پرداخت بین‌المللی با کریپتو در روسیه

موافقت بانک مرکزی روسیه با پرداخت بین‌المللی با کریپتو

به نظر می‌رسد بانک مرکزی روسیه امکان پرداخت بین‌المللی با کریپتو را برای مبادله با کشورهایی که از نظر سیاسی ارتباط خوبی با آن‌ها وجود دارد، فراهم خواهد کرد.

بانک مرکزی روسیه با ایده آزادی استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های برون مرزی موافق است. در ادامه این خبر به نظر می‌رسد که چندین سازمان و قانون‌گذار برای نسخه جدیدی از یک قانون برای ارزهای دیجیتال گرد هم آمده‌اند.

طبق این گزارش، بانک مرکزی روسیه اعلام کرده که آن‌ها برای استفاده از کریپتو در تراکنش‌های بین‌المللی مخالفتی ندارند. البته در ادامه به این نکته هم اشاره شد که بانک مرکزی باور دارد که ارزهای دیجیتال همچنان ریسک بزرگی را برای شهروندان روس و ساختار اقتصادی روسیه ایجاد می‌کنند. پیش از این نیز روسیه مخالف سرسخت استفاده از ارزهای دیجیتال بود و آن را در کشور خود ممنوع اعلام کرد.

قانون‌گذاری جدید روسیه برای آزادسازی پرداخت بین‌المللی با کریپتو

قانون‌گذاران روسیه برای استفاده از ارز دیجیتال در  پرداخت‌ها و تراکنش‌های بین‌المللی، سعی دارند تا قوانین جدید در خصوص ارزهای دیجیتال را طراحی کنند. از ابتدای جنگ با اوکراین، سازمان‌های دولتی و قانون‌گذاران برای دستیابی به یک توافق در خصوص پذیرش استفاده از ارز دیجیتال در کشور روسیه درگیر هستند.

وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرده است که پرداخت‌ها با استفاده از کریپتو دیر یا زود به یک شیوه قانونی تبدیل خواهند شد. همچنین وزیر اقتصاد روسیه در هفته گذشته اعلام کرد که این وزارتخانه موافق استفاده از کریپتو در پرداخت‌های بین‌المللی است.

پس از آغاز جنگ با اوکراین، روسیه با موج عظیمی از تحریم‌ها از سوی کشورهای غربی همراه شد. همچنین شرکت‌های پرداخت بین‌المللی از جمله ویزا و مستر کارت نیز روسیه را تحریم کردند. دولت روسیه در تلاش است تا جایگزین مناسبی برای دلار آمریکا و یورو برای پرداخت‌های بین‌المللی پیدا کند.  استفاده از طلا، روبل و حالا ارزهای دیجیتال، گزینه‌هایی هستند که روسیه در حال بررسی آن‌هاست.

نظر شما در خصوص پذیرش روسیه برای استفاده از کریپتو در پرداخت‌های بین‌المللی چیست؟ می‌توانید با دنبال کردن نیک پرداخت در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و تلگرام، از آخرین اخبار دنیای پرداخت و ارزهای دیجیتال آگاه شوید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Crypto Briefing

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست