بانک جهانی ریپل را یک استیبل کوین فرامرزی می‌نامد

بانک جهانی ریپل را یک استیبل کوین فرامرزی می‌نامد

طبقه‌بندی اخیر بانک جهانی از ریپل به‌عنوان یک استیبل کوین، سر و صدایی در فضای ارزهای دیجیتال ایجاد کرده و بحث‌هایی را در مورد پیامدهای آن برای ریپل و برنامه‌های آتی آن برانگیخته است. این طبقه‌بندی در یک مقاله تحقیقاتی نوامبر ۲۰۲۱ با عنوان «ارزهای دیجیتال بانک مرکزی برای پرداخت‌های فرامرزی» آشکار شد. مبنی بر این مقاله، استیبل کوین‌ها به دلیل نقششان در تسهیل تراکنش‌های بین‌مرزی کارآمد و ایمن شناخته شدند.

علی‌رغم گزارش‌هایی که از نوسانات ارز دیجیتال ریپل  به عنوان یک نقطه ضعف برای پرداخت‌ها یاد می‌کنند، ایده ادغام عملکرد استیبل کوین در XRP دلار از طریق بازارسازان خودکار (AMM) برای رسیدگی به تقاضاهای ثبات بخش بانکی همچنان به طور کامل حدس و گمان است.

نظر اکثر اعضای انجمن بر این است که ریپل هرگز نمی‌تواند یک استیبل کوین باشد و در این صورت ایت که جامعه کریپتو در پاسخ به این خبر به دو قطب مخالف تقسیم شده است.

آیا بانک جهانی ریپل را به عنوان یک استیبل کوین معرفی می‌کند؟

به طور خاص، این گزارش از ریپل، ارز پرداخت برون مرزی ریپل، و XLM، دارایی بومی شبکه Stellar را به عنوان نمونه‌هایی از استیبل کوین‌ها به دلیل ثبات ارزششان نسبت به ارزهای فیات برجسته می‌کند. بانک جهانی بر کارایی این دارایی ها در امکان پرداخت سریع تر و ارزان تر برون مرزی در مقایسه با روش های بانکداری سنتی تاکید کرد.

شان مک براید، مدیر سابق ریپل، اخیراً توجه خود را به این طبقه بندی جلب کرده است که باعث شده است گمانه زنی‌هایی در جامعه ارزهای دیجیتال در مورد برنامه‌های بالقوه ریپل در مورد انتشار استیبل کوین به گوش برسد.

مک براید معتقد است که XRP می‌تواند به یک استیبل کوین تبدیل شود، به خصوص که بانک جهانی آن را به عنوان یک کوین به رسمیت شناخته است. این قدردانی نشان دهنده تلاش ریپل برای تبدیل شدن به یک ارز قابل اعتماد برای پرداخت های جهانی است.

با این حال، این موضع بانک جهانی جنجالی در میان کریپتوبازان و سرمایه‌گذاران برانگیخته است و تحلیلگران حدس می‌زنند که ممکن است تحت تأثیر برنامه های طولانی مدت ریپل برای راه اندازی یک استیبل کوین قرار گیرد. با وجود این بحث، Wrath of Kahneman از این ایده حمایت می‌کند و آن را راهی برای ایجاد ثبات و نقدینگی بیشتر برای XRP می‌داند.

 

خرید ریپل

خرید آسان و بی‌دردسر ریپل

 

چه چیزی ریپل را به راه اندازی یک استیبل کوین می کشاند؟

ریپل هنوز یک استیبل کوین در XRP Ledger (XRPL) معرفی نکرده است، که همین موضوع به خودی خود باعث ایجاد سؤالاتی در مورد تصمیمات استراتژیک آنها می‌شود.

گمانه زنی‌های اینفلوئنسرهایی مانند آقای هوبر نشان می‌دهد که تمرکز ریپل بر قرار دادن XRP به عنوان پلی بین ارزهای دیجیتال مختلف، به ویژه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ممکن است بر این انتخاب تأثیر گذاشته باشد. علاوه بر این، ریپل استیبل‌کوین‌های خصوصی را رقیب نقش XRP به‌عنوان یک ارز پل می‌داند که بی‌میلی آن‌ها را برای معرفی آن توضیح می‌دهد.

 

 

منبع: coinpedia

اخبار ارز دیجیتالارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست