سپتامبر بدترین ماه ۲۰۲۳ از نظر دزدیده شدن ارزهای دیجیتال

سپتامبر بدترین ماه ۲۰۲۳ از نظر دزدیده شدن ارزهای دیجیتال

ماه سپتامبر رسما به بدترین ماه سال ۲۰۲۳ از نظر امنیت و دزدیده شدن ارزهای دیجیتال تبدیل شد. در این ماه ۳۲۹٫۸ میلیون دلار ارز دیجیتال از بین رفته است.

بر اساس گزارش‌های شرکت امنیتی Certik، شبکه‌ی Mixin بیشترین نقش را در این آمار را ایفا می‌کند. در روز ۲۳ سپتامبر، شبکه‌ی غیرمتمرکز هنگ‌کنگی Mixin Network از گم شدن ۲۰۰ میلیون دلاری ارزهای دیجیتال به دلیل حفره امنیتی سرویس ابری خود خبر داد.

از ۳۳۲ میلیون دلار ارز دیجیتال گم شده، ۱٫۹ میلیون دلار به دلیل کلاهبرداری، ۰٫۴ میلیون دلار حملات وام‌های فوری و ۳۲۹٫۸ میلیون دلار ارز دیجیتال گم شده یا هک شده مربوط می‌شود. از جمله بزرگ‌ترین هک‌های ماه سپتامبر می‌توان به صرافی CoinEx با از بین رفتن ۵۳ میلیون دلار و هک صرافی Stake.com با ۴۱ میلیون دلار اشاره کرد. گروه هک Lazarus کره‌ی شمالی این حملات را برعهده گرفته است. طبق گزارش‌ها، این گروه در حال حاضر بیش از ۴۵ میلیون دلار ارز دیجیتال در اختیار دارد.

به طور کلی در سال ۲۰۲۳، تا امروز بیش از ۹۲۵٫۴ میلیون دلار ارز دیجیتال از بین رفته است. پس از ماه سپتامبر، جولای با ۲۸۵٫۸ میلیون دلار، بدترین ماه برای رمزارزها بوده است. علاوه بر از بین رفتن ارزهای دیجیتال، بازار رمزارزها این ماه ۱٫۹ میلیون دلار از طریق کلاهبرداری، ۴۰۰ هزار دلار از طریق حملات وام فوری و ۲۵ میلیون دلار از طریق فیشینگ از دست داده است. در مجموع، سال ۲۰۲۳ شاهد از بین رفتن ۱٫۳۴ میلیارد دلار کریپتو است.

منبع: Cointelegraph

خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست