویی که از لحاظ تاریخی با پایین بودن بازار آلت کوین مرتبط است.

 

 

منبع: Binance

اخبار ارز دیجیتالارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست